Τάσος Θεοφίλου: είν’ ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει, είν’ ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουνε
Tell them that the nazis never went away/ They’re burning houses and telling racist lies/ and we’ll never rest again until every nazi dies (The Chieftains)
Ovo je radnicka Bosna! Ovo je radnicka klasa!
Στο σπίτι που γεννήθηκα δεν είχαμε τα ρόδα/ Mα την άκρατη ανέχεια και φτώχεια/ Γι’ αυτό το όπλο είναι παρά πόδα/ Κόντρα σ’ όλα τ’ ανεμοβρόχια
Ασυλληψία. Η κατάστασις τινός, όστις δεν καταλαμβάνει. Και τινός, όστις δεν συλλαμβάνει, δεν εγκαστρώνεται (Ανθίμου Γαζή, Λεξικόν Ελληνικόν διηρημένον εις τόμους τρεις. Εν Βενετία, 1809). Περίπου η σημερινή κατάσταση του εργατικού κινήματος
♦ «Ο αντάρτης πόλης πάντα επιτίθεται. Για να έχει επιτυχία χρειάζεται το στοιχείο του αιφνιδιασμού, η κινητικότητα, η ακριβής γνώση του εχθρού, αποφασιστικότητα, δύναμη πυρός και ξαφνικά χτυπήματα… Αυτά τα καθορίζει ο οπλισμός του , η εκπαίδευσή του, ο σχεδιασμός καθώς και ο συντονισμός μεταξύ κεντρικής διεύθυνσης και της πρωτοβουλίας της αντάρτικης ομάδας». (Εγχειρίδιο για τους εθελοντές του IRA, Κεντρική Διοίκηση, 1956).
♦ Για να μην ξεχνιόμαστε: «Γενική έγκρισις σύμφωνα με το άρθρο 3(α) του νόμου περί συνεργασίας με τον εχθρό – Δυνάμει και συνεπεία των εξουσιών τας οποίας μου παραχωρούν τα άρθρα 3 και 5 του νόμου περί Συνεργασίας με τον εχθρό όπως ετροποποιήθη και δυνάμει όλων των άλλων εξουσιών αίτινες απορρέουν εκ του αξιώματος, εγώ, ο Φράνκλιν Ντελέινοου Ρού-ζεβελτ, Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ορίζω τα ακόλουθα: Χορηγείται διά του παρόντος γενική έγκρισις νομιμοποιούσα οιασδήποτε δοσοληψίας ή πράξεις εκ των περιεχομένων εις το άρθρο 3(α) του νόμου περί Συνεργασίας με τον Εχθρό ως ετροποποιήθη, με την προϋπόθεσιν βεβαίως ότι αι δοσοληψίαι ή πράξεις αύται επιτρέπονται υπό του υπουργείου των Οικονομικών και δεν αντιβαίνουν εις κανονισμούς, διατάξεις, εγκυκλίους ή γενικότερον εις τας διατάξεις του νόμου 8389 όπως ετροποποιήθη – ΦΡΑΝΚΛΙΝ ΝΤ. ΡΟΥΖΒΕΛΤ, Λευκός Οίκος, 13 Δεκεμβρίου 1941- Χ. ΜΟΡΓΚΕΝΤΑΟΥ, ΤΖΟΥΝΙΟΡ, Υπουργός των Οικονομικών- ΦΡΑΝΣΙΣ ΜΠΙΝΤΛ, Γενικός Εισαγγελεύς των Ηνωμένων Πολιτειών». (σ.σ. Attorney General είναι ο Υπουργός Δικαιοσύνης). (Απ΄ το βιβλίο του Τσαρλς Χίγκαμ, «Αμερικανοναζιστική Συνωμοσία», εκδόσεις Καρρέ, Κόπυράιτ, Τιτλοεκδοτική ΑΕ, 1983).
♦ «Ρήμαξε την Ελλάδα με απίστευτη ταχύτητα το Μνημόνιο που μας επέβαλε η ΕΕ με τη συνενοχή του Γιώργου Παπανδρέου. Εντυπωσιακά γοργά άρχισαν να εξαλείφονται τα κέρδη σε υλική ευημερία της τελευταίας τριακονταετίας». (Γ. Δελαστίκ, Εθνος, 15-12-13). 30 χρόνια υλικής ευημερίας, λοιπόν. Ρε, μήπως τα φάγαμε και μαζί; Πόσο πιο μ… Πασόκος και φιλοκαπιταλιστής μπορεί να είναι αυτός ο τύπος; (στην Ανταρσύα είναι, αν δεν κάνουμε λάθος…).
♦ Το βρήκε τι φταίει η Καθημερινή (2-2-14): «Η φορολογική Βαβέλ εξοργίζει τους πολίτες» – δεν είναι το γαμήσι, σκέτο, που τρώνε «οι πολίτες» αλλά «οι πρόχειροι νόμοι και 1.100 εγκύκλιοι παγιδεύουν εφοριακούς και φοροτεχνικούς» – κάτι διαδικαστικογραφειοκρατικά προβλήματα δηλαδή…
♦ Η ίδια εφημερίδα: «Η Ελλάδα ξαναγίνεται μόδα στον τουρισμό» (2-2-14). Γουάου! Η «βαριά βιομηχανία της χώρας» κινείται.
♦ Να τον χαίρονται οι «αριστερούληδες» τον Αλαίν Μπαντιού (βλ. συνέντευξή του στην Καθημερινή, 2-2-14, στο Saint George Lycabettus. «Η Ευρώπη χρειάζεται ηγέτες όπως ο Ντε Γκωλ»). «Γιατί ο Αλέξης Τσίπρας είναι ο Ηρακλής της πολιτικής»… και ποιοι είναι οι 12 άθλοι του νέου Ηρακλέους;
♦ Χαλασμός και στο Μόσταρ: πλήρης περιγραφή στην εφημερίδα «Οσλομποτζένιε», 11-2-14.
♦ Αξίζει να διαβαστεί το βιβλίο των Μάικλ Σέτερς και Αλμπερτ Κάαν «The Great Conspiracy», έκδοση του Red Star Press, 1975- βλ. Τροτσκισμό στη Σοβιετία.
♦ «Ο Αϊζενστάιν μιλά στο "Πώς έγινα σκηνοθέτης" για τον ίδιο τρελό αλαλαγμό, που έρχεται από παντού ενάντια στην τέχνη: εξαφάνιση του "εικονικού", του συμπτώματός του, απ΄ το γυμνό ντοκουμέντο. Εξαφάνιση της ύλης του με την απουσία υποκειμένου, των νόμων του με την κατασκευή, της ίδιας του της ύπαρξης με μια συγκεκριμένη, πραγματική ανασύσταση της ζωής, χωρίς τη μεσολάβηση φαντασίας και μύθου… Ο Αϊζενστάιν παραδέχεται τη σπουδαιότητα που αποδίδεται στην ειδική ύλη μιας δοσμένης τέχνης και στη διαφοροποιητική πραγματικότητα της τέχνης σε σχέση με τις άλλες ανθρώπινες πρακτικές… Ο Αϊζενστάιν δανείζεται τις εγελιανές αντιλήψεις της "Αισθητικής". Αλλά στο Χέγκελ, η θεώρηση των τεχνών σαν μέρος ενός συνόλου δεν γίνεται παρά με αντίτιμο την εξαφάνιση της ειδικότητάς τους (της "ύλης" τους), ενώ ο Αϊζενστάιν στηρίζεται σε αυτήν ακριβώς την ειδικότητα… Αυτό που ο Αϊζενστάιν ονομάζει κάπου "φάση μπολσεβικοποίησης" του κινηματογράφου, δηλαδή φάση που η τέχνη κι η θεωρία για την τέχνη έπρεπε να εγγραφούν στις επιδιώξεις της σοσιαλιστικής ιδεολογίας διαφορετικά από τον τρόπο ταύτισης… συντελέστηκε με την συμπίεση του μορφολογικού στοιχείου κάτω απ' το πολιτικό» (Φρανσουά Αλμπερά: Για ένα διαλεκτικό κινηματογράφο – σημειώσεις πάνω στην αισθητική του Αϊζενστάιν, εκδ. Πύλη, 1980).
♦ Χαρακτηριστική πικέτα από Βοσνία: «7 χρόνια χωρίς σύνταξη και υγεία».
♦ Ρε σεις, «Κομματικές οργανώσεις 2ου διαμερίσματος της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ», το «Ανακρέωντος» γράφεται με όμικρον, γαμώ την ορθογραφία σας. (Ο Ανακρέων, του Ανακρέοντος, ο Λέων, του Λέοντος…).
♦ «Πολιτικό άνοιγμα για την ισχυροποίηση του ΚΚΕ» – Κεντρικός τίτλος του Ριζοσπάστη (9-2-14). Σιγά μην ξεχειλώσετε από το πολύ άνοιγμα, παίδες.
♦ «Σας τραβάμε το αυτί», κύριοι του «εργατικού αγώνα» – για ρίξτε (ξανά) μια ματιά στα υλικά της 12ης ολομέλειας του 1968 και μετά «δοξάστε» τον Κολοζώφ…
♦ Τι δήλωσε ο Βουδούρειος ίππος (FREE SUNDAY, 9-2-14): «Οι συνεργασίες του Σύριζα τρομάζουν τη συμμαχία του μνημονίου». Ναι, όντως, τον «φοβάται» τον Σύριζα η «συμμαχία του μνημονίου» (klein mein).
♦ Χειμερινοί ολυμπιακοί αγώνες στο Σότσι: κάτσε πρώτα να τελειώσουν…
♦ Τελικά η Μαριώ (Ρεπούση) έχει και άλλα (υλικότατα) εκτός από τα «πνευματικά» ενδιαφέροντα…
♦ Goodbye (όχι Λένιν) αλλά πολυϊατρείο Φιλαδέλφειας (Fuck!) (η είδηση από το 5ο φύλλο του «Χαμπεριού»).
♦ Μιας και το ΠΡΙΝ είχε γράψει για «νέο σταθμό, η απεργία της ΟΛΜΕ στις 7/2/14», το τραίνο πέρασε άραγε;
Βασίλης






