«Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί πολύ. Θα δούμε τι μέτρα περαιτέρω μπορούμε να πάρουμε, πέραν της πειθούς και της συνεχούς έκκλησης να μην γίνονται τέτοιες ενέργειες οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα και στη σχολική χρονιά, αλλά και στην υγεία των ανθρώπων που προχωρούν σε καταλήψεις. Και αυτό γιατί θα πρέπει να εφαρμόζουμε όλοι τα μέτρα για τον κορονοϊό χωρίς εξαιρέσεις. Στην αρχή φοβόμασταν όλοι μην κλείσουν τα σχολεία από τον κορονοϊό και τελικά έχουμε 6-7 φορές περισσότερα κλειστά σχολεία λόγω των καταλήψεων. Δεν είναι δυνατόν αυτό να συνεχιστεί. Χρειάζεται λίγο να συνετιστούν όλοι. Από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους τοπικούς άρχοντες, που πολλές φορές δίνουν πολιτική κάλυψη σε τέτοιου είδους φαινόμενα, και όλοι μαζί να ξεπεράσουμε και αυτό το πρόβλημα». Πέτσας, κυβερνητικός εκπρόσωπος, στην ΕΡΤ1, 23-9-2020.
Θορυβημένη σφόδρα είναι η κυβέρνηση από το τσουνάμι των μαθητικών καταλήψεων, που μέρα με τη μέρα αποκτά μεγάλες διαστάσεις (μόλις χθες η Ζαχαράκη ανέφερε ότι οι καταλήψεις στα σχολεία είναι 200). Κι αυτό (πέρα από τη γνωστή αντίδραση όλων των δεξιών κυβερνήσεων κάθε φορά που ξεσπά ένας μαθητικός αγώνας) γιατί αντιλαμβάνεται ότι κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα η εγκληματική πολιτική που έχει χαράξει για τα σχολεία εν μέσω ενός δεύτερου, ιδιαίτερα επιθετικού κύματος της πανδημίας, στοιβάζοντας 25, 26, 27 και 28 μαθητές ανά τμήμα στα αστικά κέντρα, μη προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς και το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας.
Δεν πρόλαβε ο Πέτσας να εκτοξεύσει τις απειλές, και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί έπιασαν δουλειά. Και αφού θα ήταν πολύ χοντρό να διώξουν απευθείας τους μαθητές (πιθανόν αυτό να γίνει σε δεύτερο στάδιο, το έργο το έχουμε ξαναδεί), άρχισαν καταρχάς με τους γονείς (ακολουθούν εκπαιδευτικοί και τοπικοί άρχοντες, που δεν ανήκουν στην κυβερνητική παράταξη), ευελπιστώντας αυτοί να γίνουν τροχοπέδη και κύμα ανάσχεσης στον αγώνα των παιδιών τους. Οπως ήδη πληροφορούμαστε, εισαγγελείς καλούν στο αστυνομικό τμήμα γονείς μαθητών να δώσουν κατάθεση «για υπόθεσή τους» (π.χ. εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών κ. Κατσανάκη).
Ταυτόχρονα, τα Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης ξεκίνησαν εμετική προπαγάνδα, ταυτίζοντας τους μαθητές με τους «ψεκασμένους» και τους αρνητές μάσκας. Ο Πέτσας μάλιστα καμώνεται ότι ενδιαφέρεται για την υγεία των μαθητών που κάνουν κατάληψη, εστιάζοντας σκόπιμα στο γεγονός ότι κάποιοι από αυτούς δεν φορούν μάσκα, στις γνωστές φωτογραφίες που αναρτούν τα δασκαλεμένα μίντια.
Πάει πολύ να το ισχυρίζεται αυτό η κυβέρνηση, διά του κυβερνητικού εκπροσώπου, όταν είναι η μοναδικά υπόλογη για
- Τη νομοθετική ρύθμιση που έκανε εν μέσω πανδημίας, με την οποία αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στους 25 συν 10%,
- Τη λειτουργία των τμημάτων σε πλήρη σύνθεση, με αποτέλεσμα τα σχολεία να ασφυκτιούν στα αστικά κέντρα,
- Την εγκληματική αβελτηρία, προκειμένου να μην ξοδέψει ούτε ένα ευρώ, να μην προσθέσει νέες αίθουσες και κτίρια, ώστε να διαχωριστούν τα πολυπληθή τμήματα των σχολείων. Κι αυτό ενώ ήταν αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας, το φθινόπωρο,
- Την άρνηση μαζικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών. Ακόμη και τις προσλήψεις αναπληρωτών, που «κοστίζουν» λιγότερο, η κυβέρνηση τις κάνει με το σταγονόμετρο. Αυτήν τη στιγμή τα λειτουργικά κενά σε εκπαιδευτικούς είναι χιλιάδες. Μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 8.274, με τα περισσότερα εξ αυτών στο υποβαθμισμένο κέντρο της Αθήνας, στις εργατικές γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, στην Κρήτη, στα Δωδεκάνησα, κ.λπ. (συνέντευξη Τύπου της ΔΟΕ 17/9, μετά την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών). Και ενώ πέρυσι εργάστηκαν στα σχολεία πάνω από 40.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, φέτος έχουν προσληφθεί οι μισοί (περίπου 21.000).
- Τη νέα αντεργατική ρύθμιση, διάλυσης κάθε έννοιας εργασιακών σχέσεων, με την οποία προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί τρίμηνης απασχόλησης,
- Τη μη πρόσληψη όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, την ίδια στιγμή που ωθούνται στην ανεργία καθαρίστριες σχολείων με τη ρατσιστική διάταξη περί κατοχής ελληνικής ιθαγένειας,
- Τη λειψή χρηματοδότηση, ώστε να εξασφαλιστούν όλα τα αναγκαία μέσα προστασίας και καθαριότητας από το κράτος, για να μην αναφερθούμε στο φιάσκο με τις μάσκες-αλεξίπτωτα,
- Την άρνηση να διενεργούνται μαζικά μοριακά τεστ (επαναλαμβανόμενα) σε εκπαιδευτικούς και μαθητές,
- Τα κομπογιαννίτικα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, που δεν προσφέρουν καμιά προστασία στο σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών, ακόμη και στα σχολεία που προχωρούν σε αναστολή λειτουργίας (τμημάτων ή πλήρης αναστολή).
Πάει πολύ οι κυβερνώντες να παριστάνουν τους ενδιαφερόμενους σφόδρα για τη μόρφωση των μαθητών. Γιατί
- Είναι αυτοί που χαλκεύουν νέους εξεταστικούς φραγμούς [εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, Τράπεζα θεμάτων, διπλές βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ (βάση του 10 για απόκτηση απολυτήριου και επιπλέον βάση εισαγωγής από τα πανεπιστημιακά τμήματα)], που θα πλήξουν με ιδιαίτερη σφοδρότητα τα παιδιά τα προερχόμενα από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, ωθώντας τα βίαια σε πρόωρη αποχώρηση από το σχολείο, κάνοντας σκόνη το όνειρο για πανεπιστημιακές σπουδές,
- Είναι αυτοί που ενισχύουν το έγκλημα της νομιμοποίησης της παιδικής εργασίας, κατά της προσωπικότητας και της παιδικής ψυχής, αρνούμενοι να νομοθετήσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση μέχρι τα 18, προωθώντας μάλιστα τη Μαθητεία από το Γυμνάσιο,
- Είναι αυτοί που έχουν μετατρέψει το σχολείο -ειδικά το Λύκειο- σε σχολείο στενής ειδίκευσης, που προετοιμάζει τον άνθρωπο της «μερικής δεξιότητας», τον μελλοντικό φθηνό και «ευέλικτο» εργαζόμενο στα καπιταλιστικά κάτεργα,
- Είναι αυτοί που έχουν οργανώσει -και ετοιμάζονται να το επαναλάβουν- την άθλια κατασκευή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με κάμερες μέσα στην τάξη, υπονομεύοντας το γνήσιο, ζωντανό πνεύμα της διδασκαλίας, με ό,τι συνεπάγεται ο «μεγάλος αδερφός» για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η καρικατούρα της ζωντανής τάξης μεθοδεύεται γιατί έχει πολύ μικρότερο κόστος από το να σπάσουν τα τμήματα και να προσληφθούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, που θα αναλάβουν το διδακτικό έργο των μαθητών που απουσιάζουν λόγω κοροναϊού, με τα έξοδα της υλικοτεχνικής υποδομής καλυμμένα πλήρως από το κράτος (η εμπειρία της καραντίνας έδειξε ότι από το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ωφελήθηκαν τα μάλα οι ιδιωτικές εταιρίες, ενώ τη νύφη πλήρωσαν ιδιαίτερα τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και τα παιδιά που ανήκουν σε παροπλισμένες κοινωνικές ομάδες).
Κυβέρνηση και αστικά ΜΜΕ παίζουν το βρόμικο παιχνίδι τους. Πλην, όμως, οι μαθητές που αγωνίζονται στραπατσάρουν την πλαστή εικόνα που θέλουν αυτοί να δημιουργήσουν στην εργαζόμενη κοινωνία, που μουδιασμένη βομβαρδίζεται από τη παραπλανητική προπαγάνδα κυβέρνησης-ενσωματωμένων επιστημόνων ότι τάχα πάνω απ’ όλα μπαίνει η υγεία του λαού.
Διοργανώνουν συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις, αναρτούν πανό στα σχολεία τους, βροντοφωνάζουν τα δίκαια αιτήματά τους:
- 15 μαθητές ανά τμήμα
- Προσλήψεις καθηγητών
- Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
- Οχι κάμερες στην τάξη
Το «τυράκι» της γκεμπελίστικης προπαγάνδας δεν έχει τσιμπήσει και μεγάλο μέρος των γονιών, που αγωνιά, καθώς βλέπει να μεγαλώνει δραματικά η λίστα των σχολείων που αναστέλλουν τη λειτουργία τους (τμήματα ή συνολικά) λόγω κρουσμάτων κοροναϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (94 σχολεία μέχρι το πρωί της 24ης Σεπτέμβρη, μέσα σε 10 ημέρες).
Παραθέτουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής και από την επιστολή-κραυγή αγωνίας του 90ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, που κατακεραυνώνει την πολιτική σχολικής στέγης στο Δήμο Θεσσαλονίκης (ειδικά στην προσχολική αγωγή), πολιτική που έχει βαριές συνέπειες τον καιρό της πανδημίας, όπου οι ανάγκες είναι αυξημένες:
Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής
«Τις τελευταίες ώρες διαξάγεται μια ανηλεής επίθεση κατά των μαθητών, κατά των παιδιών μας, που στοιβαγμένα στα 27μελή κλουβιά τους, σε συνθήκες -κατά τα άλλα -απαγόρευσης των συναθροίσεων περισσοτέρων των 9 ατόμων, αντιλαμβάνονται τον εμπαιγμό, αγανακτούν και αποφασιστικά διεκδικούν ουσιαστικά μέτρα για την σχολική καθημερινότητα.
“Κατηγορούν” τους μαθητές ότι κινούνται επιπόλαια, βάζοντας σε κίνδυνο τους ίδιους και το περιβάλλον τους, “κατηγορούν” τους μαθητές ότι λειτουργούν ως “επιδημιολογική βόμβα”, τους ταυτίζουν με τα αντιεπιστημονικά σενάρια συνομωσίας και «αρνητών της μάσκας». Δεν είναι όμως η μάσκα που προσπαθεί να πνίξει τη φωνή των μαθητών. Είναι όλοι εκείνοι που με τις αποφάσεις τους, επέβαλαν την δίκαιη αντίδρασή τους.
“Κατασυκοφαντούν” τους μαθητικούς αγώνες…
Αυτοί που συνεχίζουν να κλίνουν σε όλους του τόνους την ατομική ευθύνη, ξεχνώντας τη δική τους, την κρατική ευθύνη που περιμένουμε εδώ και 7 μήνες να εκφραστεί.
Εκείνοι που κυνικά ομολογούν πως τα μέτρα για την προστασία των σχολείων από τον κορονοϊό “κοστίζουν”, την ώρα που μοιράζουν 70 δις σε επιχειρηματικούς ομίλους, παίζοντας με την υγεία και την ζωή την δικιά μας και των παιδιών μας… Ηρθε λοιπόν η ώρα να κατανοήσουν ότι τα προβλήματα των σχολείων, είναι αυτά που ”υποκινούν” τους αγώνες των μαθητών. Καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τον δίκαιο και ελπιδοφόρο αγώνα των μαθητών…».
Επιστολή ΔΣ Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων 90ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Κραυγή Αγωνίας
Παιδιά κονσερβοποιημένα εν καιρώ Πανδημίας
«Λυπούμαστε ειλικρινά αυτές τις ημέρες όταν διαβάζουμε και ακούμε έως και διθυραμβικές ανακοινώσεις των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Περιφερειακής και Ανατολικής Θες/νίκης) και του Δήμου Θεσσαλονίκης σχετικά με τον τρόπο που τελικά επέλεξαν και συνυπέγραψαν να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά αλλά και την απίστευτη προχειρότητα που επέδειξαν για να αντιμετωπίσουν την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στην πόλη μας…
Καταστρέφουν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, εργαστήρια, καινούρια γήπεδα και κλείνουν αυλές δημοτικών σχολείων, για να εγκαταστήσουν kibo και να βάλουν τελικά μέσα τα παιδάκια που για πρώτη φορά αποχωρίζονται το σπίτι τους για να πάνε …… στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο. Προκάτ αίθουσες έχουν τοποθετηθεί και πριν από 10ετίες ως έκτακτη και προσωρινή λύση μετά από σεισμούς ή άλλους λόγους στατικότητας κυρίως. Προσωρινά όμως, παραμένουν 10, 15, 20 και πλέον χρόνια τώρα ….
Θεωρητικά λοιπόν θα σχολιάζαμε και εμείς ότι και τα κοτέτσια για τις όρνιθες προστατεύουν από τη βροχή και τον ήλιο αλλά τις προχειρότητες κάποια στιγμή τις παρασέρνει κάποιος κυκλώνας ‘’Ιανός’’. Το θέμα και το κρίμα είναι όμως, το ποιος θα την πληρώσει. Εδώ θα αντισταθούμε και ξεκάθαρα θα πούμε, ΟΧΙ τα παιδιά μας!! Και όλα αυτά κοστίζουν γενικά και στον Ελληνα πολίτη! Τραγικότητες άνευ προηγούμενου!!!…
Ειλικρινά δε θέλουμε, ούτε συνειδησιακά μπορούμε, να είμαστε συμμέτοχοι σε μια τέτοια τραγική έναρξη της σχολικής σταδιοδρομίας των παιδιών μας, δηλαδή του μέλλοντός μας…».
Γιούλα Γκεσούλη