Με μια συνέντευξη-πάσα στη Νίκη Κεραμέως, ο Ελεύθερος Τύπος, προσέφερε το βήμα στην υπουργό της ιδιωτικής παιδείας και των κολλεγίων
- να αναφέρει, έτσι όπως αυτή φαντάζεται ότι θα δρομολογηθούν και πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα τα επόμενα βήματα για την εφαρμογή του καταστροφικού νόμου για τα ΑΕΙ, που ψηφίστηκε από τον κυβερνητικό λόχο: «κατάρτιση των σχετικών κανονιστικών πράξεων, με πρώτη αυτή που αφορά τα όργανα διοίκησης, δεδομένου ότι σε κάποια πανεπιστήμια θα ακολουθήσουν φέτος διαδικασίες ανάδειξής τους. Ακολούθως θα υπάρξουν κανονιστικές πράξεις και για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις»,
- να διατυμπανίσει τις μεγάλες επιτυχίες της «εξωστρέφειας», που έχει στόχο την προώθηση με εντατικούς ρυθμούς του επιχειρηματικού πανεπιστήμιου και την προσέλκυση φοιτητών-πελατών: «συνάπτουμε διμερείς συνεργασίες με άλλες χώρες και επενδύουμε στο να ανοίξουμε νέους διαύλους επικοινωνίας με κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, στην Ευρώπη, στην Αμερική, στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας μας με τις ΗΠΑ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών συνεργάζεται με το Harvard και το Yale, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με το Columbia, τα πανεπιστήμια του Michigan και του Kentucky, το Πανεπιστήμιο Πειραιώς με το New York University»,
- να εκθειάσει και υπερασπιστεί την επιβολή αντιδραστικών, αντιεκπαιδευτικών μέτρων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που μεγέθυναν τους ταξικούς φραγμούς: «Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής έδωσε τέλος στο φαινόμενο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία. Μέλημά μας ήταν και παραμένει να δώσουμε στα παιδιά μας επιλογές, να αξιοποιήσουν τις κλίσεις τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Να έχουμε αποφοίτους και όχι «αιώνιους» φοιτητές που δεν αποφοιτούν ποτέ, εις βάρος του εαυτού τους, των οικογενειών τους, των πανεπιστημίων και εν τέλει της κοινωνίας»,
- αλλά και να διατυπώσει τα επόμενα βήματα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
Η τελευταία θα αποτελέσει το νέο πεδίο δράσης της κυβέρνησης Μητσοτάκη, μετά τις αλλαγές που ήδη έχουν γίνει. Οι οποίες δένουν ασφυκτικά τη λεγόμενη Επαγγελματική Εκπαίδευση με τις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και επιδιώκουν μέσα από ένα εκ νέου λουστράρισμα να στρέψουν τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων σε αυτή, παρατώντας κάθε όνειρο για φοίτηση στα Πανεπιστήμια (τα παιδιά του ψυκτικού από το Περιστέρι να γίνουν και αυτά ψυκτικοί).
Ως λαμπρή διέξοδος για τα παιδιά του κατώτερου θεού, λανσάρονται τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) και η «αναβάθμιση» των ΙΕΚ.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το νόμο της Κεραμέως (Ν. 4763/2020) «Κριτήρια για τον χαρακτηρισμό των ΕΠΑ.Λ. ως Π.ΕΠΑ.Λ. συνιστούν ιδίως: α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού τους, β) η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, γ) το μέγεθός τους, δ) η τοποθεσία τους και ε) η συνεργασία τους με τοπικές επιχειρήσεις και Α.Ε.Ι. της περιφέρειας στην οποία ανήκουν». Σε αυτά θα εισάγονται απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Γυμνάσιο) με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου τους.
Η δε «αναβάθμιση» των ΙΕΚ πραγματοποιήθηκε μέσω του λουκέτου στα δημόσια ΙΕΚ που έχουν λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα (εκτός παραμεθόριων περιοχών) και της παράδοσης των σπουδαστών στους ιδιώτες εμπόρους του είδους.
Στη συνέντευξή της, στον ΕΤ, η Κεραμέως ανέφερε τα εξής: «Η μεταρρύθμιση για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης ήταν επιβεβλημένη, καθώς μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας είναι πώς θα φέρει πιο κοντά την εκπαίδευση με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας. Με τον νέο νόμο που θεσπίσαμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση, πρώτα διαπιστώνουμε τις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, και στη συνέχεια τις λαμβάνουμε υπόψη προκειμένου να διαμορφώσουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες και τα προγράμματα σπουδών στα Επαγγελματικά Λύκεια και τα Δημόσια ΙΕΚ… Τα επόμενα βήματά μας στοχεύουν στην επέκταση του θεσμού των ΠΕΠΑΛ και των θεματικών και πειραματικών Δημοσίων ΙΕΚ, καθώς και στην περαιτέρω ενδυνάμωση και ποιοτική τους αναβάθμιση. Κομβικό σημείο αποτελεί η υλοποίηση επενδύσεων ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ για τον εργαστηριακό εξοπλισμό τους, ένα κονδύλι που έχουμε εξασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τέλος, στόχος μας είναι η προώθηση της εξωστρέφειας των δημοσίων ΙΕΚ με τη δημιουργία ξενόγλωσσων τμημάτων και την ίδρυση συνεργασιών με ΙΕΚ άλλων χωρών».
Πέρα από τη μουρδολογία και τη δημαγωγία της «αναβάθμισης», δύο πράγματα σημειώνουμε: Πρώτον άλλο ένα προεκλογικό τερτίπι ανακοίνωσης χρηματοδότησης (100 εκατ. ευρώ για τον εξοπλισμό των ΠΕΠΑΛ και των θεματικών και πειραματικών Δημοσίων ΙΕΚ). Και δεύτερον μια απόπειρα προσέλκυσης σπουδαστών-πελατών και στα ΙΕΚ με τα ξενόγλωσσα τμήματα. Δηλαδή την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και των πολυδιαφημισμένων δημόσιων ΙΕΚ.