Πού πα’ ρε Καραμήτρο με το εμπορικό στη Γαλατσίου; Κάθεσαι στην πόρτα του μαγαζιού και χαμογελάς στους περαστικούς μπας και στραβωθεί κανένας και μπει μέσα να ψωνίσει στη ζούλα. Τώρα σου ‘κοψαν και το click away και είσαι έτοιμος να κόψεις φλέβες. Εκσυγχρονίσου, ρε, κατέβασε ιδέες. Δες τους ρασοφόρους πώς βρίσκουν λύσεις για να δουλέψουν τα μαγαζιά τους εν μέσω πανδημίας.
Αγιασμός take away με διάφορους τρόπους. Και σελφ σέρβις από το σαμοβάρι και πακέτο σε πλαστικό ποτηράκι. Διαλέγεις και παίρνεις, ανάλογα με την ποσότητα που χρειάζεσαι. Αν το θέλεις μόνο για το σπίτι, παίρνεις το πλαστικό ποτηράκι. Αν έχεις και τίποτα γιδοπρόβατα ν’ αγιάσεις ή σου παρήγγειλε και ο κουμπάρος από το χωριό, γεμίζεις μπουκάλι από το σαμοβάρι.
Και μην μας πει κανείς ότι η διανομή έγινε τζάμπα. Το «διάβασμα» τζάμπα «δεν πιάνεται», όπως έλεγε η γιαγιά μου. Αν δεν πέσει το αντίτιμο στο παγκάρι, ο αγιασμός… ξαγιάζεται, γίνεται σκέτο νεράκι. Αυτά είναι ξεκαθαρισμένα εδώ και αιώνες και ο πιστός ξέρει καλά τι ισχύει.
Δες τον παπά στο Λιανοκλάδι. Ζήτησε από το δήμο την υδροφόρα, την άγιασε κι άρχισε να ψεκάζει το χωριό («στα όρη στ’ άγρια βουνά ο κοροναϊός»). Με τις σημαίες αναπεπταμένες πάνω στην υδροφόρα και με την (μάλλον ιερατική) «Μπέμπα» ν’ ακολουθεί ως… αυτοκίνητο συνοδείας. Ετσι γίνονται οι δουλειές, όχι θρηνώντας και βρίζοντας πότε τον κοροναϊό, πότε τον Χαρδαλιά και πότε τον Κούλη που δεν ανοίγει τα μαγαζιά.
Εχει, βέβαια, τα δίκια του ο έμπορος της Γαλατσίου. Πώς να ανταγωνιστεί κοτζάμ αλυσίδα με ισχυρό brand name; «Εμείς θα κινηθούμε όπως νομίζουμε και η κυβέρνηση ας κάνει ό,τι θέλει», το ξέκοψε, από τη συχνότητα του Alpha Radio, ο Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρας, εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Και έγινε όπως το είπε. Οι εκκλησιές λειτούργησαν κανονικά, παρά τον νόμο, οι πιστοί μαζεύτηκαν απέξω, αλλού περισσότεροι, αλλού λιγότεροι, αλλού με μάσκες, αλλού… ανάμικτοι, όσοι ήθελαν να μεταλάβουν έμπαιναν κατά ομάδες ή κατά μπουλούκια και μεταλάβαιναν και όσοι δεν πήγαν το πρωί είχαν τη δυνατότητα να πάνε μέχρι και το απόγευμα και να παραλάβουν τον αγιασμό τους.
Οι μπάτσοι είχαν την εντολή για «ήπια επιτήρηση», αλλά… δε χρειάστηκε να επέμβουν. Τα μαγαζιά λειτούργησαν με… τάξη και οι μπάτσοι –βαθιά θρησκευόμενοι ως γνωστόν- δεν έχασαν την ευκαιρία να αγιαστούν και οι ίδιοι. Οσο για τα απαραίτητα τηλεοπτικά πλάνα περί εφαρμογής της… ισότητας έναντι του νόμου (την οποία είχε ανακοινώσει επίσημα η κυβέρνηση), τα προσέφεραν κάτι «πυροβολημένοι» ακροδεξιοί στη Θεσσαλονίκη, που μαζεύτηκαν στη νέα παραλία για να ρίξουν το σταυρό μόνοι τους, χωρίς παπά και ψάλτη. Κι αυτοί ακόμα αντιμετωπίστηκαν με… σεβασμό από τους μπάτσους, όπως είδαμε στα πλάνα που έδειχναν και ξαναέδειχναν τα «κανάλια Πέτσα», μπας και καταφέρουν να πείσουν κανέναν ότι… ο νόμος εφαρμόστηκε αδιακρίτως.
Υπήρξε και το παρατράγουδο στο Αίγιο, αλλά κι αυτό είναι εξηγήσιμο από επιχειρηματική άποψη. Ο νυν δεσπότης Ιερώνυμος έχει ανάγκη τον πρώην δεσπότη Αμβρόσιο που κινεί τα νήματα στην περιοχή. Είναι σαν το βουλευτιλίκι που περνάει από πατέρα σε γιο ή κόρη. Αν ο γιος ή η κόρη «δεν κάνουν», τότε μόλις αποδημήσει εις Κύριον ο πατέρας, χάνεται και το βουλευτιλίκι. Απαίτησε, λοιπόν, ο Αμβρόσιος να πάνε και να ρίξουν το σταυρό στην παραλία (για να ξεφύγουν από το πλαίσιο του αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου), το Λιμενικό έκανε πως δεν έβλεπε και αφού έγινε το σόου, έκοψε πρόστιμο 1.500 ευρώ στον Αιγιαλείας Ιερώνυμο και από 300 στον καθένα από τους δύο κολυμβητές που έπεσαν σ’ ένα εμφανώς στημένο κολύμπι. Δεν νομίζουμε ότι ο δεσπότης θα πληρώσει το πρόστιμο, αλλά και να το πλήρωνε σιγά τα λεφτά. Θα περαστούν στις δαπάνες promotion.
Σε νέα, θριαμβευτική εμφάνισή του ο Αθηναγόρας, αφού πρώτα απόλαυσε το θρίαμβο του ιερατείου («εμείς δείξαμε ανυπακοή, η κυβέρνηση έδειξε ανοχή») και απένειμε εύσημα στον Χρυσοχοΐδη («σοφά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη εφήρμοσε αναλογικά μέτρα όπως γίνεται και στις διαδηλώσεις»!), δεν είχε κανένα πρόβλημα να «την πει» στους Αιγιώτες της αντίοπαλης φράξιας: «Είναι καταδικαστέα πράξη επειδή είναι αντίθετη στην απόφαση που είχε λάβει η Σύνοδος. Βεβαίως την καταδικάζω». Ως εκεί. Καμιά συνέχεια δεν πρόκειται να δοθεί. Αλλωστε, κάθε δεσπότης είναι πραγματικά δεσπότης στο φέουδό του.
Τα υπόλοιπα αφορούν την παραπολιτική. O Tσίπρας μίλησε για «θέατρο του παραλόγου», αναρωτήθηκε «η κυβέρνηση όμως γιατί πανηγυρίζει ότι δεν έκανε βήμα πίσω;» και κατέληξε ότι «τελικά εκτός από τραγικοί αποδεικνύονται συνάμα και κωμικοί». O αντι-Πέτσας, Ταραντίλης, που απαντά με γραπτή δήλωση σε κάθε ανάρτηση του Τσίπρα στο facebook, σήκωσε το γάντι: «Θα περιμέναμε από τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, παράλληλα με την αναμενόμενη κριτική του, να ακούγαμε και την πρότασή του. Δεν την ακούσαμε πάλι. Προτείνει να μείνουν κλειστοί οι ναοί με τη χρήση βίας; Ας το πει ευθέως. Δεν το λέει όμως και προτιμά να ψαρεύει σε θολά νερά».
Είπαμε, το ιερατείο είναι σε θέση να επηρεάσει την εκλογική διαδικασία. Κι επειδή βρισκόμαστε ήδη σε μια μακρά προεκλογική περίοδο, όλα τα αστικά κόμματα σπεύδουν να το γλείψουν. Το ιερατείο υπηρετεί τον καπιταλισμό και ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, την οποία βαφτίζει πνευματική. Οπως οι μεγάλοι καπιταλιστές απαίτησαν να μείνουν ανοιχτές οι επιχειρήσεις τους (βιομηχανικές, εμπορικές, υπηρεσιών), έτσι και το ιερατείο απαιτεί να λειτουργήσουν οι δικές του επιχειρήσεις, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.
ΥΓ1. «Είμαστε 82 μητροπολίτες, νόσησαν έξι, από αυτούς χάθηκαν δύο, κοιτάξτε την αναλογία», έλεγε ο Αθηναγόρας στον ΣΚΑΙ, για να… αποδείξει ότι οι διαδικασίες της Εκκλησίας είναι ασφαλείς. Με τα Μαθηματικά σίγουρα δεν έχει σχέση, αλλά φαίνεται πως δεν έχει ούτε με την απλή αριθμητική. Εξι κρούσματα στους 82, σημαίνει περίπου 780.000 κρούσματα σε επίπεδο γενικού πληθυσμού. Και δύο νεκροί στους 82 σημαίνει περίπου 260.000 νεκρούς σε επίπεδο γενικού πληθυσμού! Αυτό θέλουν οι δεσποτάδες; Θα ήταν ευχαριστημένοι μ’ ένα τέτοιο «σκορ»; Διαβάζεται κι αλλιώς, βέβαια: πόσο ευθύνονται οι θρησκευτικές διαδικασίες για τη διάδοση του κοροναϊού στη χώρα; Κρίνοντας από το αποτέλεσμα στους δεσποτάδες, πάρα πολύ.
ΥΓ2. «Οποιος δεν τηρεί τα μέτρα σκάβει τάφους», έλεγε προ ημερών, με το γνωστό ύφος του ο Χρυσοχοΐδης. Μετά δεν ήρθαν οι μέλισσες αλλά οι αγιαστούρες.
ΥΓ3. Ο παμπόνηρος Ερντογάν έδωσε την άδεια να πραγματοποιηθεί κανονικά η φιέστα του αγιασμού από το πατριαρχείο. Και έγινε το «έλα να δεις» από ρασοφόρους και πιστούς στην προκυμαία του Κεράτιου Κόλπου.