Στις 28 Σεπτέμβρη του 2009, δηλαδή την τελευταία εβδομάδα πριν από τις εκλογές, ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΓΔΑΠΔΦΠ) είχε εκδώσει εγκύκλιο για να απαγορεύσει, υποτίθεται, σε διακατόχους δασών και δασικών εκτάσεων να συνεχίσουν τις περιφράξεις δασών στην Ανατολική Αττική. Οι διακάτοχοι δασών, εκμεταλλευόμενοι την ύπαρξη μιας παράνομης εγκυκλίου του 2005 (με την οποία επιτρεπόταν η περίφραξη δασών και δασικών εκτάσεων), περιέφραζαν δάση τα οποία διεκδικούν εδώ και χρόνια και στα οποία επιδιώκουν να χτίσουν. Ο ΓΔΑΠΔΦΠ, αντί να εκδώσει μια εγκύκλιο με την οποία από τη μια να ανακαλεί όλες τις προηγούμενες παράνομες εγκυκλίους και από την άλλη να απαγορεύει ρητά την περίφραξη όλων των δασών, ιδιωτικών, δημοσίων και διακατεχόμενων, εξέδωσε στις 28 Σεπτέμβρη του 2009 μια εγκύκλιο με την οποία εμμέσως πλην σαφώς επέτρεπε την περίφραξη. Εμείς αντιδράσαμε αστραπιαία και απαιτήσαμε από τον ΓΔΑΠΔΦΠ, να βγάλει άμεσα νέα εγκύκλιο και να απαγορεύει ρητά την περίφραξη των δασών και δασικών εκτάσεων. Αυτός άφησε σκόπιμα να περάσουν 12 ημέρες και μετά εξέδωσε μια εγκύκλιο με την οποία εμμέσως πλην σαφώς επιτρέπει την περίφραξη των δασών, ιδιωτικών και διακατεχόμενων. Αν δεν αντιδρούσαμε και δεν τον προειδοποιούσαμε, δεν είναι σίγουρο ότι θ’ αντιδρούσε και θα έκανε την όποια διορθωτική κίνηση της εγκυκλίου της 28ης Σεπτέμβρη.
Με την κολοβή αυτή εγκύκλιο ο ΓΔΑΠΔΦΠ πρώτον ανακαλούσε τη δική του εγκύκλιο και άλλες τρεις εγκυκλίους που επέτρεπαν την περίφραξη δασών και δασικών εκτάσεων. Δεύ-τερον ανέφερε, ότι σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 117 παρ. 3 του Συντάγματος απαγορεύονται οι περιφράξεις δασών και δασικών εκτάσεων που είχαν κηρυχθεί αναδασωτέα και αναδασωτέες. Τρίτον, όχι μόνο απέφυγε την παραμικρή αναφορά στο ότι η απαγόρευση αυτή έχει εφαρμογή και στα ιδιωτικά και διακατεχόμενα δάση, αλλά ισχυριζόταν ότι «οι περιφράξεις δασικών εν γένει εκτάσεων μπορούν να εννοηθούν μόνο στα πλαίσια του άρθρου 16 του Ν. 998/1979 και του εδαφίου στ’ του άρθρου 36 του Ν 1845/1989 (ΦΕΚ 102 Α/1989)».
Σε συνάντηση που είχαμε μαζί του του επισημάναμε καταρχάς ότι είναι λαθεμένη η επίκληση των δύο άρθρων των δύο αυτών νόμων. Γιατί πρώτον στο άρθρο 16 παρ. 4 γίνεται μεν αναφορά σε έργα που μπορεί να γίνουν σε ιδιόκτητα και διακατεχόμενα δάση, όμως σ’ αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται η περίφραξη. Γιατί δεύτερον στο άρθρο 36 εδάφιο στ’ του νόμου 1845/1989 προβλέπεται μεν και η περίφραξη δασών, αλλά αυτή μπορεί να γίνει μόνο από δημόσια υπηρεσία και για πολύ συγκεκριμένους λόγους.
Του επισημάναμε ακόμη, ότι εδώ και τώρα πρέπει να πάρει πίσω αυτή την εγκύκλιο με την οποία εμμέσως πλην σαφώς δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες και διακατόχους δασών και δασικών εκτάσεων να τα περιφράξουν (εκμεταλλευόμενοι την κολεγιά με επίορκους δασάρχες) και στη συνέχεια να τα αποψιλώσουν και οικοδομήσουν. Τέλος, του επισημάναμε, ότι πρέπει εδώ και τώρα να εκδώσει καινούργια εγκύκλιο, με την οποία να απαγορεύει ρητά την περίφραξη όχι μόνο των δασών και δασικών εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέα, αλλά και των ιδιωτικών και διακατεχόμενων δασών, ανεξάρτητα από το εάν έχουν καεί και κηρυχθεί αναδασωτέα. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, (Πέμπτη απόγευμα) δεν έχει ανακληθεί ακόμη αυτή η εγκύκλιος και δεν είναι γνωστό, εάν έχουν ξηλωθεί όλες οι περιφράξεις των ιδιωτικών και διακατεχόμενων δασών στην Ανατολική Αττική (και όχι μόνο).
Σ’ αυτή τη μεταβατική περίοδο, που δεν έχει εκδοθεί το ΠΔ με το οποίο η ΓΔΑΠΔΦΠ θα μεταφερθεί από το υπουργείο Γεωργίας στο περιβόητο υπουργείο Περιβάλλοντος, οι δύο υπουργίνες, η Τ. Μπιρμπίλη και η Κ. Μπατζελή, δεν υποχρέωσαν τον Γενικό Διευθυντή Σ. Σαγρή να ανακαλέσει τη δασοκτόνα του εγκύκλιο. Ενα ακόμη δείγμα από τα πολλά της δασοκτόνου πολιτικής που θα ασκήσει και η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου.