Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • «Μαύρο πρόβατο» της ΕΕ η Ελλάδα, λόγω της εγκληματικής διαχείρισης της ευλογιάς των αιγοπροβάτων
  • 80 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
  • Η Χρύσα Χοτζόγλου δεν είναι μόνη
  • Σαν σήμερα 9 Μάη
  • Ο Μητσοτάκης ευλογεί το πλιάτσικο και την εγκληματική αδιαφορία της ιταλικής Hellenic Train
  • Η ξετσιπωσιά της ευρωκαμαρίλας και η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Οικονομία»Ferrovie dello Stato Italiane: Αποικιοκρατικό πλιάτσικο
Οικονομία

Ferrovie dello Stato Italiane: Αποικιοκρατικό πλιάτσικο

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr22 Μαρ 2023, 22:42

«Αυτό το οποίο με ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσω ότι η Hellenic Train θα μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι -να το πω- τα “σαπάκια“ ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία» είπε ο Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στον Θεοδωράκη (Alpha).

Στη δική του συνέντευξη στους Τζίμα-Πρετεντέρη (Mega) ο Τσίπρας είχε πει: «Με τον κ. Τζεντιλόνι, τότε πρωθυπουργό της Ιταλίας -θυμάμαι μάλιστα αυτές τις διαπραγματεύσεις τις κάναμε στην Κέρκυρα-, όταν ανέλαβε η Hellenic Train, ιταλικών συμφερόντων, είχε δεσμευτεί ο κ. Τζεντιλόνι για 700 εκατομμύρια επενδύσεις σε 15 χρόνια από την Hellenic Train».

Ο τύπος δεν θυμάται ούτε ποια εταιρία ξεπούλησε, ούτε σε ποιους την ξεπούλησε. ΤΡΑΙΝΟΣΕ λεγόταν η εταιρία που ξεπουλήθηκε, Ferrovie dello Stato Italiano λέγεται η εταιρία που την αγόρασε «μπιρ παρά» (για 45 εκατομμύρια ευρώ!), Hellenic Train δεν υπήρχε τότε, δημιουργήθηκε μετά από πέντε χρόνια. Τι ήταν ο Τζεντιλόνι για να διαπραγματευθεί ο Τσίπρας μαζί του; Ο διευθύνων σύμβουλος της FSI υπέγραψε τη συμφωνία και από ελληνικής πλευράς ήταν η πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Τη φιέστα στην Κέρκυρα, με τον Τζεντιλόνι και τους ιταλούς υπουργούς, στην οποία ενέταξαν και την υπογραφή του ξεπουλήματος, την έκαναν για να αποπροσανατολίσουν τον ελληνικό λαό από την ουσία.

Εκανε ποτέ ο Τζεντιλόνι κάποια δήλωση-δέσμευση ότι η FSI θα κάνει επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο σε βάθος 15ετίας, όπως ξεδιάντροπα ισχυρίζεται ο Τσίπρας; Ποτέ! Αποτυπώθηκε τίποτα τέτοιο στη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην FSI; Προφανώς όχι. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έδωσε στη δημοσιότητα τη σύμβαση. Αντίθετα, υπήρξε και μια άλλη σύμβαση, βάσει της οποίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) εισπράττει επιδότηση 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, επειδή κάνει δρομολόγια στην… «άγονη γραμμή» Αθήνα-Θεσσαλονίκη! Πενταετής ήταν αυτή η προκλητική σύμβαση επί ΣΥΡΙΖΑ, για άλλα 15 χρόνια την επέκτεινε η κυβέρνηση Μητσοτάκη! Στη 15ετία, που λέει ο Τσίπρας, η FSI θα εισπράξει νταβατζιλίκι από το ελληνικό κράτος 750 εκατ. ευρώ. Και να έκανε τις επενδύσεις, για τις οποίες τάχα δεσμεύτηκε, αυτές θα τις είχε πληρώσει το ελληνικό κράτος! Και θα περίσσευαν και 50 εκατ. για… πουρμπουάρ.

Ενα τερατώδες ψέμα

Ο Τσίπρας είπε και άλλο ένα τερατώδες ψέμα: «Εμείς τότε διαπραγματευτήκαμε να παραμείνει ο ΟΣΕ, δηλαδή το δίκτυο και η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου, στο Δημόσιο. Και ιδιωτικοποιήσαμε μονάχα τα τρένα, δηλαδή το μεταφορικό έργο». Δηλαδή, το ιταλικό μονοπώλιο, που εξασφάλισε τη δουλειά μέσω Κομισιόν, ήθελε να πάρει και την υποδομή και η κυβέρνηση Τσίπρα… αντιστάθηκε;

Ακόμη και πρωτοετείς Οικονομικής Σχολής θα έβγαζαν κοροϊδευτικά τη γλώσσα στον Τσίπρα για την… μεγαλειώδη παπάρα που ξαμόλησε. Εχουμε τη βεβαιότητα ότι ακόμη και ο πανάσχετος στην Πολιτική Οικονομία Τσίπρας ξέρει πολύ καλά ότι αυτό δεν συνέβη ποτέ, γιατί απλούστατα δε θα μπορούσε να συμβεί. Το πέταξε εν πλήρη συνειδήσει ότι λέει ψέματα, για να φανεί ότι τάχα ο ΣΥΡΙΖΑ αντιστεκόταν στις ιδιωτικοποιήσεις και δεν πουλούσε… τα ασημικά.

Προτού δούμε για ποιο λόγο η FSI δεν είχε κανένα ενδιαφέρον για την υποδομή του ΟΣΕ, ας θέσουμε το ερώτημα: για ποιο λόγο ένα ισχυρό μονοπώλιο των σιδηροδρομικών μεταφορών, των logistics και του real estate έβαλε λυτούς και δεμένους (δηλαδή την ιταλική κυβέρνηση) για να πάρει το μίζερο και υπανάπτυκτο ελληνικό σιδηροδρομικό έργο;

Δε χρειάζεται να επικαλεστούμε τον Βαρουφάκη που δήλωσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δόθηκε στους Ιταλούς με απαίτηση της τρόικας. Το αποκαλύπτουν τα γεγονότα κι εμείς το σημειώναμε από τότε.

Οταν οι συριζαίοι υπέγραψαν το τρίτο Μνημόνιο συμφώνησαν σε ιδιωτικοποιήσεις νέτα-σκέτα, με την εξής ταπεινωτική «ομολογία πίστης», όπως αναγραφόταν στο Μνημόνιο: «Η ιδιωτικοποίηση μπορεί να συμβάλει στο να καταστεί αποδοτικότερη η οικονομία και να μειωθεί το δημόσιο χρέος. Ενώ η διαδικασία ιδιωτικοποίησης έχει σταματήσει από τις αρχές του έτους, η κυβέρνηση είναι πλέον αποφασισμένη να προχωρήσει με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και να διερευνήσει όλες τις δυνατότητες μείωσης της συνολικής χρηματοδότησης μέσω μιας εναλλακτικής δημοσιονομικής πορείας ή μέσω μεγαλύτερων εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις». Κατά συνέπεια, αν οι Ιταλοί ήθελαν να πάρουν και την υποδομή, οι συριζαίοι θα υπέγραφαν και θα έλεγαν και ένα τραγούδι, γιατί ήταν χειροπόδαρα δεμένοι από το Μνημόνιο που είχαν υπογράψει.

Ομως, τέτοια απαίτηση δεν υπήρξε, όπως αποδεικνύεται και από τη σχετική απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ. Η τυπική συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ έγινε στις 20 Μάη του 2016 και η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την Τετάρτη 25 Μάη (1472Β). Ηταν συντομότατη και χαρακτηριστικότατη: «Εγκρίνουμε α) το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan) που ενέκρινε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Α.Ε. με την από 26.4.2016 απόφασή του, και την αξιοποίηση των συμπεριλαμβανομένων σε αυτήν περιουσιακών στοιχείων, ήτοι: 1) Δεκατέσσερα (14) Περιφερειακά Αεροδρόμια 2) Ελληνικό 3) Αστέρας Βουλιαγμένης 4) Αφάντου Ρόδος 5) ΔΕΣΦΑ 6) ΟΛΠ 7) ΟΛΘ 8) ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ 10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα 11) Μαρίνες 12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ 13) ΕΛΠΕ 14) ΟΤΕ 15) ΔΕΗ 16) ΕΥΑΘ 17) ΕΥΔΑΠ 18) ΔΕΠΑ 19) ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία».

Το περιβόητο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης» του ΤΑΙΠΕΔ το έφτιαχνε κατευθείαν η τρόικα. Και όπως βλέπουμε, δεν τέθηκε ζήτημα πώλησης των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά μόνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ. Η ΕΕΣΤΥ ήταν η εταιρία που κατείχε την επισκευαστική βάση του ΟΣΕ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η ΕΕΣΤΥ ξεπουλήθηκε στους Ιταλούς αντί 22 εκατ. ευρώ το 2019 και στη συνέχεια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ συγχωνεύτηκαν από τους Ιταλούς στη Hellenic Train με διοίκηση καθαρά ιταλική (τον πρώτο καιρό είχαν κρατήσει τον Τσαλίδη, πρώην βουλευτή της ΝΔ και μετά βουλευτή του καμμενομορφώματος).

«Ενδιαφέρον» για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδηλώθηκε και από ρωσικής πλευράς. Το δήλωσε δημόσια ο ίδιος ο Πούτιν, όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα στις 27 Μάη του 2016. Οταν, όμως, στις αρχές Ιούλη της ίδιας χρονιάς έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών, ρωσική προσφορά δεν υπήρξε. Υπήρχε μόνο μία προσφορά, αυτή της κρατικής ιταλικής Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Προφανώς, οι Ρώσοι επικοινώνησαν με τις Βρυξέλλες και πήραν το μήνυμα να αποσυρθούν, γιατί η δουλειά έχει δοθεί στους Ιταλούς. Αλλωστε, και ο προηγούμενος διαγωνισμός, στον οποίο είχαν πάρει μέρος οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμάνικη GFR, είχε κηρυχτεί άγονος. Οι Ιταλοί, που δεν είχαν εμφανιστεί την πρώτη φορά, εμφανίστηκαν τη δεύτερη, ήταν μόνοι τους και πήραν τη δουλειά.

Mάλιστα, όπως σημειώναμε τότε, σε άρθρο υπό τον τίτλο: Πλιάτσικο ιμπεριαλιστών, προκαλούσε εντύπωση η βιασύνη του ΤΑΙΠΕΔ να δεχτεί το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ. Συνήθως, όταν σε κάποιον διαγωνισμό μένει ένας μόνο ενδιαφερόμενος, ή ο διαγωνισμός κηρύσσεται άγονος ή ο πωλητής (το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή το μέγαρο Μαξίμου) δηλώνει ότι θα ξεκινήσει ένα γύρο διαπραγμάτευσης, με στόχο να ανεβάσει το τίμημα. Εν προκειμένω, το ΤΑΙΠΕΔ έκρινε ικανοποιητική την προσφορά των 45 εκατ. ευρώ που έκανε η FSI! Ηταν όλα μιλημένα και συμφωνημένα.

Για να καταλάβουμε πόσο «ικανοποιητικό» ήταν αυτό το τίμημα, θυμίζουμε πως όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ (όχι μέσω κάποιου μέλους της φράξιας των Λαφαζανικών, αλλά μέσω του «σοβαρού» Γιώργου Σταθάκη) κατήγγειλε τη συγκυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων ότι ετοιμαζόταν να ξεπουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που χαρακτήριζε «προκλητικά χαμηλό»!  Πώς θα έπρεπε να χαρακτηριστεί το ξεπούλημα σε τίμημα εφτά φορές χαμηλότερο από εκείνο το «προκλητικά χαμηλό»; Μάλλον δεν υπάρχει η κατάλληλη λέξη στην ελληνική γλώσσα.

Τι είναι εκείνο που έκανε τους Ιταλούς να επεκταθούν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο; Δεν είναι ασφαλώς η ελληνική αγορά ούτε οι προοπτικές της. Ακόμα και με ένα τόσο εξευτελιστικό τίμημα ένα μονοπώλιο δεν έρχεται να εμπλακεί σε κάτι που δεν αξίζει τον κόπο. Οι πάντες γνωρίζουν πως αν δεν είχε πουληθεί το λιμάνι του Πειραιά στην Cosco κι αν δεν είχε βγει σε δημοπρασία ξεπουλήματος και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κανένας μονοπωλιακός όμιλος δε θα ενδιαφερόταν για τους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Η Κομισιόν, εκπροσωπώντας το συνασπισμένο μονοπωλιακό κεφάλαιο των ευρωπαϊκών χωρών, έδωσε την άδεια να γίνει το λιμάνι του Πειραιά βάση του εμπόριου με την Κίνα. Δεν επέτρεψε όμως στους κινέζους ιμπεριαλιστές να δημιουργήσουν έναν ανεξέλεγκτο μηχανισμό, που να περιλαμβάνει ενδεχομένως και τμήμα της παραγωγής (συσκευασία), ώστε να μπορούν να «σπρώχνουν» στην ευρωπαϊκή αγορά προϊόντα με την ένδειξη «made in EU» (ένδειξη που θα αποκτούσαν στην Ελλάδα). Ακόμα και η διαμετακόμιση μέσω σιδηρόδρομου έμεινε υπό ευρωπαϊκό έλεγχο, δε δόθηκε στους Κινέζους που την επιθυμούσαν… θανατηφόρα. Το μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο στον Ασπρόπυργο ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί και αν και όταν υλοποιηθεί δεν πρόκειται να δοθεί στους Κινέζους. Οι Βρυξέλλες έχουν ανάψει φωτεινή επιγραφή με ένα τεράστιο STOP.

Και γιατί, ενόψει αυτής της προοπτικής, το ελληνικό κράτος δεν κράτησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Τα 45 εκατ. ευρώ που πήρε ήταν τίμημα της πλάκας, για να πει κανείς ότι βρέθηκε στην ανάγκη και πούλησε. Ασε που με την προκλητική επιδότηση έχασε πολλά περισσότερα. Η απάντηση είναι απλή: στο πλαίσιο των Μνημονίων, οι ιμπεριαλιστές δανειστές βαθυναν τον αποικισμό της χώρας. Εκαναν πλιάτσικο σε ό,τι μπορούσε να τους αποφέρει κέρδος, χωρίς να κάνουν οι ίδιοι μεγάλες επενδύσεις και να ρισκάρουν κεφάλαια. Οι Γερμανοί πήραν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για να κάνουν μπίζνες με τον τουρισμό, τη μόνη ανθούσα ελληνική «βιομηχανία». Δεκάρα δεν βγήκε από τα ταμεία της Fraport, καθώς ό,τι χρειάστηκε να επενδύσουν το δανείστηκαν από ελληνικές τράπεζες. Αντίστοιχα, οι Ιταλοί πήραν την εταιρία εκμετάλλευσης των σιδηροδρόμων με το εξευτελιστικό τίμημα των 45 εκατ. ευρώ, ενώ τις επενδύσεις στις υποδομές (διπλή γραμμή, ηλεκτροκίνηση κτλ.)τις ανέλαβε το ελληνικό κράτος μέσω του ΟΣΕ.

Να γιατί δεν υπήρχε περίπτωση το ιταλικό μονοπώλιο ή οποιοδήποτε άλλο μονοπώλιο να ζητήσει να αγοράσει τις υποδομές, που ακόμη ήταν σε τριτοκοσμικό επίπεδο (δεν υπήρχε καν διπλή γραμμή, ούτε ηλεκτροδότηση). Αυτά τα άφησαν για το ελληνικό κράτος, που ανέλαβε την υποχρέωση να ολοκληρώσει τις υποδομές με κρατικές επενδύσεις, ώστε να μπορούν να «τρέχουν» άνετα τα ιταλικά τρένα, να πυκνώσουν τα δρομολόγια, να αυξηθεί το μεταφορικό έργο (εμπορικό και επιβατικό), να αυξηθεί η κερδοφορία της εν Ελλάδι  θυγατρικής της FSI.

Στοιχειώδεις αρχές Πολιτικής Οικονομίας

Ολα αυτά μπορούμε να τα δούμε και υπό το πρίσμα ορισμένων στοιχειωδών αρχών της Πολιτικής Οικονομίας.

Για να βγάλεις κέρδος πρέπει να εκμεταλλευτείς ανθρώπινη εργασία. Και για να εκμεταλλευτείς ανθρώπινη εργασία πρέπει να βάλεις εργάτες να «κινήσουν» μια μάζα σταθερού κεφαλαίου. Οι σχέσεις που προσδιορίζουν μια παραγωγική διαδικασία (οι μεταφορές είναι και παραγωγική διαδικασία, δηλαδή προσθέτουν αξία στα εμπορεύματα) είναι πιο σύνθετες, όμως εδώ θα σταθούμε σε μία: στο ποσοστό του κέρδους, όπως το συνόψισε ο Μαρξ στην παρακάτω εξίσωση:

Οπου κ’ είναι το ποσοστό κέρδους, υ είναι η υπεραξία και Κ είναι το συνολικό κεφάλαιο που μοιράζεται σε σταθερό κεφάλαιο (σ) και μεταβλητό κεφάλαιο (μ). Σταθερό κεφάλαιο (σ) είναι αυτό που επενδύεται σε μηχανήματα, κτίρια, γη, πρώτες ύλες, ενώ μεταβλητό κεφάλαιο (μ) είναι αυτό που χρησιμοποιείται για τη μίσθωση εργατών, από το απλήρωτο μέρος της εργασίας των οποίων παράγεται η υπεραξία (υ).

Μένοντας μόνο σε μία πλευρά αυτής της σχέσης, διαπιστώνουμε πως όσο αυξάνεται το σταθερό κεφάλαιο, τόσο μειώνεται το ποσοστό του κέρδους (αν οι άλλοι παράγοντες παραμείνουν αμετάβλητοι).

Στις χώρες του μονοπωλιακού καπιταλισμού, ο ανταγωνισμός οδηγεί στη χρησιμοποίηση νέων μηχανών, αυτοματισμών κτλ., γεγονός που αυξάνει το σταθερό κεφάλαιο και δημιουργεί μια τάση του ποσοστού του κέρδους να πέφτει. Αυτή η τάση αντιρροπείται εν μέρει με την εξάπλωση των μονοπωλίων στις εξαρτημένες χώρες, όπου με λιγότερο σταθερό κεφάλαιο και παράλληλα με την υπερεντατικοποίηση της εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης μπορούν και εκτινάσσουν το ποσοστό κέρδους, αντιρροπώντας έτσι αποφασιστικά την πτωτική του τάση.

Ας τα δούμε όλ’ αυτά στις επενδύσεις ευρωπαϊκών μονοπωλιακών ομίλων στην εξαρτημένη Ελλάδα.

Η γερμανική Fraport πήρε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια «μπιρ παρά», έκανε κάποια ασήμαντα μερεμέτια στα κτίρια των σταθμών και αποκομίζει υπερκέρδη από την εκμετάλλευση των τουριστικών και εμπορικών μεταφορών και των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης. Το σταθερό κεφάλαιο το έβαλε το ελληνικό κράτος (που κατασκεύασε τα αεροδρόμια) και το γερμανικό μονοπώλιο το πήρε με τιμή πολύ κάτω από την αξία του.

Η ιταλική FSI πήρε τον σιδηρόδρομο, που δεν ήταν καν ολοκληρωμένος όπως τα αεροδρόμια. Την ολοκλήρωση του δικτύου (δηλαδή την επένδυση σταθερού κεφαλαίου) ανέλαβε το ελληνικό κράτος. Το τίμημα εξαγοράς ήταν… αρνητικό. Εφάπαξ 45 εκατ. ευρώ από την FSI και ταυτόχρονα επιδότησή της από το ελληνικό κράτος με 50 εκατ. ευρώ για κάθε χρόνο. Με την επιδότηση αυτή είναι σίγουρο ότι η ελληνική θυγατρική της FSI, η Hellenic Train, μπορεί και πληρώνει τα όποια τέλη για τη χρήση του κρατικού σιδηροδρομικού δικτύου, στο οποίο εξακολουθεί και θα εξακολουθήσει να επενδύει σταθερό κεφάλαιο το ελληνικό κράτος.

Υπάρχει και άλλη μια πλευρά, όμως, πολύ σημαντική για την αύξηση του ποσοστού κέρδους του ιταλικού μονοπώλιου. Μπορεί και φέρνει στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα «σαπάκια» που αναγκαστικά αποσύρει από το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ιταλίας, της Ελβετίας και όπου αλλού έχει δραστηριότητα. Γι’ αυτό, άλλωστε, η FSI φρόντισε να «αγοράσει» και την επισκευαστική βάση του ΟΣΕ, από την οποία είχαν ήδη εκδιωχτεί ή συνταξιοδοτηθεί οι παλιοί ειδικευμένοι τεχνίτες, και να τη λειτουργήσει ως εξειδικευμένη επισκευαστική βάση για τα «σαπάκια» της, με χαμηλόμισθους εργάτες.

Τα περιβόητα «Λευκά Βέλη» είναι πεπαλαιωμένα και άχρηστα για τα σύγχρονα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα. Η ίδια η FSI έχει παραγάγει και ρίχνει στις γραμμές τα «Κόκκινα Βέλη», που είναι πιο σύγχρονα και πιο γρήγορα. Οι Ελβετοί ανάγκασαν την FSI να αποσύρει από το δίκτυό της τα «Λευκά Βέλη» (ETR-470). Αυτά τα γερασμένα τρένα, που αποσύρονται αναγκαστικά από το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν σχεδόν μηδενική αξία (όση θα ήταν η τιμή τους ως scrap). Τα ρίχνουν, όμως, στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και έτσι ένα κεφάλαιο σχεδόν μηδενικής αξίας μετατρέπεται σε σταθερό κεφάλαιο που χρειάζεται να μισθωθούν εργάτες για να το «κινήσουν».

Ανατρέχοντας στον μαθηματικό τύπο του Μαρξ για το ποσοστό του κέρδους, μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο αυξάνεται αυτό, όταν στον παρονομαστή έχουμε σταθερό κεφάλαιο (τα «σαπάκια») που στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες είναι σχεδόν μηδενικής αξίας. Ιδού ένας επιπλέον λόγος για να «αγοράσει» η FSI τον μίζερο ελληνικό σιδηρόδρομο. Τον πήρε τσάμπα, μπορεί να αξιοποιεί το πλήρως απαξιωμένο τροχαίο υλικό της, να αποκομίζει ένα υψηλότατο ποσοστό κέρδους και να έχει την αποκλειστικότητα στις όποιες προοπτικές μελλοντικής αύξησης του σιδηροδρομικού τζίρου, χωρίς να είναι αναγκασμένη να επενδύσει σταθερό κεφάλαιο, αφού τις επενδύσεις σταθερού κεφαλαίου στις υποδομές τις έχει αναλάβει το ελληνικό κράτος.

Είναι τόσο προκλητικοί πλιατσικολόγοι οι ιταλοί μονοπωλητές, που φέρνουν τα «σαπάκια» από το εξωτερικό και αρνούνται να βάλουν σ’ αυτά εξοπλισμό συμβατό με το εγκατεστημένο από τον ΟΣΕ σύστημα επικοινωνίας GSM-R, γεγονός που είχε τραγικά αποτελέσματα και συνέβαλε στο έγκλημα των Τεμπών.

Κοροϊδία του ελληνικού λαού

Ο Τσίπρας, όπως είδαμε, προσπαθεί να κοροϊδέψει τον ελληνικό λαό με τη συμφωνία που δήθεν έκανε με τον Τζεντιλόνι για επένδυση από την FSI 700 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας. Και ρίχνει την ευθύνη στον Μητσοτάκη, που -όπως λένε οι συριζαίοι- δεν απαίτησε την υλοποίηση αυτής της συμφωνίας. 

Να σημειώσουμε, επί τη ευκαιρία, πως ακόμη και αν υπήρχε τέτοια συμφωνία, οι επενδύσεις της Ηellenic Train θα αφορούσαν τροχαίο υλικό (μηχανές και βαγόνια) και όχι την ασφάλεια του δικτύου (τηλεδιοίκηση κτλ.), που είναι ευθύνη του υπό κρατική ιδιοκτησία ΟΣΕ. Είμαστε δε σίγουροι ότι μόλις περάσει η «πρώτη μπόρα», τα διοικητικά στελέχη της Ηellenic Train θα βγουν στη μιντιακή πιάτσα και θα ισχυριστούν ότι η εταιρία τους έκανε επενδύσεις. Και τι θα παρουσιάσουν ως επενδύσεις; Τα «σαπάκια» που η μητρική FSI θα εμφανίζεται ότι πούλησε στη θυγατρική της Hellenic Train έναντι αντιτίμου που θα κάνει την ευρωπαϊκή σιδηροδρομική πιάτσα να λυθεί στα γέλια. Και θα βγουν κι από πάνω, ισχυριζόμενοι ότι αυτοί έκαναν… επενδύσεις, αλλά ο ΟΣΕ δεν τήρησε τις συμβατικές υποχρεώσεις του και δεν τους διαθέτει ένα ασφαλές δίκτυο για τα τρένα τους.

Ο Μητσοτάκης, στριμωγμένος καθώς είναι, δεν τολμά να πει τη λέξη «επαναδιαπραγμάτευση», παρά λέει: «Αυτό το οποίο θα κάνουμε και έχω μία συζήτηση επ’ αυτού με την Ιταλίδα Πρωθυπουργό -η οποία είναι δρομολογημένη για τις επόμενες μέρες- είναι να ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με την Hellenic Train και να βρούμε ένα νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στο σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν. Εμείς λοιπόν πρέπει να κάνουμε για το τρένο, αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε ως ιδιοκτήτες της δημόσιας υποδομής. Και πρέπει η Hellenic Train και αυτή να επενδύσει στα ελληνικά τρένα με καλύτερα τρένα -δε θα πω πιο γρήγορα τρένα, ούτε πιο ασφαλή τρένα- γιατί τα τρένα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλή».

Και συμπληρώνει: «Θα καθίσουμε κάτω με τη Hellenic Train και θα καθίσουμε κάτω και με την ιταλική κυβέρνηση και θα πετύχουμε μία καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο και οι δύο. Εμένα δεν με ενδιαφέρει κατ’ ανάγκη να πάρω -ως κράτος- μερίδιο στη Hellenic Train, αλλά αυτό το οποίο με ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσω ότι η Hellenic Train θα μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι -να το πω- τα «σαπάκια» ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία. Οτι το προσωπικό της θα το εκπαιδεύει σωστά και ότι θα επενδύσει επιτέλους αυτά που αξίζουν στον eλληνικό σιδηρόδρομο. Και εμείς ταυτόχρονα, θα αναλάβουμε τη δέσμευση να επενδύσουμε χρήματα στην τακτική συντήρηση του δικτύου και να επεκτείνουμε λελογισμένα το δίκτυο μας, μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Και ο εκσυγχρονισμός της γραμμής από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τα σύνορα».

Και μόνο που χρησιμοποιεί τον όρο «καλύτερα τρένα» δείχνει πως ό,τι λέει το λέει μπας και καταφέρει να παραμυθιάσει τον ελληνικό λαό. Αλλωστε, ο Θεοδωράκης στον οποίο έδωσε τη συνέντευξη δεν ήταν εκεί για να τον στριμώξει αλλά για να του δίνει πάσες. Τον ρώτησε δύο φορές το ίδιο πράγμα (περί «επαναδιαπραγμάτευσης») για να τον βοηθήσει να επαναλάβει δύο φορές την ίδια μπουρδολογία περί συνεργασίας με τη Hellenic Train και την ιταλική κυβέρνηση για επενδύσεις.

Η φασιστο-Μελόνι δε θα έχει κανένα πρόβλημα ακόμη και συνάντηση να κάνει με τον Μητσοτάκη και να βγουν μετά μέσα στην καλή χαρά και να ανακοινώσουν πως συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού για την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του ελληνικού σιδηρόδρομου. Οι ιταλοί μονοπωλητές δεν πρόκειται να τους χαλάσουν τη φιέστα, όπως δεν χάλασαν τη φιέστα του Τσίπρα με τον Τζεντιλόνι στην Κέρκυρα. Στην πράξη θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν την επιχειρηματική τους στρατηγική, μια στρατηγική πλιάτσικου σε μια εξαρτημένη χώρα.

«Η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στο σχέδιο διεθνούς επέκτασης των ιταλικών σιδηροδρόμων. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία και τη μακρά εμπειρία της Ferrovie dello Stato Italiane, οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να ανησυχούν». Αυτά ανέφερε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του, ο Ρενάτο Ματσοντσίνι, διευθύνων σύμβουλος των Σιδηροδρόμων του Ιταλικού Κράτους, όταν έγινε το ξεπούλημα. Και όντως… επιβεβαιώθηκε! 

Εκτύπωση 🖨
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΤΣΙΠΡΑΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΙδιωτικοποίηση και «αξιολόγηση» πάνε πακέτο
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 23 Μάρτη

Σχετικά Αρθρα

Προκλητική απάντηση υπουργείου Οικονομικών: Οι εξώσεις και οι πλειστηριασμοί οικογενειών ΑΜΕΑ θα προχωρήσουν

Οικονομία 6 Μάι 2025, 21:31

Oργή εκπαιδευτικών μετά τις προκλητικές απειλές Μητσοτάκη για απολύσεις

Εργατικά 1 Μάι 2025, 00:01

Μετεμφυλιακές καταστάσεις στην εκπαίδευση, αλλά η συνδικαλιστική γραφειοκρατία κοιμάται τον ύπνο του δικαίου

Εργατικά 28 Απρ 2025, 13:35

Ενδειξη αδυναμίας οι προκλητικές δηλώσεις Μητσοτάκη για απολύσεις εκπαιδευτικών που αρνούνται την αξιολόγηση

Εργατικά 27 Απρ 2025, 19:21

Το «μεγάλο σορτάρισμα» με το οποίο ο Τραμπ και οι κολλητοί του «μάδησαν τα κορόιδα»

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ πρωταγωνιστής μεγάλου χρηματιστηριακού «κόλπου»

Οικονομία 11 Απρ 2025, 14:44

Κωλοτούμπες και… κωλογλειψίματα

Οικονομία 10 Απρ 2025, 22:41
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

«Μαύρο πρόβατο» της ΕΕ η Ελλάδα, λόγω της εγκληματικής διαχείρισης της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

9 Μάι 2025, 12:40
Ιστορία

80 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών

Σήμερα η καρδιά της ανθρωπότητας χτυπά στην Παλαιστίνη

9 Μάι 2025, 09:43
Εργατικά

Η Χρύσα Χοτζόγλου δεν είναι μόνη

Στάση εργασίας και συγκέντρωση έξω από από το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά σήμερα

9 Μάι 2025, 08:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Μάη

9 Μάι 2025, 00:01
Πολιτική

Ο Μητσοτάκης ευλογεί το πλιάτσικο και την εγκληματική αδιαφορία της ιταλικής Hellenic Train

8 Μάι 2025, 21:47
Ιστορία

Η ξετσιπωσιά της ευρωκαμαρίλας και η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών

8 Μάι 2025, 20:25
Κόντρες

Αυτό το γκάλοπ πώς σας διέφυγε;

8 Μάι 2025, 15:07
Υγεία

ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ και «Πλεύση Ελευθερίας» στο πλευρό του Αδωνι Γεωργιάδη

Στηρίζουν το κυβερνητικό σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του Νοσοκομείου «Αγία Βαρβάρα»

8 Μάι 2025, 10:46
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Μάη

8 Μάι 2025, 00:01
Διεθνή

Οι «Πύλες της Κόλασης» καταπίνουν τα «Αρματα του Γεδεών»

7 Μάι 2025, 22:11
Διεθνή

Ο Τραμπ υπέγραψε χωριστή ανακωχή με τους Χούθι, αδειάζοντας τους σιωναζιστές

7 Μάι 2025, 20:13
Κόντρες

Μια χαψιά τον έκανε ο Θύμιος τον αναμορφωτή του σιδηροδρομου

7 Μάι 2025, 12:33
Διεθνή

Γιατί τα όπλα της Αντίστασης είναι κόκκινη γραμμή

7 Μάι 2025, 09:22
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Μάη

7 Μάι 2025, 00:01
Υγεία

Ιδιωτικό μαγαζί υγείας σκοπεύει να στήσει στο Νοσοκομείο «Αγία Βαρβάρα» η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Με τη σύμπραξη των μεγαλογιατρών του πανεπιστημιακού κατεστημένου

6 Μάι 2025, 22:02
Οικονομία

Προκλητική απάντηση υπουργείου Οικονομικών: Οι εξώσεις και οι πλειστηριασμοί οικογενειών ΑΜΕΑ θα προχωρήσουν

6 Μάι 2025, 21:31
Παιδεία

Ξεπλένουν τα εγκλήματα της σιωνιστικής οντότητας εμπλέκοντας μαθητές Λυκείων του Πειραιά

6 Μάι 2025, 21:24
Κόντρες

Μια διάτρητη ασφαλίτικη υπηρεσία

6 Μάι 2025, 13:37
Αγροτικά

Η ευλογιά εξακολουθεί να πλήττει την ελληνική κτηνοτροφία και η κυβέρνηση κάνει παιχνίδια συσκότισης

6 Μάι 2025, 10:22
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Μάη

6 Μάι 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Μάη

Ημέρα της αντιφασιστικής νίκης των λαών.

Ημέρα της Ευρώπης.

Κατάρ: Ημέρα ανεξαρτησίας (1948).

1933: Οι ναζί καίνε 25.000 βιβλία στο Βερολίνο.

1934: Κινηματογραφική απόδραση οκτώ κομμουνιστών από τις φυλακές της Αίγινας (άνοιξαν υπόνομο μήκους 25 μέτρων χωρίς να γίνουν αντιληπτοί).

1970: Συλλήψεις τριών ηγετικών στλεχών του ΚΚΕ.

1976: Πεθαίνει η Ουλρίκε Μάινχοφ (RAF).

1978: Εκτελείται από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες ο ιταλός πρωθυπουργός Άλντο Μόρο.

1980: Βόμβες καταστρέφουν 22 αμερικάνικα αυτοκίνητα σε Κολωνάκι, Λυκαβηττό, Νέο Ψυχικό, Ιλίσια, Νέα Σμύρνη και Θησείο (ΕΛΑ).

1999: Πυροβολισμός στα γραφεία της ασφαλιστικής εταιρείας «Interamerican» και σε υποκατάστημα της «American Express» (Κόκκινη Γραμμή).

2004: Δολοφονείται ο προέδρος της Τσετσενίας Αχμέντ Καντίροφ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία είναι αφιερωμένη στην ψηφιακή μετάβαση και το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στα ζητήματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων. Σε έναν κόσμο που η διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στη εργασία και την παραγωγή ολοένα και αυξάνεται, η επιλογή αυτή σηματοδοτεί τις μεγάλες προκλήσεις και δυνατότητες που αναδύονται για την ενδυνάμωση της υγιούς και ασφαλούς εργασίας στην ψηφιακή εποχή. Καθώς η ψηφιοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της τηλεργασίας, της αυτοματοποίησης και της αυξανόμενης σημασίας της εργασίας μέσω πλατφορμών, εισάγει νέα μοντέλα απασχόλησης, είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση της επαγγελματικής υγείας και ασφάλειας, βασισμένη στην ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων, τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων, ιδίως ως προς τη διαμόρφωση ισχυρών νομικών πλαισίων που εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση με ηθικά πρότυπα και την προστασία προσωπικών δεδομένων, τη συνεχή ενίσχυση των δεξιοτήτων, καθώς και την αντιμετώπιση νέων κινδύνων που συνδέονται με την ψυχική υπερφόρτωση. Διασφαλίζοντας, σε κάθε περίπτωση, ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις υλοποιούνται με πλήρη σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και τις κοινωνικές αξίες. Στη χώρα μας, αξιοποιώντας τα θετικά βήματα που έχουν ήδη γίνει τα τελευταία χρόνια, ιδίως σε ζητήματα προστασίας των εργαζομένων μέσω τηλεργασίας ή ψηφιακών πλατφορμών, καθώς και αντιμετώπισης της βίας και παρενόχλησης στους χώρους εργασίας, προχωρούμε στην αναθεώρηση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία. Συμμετέχουμε ενεργά στις δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, στο πλαίσιο της τρέχουσας πανευρωπαϊκής εκστρατείας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία (EU OSHA) με θέμα την επαγγελματική υγεία και ασφάλεια στην ψηφιακή εποχή. Υλοποιούμε το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία, στο πλαίσιο του οποίου θα ψηφιοποιηθούν σημαντικές διαδικασίες και θα δημιουργηθεί ψηφιακό αποθετήριο νομοθεσίας και εκπαιδευτικού υλικού για την καλύτερη συμμόρφωση των επιχειρήσεων στη νομοθεσία για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων.

Υπουργείο Εργασίας, 28.4.2025

(Αν ζητήσεις από την Κεραμέως να επαναλάβει «με δικά της λόγια» αυτή την ανακοίνωση, θα αρχίσει να ρετάρει. Λογικό. Τι να ξέρει από Υγιεινή και Ασφάλεια της Εργασίας μια νεοφιλελεύθερη μεγαλωμένη στα πούπουλα; Αλλά κι αυτοί που τα έγραψαν ή μάλλον που τα αντέγραψαν από κάποιο ακαδημαϊκό κείμενο ή κείμενο της ευρωενωσίτικης γραφειοκρατίας δεν είναι καλύτεροι. Προκαλούν! 51 θάνατοι στους χώρους εργασίας καταγράφηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2015. Αριθμός ρεκόρ. Χώρια οι τραυματισμοί από εργατικά «ατυχήματα», η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων δεν αναφέρεται ή -αν παρεμβληθεί νοσοκομείο και δεν μπορεί να γίνει αλλιώς- αναφέρονται με διαφορετική αιτιολογία. Γι’ αυτό μιλάμε για πρόκληση. Οσο για τις επαγγελματικές ασθένειες, αυτές απλά… δεν υπάρχουν. Γι’ αυτό μιλάμε για πρόκληση)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo