Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Αναστολή Ασύλου = Αναστολή Δικαιωμάτων: Η Ελλάδα στο εδώλιο του Στρασβούργου
  • Σαν σήμερα 24 Αυγούστου
  • Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες
  • Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς
  • Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση
  • Σαν σήμερα 23 Αυγούστου
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Στο Ψαχνό»Ιδού οι δολοφόνοι των Τεμπών
Στο Ψαχνό

Ιδού οι δολοφόνοι των Τεμπών

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Μαρ 2023, 00:03

Εκτός από τα λαμόγια και κάποια καλοβολεμένα κομματόσκυλα, δεν υπάρχει άνθρωπος στην Ελλάδα που να μην έχει καταλάβει πως το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν ήταν δυστύχημα αλλά ένα ακόμη καπιταλιστικό και κρατικό έγκλημα. Τις βασικές παραμέτρους και την επικοινωνιακή διαχείριση που κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με τη βοήθεια των «πετσωμένων» Μέσων Μαζικής Παραπληροφόρησης, την έχουμε ήδη σχολιάσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

    • Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί

    • Kροκοδείλια δάκρυα και πολιτικός παχυδερμισμός

    • Οι γκεμπελίσκοι έπιασαν δουλειά για να καλύψουν τον Μητσοτάκη

    • Εγκλημα στα Τέμπη: Root Cause Analysis

Θα συνεχίσουμε τη σχετική αρθρογραφία, φυσικά, γιατί ο γκεμπελισμός συνεχίζεται, ενώ στήθηκε ήδη και η επιτροπή συγκάλυψης (επιτροπή Γεραπετρίτη). Ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε την τοποθέτηση ως μέλους του Ζηλιασκόπουλου, που ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 μέχρι το 2015 (πρόεδρος της επιτροπής Γεραπετρίτη τοποθετήθηκε ο συνταξιούχος πρόεδρος του ΝΣΚ, Χαλκιάς –ένας νομικός σε μια επιτροπή τεχνικής πραγματογνωμοσύνης!- και το τρίτο μέλος είναι ο καθηγητής του Δημοκρίτειου, Προφυλλίδης). 

Θα ασχοληθούμε σε άλλο άρθρο μ’ αυτή την επιτροπή, όμως δεν μπορούμε να μην αναφωνήσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «δεν δικαιούται για να ομιλεί». Γιατί είναι αυτός που συνέχισε την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, αυτός που ξεπούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς, αυτός που παρέλαβε τη σκυτάλη από τον Γ. Παπανδρέου και τους Σαμαροβενιζέλους και την παρέδωσε στον Μητσοτάκη.

Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών έχει πίσω του μια μακρά ιστορία. Είναι η ιστορία της συντηρητικής ανασυγκρότησης του ελληνικού καπιταλισμού, βασικός μοχλός της οποίας είναι οι ιδιωτικοποιήσεις ή «αποκρατικοποιήσεις», όπως τις έλεγαν αρχικά (για ν’ ακούγεται πιο εύηχο).

Ποια είναι η ουσία αυτής της διαδικασίας; Δύο πλευρές έχει. Από τη μια να μειωθούν οι κοινωνικές δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, που έπρεπε να στηρίζει τις λεγόμενες επιχειρήσεις και οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας, και από την άλλη να ξεπουληθούν στο ιδιωτικό κεφάλαιο οι κερδοφόροι τομείς αυτών των οργανισμών και επιχειρήσεων, αυτά που εύστοχα ονομάστηκαν «φιλέτα».

Τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής αναπτύσσονταν επίσης σε δυο άξονες. Από τη μια πλήττονταν οι μισθοί και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων στις λεγόμενες ΔΕΚΟ (και μαζί τους πλήττονταν συνολικά οι μισθοί και τα εργασιακά δικαιώματα σε όλο τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, καθώς οι μισθοί και τα εργασιακά δικαιώματα στις ΔΕΚΟ λειτουργούσαν ως ατμομηχανή για το σύνολο της εργατικής τάξης) και από την άλλη ακρίβαιναν οι υπηρεσίες που πληρώνει ο ελληνικός λαός για ρεύμα, νερό, τηλέφωνο, συγκοινωνίες κτλ.

Ο πατέρας Μητσοτάκης δεν πρόλαβε να κάνει πολλά. Εβαλε λουκέτο στην ΕΑΣ (αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας), δίνοντας τα λεωφορεία στους «νοικοκυραίους», όμως ο επίμονος και πολύμηνος αγώνας των εργατών της ΕΑΣ ακύρωσε αυτή την ιδιωτικοποίηση, αναγκάζοντας την επόμενη κυβέρνηση (ΠΑΣΟΚ) να επανασυστήσει την ΕΑΣ και να επαναπροσλάβει τους εργάτες. 

Οι επόμενοι, όμως, Σημίτης, Καραμανλής, Γ. Παπανδρέου, Σαμαροβενιζέλοι, Τσιπροκαμμένοι, το τερμάτισαν. Δείτε ποιες εταιρίες αναφέρονται ως θηράματα του σούπερμαν του νεοφιλελευθερισμού Χατζηδάκη στην περιβόητη τούρτα γενεθλίων: ΔΕΗ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, ΟΣΕ.

Περιορίζοντας το θέμα στον ΟΣΕ, θυμίζουμε ότι τη σκυτάλη από την κυβέρνηση Καραμανλή πήρε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου και από τον Χατζηδάκη ο Ρέππας. Το 2010, αμέσως μετά την υπογραφή του πρώτου Μνημόνιου, το «σχέδιο Ρέππα» προέβλεπε να φύγουν από τον ΟΣΕ περίπου 2.400 εργαζόμενοι από τους περίπου 6.000 που εργάζονταν. Οι 744 έφυγαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1.600 από την ΕΔΙΣΥ (εταιρία που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό). Ταυτόχρονα, πήραν γομολάστιχα και έσβησαν τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Το Μνημόνιο ήταν σαφές: η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρία που έχει το συγκοινωνιακό έργο) θα έπρεπε να είναι κερδοφόρα μέσα στο 2011, ενώ μεσοπρόθεσμα θα έπρεπε να είναι κερδοφόρα και η εταιρία που θα διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πώς θα γινόταν αυτό; Για την μεν ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η συνταγή προέβλεπε μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, ανατροπή εργασιακών σχέσεων, κατάργηση δρομολογίων που δεν θεωρούνταν κερδοφόρα (η κοινωνική χρησιμότητά τους δεν λαμβανόταν υπόψη). Για την εταιρία του δικτύου η «εξυγίανση» θα γινόταν μέσω του περάσματος των χρεών της στο κράτος. Ετσι, το «πακέτο» θα γινόταν ελκυστικό για να έρθει ο ιδιώτης «στρατηγικός επενδυτής» και να πάρει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το μάνατζμεντ όλου του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ολα αυτά επενδύθηκαν από την κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου με τη γνωστή γκεμπελίστικη προπαγάνδα ότι για όλα έφταιγαν τα… προνόμια των εργαζόμενων, που έριξαν έξω την εταιρία. Ποια ήταν η αλήθεια; Τα όποια ελλείμματα του ΟΣΕ οφείλονταν στα υπέρογκα ποσά που κατέβαλε στους τοκογλύφους των τραπεζών. Ο ΟΣΕ δανειζόταν όχι για να καλύψει ελλείμματα, αλλά επειδή αυτή ήταν η πολιτική των κυβερνήσεων. Εβαζαν τον ΟΣΕ να δανείζεται για την επέκταση, τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση του δικτύου, που είναι υποχρέωση του κράτους, για να μη φαίνονται τα χρέη στη λεγόμενη γενική κυβέρνηση.

Το ΠΑΣΟΚ και οι κυβερνήσεις των Σαμαροβενιζέλων δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τη δουλειά και το καθήκον πέρασε στα χέρια των συριζαίων. Οταν ο ΣΥΡΙΖΑ βάδιζε προς την κυβερνητική εξουσία, ο Δραγασάκης το είχε «μοντάρει» κάπως διαφορετικά: όχι ιδιωτικοποιήσεις, αλλά… συμφωνίες αναπτυξιακού χαρακτήρα με καπιταλιστικούς ομίλους (ντόπιους και ξένους), χωρίς το δημόσιο… να χάσει.

Επειδή τέτοιοι… θαυματουργοί συνδυασμοί γίνονται μόνο στα προεκλογικά παραμύθια, όταν οι συριζαίοι υπέγραψαν το τρίτο Μνημόνιο συμφώνησαν σε ιδιωτικοποιήσεις νέτα-σκέτα, με την εξής ταπεινωτική «ομολογία πίστης», όπως αναγραφόταν στο Μνημόνιο: «Η ιδιωτικοποίηση μπορεί να συμβάλει στο να καταστεί αποδοτικότερη η οικονομία και να μειωθεί το δημόσιο χρέος. Ενώ η διαδικασία ιδιωτικοποίησης έχει σταματήσει από τις αρχές του έτους, η κυβέρνηση είναι πλέον αποφασισμένη να προχωρήσει με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και να διερευνήσει όλες τις δυνατότητες μείωσης της συνολικής χρηματοδότησης μέσω μιας εναλλακτικής δημοσιονομικής πορείας ή μέσω μεγαλύτερων εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις».

Η τυπική συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ έγινε στις 20 Μάη του 2016 και η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την Τετάρτη 25 Μάη (1472 Β). Ηταν συντομότατη και χαρακτηριστικότατη: «Εγκρίνουμε α) το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan) που ενέκρινε το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Α.Ε. με την από 26.4.2016 απόφασή του, και την αξιοποίηση των συμπεριλαμβανομένων σε αυτήν περιουσιακών στοιχείων, ήτοι: 1) Δεκατέσσερα (14) Περιφερειακά Αεροδρόμια 2) Ελληνικό 3) Αστέρας Βουλιαγμένης 4) Αφάντου Ρόδος 5) ΔΕΣΦΑ 6) ΟΛΠ 7) ΟΛΘ 8) ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ 10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα 11) Μαρίνες 12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ 13) ΕΛΠΕ 14) ΟΤΕ 15) ΔΕΗ 16) ΕΥΑΘ 17) ΕΥΔΑΠ 18) ΔΕΠΑ 19) ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία».

«Ενδιαφέρον» για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδηλώθηκε και από ρωσικής πλευράς. Το δήλωσε δημόσια ο ίδιος ο Πούτιν, όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα στις 27 Μάη του 2016. Οταν, όμως, στις αρχές Ιούλη της ίδιας χρονιάς έληξε η προθεσμία υποβολής προσφορών, ρωσική προσφορά δεν υπήρξε. Υπήρχε μόνο μία προσφορά, αυτή της κρατικής ιταλικής Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. Προφανώς, οι Ρώσοι επικοινώνησαν με τις Βρυξέλλες και πήραν το μήνυμα να αποσυρθούν, γιατί η δουλειά έχει δοθεί στους Ιταλούς. Αλλωστε, και ο προηγούμενος διαγωνισμός, στον οποίο είχαν πάρει μέρος οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμάνικη GFR, είχε κηρυχτεί άγονος. Οι Ιταλοί, που δεν είχαν εμφανιστεί την πρώτη φορά, εμφανίστηκαν τη δεύτερη, ήταν μόνοι τους και πήραν τη δουλειά (το 2019 αγόρασαν και την ΕΕΣΤΥ, το εργοστάσιο-επισκευαστική βάση του ΟΣΕ, επίσης με εξευτελιστικό τίμημα).

Με τι τίμημα πήρε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η FSI; Με 45 εκατ. ευρώ! Αυτή ήταν η προσφορά και το ΤΑΙΠΕΔ την αποδέχτηκε, χωρίς καν να προσπαθήσει να αυξήσει το τίμημα! Κανονικά, θα έπρεπε να θεωρήσει το προσφερθέν τίμημα εξευτελιστικό και να κηρύξει το διαγωνισμό άγονο. Για να καταλάβετε για τι σκάνδαλο μιλάμε, αναφέρουμε πως όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ (όχι μέσω κάποιου μέλους της φράξιας των Λαφαζανικών, αλλά μέσω του «σοβαρού» Γιώργου Σταθάκη) κατήγγειλε τη συγκυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων ότι ετοιμαζόταν να ξεπουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που χαρακτήριζε «προκλητικά χαμηλό»! Αν τα 300 εκατ. ήταν προκλητικά χαμηλό τίμημα, τα 45 εκατ. έναντι των οποίων πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τι ήταν;

Ανατρέξτε στο απόσπασμα του τρίτου Μνημόνιου, που παραθέσαμε παραπάνω: μείωση της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης ή με διαφορετική δημοσιονομική πολιτική ή με περισσότερα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις. Τα 45 εκατ. ευρώ με τα οποία ξεπουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν τα λες «περισσότερα έσοδα». Πώς αναπληρώθηκαν; Με τη σκληρή δημοσιονομική πολιτική που την πλήρωσε ο ελληνικός λαός: χαράτσια, υπερφορολόγηση, μείωση κοινωνικών δαπανών, αντιασφαλιστική ανατροπή κτλ. κτλ.

Μιλάμε για μια ακόμη αποικιοκρατική σύμβαση, κυριολεκτικά για πλιάτσικο στην κρατική περιουσία. Οι Ιταλοί πήραν την εταιρία εκμετάλλευσης των σιδηροδρόμων με το εξευτελιστικό τίμημα των 45 εκατ. ευρώ, ενώ τις επενδύσεις στις υποδομές (διπλή γραμμή, ηλεκτροκίνηση κτλ.) τις ανέλαβε το ελληνικό κράτος μέσω του ΟΣΕ!

Τόσα χρόνια το χάλι του ΟΣΕ, το δίκτυο του οποίου είχε μετατραπεί σε βραδυφλεγή βόμβα, κουκουλωνόταν. Μέχρι που ήρθε το έγκλημα στα Τέμπη και το έβγαλε στο φως, με τραγικό τρόπο, με τόσα νέα παιδιά νεκρά (57 είναι μέχρι στιγμής ο επίσημος αριθμός, χωρίς η μακάβρια απογραφή να έχει τελειώσει).

Η τρόικα απαίτησε να δοθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς, είπε χθες ο Βαρουφάκης. Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία. Αλλωστε γι’ αυτό αποσύρθηκαν οι Ρώσοι. Ο ΣΥΡΙΖΑ, όμως, τι έχει να πει; Οτι είχε τα χέρια του δεμένα, ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα; Αν τολμήσουν ας το πουν.

Εμείς σπεύδουμε να θυμίσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ οργάνωσε φιέστα για την υπογραφή της συμφωνίας ξεπουλήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στην Κέρκυρα, μάλιστα, όπου ο Τσίπρας κάλεσε τον Τζεντιλόνι, τότε πρωθυπουργό της Ιταλίας (σήμερα επίτροπο Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής). 

Δείτε τη φωτογραφία, τραβηγμένη στις 14 Σεπτέμβρη του 2017 στην Κέρκυρα. Ο CEO της Ferrovie dello Stato Italiane, Ρενάτο Ματσονσίνι, και η πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, υπογράφουν τη συμφωνία ξεπουλήματος, παρουσία ενός αγέλαστου Τζεντιλόνι κι ενός γελαστού (μέσ’ στην καλή χαρά!) Τσίπρα. Σας μοιάζει ο Τσίπρας για άνθρωπο που κάνει το ξεπούλημα από εξαναγκασμό;

Και η Κομισιόν; Αυτή που ξετινάζει κάθε εθνικό λογαριασμό στην Ελλάδα και υποχρέωσε τις κυβερνήσεις να επιστρέψουν κάποια ψίχουλα που επί Καραμανλη-Χατζηγάκη είχαν δοθεί στους αγρότες ως αποζημίωση από φυσικές καταστροφές, πώς δέχτηκε να πουληθεί έναντι του εξευτελιστικού τιμήματος των 45 εκατ. ευρώ μια κρατική επιχείρηση που στον προηγούμενο διαγωνισμό κοστολογούταν 300 εκατ. ευρώ;

Ρητορικό είναι το ερώτημα. Η Κομισιόν ήταν αυτή που αποφάσισε το ξεπούλημα στους Ιταλούς με το εξευτελιστικό τίμημα. Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν είχε ανοίξει φάκελο για «μη σύννομες» κρατικές ενισχύσεις προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 800 εκατ. ευρώ. Και απειλούσε: ή την πουλάτε ή θα οδηγηθεί σε λύση και εκκαθάριση, όπως έγινε με την Cyprus Airways και την Estonian Air. 

Η Ferrovie dello Stato Italiane πήρε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «μπιρ παρά» (εκτός από το εξευτελιστικό τίμημα αγοράς πήρε και μια σύμβαση επιδότησης με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο για να κάνει την… «άγονη γραμμή» Αθήνα-Θεσσαλονίκη!), μοίρασε χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς για επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ, που μετά έγιναν 1 δισ. ευρώ, και το ελληνικό κράτος ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Ομως δεν «περίσσευαν» λεφτά (θα έπρεπε να τα κόψουν από τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών και από τις επιχορηγήσεις στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις) και το δίκτυο από άποψη ασφάλειας έμεινε σε κατάσταση ρώσικης ρουλέτας. Αυτό παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτό παρέλαβε και διατήρησε ως είχε η ΝΔ.

Και οι μεν και οι δε παραμύθιαζαν τον κόσμο. Οι συριζαίοι ζήτησαν από τους Ιταλούς να φέρουν ένα «Ασημένιο Βέλος», για να το χρησιμοποιήσουν ως ατραξιόν στη ΔΕΘ. Το «Ασημένιο Βέλος» ήρθε, έκανε μια βόλτα (στο ρελαντί) μέχρι την Κατερίνη, με επιβάτες συριζανελίτες και τις κάμερες να το απαθανατίζουν, και μετά επέστρεψε στην Ιταλία, γιατί το δίκτυο δεν μπορούσε να «σηκώσει» ούτε πεπαλαιωμένες μηχανές σαν το «Ασημένιο Βέλος». 

Επί ΝΔ οι Ιταλοί έφεραν τα «Λευκά Βέλη», σαπάκια της Ferrovie dello Stato Italiane, που αποσύρθηκαν υποχρεωτικά από την Ελβετία γιατί δεν πληρούσαν τις σύγχρονες προδιαγραφές, τα έβαλαν να κάνουν τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε ένα δίκτυο που δεν πληρούσε τις στοιχειώδεις προδιαγραφές ασφάλειας, και ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή τον μικρό οργάνωναν φιέστες για τη… σιδηροδρομική επανάσταση που έφεραν στη χώρα. Θα κάνετε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, όσο και με το αεροπλάνο, έλεγε ο Μητσοτάκης μ’ εκείνο το αηδιαστικό χαμόγελο-σήμα κατατεθέν των Μητσοτάκηδων.

Μέχρι που ήρθε το έγκλημα των Τεμπών και έβγαλε απ’ όλους τους τις μάσκες, αποκαλύπτοντας το πραγματικό τους πρόσωπο. Το πρόσωπο αδίστακτων, αμοραλιστών πολιτικών που δε διστάζουν να παίξουν ρώσικη ρουλέτα με τους επιβάτες του πιο λαϊκού μέσου μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να προωθήσουν τη συντηρητική ανασυγκρότηση του ελληνικού καπιταλισμού και στα δυο της σκέλη: και στην αύξηση της κερδοφορίας των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, ξένων και ντόπιων, και στη μείωση των κοινωνικών δαπανών του αστικού κράτους.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροDixi Et Salvavi Animam Meam
Επόμενο άρθρο Προκαλεί το ιταλικό μονοπώλιο των σιδηροδρόμων

Σχετικά Αρθρα

Δεν υπάρχει σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ – Υπάρχει διπλό σκάνδαλο βοσκοτόπων, που ξεκίνησε επί Τσίπρα και κορυφώθηκε επί Μητσοτάκη

Στο Ψαχνό 2 Ιούν 2025, 19:37

Ο Μητσοτάκης στη θέση του «ψεύτη βοσκού»

Στο Ψαχνό 22 Φεβ 2025, 11:42

Εγκλημα στα Τέμπη: Δύο χρόνια αργότερα, ο κόσμος δεν ξέχασε

Στο Ψαχνό 27 Ιαν 2025, 19:04

ΑΠΟΧΗ από τις ΕΥΡΩ-ΚΑΛΠΕΣ της ΑΠΑΤΗΣ

Αποχή-δέσμευση για συμμετοχή στους ταξικούς αγώνες, για την ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος

Πολιτική 9 Ιούν 2024, 08:08

Αποχή από το αστικό ξεφτιλίκι των τοπικών εκλογών

Στο Ψαχνό 7 Οκτ 2023, 14:16

Tα πάντα στον αυτόματο πιλότο της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της κινεζοποίησης της εργατικής τάξης

Στο Ψαχνό 30 Σεπ 2023, 00:03
Ροή Ειδήσεων
Καταστολή

Αναστολή Ασύλου = Αναστολή Δικαιωμάτων: Η Ελλάδα στο εδώλιο του Στρασβούργου

24 Αυγ 2025, 06:12
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Αυγούστου

24 Αυγ 2025, 00:01
Παιδεία

Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες

Σειρά της Κεντρικής Μακεδονίας μετά την Ηπειρο 

23 Αυγ 2025, 13:50
Διεθνή

Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς

Παλαιστινιακές Οργανώσεις: Δεν παραδίνουμε τα όπλα μας ούτε στον Λίβανο

23 Αυγ 2025, 08:52
Ιστορία

Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση

86 χρόνια από το «Σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ»

23 Αυγ 2025, 00:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Αυγούστου

23 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ

22 Αυγ 2025, 19:09
Κόντρες

Λεβεντιά η κομμώτρια

22 Αυγ 2025, 13:11
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα

22 Αυγ 2025, 09:40
Η παπάρα

Γιατί στέλνει non paper ο Κεφαλογιάννης;

22 Αυγ 2025, 09:32
Παιδεία

Λουκέτο σε 38 σχολεία της Ηπείρου – Μια σιωπηλή καταδίκη της Περιφέρειας

Σε αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου για το 2025-2026

22 Αυγ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Αυγούστου

22 Αυγ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Χαβιέρ Μπαρδέμ: Οι IDF είναι ναζί!

Σάλι Ρούνι και Kneecap

21 Αυγ 2025, 21:53
Εργατικά

Μαρτύριο για τους συμβασιούχους αναπληρωτές το πενιχρό επίδομα ανεργίας

21 Αυγ 2025, 20:32
Κόντρες

Οταν ο εγκληματίας φωνάζει «πιάστε τους, αυτοί το ‘καναν»

21 Αυγ 2025, 19:47
Αθλητισμός

Για τα μάτια του Ουίσαμ…

21 Αυγ 2025, 13:01
Καταστολή

Κατασκευάζουν «εμπρηστές» για να κρύψουν την εγκληματική τους πολιτική εγκατάλειψης των δασών

21 Αυγ 2025, 10:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Αυγούστου

21 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Καταδρομική επίθεση μαχητών μέσα σε στρατόπεδο του σιωναζιστικού στρατού

Σήμερα το πρωί στη Χαν Γιούνις

20 Αυγ 2025, 17:58
Κόντρες

Τον ακούσατε τον Κούλη, ρε;

20 Αυγ 2025, 14:00
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Αυγούστου

Λιβερία: Ημέρα σημαίας (1847).

1902: Αρχίζει η λειτουργία του υπερσιβηρικού σιδηροδρόμου.

1905: Οκτώ ναύτες του «Ποτέμκιν» καταδικάζονται σε θάνατο για ανταρσία.

1930: Διαδηλώσεις στην Ινδοκίνα με αφορμή την τρίτη επέτειο της εκτέλεσης των Sacco και Vanzetti, δύο νεκροί.

1962 : Προάστιο της Αβάνας βομβαρδίζεται από τη θάλασσα κατά την επίθεση κουβανών εξόριστων.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Πηγές Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναφέρουν ότι, λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς που προβλέπεται για αύριο, ο Υπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης έδωσε εντολή για αυξημένη ετοιμότητα σε όλο τον κρατικό μηχανισμό, στις περιοχές κατηγορία κινδύνου 4 και συγκεκριμένα στις Περιφέρειες: Θεσσαλίας (ΠΕ Λάρισας, ΠΕ Μαγνησίας), Στερεάς Ελλάδας (ΠΕ Φθιώτιδας, ΠΕ Φωκίδας, ΠΕ Βοιωτίας, ΠΕ Εύβοιας), Αττικής (συμπεριλαμβανομένης της νήσου Κυθήρων), Δυτικής Ελλάδας (ΠΕ Αχαΐας), Πελοποννήσου (ΠΕ Κορινθίας, ΠΕ Αργολίδας, ΠΕ Λακωνίας, ΠΕ Αρκαδίας) και Κρήτης (ΠΕ Χανίων).

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το επιχειρησιακό σχέδιο που προβλέπεται για τον δείκτη επικινδυνότητας 4, με πρόσθετα μέτρα όπως η εναέρια έμφορτη επιτήρηση, η μεταστάθμευση ελικοπτέρου με ομάδα Δασοκομάντος στα Κύθηρα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, καθώς και ο διπλασιασμός των περιπόλων και η διασπορά μηχανημάτων έργου των Ενόπλων Δυνάμεων.

Γραφείο Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

(Xτες αργά το απόγευμα, έφτασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της εφημερίδας μας το παραπάνω non paper. Αν ψάξετε τα σάιτ από χτες το βράδυ και τις εφημερίδες σήμερα, θα το βρείτε δημοσιευμένο σαν… ρεπορτάζ. Ετσι γίνεται το «ρεπορτάζ» στις μέρες μας. Η «γραμμή» έρχεται έτοιμη από τα Γραφεία Τύπου των υπουργών και απλά αναδημοσιεύεται. Για ποιο λόγο εκδόθηκε αυτό το non paper; Ο υπουργός που έχει αναδειχτεί σε πρωταθλητή των συνεντεύξεων το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας και τον ακροδεξιό Μπουμπούκο, ο υπουργός που δήλωνε με αλαζονεία, στις 20 Ιούλη, ότι «όσον αφορά στις ενάρξεις [δασικών πυρκαγιών] από την αρχή του έτους έχουμε μια μείωση γύρω στο 20%. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε μια μείωση κατά 34% σε καμένες εκτάσεις και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε μια μείωση περίπου 90% με 95% όσον αφορά στα καμένα δάση», ένα μήνα μετά από τις αλαζονικές δηλώσεις του αισθάνεται την καρέκλα του να τρίζει. Και θέλει να μας μετατρέψει όλους σε παπαγαλάκια του. Να μας βάλει να γράψουμε ότι ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ έδωσε εντολή να ληφθούν για σήμερα και πρόσθετα μέτρα πέραν των προβλεπόμενων. Εμμέσως πλην σαφώς, μας λέει ότι οι υφιστάμενοί του, οι επιχειρησιακοί, αποδεικνύονται ανίκανοι, γι’ αυτό και ανέλαβε Ο ΙΔΙΟΣ να εφαρμόσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει «πρόσθετα μέτρα» πέραν των προβλεπόμενων, που αποδείχτηκαν «ανεπαρκή» το προηγούμενο διβδόμαδο. Θυμηθείτε πόσοι πέρασαν απ’ αυτό το πόστο και εκδιώχτηκαν μετ’ επαίνων: ο Τσακ Νόρις της πολιτικής προστασίας Χαρδαλιάς, που κολακευόταν να τον αποκαλούν Νικ Χαρντ. Η μεταγραφή αεροδρομίου Στυλιανίδης, που αποδείχτηκε παλτό και σήμερα δεν είναι καν στην κυβέρνηση. Ο τιτανοτεράστιος Κικίλιας. Μετά ο νυν Κεφαλογιάννης. Τους έβαζαν δίπλα και κάποιον απόστρατο στραταίο, επειδή -όπως έβαζαν τα παπαγαλάκια να γράφουν- είναι δυνατοί στο επιχειρησιακό σκέλος. Ολοι παραμερίστηκαν ως αποτυχημένοι. Ποτέ δεν τους χαρακτήρισε αποτυχημένους ο Μητσοτάκης -αυτό ισχύει για όλους τους υπουργούς, κάθε κυβέρνησης, που παραμερίζονται- όμως αυτό ήταν το μήνυμα στη λεγόμενη κοινή γνώμη. Ο Κεφαλογιάννης, γόνος παλιάς και ισχυρής πολιτικής οικογένειας, έχει καταλάβει πλέον πως δε θ’ αργήσει και η δική του σειρά. Ως υφυπουργός, ήταν υπό τον Καραμανλή στο υπουργείο που είναι καθ’ ύλην υπεύθυνο για το έγκλημα στα Τέμπη. Για πρώτη φορά υπουργός, παρατηρεί να καίγονται τα δάση απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα, παρά τις προγενέστερες αλαζονικές δηλώσεις του. Προσπαθεί να οχυρώσει τον εαυτό του, μπας και συνεχίσει από κάποιο άλλο υπουργικό πόστο και να μην αναγκάζεται να τρέχει στο Μυλοπόταμο και να εκλιπαρεί τον Γρύλλο για ψήφους. Υπουργοί έρχονται και διώκονται, αλλά η κατάσταση δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο. Χειρότερη γίνεται, γιατί με την πάροδο του χρόνο συσσωρεύονται οι αιτίες. Σε αντίθεση με τα μπουρδέλα, που μπορεί να σωθούν αλλάζοντας «κορίτσια», τομείς όπως η δασοπροστασία εξαρτώνται πρωτίστως από την ασκούμενη πολιτική και τριτευόντως από τα πρόσωπα των υπουργών και των παρατρεχάμενων. Και όπως έχουμε απο-δείξει, ο δασικός πλούτος της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, διαχρονικά)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo