Με πολλά ταρατατζούμ ξεκίνησε η πρεμιέρα της διανομής των self tests αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε τα Λύκεια σε όλη τη χώρα να επαναλειτουργήσουν από χθες Δευτέρα 12 Απριλίου με ένα επιπλέον «όπλο», όπως διαβεβαίωναν κυβερνητικοί παράγοντες, το υπουργείο Παιδείας και τα Μέσα Παραπληροφόρησης.
Δεν πέρασε ούτε ένα 24ωρο και έγιναν γνωστά τα μαντάτα:
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στα δελτία ειδήσεων των κρατικών καναλιών, από τα φαρμακεία παρελήφθησαν 380.00 self tests (σημειώνουμε ότι η παραλαβή γίνεται αποκλειστικά με το ΑΜΚΑ). Ομως, στη σχετική πλατφόρμα δήλωσης αποτελέσματος διεξαγωγής του τεστ δηλώθηκαν αποτελέσματα από 250.000 tests. Δηλαδή 130.000 ή δεν πραγματοποίησαν το τεστ «αυτοδιάγνωσης» ή απέφυγαν να το δηλώσουν! Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, είναι τι απέγιναν αυτοί οι 130.000 (που πρέπει να είναι μαθητές, επειδή είναι αδύνατο και ανήκουστο οι καθηγητές να μην δήλωσαν το αποτέλεσμα στη σχετική πλατφόρμα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο), καθώς το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι κανείς χωρίς αρνητικό τεστ δεν επιτρέπεται να πάει στο σχολείο και ούτε έχει δικαίωμα τηλεκπαίδευσης. Εικάζουμε ότι δεν προσήλθαν στο σχολείο επειδή φοβούνται βλέποντας γύρω τους τα χιλιάδες κρούσματα, τους εκατοντάδες διασωληνομένους και τα 70άρια και 80άρια των θανάτων σε καθημερινή βάση.
Κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής των self tests «διαγνώστηκαν» θετικοί στον κοροναϊό 613 μαθητές και εκπαιδευτικοί (359 μαθητές και 254 εκπαιδευτικοί), ολιγοσυμπτωματικοί ή ασυμπτωματικοί, που πρέπει να επαναλάβουν το τεστ σε δημόσια δομή υγείας. Δεδομένου ότι οι μαθητές Λυκείου είναι περίπου 255.000, το ποσοστό αυτών που βρέθηκε θετικό στον ιό είναι μόλις 0,14%.
Είναι πραγματικά γελοίο να πιστέψουμε ότι αυτό το ελαχιστότατο ποσοστό των θετικών στον κοροναϊό μαθητών αποτυπώνει την πραγματικότητα, όταν σχεδόν όλη η Ελλάδα είναι στο βαθύ κόκκινο, ακόμη και με τα μαϊμουδισμένα στοιχεία του ΕΟΔΥ, και ότι όλοι οι υπόλοιποι που προσήλθαν στο σχολείο είναι υγιείς.
Είναι γελοίο, επίσης, να πιστέψουμε ότι οι χιλιάδες αυτοί «υγιείς» μαθητές, πραγματοποιώντας μόνοι τους το τεστ, μελετώντας τις σχετικές οδηγίες, πέτυχαν το βέλτιστο αποτέλεσμα, καθώς γνωρίζουμε ότι η περίφημη ευαισθησία του self-test (η πιθανότητα διάγνωσης θετικού αποτελέσματος, εφόσον ο εξεταζόμενος είναι πράγματι θετικός στον ιό) πέφτει διαδοχικά από 78,8% σε 70% και τέλος σε 57,5%, αντίστοιχα, εάν αυτό γίνεται από εργαστηριακούς επιστήμονες, εκπαιδευμένους υγειονομικούς και αυτο-εκπαιδευμένους πολίτες με βάση ένα πρωτόκολλο που μελέτησαν μόνοι τους [μελέτη του Eυρωπαϊκού Κέντρου Eλέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων – ECDC].
Ακόμη και με την πρώτη ματιά, λοιπόν, οι πανηγυρισμοί για το νέο «όπλο» επιτήρησης της πανδημίας, τα self tests, αποδεικνύονται κάλπικοι. Και χρησιμοποιήθηκαν μόνο και μόνο για να επαναλειτουργήσουν τα Λύκεια, προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι «ιερές αγελάδες» του συστήματος, οι πανελλαδικές εξετάσεις που πετσοκόβουν τα όνειρα της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας.
Στα παραπάνω δεδομένα έρχονται να προστεθούν και τα στοιχεία για τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών (στοιχεία του ίδιου του ΕΟΔΥ).
Σύμφωνα με αυτά, στις 12 Απρίλη -ημέρα επαναλειτουργίας των Λυκείων- τα θετικά κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών ήταν 165, ενώ τη δεύτερη ημέρα λειτουργίας ανήλθαν σε 443. Μέσα, δηλαδή, σε ένα 24ωρο είχαμε 278 νέα κρούσματα!
Το στοιχείο αυτό δείχνει επιπλέον ότι είναι στον αέρα ακόμη και αυτός ο αριθμός των θετικών κρουσμάτων της πρώτης ημέρας διεξαγωγής των self tests, γιατί ανάμεσα στη Δευτέρα και την Πέμπτη (πρώτη και δεύτερη ημέρα της κάθε εβδομάδας που μαθητές και εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να κάνουν τεστ αυτοδιάγνωσης) μεσολαβούν τρεις ημέρες, στις οποίες όλα τα «δεδομένα» μπορούν να τραβήξουν την ανηφόρα.
Επίσης, από τον σχετικό πίνακα που καταρτίσαμε, με βάση τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, προκύπτουν τα «αξιοπερίεργα» από τη συσχέτιση μεταξύ των συνολικών κρουσμάτων και των κρουσμάτων στις ηλικίες από 0-17 ετών.
«Αξιοπερίεργα» που υπογραμμίζουν το γεγονός ότι ανάμεσά μας μπορεί να κυκλοφορούν χιλιάδες νέοι που είναι ασυμπτωματικοί και δεν καταγράφονται πουθενά, επειδή η επιδημιολογική επιτήρηση και ιχνηλάτηση είναι «το πιο σύντομο ανέκδοτο». Ετσι, με τα κάλπικα επί της ουσίας στοιχεία που δίνει ο ΕΟΔΥ, οικοδομείται η προπαγάνδα της επιτυχημένης διαχείρισης της πανδημίας από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους ενσωματωμένους λοιμωξιολόγους, ενώ ενισχύεται και το αφήγημα ότι «στα σχολεία δεν κολλάει».
Ετσι, π.χ. στις 17 του Μάρτη είχαμε 3.465 κρούσματα και από αυτά τα 229 ήταν στην ηλικιακή ομάδα 0-17 ετών. Στις 27 Μάρτη τα συνολικά κρούσματα ήταν 3.133 και τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών ήταν 240, ενώ τρεις ημέρες μετά, στις 30 Μάρτη, με 4.340 συνολικά κρούσματα, τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών ήταν 304. Στις 6 Απριλίου είχαμε 4.309 συνολικά κρούσματα και 289 στην ηλικιακή ομάδα 0-17 ετών και την επομένη 7 Απρίλη 3.445 κρούσματα και 240 στους νέους ηλικίας 0-17 ετών.
Σημειώνουμε ότι όλο αυτό το διάστημα τα Λύκεια σε όλη τη χώρα ήταν κλειστά. Ο αριθμός των κρουσμάτων εκτοξεύτηκε κατά 278 από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των Λυκείων στη δεύτερη, όπως σημειώσαμε προηγουμένως.
Η κοροϊδία με τα παντελώς αναξιόπιστα self tests γρήγορα θα ξεθυμάνει. Και αυτό για έναν επιπλέον λόγο: τα σχολεία ξανάνοιξαν με τις συνθήκες υπό τις οποίες ακριβώς έκλεισαν. Με πολυπληθή τμήματα μαθητών (25, 27, ή 28 μαθητές), ακατάλληλα κτίρια, μικρές αίθουσες, ανεπαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας και βεβαίως χωρίς να είναι εμβολιασμένος ο εκπαιδευτικός πληθυσμός, ένας πληθυσμός σε μεγάλο βαθμό γερασμένος και με υποκείμενα νοσήματα. Και πάνω απ’ όλα με το τρίτο κύμα της πανδημίας να καλπάζει.
Γιούλα Γκεσούλη