Τα κομπογιαννίτικα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για τα σχολεία

0

Αρκούν μόνο τρία παραδείγματα για να αποδείξουν ότι τα περίφημα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για τα σχολεία είναι κομπογιαννίτικα και υπηρετούν έναν και μοναδικό σκοπό: να συνεχίζουν να λειτουργούν τα σχολεία, με το ελάχιστο κόστος για το κράτος. Ταυτόχρονα, παίζουν το ρόλο τους στην προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι τάχα αυτή πάνω απ’ όλα νοιάζεται για τη δημόσια υγεία, φροντίδα που στα σχολεία συμπυκνώνεται στο κάλπικο σύνθημα «μαθαίνουμε ασφαλείς».

  • Σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, εάν υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα Covid-19 σε έναν μαθητή, αυτός απομονώνεται στο σπίτι, ενώ όλες οι «στενές επαφές» του απομακρύνονται από το σχολείο και μπαίνουν υποχρεωτικά σε καραντίνα 14 ημερών.

«Στενές επαφές» του συγκεκριμένου μαθητή, όμως, δεν είναι μόνον οι μαθητές του ίδιου τμήματος. Μπορεί να είναι και κάποιοι μαθητές άλλων τμημάτων της ίδιας τάξης, που παρακολουθούν μαζί του το μάθημα π.χ. της ξένης γλώσσας (συμβαίνει αυτό κατά κόρον στα ιδιωτικά σχολεία). Και αυτοί οι μαθητές, ακόμη και αν μπουν σε 14ήμερη καραντίνα, εν τούτοις έχουν έλθει σε επαφή με τους συμμαθητές τους στο τμήμα που ανήκουν. Λουκέτο, όμως, μπαίνει μόνο στο τμήμα που ανήκει ο μαθητής με λοίμωξη Covid-19, καθώς και στο τμήμα ξένων γλωσσών και όχι σε όλα τα τμήματα της τάξης, στα οποία πιθανόν υπάρχουν μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Για τον εκπαιδευτικό, βέβαια, του τμήματος, ο οποίος μπορεί να διδάσκει και σε άλλα τμήματα άλλων τάξεων (π.χ. οι καθηγητές στη Δευτεροβάθμια), ούτε λόγος. Καμιά οδηγία δεν του δίνεται, συνεχίζει να διδάσκει κανονικά στο σχολείο και δεν του γίνεται διαγνωστικό μοριακό τεστ.

  • Το ίδιο συμβαίνει με τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία. Στο Ολοήμερο τμήμα (στην απογευματινή δηλαδή ζώνη λειτουργίας του σχολείου) συγκεντρώνονται μαθητές από διάφορα τμήματα και τάξεις (συνήθως Πρώτη, Δευτέρα, Τρίτη τάξη μαζί σε ένα τμήμα, Τετάρτη, Πέμπτη, Εκτη σε άλλο τμήμα). Εάν υπάρξει κρούσμα κοροναϊού σε μαθητή που παρακολουθεί και το Ολοήμερο, πώς οριοθετούνται οι «στενές επαφές» του; Δεν αφορούν και τους μαθητές των άλλων τμημάτων και τάξεων που συμμετέχουν μαζί του στο τμήμα του Ολοήμερου; Και πώς προφυλάσσονται και τα άλλα παιδιά που είναι συμμαθητές αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο μαζί με τον νοσούντα;
  • Στα νηπιαγωγεία (στη συντριπτική πλειοψηφία) τα σχολικά κτίρια περιορίζονται απολύτως στις αίθουσες διδασκαλίας, χωρίς κοινόχρηστους χώρους ή γραφεία διδασκόντων, η δε προϊσταμένη του νηπιαγωγείου είναι ταυτόχρονα και διδάσκουσα. Δεν υπάρχει δηλαδή καμιά πρόνοια για «προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο» σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, όπου να απομονώνεται το νήπιο που θα εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με COVID-19 την ώρα λειτουργίας του σχολείου. Ούτε η νηπιαγωγός μπορεί να αφήσει το τμήμα της και να παριστάνει την επιβλέπουσα του νηπίου (να φέρνει μάλιστα όλο τον προσωπικό εξοπλισμό προστασίας), μέχρι να έρθουν οι γονείς να παραλάβουν το παιδί.

Ας μη μιλήσουμε για την απουσία προσωπικού καθαριότητας, που πρέπει να βρίσκεται ολημερίς στο νηπιαγωγείο, ώστε να διασφαλίζονται οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας. Ούτε βεβαίως για το ανύπαρκτο βοηθητικό προσωπικό, που συμβάλλει στη διατήρηση του μέτρου για χρήση μάσκας από τα νήπια, στην τήρηση των μέτρων κατά την προσέλευση και αποχώρηση των νηπίων, κ.λπ.

Γιούλα Γκεσούλη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: