Στις 2 του Γενάρη αναφερθήκαμε και πάλι στο περιβόητο Μητρώο Ασθενών, που έχει καταντήσει γεφύρι της Αρτας, καθώς η κυβέρνηση αλλάζει διαχειριστή, με στόχο να έχει τελειώσει η πανδημία και να μην υπάρχει ένα ενημερωμένο ενιαίο Μητρώο Ασθενών CoviD-19, ανοιχτό και διαθέσιμο σε όποιον θέλει να μελετήσει την πορεία της πανδημίας (χωρίς τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών, φυσικά). Γιατί αν υπήρχε ένα τέτοιο Μητρώο και ήταν διαθέσιμο σε κάθε μελετητή, θα αποκαλύπτονταν τα ψέματα με τα οποία «μπουκώνει» καθημερινά τον ελληνικό λαό η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Ψάχνοντας παραπέρα το ζήτημα, είμαστε σε θέση να αποκαλύψουμε τον άθλιο σχεδιασμό της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο τεράστιας σημασίας ζήτημα της καταγραφής των κρουσμάτων CoviD-19, με μοναδικό σκοπό να έχει στα χέρια της το σύνολο των διαθέσιμων πληροφοριών και να μπορεί να τις «μαϊμουδίζει» ανενόχλητα για λόγους προπαγάνδας και κάλυψης της εγκληματικής πολιτικής της.
Το Μητρώο Ασθενών θεσπίστηκε με το άρθρο 29 της ΠΝΠ που εκδόθηκε στις 30.3.2020 (ΦΕΚ Α’ 75). Η προβλεπόμενη εφαρμοστική ΚΥΑ για την εφαρμογή του υπογράφηκε από τους Πιερρακάκη και Κικίλια στις 10.4.2020 (ΦΕΚ Β’ 1298). Οπως μπορείτε να διαβάσετε, ο τεχνικός σχεδιασμός, η υλοποίηση και η λειτουργία του Μητρώο Ασθενών ανατέθηκε στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ, εταιρία του δημοσίου που λειτουργεί τα μητρώα των ασφαλιστικών οργανισμών, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση κτλ.
Ο ΕΟΔΥ και η Πολιτική Προστασία απέκτησαν πρόσβαση στο Μητρώο Ασθενών, προκειμένου να αντλούν στοιχεία για την ταυτοποίηση των κρουσμάτων και την υλοποίηση των σκοπών της ιχνηλάτησης (άρθρο 3, παράγραφος 5 της ΚΥΑ).
Οπως προβλέπεται στο άρθρο 4, παράγραφος 1, «κάθε ασθενής, ο οποίος έχει διαγνωσθεί ότι έχει προσβληθεί από COVID-19 εντάσσεται υποχρεωτικά από το θεράποντα ιατρό του στο σύστημα αρχειοθέτησης του Εθνικού Μητρώου Ασθενών COVID-19». Στην παράγραφο 7 του ίδιου άρθρου τονίζεται: «Στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19 καταγράφεται το σύνολο των σχετικών κρουσμάτων, είτε πρόκειται για κρούσματα που έχουν καταχωρηθεί και δεν έχουν λάβει ακόμα κατάταξη “Επιβεβαιωμένο“ είτε πρόκειται για κρούσματα που έχουν καταχωρηθεί και έχουν λάβει κατάταξη “Επιβεβαιωμένο“». Στη δε επόμενη παράγραφο θεσπίστηκε υποχρέωση να καταγραφούν στο Μητρώο, εντός πέντε ημερών, όλα τα επιβεβαιωμένα κρούσματα που είχαν διαπιστωθεί πριν από τη δημιουργία του Μητρώου, ώστε το Μητρώο να είναι πλήρες (από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος).
ΚΥΑ_ΜΗΤΡΩΟ ΑΣΘΕΝΩΝΔεν ξέρουμε πότε ακριβώς παραδόθηκε το Μητρώο προς υποχρεωτική χρήση στον ιατρικό κόσμο και στα διαγνωστικά κέντρα (δημόσια και ιδιωτικά είχαν τις ίδιες υποχρεώσεις ενημέρωσης του Μητρώου), έχουμε όμως στα χέρια μας το πρώτο Εγχειρίδιο Χρήσης που εξέδωσε η ΗΔΙΚΑ ΑΕ για τους θεράποντες γιατρούς (Version 1.04) και έχει ημερομηνία 4.5.2020.
Manual_Doctor_COVID19_4-5-20Στις 20.5.2020 (μετά από δυο βδομάδες δηλαδή), η ΗΔΙΚΑ ΑΕ εκδίδει τη Version 1.05 του ίδιου Εγχειρίδιου Χρήσης. Από τα περιεχόμενα μπορεί να δει κάποιος ότι η νεότερη έκδοση αφαιρεί δυνατότητες ενημέρωσης. Εχουν φύγει οι εξής ενότητες:
- Πώς μπορώ να βρω τα καταγεγραμμένα κρούσματα
- Πώς μπορώ να βρω τα επιβεβαιωμένα κρούσματα
Είναι προφανές ότι αφαιρέθηκε η δυνατότητα πρόσβασης στο σύνολο των κρουσμάτων, για ευνόητους λόγους. Οι αριθμοί τους μετατράπηκαν σε κρατικό μυστικό, για να μπορούν τα κυβερνητικά στελέχη να τους διαχειρίζονται κατά το δοκούν.
Manual_Doctor_COVID19_20-5-20Το κυριότερο είναι πως η συμπλήρωση του Μητρώου από τους γιατρούς απαιτεί πολύ χρόνο. Αν ρίξετε μια ματιά στο manual, θα διαπιστώσετε ότι κάθε εγγραφή κρούσματος ή ασθενούς χρειάζεται περισσότερο χρόνο απ’ αυτόν που χρειάζεται κάποιος για να συμπληρώσει μια φορολογική δήλωση. Δε στρεφόμαστε, βέβαια, ενάντια στη συγκέντρωση όλων των απαραίτητων πληροφοριών (κάθε άλλο, αυτό είναι απαραίτητο), φανταστείτε όμως τους γιατρούς μιας κλινικής CoviD, που δεν παίρνουν ανάσα από την προσπάθειά τους να περιθάλψουν όσο και όπως μπορούν τους ασθενείς, που «βαράνε» 36ωρα φορώντας τη γνωστή «αστροναυτική» στολή, να πρέπει να αφιερώνουν και μισή με μία ώρα για την ενημέρωση του Μητρώου για κάθε ασθενή.
Για τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι γιατροί σ’ αυτές τις κλινικές παραπέμπουμε στην περιγραφή που έκανε η παθολόγος-εντατικολόγος Χριστίνα Κυδώνα, ώστε να καταλάβει κάποιος ότι ήταν ανθρωπίνως αδύνατο οι γιατροί να χειρίζονται ταυτόχρονα και το Μητρώο. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο με γραμματειακή υποστήριξη σε κάθε μονάδα Υγείας. Οχι σε μονάδες που είναι υποστελεχωμένες, με τεράστιες ελλείψεις σε γιατρούς και νοσηλευτές, που δεν επαρκούν ούτε για τα ιατρικά καθήκοντά τους.
Για τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα ισχύει ο νόμος του κέρδους: σιγά μη διαθέσουν προσωπικό και ώρες εργασίας για να τηρήσουν λεπτομερειακά το Μητρώο Ασθενών. Πόσω μάλλον, όταν ο ΕΟΔΥ τους προσέφερε τη δυνατότητα να ξεμπερδεύουν μ’ ένα «εξελάκι» που συμπληρώνεται στο πι και φι.
Σωστά διαβάζετε: ενώ υποτίθεται ότι η μοναδική βάση καταγραφής όλων των κρουσμάτων CoviD-19 θα ήταν το Μητρώο Ασθενών, από το οποίο θα αντλούσαν πληροφόρηση οι πάντες, και ο ΕΟΔΥ και η Πολιτική Προστασία και η περιβόητη Επιστημονική Επιτροπή, ο ΕΟΔΥ έκανε δική του καταγραφή! Δημόσια και ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα συμπλήρωναν το αρχείο excel που βλέπετε.
Eτσι, το Μητρώο Ασθενών παρέμεινε ένα Μητρώο στα χαρτιά, που όποιος θυμόταν, όποτε θυμόταν το συμπλήρωνε. Δεν υπήρχε καμιά ενιαία βάση καταγραφής των κρουσμάτων και της εξέλιξής τους, ανοιχτή και προσβάσιμη σε όλους (ιδίως στους επιστήμονες που θα ήθελαν να βγάλουν επιδημιολογικά συμπεράσματα), αλλά υπήρχε ένα Μητρώο που δεν ενημερωνόταν και κάποια πακέτα με φύλλα excel, που τα μάζευε ο ΕΟΔΥ και τα επεξεργαζόταν εν κρυπτώ και παραβύστω, δίνοντας στη δημοσιότητα στοιχεία ανάλογα με τις ανάγκες της κυβερνητικής προπαγάνδας!
Μέχρι που κάποιες αστικές φυλλάδες μίλησαν για «διπλά βιβλία», επικαλούμενες πληροφορίες από την Επιστημονική Επιτροπή. Επρόκειτο στην πραγματικότητα για σύγκρουση μέσα στο κυβερνητικό στρατόπεδο, ανάμεσα σε διάφορους πόλους, όπως ο Κικίλιας, ο Αρκουμανέας του ΕΟΔΥ, ο Κοντοζαμάνης, ο Τσιόδρας και άλλοι.
Και τότε «έσκασε το μυστικό» ο γενικός γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Κωτσιόπουλος, στέλνοντας στους διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ) έγγραφο που τους ζητούσε να διατάξουν να γίνεται ενημέρωση του Μητρώου Ασθενών, το οποίο δεν ενημερωνόταν! Το έγγραφο στάλθηκε στις 26 Νοέμβρη (συγκρατήστε την ημερομηνία) και μεταξύ των άλλων αποκάλυπτε ότι δεν υπήρχε διασύνδεση του ΕΚΕΑ με το Μητρώο Ασθενών! Η ναυαρχίδα των κρατικών εργαστηρίων, δεν κατέγραφε στο Μητρώο Ασθενών τα αποτελέσματα των αναλύσεων PCR που έκανε! Αυτό θα άρχιζε να γίνεται από τις 20 Νοέμβρη.
Από το ίδιο έγγραφο επιβεβαιώθηκε ότι και τα rapid tests, τα οποία είχαν ήδη από τον Σεπτέμβρη καταστεί το κύριο εγαλείο τέστινγκ στη χώρα μας, δεν καταχωρίζονταν στο Μητρώο Ασθενών. Αυτό θα ξεκινούσε να γίνει στις 27 Νοέμβρη!
Ηταν μια κίνηση καθαρά προπαγανδιστική, προκειμένου να διασκεδαστεί ο θόρυβος από τα δημοσιεύματα περί «διπλών βιβλίων» και να κρυφτεί το γεγονός ότι δεν υπήρχαν καθόλου «βιβλία», ότι το περιβόητο Μητρώο Ασθενών ήταν μια καλοσχεδιασμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα που έμεινε στα χαρτιά, γιατί η κυβέρνηση ήθελε να μείνει στα χαρτιά, ώστε να μην υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες και να μπορεί ο ΕΟΔΥ να «στήνει» τα στοιχεία όπως βόλευε κάθε φορά την κυβερνητική προπαγάνδα.
Στις 26 Νοέμβρη, λοιπόν, δόθηκε εντολή να τηρείται (λέμε τώρα) το Μητρώο Ασθενών, να περνούν σ’ αυτό τα αποτελέσματα από το ΕΚΕΑ (αυτόματη διασύνδεση) και να μπαίνουν και τα αποτελέσματα από τα rapid test, που δεν έμπαιναν. Πότε μπήκε η τελευταία δυνατότητα στο Μητρώο δεν ξέρουμε, ξέρουμε όμως ότι η ΗΔΙΚΑ ΑΕ δημοσίευσε τη Version 2.00 του Εγχειρίδιου Χρήσης (που περιγράφει πώς θα καταγράφονται τα rapid tests) στις 9 Δεκέμβρη. Γι’ αυτό και εικάζουμε ότι μέχρι τότε η δυνατότητα αναγραφής των rapid tests στο Μητρώο δεν είχε ακόμα ενσωματωθεί.
Doctor_ManualΑς ανακεφαλαιώσουμε: Απρίλη θεσμοθετήθηκε το Μητρώο Ασθενών και ανατέθηκε στην έμπειρη ΗΔΙΚΑ ΑΕ, η οποία είχε έτοιμη την πλατφόρμα αρχές Μάη. Τέλη Νοέμβρη μάθαμε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι το Μητρώο δεν ενημερωνόταν, αρχές Δεκέμβρη η ΗΔΙΚΑ ΑΕ ενσωμάτωσε και τη δυνατότητα αναγραφής των αποτελεσμάτων των rapid tests.
Παρά ταύτα, ο ΕΟΔΥ συνέχισε το σύστημα με τα excel, στα οποία απλά προσέθεσε και στήλες για να αναγράφονται τα rapid tests! Aφού υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως το Μητρώο Ασθενών, γιατί ο ΕΟΔΥ δεν αντλεί από αυτό τα απαραίτητα στοιχεία για την (λέμε τώρα) επιδημιολογική επιτήρηση, αλλά έχει και δικό του σύστημα καταγραφής, με τα γνωστά excel, απολύτως στεγανό και έξω από κάθε έλεγχο;
Στην πραγματικότητα, το Μητρώο Ασθενών και πάλι δε λειτούργησε. Την ώρα που η ΗΔΙΚΑ ΑΕ έφτιαχνε το νέο manual της πλατφόρμας, ενσωματώνοντας και τη δυνατότητα καταγραφής των rapid tests, η κυβέρνηση είχε ήδη αποφασίσει να πάρει το Μητρώο από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ και να το δώσει στο ΕΔΥΤΕ ΑΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας)! Οπως γράψαμε αναλυτικά, η σχετική νομοθετική ρύθμιση ψηφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες στις 21 Δεκέμβρη και περιλήφθηκε στο Ν. 4764/2020. Την ξαναθυμίζουμε:
Αρθρο 2, παράγραφοι 3 και 4:
- Οι έλεγχοι ανίχνευσης του κορωνοϊού COVID-19 διεξάγονται από τις Κινητές Ομάδες Υγείας (Κ.ΟΜ.Υ.) Ειδικού Σκοπού, από επιλεγμένα Κέντρα Υγείας ανά την Επικράτεια και από τις Υγειονομικές Μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων. Το σύνολο των αποτελεσμάτων τους καταχωρίζονται στο Εθνικό Μητρώο του άρθρου 29 της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A΄75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (A΄ 86).
- Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, σύμφωνα με τις διατάξεις της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 157), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1του ν. 4722/2020 (Α΄ 177) και τα άρθρα 2 και 10 του ν. 4633/2019 (Α΄ 161) επεξεργάζεται, μεταξύ άλλων, ποιοτικά και ποσοτικά πλήρως ανωνυμοποιημένα στατιστικά δεδομένα. Το σύνολο των αποτελεσμάτων των ελέγχων (τεστ) ανίχνευσης κορωνοϊού COVID-19, οι οποίοι διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, τυγχάνουν επεξεργασίας από τον Ε.Ο.Δ.Υ. μόνον ως πλήρως ανωνυμοποιημένα στατιστικά δεδομένα, από τα οποία δεν μπορεί να προκύψει άμεση ή έμμεση ταυτοποίηση των ενδιαφερομένων υποκειμένων και συνεκτιμώνται για την αξιολόγηση της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας, τη λήψη απόφασης περί διενέργειας επιπροσθέτων ελέγχων ανά περιφερειακή ενότητα και την εν γένει διενέργεια στατιστικών και επιστημονικών μελετών σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας και την αντιμετώπισή της.
Αρθρο 3, παράγραφος 1, πρώτο εδάφιο:
- Ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας για την επεξεργασία του προηγούμενου άρθρου ορίζεται ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας και ως Εκτελών το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.). Ο εκτελών την επεξεργασία αναλαμβάνει για λογαριασμό του υπευθύνου επεξεργασίας, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη συντήρηση της βάσης δεδομένων.
Αρθρο 3, παράγραφος 2, πρώτο εδάφιο:
- Μεταξύ του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.) συνάπτεται Μνημόνιο Συνεργασίας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 28 του Γ.Κ.Π.Δ».
Ετσι, το Μητρώο Ασθενών κατάντησε γεφύρι της Αρτας: ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν. Μέχρι να συναφθεί το «μνημόνιο συνεργασίας» του ΕΟΔΥ με το ΕΔΥΤΕ ΑΕ, να φτιαχτεί η σχετική πλατφόρμα, να γίνουν οι διασυνδέσεις με τους διάφορους φορείς, να μεταφερθεί το όποιο υλικό υπάρχει στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ ΑΕ κτλ. κτλ. θα έχει τελειώσει η πανδημία.
Οι πληροφορίες για τους νοσήσαντες με CoviD-19 και την έκβαση της νόσησής τους θα παραμείνουν σκόρπιες σε φακέλους των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας, στα excel του ΕΟΔΥ, στα όποια αρχεία κρατάει ο μηχανισμός «ιχνηλάτησης» του Χαρδαλιά, στα αρχεία των διαγνωστικών εργαστηρίων κτλ. Ενα σκορποχώρι στο οποίο κανείς δε θα μπορεί να βάλει τάξη και να το μετατρέψει σε ενιαίο Μητρώο Ασθενών, στο οποίο θα έχουν καταγραφεί «τα πάντα όλα».
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ευελπιστεί ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να κρύψει τις εγκληματικές ευθύνες της για τη διαχείριση της πανδημίας με προπαγάνδα ψεύδους. Γελιέται οικτρά. Ακόμα και χωρίς ακριβές Μητρώο, οι εγκληματικές ευθύνες της ήδη καταγράφονται στην κοινωνική συνείδηση. Εκείνο που θα συμβεί, δυστυχώς, είναι να στερηθεί η επιστημονική κοινότητα ένα σημαντικό εργαλείο, στα στοιχεία του οποίου θα μπορούσαν να στηριχτούν επιδημιολογικές μελέτες και να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα, χρήσιμα όχι μόνο για την πανδημία του SARS-CoV-2, αλλά και για μελλοντικές πανδημίες και επιδημίες και κυρίως για το τι πρέπει να γίνει ώστε η χώρα να διαθέτει ένα μόνιμο μηχανισμό επιδημιολογικής επιτήρησης και παρέμβασης, ο οποίος θα συνεργάζεται με το ΕΣΥ και στο πρωτοβάθμιο και στο δευτεροβάθμιο επίπεδό του.