Στα παλιά του τα παπούτσια γράφει ο αδίστακτος Μητσοτάκης ακόμη και τη «σιωπηλή πλειοψηφία» των φοιτητών για το μη χάσιμο της εξεταστικής των οποίων υποτίθεται ότι αγωνιά.
Στα παλιά του τα παπούτσια γράφει και το «αδιάβλητο» των εξετάσεων.
Στα σκουπίδια πετά το «αυτοδιοίκητο» των πανεπιστημίων και τις ανησυχίες των πανεπιστημιακών, που εστιάζουν έστω στο διαβλητό ή μη των εξετάσεων (και όχι στην ουσία, δηλαδή στο πραγματικό διακύβευμα που είναι η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, ενάντια στο οποίο σήμερα αντιπαρατίθενται με αποφασιστικό τρόπο οι καταλήψεις).
Μόνος στόχος του είναι το σπάσιμο των καταλήψεων, η μορφή αγώνα που τον πονά πραγματικά, γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το αφήγημα που πλασάρει στους νοικοκυραίους και τους συντηρητικούς ψηφοφόρους του «νόμου και της τάξης», γιατί οξύνει την αντιπαράθεση και αποκαλύπτει με ένταση στα μάτια της εργαζόμενης κοινωνίας τους στόχους της κατάργησης του άρθρου 16, γιατί του στραπατσάρει το προσωπείο του «αυτοκρατορίσκου».
Απόδειξη για όλα αυτά είναι οι ίδιες οι πράξεις του.
- Τον Ιούλιο του 2021, με τεράστιο και ανεξέλεγκτο το 4ο κύμα της πανδημίας, με τεράστια διασπορά του ιού (31.377 ήταν μόνο τα ορφανά κρούσματα από 29/6 έως 19/7 και 12.851 μέχρι εκείνη τη στιγμή οι θάνατοι), επειδή η κυβέρνηση αποφάσισε ν’ ανοίξει τον τουρισμό από τα μέσα Μάη για να ευνοήσει τους καπιταλιστές του είδους και μαζί με τον τουρισμό ν’ ανοίξουν και «τα πάντα όλα», ο τότε υφυπουργός Παιδείας Συρίγος υπογράφει ΚΥΑ (Αριθμ. 94102/Ζ1, ΦΕΚ 3483/Β΄/30 Ιουλίου 2021) για την επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου ακαδημαϊκού έτους 2020-2021, με την οποία αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Τμήματος/Σχολής να αποφασίσει πώς θα διενεργηθούν οι εξετάσεις:
Άρθρο μόνο
…………………………..
- Η επαναληπτική εξεταστική περιόδου Σεπτεμβρίου του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 για τα προγράμματα σπουδών α΄και β΄κύκλου των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) διεξάγεται εξ αποστάσεως ή διά ζώσης, ανάλογα με τη σχετική απόφαση του οικείου Τμήματος/Σχολής. Η διά ζώσης διεξαγωγή των εξετάσεων προϋποθέτει την κατοχή: α) είτε πιστοποιητικού εμβολιασμού, β) είτε πιστοποιητικού νόσησης, γ) είτε βεβαίωσης διενέργειας αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), δ) είτε βεβαίωσης διενέργειας rapid test, ε) είτε βεβαίωσης διενέργειας μοριακού ελέγχου PCR, από φοιτητές, μέλη ΔΕΠ και όσους εμπλέκονται στην εξεταστική διαδικασία καθώς και την εφαρμογή όλων των προβλεπόμενων μέτρων πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοιό.
- Η γραπτή ή προφορική εξέταση μαθημάτων των προγραμμάτων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου των Α.Ε.Ι. με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως αξιολόγησης, παρέχεται ως τρόπος εξέτασης από τα Α.Ε.Ι., εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της προφορικής ή γραπτής εξέτασης με τη χρήση των εν λόγω μέσων, και
β) διασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
- Τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς (2021), η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη απέναντι στην πανδημία αποθεώνει την ατομική ευθύνη. Για την εκπαίδευση προκρίνονται τα «υγειονομικά πρωτόκολλα» του αίσχους, με το τμήμα στα σχολεία να κλείνει μόνο εάν διαγνωστεί θετικό το 50% +1 των μαθητών! Στα μέσα του Σεπτέμβρη, μόλις άνοιξαν τα σχολεία, τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών τραβούν την ανηφόρα. Ως εκ τούτου η διασπορά στις οικογένειες, στο κοινωνικό περιβάλλον είναι τεράστια.
Στις συνθήκες αυτές, εκδίδεται Κοινή Υπουργική Απόφαση (Αριθμ. 119847/ΓΔ6, ΦΕΚ 4406/Β΄/24 Σεπτεμβρίου 2021) των υπουργών Παιδείας (Κεραμέως), Οικονομικών, Εργασίας, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού, Εσωτερικών, Επικρατείας, με την οποία η εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ πραγματοποιείται υποχρεωτικά διά ζώσης! Οσον αφορά δε, τις εξετάσεις μνημονεύεται η ΚΥΑ Συρίγου με την οποία αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Τμήματος/Σχολής να αποφασίσει πώς θα διενεργηθούν οι εξετάσεις:
Άρθρο 2
Εκπαιδευτική διαδικασία στα Α.Ε.Ι.
- Η διεξαγωγή κάθε μορφής εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο προγραμμάτων α΄, β΄ και γ΄ κύκλου σπουδών των Α.Ε.Ι., όπως η διδασκαλία μαθημάτων (υποχρεωτικών, υποχρεωτικής επιλογής ή ελεύθερης επιλογής), η διενέργεια σεμιναρίων, η αυτοτελής διδασκαλία μαθημάτων εμβάθυνσης σε μικρές ομάδες φοιτητών, οι εργαστηριακές ασκήσεις, οι κλινικές ασκήσεις και η πρακτική εξάσκηση φοιτητών πραγματοποιείται υποχρεωτικά δια ζώσης…
Άρθρο 11
Διεξαγωγή εξετάσεων
- Η συμμετοχή φυσικών προσώπων με φυσική παρουσία σε εξετάσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών κάθε κύκλου των Α.Ε.Ι. ή άλλων εξετάσεων που διεξάγονται εντός των χώρων των Α.Ε.Ι., ανεξαρτήτως αν τα Α.Ε.Ι…. πραγματοποιείται μόνο με επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης ή βεβαίωσης αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου, που έχει διεξαχθεί έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν την προβλεπόμενη ώρα έναρξης της εξέτασης και ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας.
Η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας είναι υπο-χρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης για όλους τους συμμετέχοντες σε αυτή.
- Κατ’ εξαίρεση της παρ. 1, η διεξαγωγή των εξετάσεων των Α.Ε.Ι. που αφορούν στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο Σεπτεμβρίου του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 πραγματοποιείται αποκλειστικά σύμφωνα με τους όρους της υπό στοιχεία 94102/Ζ1/29.7.2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 3483).
Σε άρθρο μας με τίτλο «Υποχρεωτική διά ζώσης λειτουργία των ΑΕΙ: Μια καθημερινή τρέλα», που δημοσιεύτηκε στις 20 του Οκτώβρη του 2021 γράφαμε χαρακτηριστικά:
Δέκα ημέρες έχουν που άνοιξαν τα πανεπιστήμια και τα προβλήματα της υποχρεωτικής διά ζώσης λειτουργίας σε αίθουσες με τη μέγιστη πληρότητα, όπως διέταξε η ΚΥΑ της Κεραμέως (ΚΥΑ αριθμ. 119847/ΓΔ6, ΦΕΚ 4406 Β, 24.9.2021), είναι πλέον ορατά.
Κρούσματα σε φοιτητές αλλά και διδακτικό προσωπικό (συνεχή κρούσματα σε ΑΠΘ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, Πάντειο Πανεπιστήμιο, ΕΜΠ, Πανεπιστήμιο Πατρών), αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες μη αεριζόμενες, ουρές φοιτητών και απίστευτος συνωστισμός κατά την προσέλευση στα μαθήματα, αναμονή έως και μία ώρα έξω από το πανεπιστημιακό ίδρυμα, αποχώρηση φοιτητών μετά από παράκληση καθηγητών, γιατί δεν χωρούν πλέον μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, φοιτητές «παστωμένοι» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σύντμηση διδακτικού χρόνου για να παρακολουθήσουν το μάθημα οι φοιτητές χωρισμένοι σε τμήματα, αλλά με τον ίδιο αριθμό διδακτικού προσωπικού, ελλείψεις σε μέτρα υγιεινής (αντισηπτικά, μάσκες, προσωπικό καθαριότητας), και πάει λέγοντας.
Μια απίστευτη ταλαιπωρία, ένα διδακτικό προσωπικό τρομοκρατημένο, που κάνει συνέχεια εκκλήσεις για τήρηση των μέτρων, χωρίς όμως να υπάρχουν οι προϋποθέσεις σε πλείστες των περιπτώσεων, και μια υπουργός Παιδείας που μοιράζει δημαγωγικά επαίνους για το μεγάλο ποσοστό εμβολιασμού σε φοιτητές και καθηγητές (για το οποίο διατηρούμε αμφιβολίες, καθώς είναι γνωστά τα παιχνίδια που παίχτηκαν και παίζονται για να παρουσιαστούν «επιτυχίες» στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και τη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση Μητσοτάκη) και για τη δημιουργία εμβολιαστικού κέντρου-βιτρίνα στο ΠΑΜΑΚ.
Επιμένει το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση Μητσοτάκη να εφαρμόζει την εγκληματική της πολιτική, παρά τις τεράστιες ανησυχίες και τις διαμαρτυρίες των φοιτητών.
Η μη εξασφάλιση πρόσθετων και κατάλληλων κτιριακών υποδομών, ώστε να χωριστούν τα τμήματα, η μη πρόσληψη του αναγκαίου διδακτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, οι ελλείψεις στα μέσα προστασίας από την πανδημία, τα ανεπαρκή σε αριθμό δρομολόγια των ΜΜΜ, η έλλειψη ουσιαστικής επιδημιολογικής επιτήρησης με ευθύνη και έξοδα του κράτους, ήταν προβλήματα γνωστά εκ των προτέρων, για τα οποία το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση των α(χ)ρίστων παντελώς αδιαφόρησαν και αδιαφορούν….
- Και πάμε στον Γενάρη του 2022. Αδιαφορώντας για την αύξηση των κρουσμάτων, που εκτοξεύτηκαν ειδικά μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, και τις εκατόμβες των νεκρών η κυβέρνηση Μητσοτάκη προωθεί την «ανοσία της αγέλης».
Οι μαθητές αντιδρούν σε αυτήν την εγκληματική πολιτική και προχωρούν σε καταλήψεις. Στο χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν και οι φοιτητές, αντιδρώντας στην επαναλειτουργία των Πανεπιστημίων με τα ίδια ακριβώς εγκληματικά πρωτόκολλα που έκλεισαν για τις γιορτές. Τονίζουν ότι η επιστροφή στα αμφιθέατρα με αυτούς τους όρους συνιστά ένα διαρκές κορονοπάρτι, με άμεσες επιπτώσεις στην υγεία των φοιτητών, των οικογενειών τους και κατ’ επέκταση στην αλυσίδα της πανδημίας.
Για το λόγο αυτό οργανώνονται συγκεντρώσεις φοιτητικών συλλόγων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Σε αυτές τις συνθήκες, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας αποφασίζουν να διεξαχθεί η εξεταστική περίοδος χειμερινού εξαμήνου με φυσική παρουσία (εγκύκλιος Αρ. Πρωτ. : 2293 /Ζ1, 10-1-2022 Θέμα: Οδηγίες σχετικά με τη διεξαγωγή της εξεταστικής περιόδου του χειμερινού ακαδημαϊκού εξαμήνου στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.)):
«Εν όψει της εξεταστικής περιόδου του χειμερινού ακαδημαϊκού εξαμήνου και λόγω της ανάγκης λήψεως μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
- Η διενέργεια εξετάσεων κατά την εξεταστική περίοδο του χειμερινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022 (γραπτές ή προφορικές) πραγματοποιείται με φυσική παρουσία, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 της υπ’ αριθμ. 119847/ΓΔ6/23.9.2021 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β΄ 4406)».
Θυμίζουμε πάλι τι γράφαμε σε άρθρο μας με τίτλο: «ΑΕΙ: Μεγάλη η ανησυχία για τη μη εφαρμογή ούτε των ελάχιστων μέτρων προστασίας από την πανδημία».
Μεγάλη είναι η ανησυχία των πανεπιστημιακών καθηγητών στο ΑΠΘ για τον τρόπο που διεξάγονται τα μαθήματα αλλά και για την επιμονή του υπουργείου Παιδείας οι εξετάσεις να διεξαχθούν διά ζώσης, ακόμη και στην κορύφωση του πανδημικού κύματος. Οι πανεπιστημιακοί ανησυχούν για τους κινδύνους κατά της υγείας και της ζωής των ίδιων, των φοιτητών και των οικογενειών τους, βλέποντας ότι στα ΑΕΙ δεν υπάρχει καμιά πρόνοια να εφαρμοστούν ακόμα και τα ελάχιστα μέτρα προφύλαξης, που ισχύουν στην υπόλοιπη κοινωνία.
Η Κεραμέως απέρριψε ακόμη και την πρόταση να διεξαχθούν σε όλους τους φοιτητές self-tests για δύο τουλάχιστον εβδομάδες, όπως έγινε για τα σχολεία, με το ‘’επιχείρημα’’ ότι οι ανήλικοι μαθητές είναι σε μικρότερο ποσοστό εμβολιασμένοι από τους φοιτητές! Τα κάλπικα στοιχεία τους σχετικά με τους εμβολιασμούς, όπως και τα κρούσματα που διαρκώς ‘’μαγειρεύουν’’, δεν γίνονται πιστευτά, γιατί η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.
Ετσι τα Πανεπιστήμια οδηγούνται ως πρόβατα επί σφαγή στη δίνη του πανδημικού κύματος, καθώς τα μαθήματα, αλλά και οι εξετάσεις, θα διεξαχθούν σε αίθουσες (μάλιστα μη αεριζόμενες) με τη ‘’μέγιστη δυνατή πληρότητα’’, χωρίς αποστάσεις, με φοιτητές που μπορεί να νοσούν.
Θυμίζουμε ότι ακόμη και οι ίδιες οι Πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ, που δεν χαρακτηρίζονται από πνεύμα αντίθεσης στην εγκληματική κυβερνητική πολιτική (καθημερινά δίνει τα διαπιστευτήριά του στην κυβέρνηση ο πρύτανης Νίκος Παπαϊωάννου από τα τηλεπαράθυρα) ενημέρωσαν με επιστολή τους, στις 7 Γενάρη, τα μέλη ΔΕΠ, ότι στο Πανεπιστήμιο νοσούν ‘’χιλιάδες’’ φοιτητές.
Στο σημείο αυτό, σημειώνουμε ότι επιβεβαιώνεται πλήρως το ρεπορτάζ μας ότι πλέον δεν γίνονται ούτε οι υγειονομικοί έλεγχοι στις εισόδους που γινόταν πριν τις γιορτές, από προσωπικό που είχε προσληφθεί για το σκοπό αυτό, καθώς η δαπάνη καλυπτόταν από τον ισχνό τακτικό προϋπολογισμό των ΑΕΙ.
Οι καθηγητές του ΑΠΘ κατακρίνουν επίσης τις Πρυτανικές Αρχές ότι δεν υπερασπίσηκαν, όπως έπρεπε το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, όσον αφορά την υποχρέωση των ίδιων των Πανεπιστημίων να καθορίσουν τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων και των εξετάσεων (π.χ. εξ αποστάσεως), με αποκλειστικό γνώμονα την υπεράσπιση της υγείας και της ζωής της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά ότι αυτές -οι Πρυτανικές Αρχές- υπακούουν χωρίς αντιρρήσεις στα κελεύσματα του υπουργείου Παιδείας.
Μετά τα όσα παραθέσαμε θεωρούμε ότι τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι σαφέστατα:
Πρώτον, κανένα απολύτως ενδιαφέρον δεν έχει ο Μητσοτάκης γι’ αυτήν καθαυτήν την εξεταστική, και το «συμφέρον» των φοιτητών που αγωνιούν -υποτίθεται- για την πραγματοποίησή της.
Δεύτερον, δεν τον απασχολούν ούτε κατ’ ελάχιστον η υγεία -σωματική και ψυχική-, η ζωή φοιτητών και εκπαιδευτικού προσωπικού. Εξ ου και οι εξετάσεις εργαλειοποιούνται, γίνονται λάστιχο ανάλογα με την πολιτική που θέλει να υπηρετήσει και να εφαρμόσει με τη βία κάθε στιγμή. Στην πανδημία, που κινδύνευε η υγεία και η ζωή φοιτητών και πανεπιστημιακών, οι εξετάσεις διά ζώσης επιβλήθηκαν με το ζόρι, σήμερα στις καταλήψεις, οι εξετάσεις επιβάλλονται με τον βούρδουλα και τους εισαγγελείς να γίνουν ηλεκτρονικά, γιατί αυτό προκρίνει η προώθηση της αντιδραστικής επιλογής του να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια και να κατεδαφιστεί η εμβληματική διάταξη του άρθρου 16.
Τρίτον ψεύδονται ασύστολα όλοι οι κονδυλοφόροι και τηλεπερσόνες που αναφέρουν ανερυθρίαστα -είτε από άγνοια είτε από αδιαφορία είτε γιατί συνειδητά έχουν επιλέξει να στηρίξουν την κυβερνητική πολιτική- ότι στην πανδημία εφαρμόστηκε με επιτυχία η διεξαγωγή των εξετάσεων με ψηφιακά μέσα.
Γιούλα Γκεσούλη