Το παράδειγμα που αναφέρουμε παρακάτω αφορά μόνο ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας, το ΑΠΘ, και ασφαλώς δεν είναι το μοναδικό, καθώς το πανδημικό κύμα είναι σε έξαρση με την ταυτόχρονη παρουσία δύο στελεχών του ιού στην κοινότητα, του στελέχους Δ και του στελέχους Ο και με τους σκληρούς δείκτες της πανδημίας (εκατοντάδες διασωληνωμένοι και καθημερινές εκατόμβες νεκρών) να σοκάρουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρθηκαν στην Υγειονομική Επιτροπή του ΑΠΘ, τα κρούσματα στους φοιτητές του Ιδρύματος (ενεργούς προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές) από τότε που άνοιξαν τα πανεπιστήμια (11/10/2021) την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022 μέχρι και τις 6 του Φλεβάρη 2022 ανέρχονται σε 4.418. Αντίστοιχα, τα κρούσματα στο Διδακτικό και λοιπό προσωπικό είναι για το ίδιο διάστημα 158, ενώ στο διοικητικό προσωπικό των τμημάτων τα κρούσματα είναι 32.
Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι τα κρούσματα στον φοιτητικό πληθυσμό, το διάστημα μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές έως και τις 6 του Φλεβάρη 2022, σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε σχέση με τα κρούσματα που καταγράφηκαν από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους έως τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Συγκεκριμένα:
- Από 11/10 έως 19/12 τα κρούσματα ήταν 1.199
- Από 27/12 έως 6/2 τα κρούσματα ήταν 3.219
Περιόδους έκρηξης είχαμε την εβδομάδα 27/12-2/1, που σημειώθηκαν 698 κρούσματα, και την εβδομάδα 3/1-9/1, όταν τα κρούσματα εκτοξεύθηκαν σε 1.357.
Η Υγειονομική Επιτροπή του ΑΠΘ αναφέρει επίσης ότι μικρή αύξηση παρουσίασε ο αριθμός των νέων κρουσμάτων την πρώτη εβδομάδα του Φλεβάρη (31/1 – 6/2/2022) από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες και από τις κατηγορίες του διδακτικού προσωπικού. Ετσι, τα κρούσματα στους φοιτητές έφθασαν τα 281 από 217 που ήταν την προηγούμενη εβδομάδα (24-30/1/2022) και, αντίστοιχα, τα 16, από 9, στην κατηγορία του διδακτικού προσωπικού.
Οι συνεχείς διακυμάνσεις και αυξομειώσεις, σε συνδυασμό με τη γενικότερη κατάσταση της πανδημίας στην κοινότητα, δείχνουν για μια ακόμη φορά ότι η σχετική μείωση αποδεικνύεται συγκυριακή, ενώ έχουμε επιστρέψει και στα εφιαλτικά επίπεδα των σκληρών δεικτών, των διασωληνωμένων και της εκατόμβης νεκρών, χωρίς ακόμα να διαφαίνεται οποιαδήποτε ένδειξη αποκλιμάκωσης.
Το ΑΠΘ σημειώνει ότι «αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων την προηγούμενη εβδομάδα (σ.σ. 31/1-6/2) προκύπτει και από τα δεδομένα των μη επιτρεπτών παρουσιών σε χώρους του ΑΠΘ, που παρέχει η πλατφόρμα του Edupass. Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει η χρονική εξέλιξη των μη επιτρεπτών παρουσιών σε χώρους του ΑΠΘ για τα μέλη ΔΕΠ. Να σημειωθεί ότι οι μη επιτρεπτές παρουσίες δεν αποτελούν κρούσματα αλλά σχετίζονται άμεσα με αυτά». Πρόκειται δηλαδή για τις στενές επαφές των κρουσμάτων, γι’ αυτούς που ήρθαν σε επαφή με κρούσμα (φοιτητές και μέλη ΔΕΠ), που μπήκαν σε καραντίνα και επομένως δεν μπορούν να πάνε στο πανεπιστήμιο.
Το παράδειγμα του ΑΠΘ κάνει σκόνη την εγκληματική εμμονή της Κεραμέως τα μαθήματα και τα εργαστήρια να πραγματοποιούνται με τη «μέγιστη δυνατή πληρότητα» και οι εξετάσεις να πραγματοποιηθούν ντε και καλά μόνο με τη φυσική παρουσία των φοιτητών, παρά τις διαμαρτυρίες των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και τα αιτήματα για εναλλακτικές μορφές πραγματοποίησής τους.
Η κατάφορη παραβίαση του αυτοδιοίκητου των Ιδρυμάτων, όπως και η εμμονή τα σχολεία να παραμένουν ανοιχτά, και μάλιστα με πολυπληθή τμήματα, χωρίς στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας, μόνο με το πολυδιαφημισμένο testing με τα αναξιόπιστα self test και rapid test, υπηρετεί το στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τη δημιουργία ανοσίας της αγέλης με νόσηση.
[Θυμίζουμε ότι τα σχολεία υποχρεώνονται να συμπληρώνουν τη σχετική φόρμα με τα επιβεβαιωμένα κρούσματα μια συγκεκριμένη ώρα κάθε ημέρα (μέχρι τις 12 το μεσημέρι ή τις 11.30 π.μ.). Στο διάστημα, όμως, αυτό πολλά μεγάλα σχολεία στα μεγάλα αστικά κέντρα δεν προλαβαίνουν να συγκεντρώσουν όλα τα επιβεβαιωμένα κρούσματα και αυτά που αναφέρονται μετά τη συγκεκριμένη ώρα «χάνονται», γιατί τα σχολεία υποχρεώνονται να μην τα καταγράφουν ούτε την επόμενη ημέρα. Η επιβεβαίωση γίνεται δωρεάν με rapid test (σε περίπτωση που κάποιος μαθητής έχει θετικό self test) μόνο σε δημόσιες δομές, οι οποίες, όμως, δεν επαρκούν για να καλύψουν τον τεράστιο αριθμό κρουσμάτων στην κοινότητα και λειτουργούν συγκεκριμένες ώρες.
Τα εμπόδια αυτά, δηλαδή η συγκεκριμένη ώρα στην καθημερινή καταγραφή των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων από τα σχολεία, η απαγόρευση αναφοράς τους την επομένη και η χωρική κατανομή και ο χρόνος λειτουργίας των δημόσιων δομών, που αφήνουν απέξω μαθητές που δεν προλαβαίνουν να επιβεβαιωθούν ως κρούσματα, έχουν συγκεκριμένη στόχευση, έχουν σκόπιμο σχεδιασμό, το «μαγείρεμα» των κρουσμάτων και την «απώλεια» πολλών εξ αυτών. Εκπορεύονται δε από τους ίδιους εγκεφάλους: την κυβέρνηση, τον ΕΟΔΥ και το υπουργείο Παιδείας].
Γιούλα Γκεσούλη