Απόπειρα αιφνιδιαστικής επίσκεψης στην υπό κατάληψη Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου πραγματοποίησε την περασμένη Πέμπτη ο υφυπουργός σύγχρονου Πολιτισμού των Μητσοτάκηδων, Γιατρομανωλάκης, μετά την κατακραυγή που εκδηλώθηκε και απέναντι στο πρόσωπό του, λόγω των αισχρών δηλώσεών του και της απροκάλυπτης στήριξης του ΠΔ 85/2022: «Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ακόμα μία φορά ότι το ΠΔ δεν εξισώνει τους τίτλους σπουδών των δραματικών σχολών με το απολυτήριο λυκείου, τελεία και παύλα. Το ΠΔ δεν προκάλεσε καμία απολύτως αλλαγή σε αυτό το στάτους. Καμία. Ο,τι ίσχυε πριν ισχύει και σήμερα, και ίσχυε και επί ΣΥΡΙΖΑ».
Προφανώς ήθελε να ρετουσάρει το στραπατσαρισμένο του πρόσωπο, όμως, δυστυχώς γι’ αυτόν οι σπουδαστές της Σχολής δεν «τσίμπησαν» και δεν του έκαναν τη χάρη. Με απόφαση της συνέλευσής τους τον κράτησαν έξω από τη Σχολή, στην πόρτα, όπως φαίνεται και στο βίντεο, για να του κοινοποιήσουν αποκλειστικά και μόνο τα αιτήματά τους.
Ο Γιατρομανωλάκης εισέπραξε το φτύσιμο, αλλά όντας πονηρός -για να μη δώσει συνέχεια και να φανεί τάχα υπεράνω-, υποκρινόταν πως τάχα ψιχαλίζει.
Εκεί, λοιπόν, σχεδόν στο δρόμο είπε τα εξής ανήκουστα και συνάμα καταφανώς γελοία:
«Επεκτείνουμε ό,τι ισχύει για τους καλλιτέχνες και τον τρόπο (;) των καλλιτεχνών σε όλο το Δημόσιο, αποσυνδέουμε ΔΕ και όλα αυτά από τον καλλιτέχνη, το βγάζουμε στην άκρη. Δεν μας πειράζει, δεν μας ενδιαφέρει τί πτυχίο έχει. Οντισιόν θα κάνουμε και με οντισιόν θα προσλαμβάνονται»!
Δηλαδή πετάξτε στα σκουπίδια το πτυχίο, τις εξειδικευμένες εντατικές τριετείς σπουδές, είναι σαν να μην έγιναν ποτέ. Γιατί όπου πάτε να δουλέψετε θα σας προσλαμβάνουν μετά από οντισιόν! Κοντολογίς, είστε ένα τσούρμο ερασιτεχνών και όχι συνειδητών επαγγελματιών, που αφιερώνουν τουλάχιστον τρία χρόνια από τη ζωή τους για να εμπλουτίσουν με γνώση και περαιτέρω δεξιότητες το οποιοδήποτε φυσικό ταλέντο τους. Να θυμίσουμε ότι στο Δημόσιο, όπου ισχύει και η προφορική συνέντευξη για την πρόσληψη (κάτι αντίστοιχο ας πούμε της οντισιόν), ο ενδιαφερόμενος καταθέτει και όλα τα τυπικά του προσόντα, που είναι καθορισμένα ανάλογα με τη θέση που διεκδικεί.
Και για να τελειώνουμε με το κάθε παιδί της μπουρζουαζίας τύπου Γιατρομανωλάκη, ας μας πει από τι «οντισιόν» πέρασε ο ίδιος. Ο Τρύφωνας Σαμαράς δίνει κάθε μέρα «οντισιόν» στην πελατεία του, ο πορφυρογέννητος Γιατρομανωλάκης πώς βρέθηκε από το Ποτάμι στη ΝΔ και παριστάνει το πολιτικό πρόσωπο; Α μα πια…
Με αυτά που είπε ο Γιατρομανωλάκης αποδέχεται και μάλιστα επικροτεί όλες τις αισχρές συνθήκες επισφαλούς εργασίας (μη πληρωμή προβών, μη καταβολή δώρων, εξευτελιστικά ωρομίσθια, εξευτελιστικές αμοιβές μόνο για τις παραστάσεις, ύπαρξη κυκλωμάτων, παρεάκια αρεστά στους εργοδότες, κ.λπ.) που ισχύουν στον καλλιτεχνικό χώρο.
Ο δήθεν «ευαισθητούλης» υφυπουργός λέει ψέματα όταν τονίζει ότι δεν έχει καμιά σημασία η κατάταξη των πτυχιούχων Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών στην κατηγορία ΔΕ («αποσυνδέουμε ΔΕ και όλα αυτά από τον καλλιτέχνη»), όχι μόνο γιατί αυτό αφορά το εργασιακό τους παρόν και μέλλον, αλλά και γιατί τους απαξιώνει, τους γυρίζει στην εποχή των μπουλουκιών, των σαλτιμπάγκων, των διασκεδαστών στις αυλές των αρχόντων, εκεί που λειτουργούν ως μάνατζερ (έτσι λένε τώρα τους νταβατζήδες της τέχνης) οι διάφοροι Γιατρομανωλάκηδες.
Επειτα πετάει στα σκουπίδια όλο το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις Ανώτερες Καλλιτεχνικές Σχολές, που αγνοεί παράνομα το εκτρωματικό ΠΔ 85/2022.
Καταρχάς, ισχύει ο βασικός ιδρυτικός νόμος 1158/1981, ο οποίος ορίζει ότι «η Ανωτέρα Καλλιτεχνική Εκπαίδευσις ανήκει εις την τρίτη βαθμίδα εκπαιδεύσεως, παρέχεται δε εις τας Ανωτέρας Δημοσίας και Ιδιωτικάς Σχολάς Καλλιτεχνικής Εκπαιδεύσεως.
Στη συνέχεια υπάρχουν όλα τα ΠΔ που αφορούν τους Κανονισμούς Οργάνωσης και Λειτουργίας των Ανώτερων Σχολών Δραματικής Τέχνης, Ανώτερων Σχολών Χορού, Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Εθνικού Θεάτρου και Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας (ΠΔ 370/1983, ΠΔ 372/1983, 598/1985, ΠΔ 336/1989, αντίστοιχα).
Αναφέρουμε επίσης το ΠΔ 50/2001, το οποίο καθόριζε τα προσόντα διορισμού σε θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα, όπως καλή ώρα κάνει τώρα και το ΠΔ 85 του Μητσοτάκη. Στο ΠΔ 50/2001, λοιπόν, στους κλάδους Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), στο άρθρο 16, ως κλάδος ΤΕ περιλαμβάνεται μόνο ο κλάδος ΤΕ Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών που αναφέρεται στις ειδικότητες γραφιστικής, τεχνολογίας γραφικών τεχνών, φωτογραφίας, διακοσμητικής και συντήρησης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, με προσόν διορισμού κατά ειδικότητα πτυχίο ή δίπλωμα ΤΕΙ. Αφήνονται δηλαδή τελείως απέξω και ξεκρέμαστοι όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι καλλιτεχνικών σπουδών, ενώ καμιά αναφορά τους δεν υπάρχει στην κατηγορία ΔΕ, όπως κάνει το ΠΔ των κούληδων.
Η πρόβλεψη αυτή για τους κλάδους ΤΕ γραφικών τεχνών, συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης με προσόν διορισμού πτυχίο ή δίπλωμα ΤΕΙ μεταφέρεται και στο ΠΔ 85/2022 ενώ προστίθεται ως ΤΕ και ο κλάδος Μουσικών Σπουδών με κύριο προσόν πτυχίο ή δίπλωμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής ΤΕΙ. Προστίθεται, όμως, και το ανοσιούργημα όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι καλλιτεχνικών επαγγελμάτων (οι έως και σήμερα Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης, Χορού, κ.λπ.) να κατατάσσονται στην κατηγορία ΔΕ!
Μετά το 2001, με τα ΠΔ 347/2003, 44/2005, 116/2006, 146/2007 και τους Νόμους 4115/2013 και 4148/2013 έγιναν μεν τροποποιήσεις στο ΠΔ 50/2001, αλλά δεν έγινε καμιά αλλαγή στο επίμαχο άρθρο του, το 16 (αναφέρουμε παραπάνω), ούτε στην κατηγορία ΔΕ προστέθηκε κάποια από όλες τις Ανώτερες Καλλιτεχνικές Σχολές που λειτουργούσαν και λειτουργούν με τους νόμους που αναφέρουμε (ιδρυτικός νόμος 1158/1981, κ.λπ.).
Τέλος, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ενώ διαχειριζόταν τον ελληνικό καπιταλισμό για τεσσεράμισι χρόνια, δεν έκανε τίποτε για να λύσει το πρόβλημα της ανωτατοποίησης ούτε αυτών των ελάχιστων Κρατικών Σχολών Τέχνης (Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ΚΣΟΤ, Σχολή Χορού Λυρικής) και τις άφησε ακάλυπτες στα νύχια των εραστών των σχολαρχών, των κολλεγίων, των λογιών λογιών πιστοποιήσεων, κ.λπ. Για τις υπόλοιπες Ανώτερες Ιδιωτικές Καλλιτεχνικές Σχολές υπάρχει βεβαίως το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ένταξη στην ανώτατη εκπαίδευση ιδιωτικών σχολών.
Ομως οι συριζαίοι διέπραξαν και ένα ακόμη έγκλημα. Με το άρθρο 79 του Ν. 4481/2017 (ΦΕΚ 100/Α/20-7-17) αναγνώρισαν τους τίτλους σπουδών των Ανώτερων Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης ως ισότιμους με τους τίτλους σπουδών που χορηγούσαν τα ΤΕΙ έως τις 10/6/2003, με την προϋπόθεση ότι οι τίτλοι σπουδών των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών να έχουν αποκτηθεί μέχρι την ημερομηνία έναρξης του ν. 3149/2003 (Α΄ 141):
Το χρονικό όριο που έβαλαν οι συριζαίοι, το 2003 δηλαδή, ήταν η εποχή που τα ΤΕΙ έγιναν μέσα σε μια νύκτα, με διαδικασίες fast track ΑΤΕΙ (Ανώτατα ΤΕΙ) με τις κρίσεις καθηγητών τους να γίνονται ο περίγελως σε δωμάτια ξενοδοχείων.
Ετσι έχουμε τον τραγέλαφο απόφοιτοι Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών μέχρι την επίμαχη ημερομηνία 10/6/2003 να ισοτιμούν τους τίτλους τους με τίτλους ΤΕΙ και οι μετέπειτα, που είχαν και έχουν τα ίδια προγράμματα σπουδών, να μένουν στον άσο.
Η ψήφιση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ του νόμου Γαβρόγλου (Ν. 4610/2019) για τις «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ», με τον οποίο όλα τα ΤΕΙ εντάχθηκαν στα Πανεπιστήμια, πλην βεβαίως ακόμα και των κρατικών καλλιτεχικών σχολών, δημιούργησε πραγματικό κομφούζιο.
Ακόμη και οι δικαιούχοι της ισοτίμησης με τα ΤΕΙ -οι μέχρι το 2003- των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών έχουν μείνει ξεκρέμαστοι, καθώς η προϋπόθεση της ισοτιμίας από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), έχει μποκαριστεί με προσφυγή στο ΣτΕ από τις σχολές Θεατρικών Σπουδών των ΑΕΙ, που κινήθηκαν με καθαρά συντεχνιακά κίνητρα.
Τέλος, αξίζει να υπογραμμίσουμε την απαράδεκτη και προκλητική σύνταξη του ΣτΕ στο πλευρό της κυβέρνησης Μητσοτάκη-ΑΕ, υπηρετώντας το «δίκαιο του μονάρχη».
Η απόφαση του ΣτΕ θεωρεί θέσφατο «την εκτίμηση και τεχνική κρίση της Διοίκησης», ως προς την κατάταξη των καλλιτεχνών στην κατηγορία ΔΕ, δηλαδή, την εκτίμηση της κυβέρνησης των α(χ)ρίστων και δεν μπαίνει καν στον κόπο, όπως υποχρεούται εκ του νόμου, να εξετάσει σε ποιους νόμους βασίζεται αυτή η «εκτίμηση». Που δεν βασίζεται, βεβαίως, σε κανέναν ισχύοντα νόμο, που αναφέρεται στις Ανώτερες Καλλιτεχνικές Σχολές, όπως προείπαμε.
Ενημέρωση Σχετικά με την επίσκεψη του Υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού στην Κατάληψη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου από τη Συντονιστική Συνέλευση της Κατάληψης
Το βράδυ της Πέμπτης 12 Ιανουαρίου λάβαμε ένα e-mail από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννη Μόσχο, ότι πρόκειται σε μισή ώρα να μας επισκεφτεί ο Υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλαος Γιατρομανωλάκης. Ως συνέλευση αποφασίσαμε ότι δεν θα του επιτραπεί η είσοδος στην Κατειλημμένη Σχολή και ότι στην αιφνιδιαστική του επίσκεψη θα απαντήσουμε μόνο με τα έξι αιτήματα της κατάληψής μας, διαβάζοντας τα και ρωτώντας τον αν έχει έρθει με συγκεκριμένες απαντήσεις σχετικά με αυτά. Ακόμα, κάναμε ξεκάθαρο τον έντονο προβληματισμό μας για αυτή την αιφνίδιά του επίσκεψη αφού δεν προσκληθήκαμε επίσημα σε συνάντηση μαζί του, ούτε εμείς αλλά ούτε και τα υπόλοιπα επαγγελματικά καλλιτεχνικά σωματεία ή οι φοιτητικοί σύλλογοι.
Πάνω στα αιτήματα μας όχι μόνο δεν λάβαμε ξεκάθαρες απαντήσεις, αλλά μάλιστα έγινε προσπάθεια από μεριάς του να υποστηριχθεί ότι το υπάρχον Προεδρικό Διάταγμα δεν μας επηρεάζει. Συγκεκριμένα υποστηρίχθηκε ότι παρότι είμαστε (υποψήφιοι) πτυχιούχοι δεν πρέπει να μας αφορά κάποια ειδίκευση ή επαγγελματικός τίτλος αφού ως καλλιτέχνες περνάμε από οντισιόν στις οποίες δεν χρειάζεται πτυχίο.
Μετά από αυτή τη δήλωση είναι ξεκάθαρο ότι για την Πολιτεία δεν θεωρούμαστε επαγγελματίες που ο τίτλος σπουδών τους συνοδεύεται με την αντίστοιχη ειδίκευση, αλλά χομπίστες. Επομένως για το Υπουργείο, είτε έχουμε τελειώσει Γυμνάσιο είτε έχουμε τελειώσει κάποια Ανωτέρα Καλλιτεχνική Σχολή εποπτευόμενη από το ΥΠΠΟΑ, θεωρούμαστε το ίδιο και το αυτό αφού περνάμε από οντισιόν.
Συμπληρωματικά, εκτός από τα αιτήματα της διαβάθμισης των πτυχίων μας, ο Υφυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση σχετικά με τα αιτήματα μας για την παροχή σίτισης, στέγασης, φοιτητικών παροχών στις Ανώτερες Σχολές, την περαιτέρω στελέχωση των Κρατικών Σχολών και την δημιουργία Ανώτατων Σχολών Παραστατικών Τεχνών (και όχι την ανωτατοποίηση των ήδη υπαρχουσών κρατικών ή ιδιωτικών σχολών).
Δεν σταματάμε τον δίκαιο αγώνα μας και τις μαχητικές μας δράσεις μέχρι να κερδίσουμε!
Απόφαση της Συντονιστικής Συνέλευσης της Κατάληψης της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου
Σ ‘ ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΚΟΥΤΕ : Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ / ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ
Η κατειλημμένη «Ανωτάτη» Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου αυτοοργανώνεται από τους σπουδαστές της.
Καθημερινά βλέπουμε την Κρατική Δικαιοσύνη να αθωώνει ταξικά προνομιούχους και κρατικά ευνοημένους βιαστές και δολοφόνους, κυβερνητικά σκάνδαλα υποκλοπών να συγκαλύπτονται, το Εθνικό Σύστημα Υγείας να καταρρέει, πρόσφυγες να πνίγονται στο Αιγαίο με κρατική ευθύνη και τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία να στρέφεται προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση. Την ίδια εποχή, λοιπόν, που διαπράττονται κρατικές ρατσιστικές δολοφονίες και η οικονομική εξαθλίωση και η φτωχοποίηση των πολιτών εντείνεται ραγδαία, οι σπουδές μας πλήττονται για μια ακόμα φορά μέσω της πλήρους υποβάθμισης τους. Υποβάθμιση που αν και υπήρχε από το 2003 και μετά, επισφραγίστηκε με ένα Προεδρικό Διάταγμα που υπογραφηκε λίγο πριν τις γιορτές και μας εξίσωσε με ανειδίκευτους αποφοίτους λυκείου.
Οσο η κυβέρνηση υποβαθμίζει τις τριετείς και εντατικές σπουδές μας, ανωτατοποιεί την Σχολή Αστυφυλάκων, η οποία αποτελεί σχολή τριετούς φοίτησης. Και μάλιστα, σε ένα κλίμα έξαρσης της αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας. Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνη η ανωτατοποίηση συνέβη με σαφές κυβερνητικό πλάνο αλλά ταυτόχρονα το Μαξίμου μένει σε ασαφεις προεκλογικές εξαγγελίες αναφορικά με τις καλλιτεχνικές σπουδές. Και φυσικά, δεν ξεχνάμε τον Νόμο 4777 που εισήγαγε την Πανεπιστημιακή Αστυνομία με στόχο την επιβολή και την καταστολή στους χώρους ελευθερίας και αγώνα που αποτελούν τα Πανεπιστήμια.
Είναι σαφείς οι προτεραιότητες της κυβέρνησης: από τη μια τα επικοινωνιακά παιχνίδια σχετικά με τον δανεισμό (και οχι την επιστροφή!) των γλυπτών του Παρθενώνα και από την άλλη η προσήλωση στα ελληνοτουρκικά μέσω των συνεχών δαπανών για πολεμικούς εξοπλισμούς και αερομαχικά. Ενώ, λοιπόν, η κυβέρνηση αποδεικνύεται ικανή στο να χαράξει μια σαφή επικοινωνιακή και οικονομική πολιτική σε άλλα ζητήματα, παρουσιάζεται εντελώς ανίκανη να δώσει οποιαδήποτε λύση στο μείζον πρόβλημα που αφορά τις σπουδές, τις ζωές και το μέλλον μας.
Δεν αμφιβάλλουμε ότι τόσο αυτή η κυβέρνηση, όσο και οι προηγούμενες, δεν γνωρίζουν καθόλου και δεν τους αφορά ποια είναι η πραγματικότητα στις Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, και ειδικότερα στις υποστελεχωμένες, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό, δημόσιες δραματικές σχολές, σαν τη δική μας. Ως σπουδάστριες/σπουδαστές/σπουδαστά αν και έχουμε μια υπερεντατικοποιημένη, υποχρεωτική σπουδή (που αγγίζει τα 10ωρα καθημερινά) και βρισκόμαστε υπό την εποπτεία του ΥΠΠΟΑ, στερούμαστε όλα τα δικαιώματα που έχουν οι φοιτητές των Α.Ε.Ι. όπως η σίτιση, η στέγαση, οι κρατικές υποτροφίες, τα δωρεάν συγγράμματα και η έκπτωση στα ΜΜΜ. Αυτός ο αποκλεισμός από τις φοιτητικές παροχές των δημοσίων σχολών καθιστά τις σπουδές μας αδύνατες για όσα άτομα δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους.
Ειδικά εξαιτίας της εντατικότητας των σπουδών μας, δεν καθίσταται δυνατή η εργασία μετά το πέρας των μαθημάτων, δημιουργώντας την ανάγκη για άμεση λύση στο ζήτημα της σίτισης και της στέγασης. Αυτό είναι ένα μείζον πρόβλημα που το ΥΠΠΟΑ και οι κυβερνήσεις επιλέγουν να αγνοούν πλήρως καθιστώντας τους ταξικούς αποκλεισμούς αναπόσπαστο κομμάτι των καλλιτεχνικών σπουδών.
Η σχολή μας πρόσφατα δέχτηκε μέχρι και πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση των σπουδών, δημιουργώντας ένα πολύ ενδιαφέρον μεν, άκρως απαιτητικό δε, πρόγραμμα σπουδών, στο οποίο οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες ανταποκρίθηκαν, καλούμενοι την ίδια στιγμή να υπερκεράσουν τα ζητήματα επιβίωσης τους. Πώς γίνεται από την μια να πρέπει να ακολουθήσουμε επιπλέον ώρες μαθημάτων στο πλαίσιο προγράμματος αναβάθμισης της σχολής και την ίδια ώρα να εγκρίνεται και να κοινοποιείται ένα τέτοιο Προεδρικό Διάταγμα; Θέλουμε να τονίσουμε το οξύμωρο της υπόθεσης αυτής, όπου ενώ πραγματοποιούνται συστηματικά σεμινάρια και προγράμματα μέσα στη σχολή μας που αναβαθμίζουν το περιεχόμενο των σπουδών μας, αυτό δεν απαντάται πουθενά στα διπλώματα μας.
Αυτή, λοιπόν, η απόφαση της κυβέρνησης έρχεται ως το κερασάκι στην τούρτα στην πλήρη υποτίμηση του κλάδου των σύγχρονων παραστατικών τεχνών. Η κατάργηση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, οι δίχως αμοιβή πρόβες, καθώς και η υπάρχουσα εργασιακή εκμετάλλευση, επισφραγίζονται θεσμικά, και είναι μόνο μερικές εκφάνσεις αυτής της υποτίμησης.
Η διαβάθμιση των σπουδών μας σε Τ.Ε. δεν υφίσταται από το 2003. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα όμως είναι να επισφραγίζει την εξίσωση μας με αποφοίτους λυκείου, και μάλιστα όταν τα Σωματεία του Κλάδου μας αιτούνται εδώ και χρόνια την Ίδρυση Ανώτατης Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών. Εμείς σε αυτό το διάταγμα, αντιδρούμε μαχητικά και ζητάμε την επιστροφή του καθεστώτος ειδίκευσης μας όπως και πριν το 2003 με την ταυτόχρονη ίδρυση νέων δημοσίων και ανωτάτων σχολών παραστατικών τεχνών σε όλη τη χώρα με σκοπό την μέγιστη δυνατή παροχή δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης σε όλους τους ενδιαφερόμενους υποψηφίους φοιτητές τεχνών.
Το non paper που βγήκε από την κυβερνητική σύσκεψη στο Μαξίμου την Δευτέρα 9/1 προσπαθεί να απορροφήσει τους κραδασμούς που οι κινητοποιήσεις των σπουδαστών, των σπουδαστριών και των επαγγελματικών σωματείων προκάλεσαν, δίνοντας έωλες υποσχέσεις για διαβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών. Σε αυτή την κίνηση, ο Σύλλογος Σπουδαστών και Σπουδαστριών της «Ανώτατης» Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου απαντά με τη συνέχεια της κατάληψης. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας γιατί επιζητούμε άμεση λύση. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει ο αγώνας που άρχισε ήδη πριν από τις γιορτές βορά στις προεκλογικές εξαγγελίες.
Συνεχίζουμε την κατάληψη της Σχολής μας ως ένα από τα ανώτατα (!) μέσα διεκδίκησης μας επιθυμώντας να συνδεθούμε με το υπόλοιπο καλλιτεχνικό και σπουδαστικό κίνημα ενάντια στις πολιτικές της κυβέρνησης, διακόπτοντας τα μαθήματα μας και την κανονικότητα τους, και ζητάμε από την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου και όλους τους θεσμούς που ασχολούνται με το θέατρο και τις τέχνες, να στηρίξουν έμπρακτα τα δίκαια αιτήματα μας.
Εμείς, οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες επιθυμούμε να αποτελέσουμε ενεργό κομμάτι του μαχητικού φοιτητικού κινήματος. Χαιρετίζουμε την κατάληψη της δραματικής σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και την κατάληψη της δραματικής σχολής του ΚΘΒΕ και εν συνεχεία, καλούμε τους φοιτητές και τις φοιτήτριες όλων των ΑΕΙ της Ελλάδας να συνταχθούν στον αγώνα μας, όπως επίσης και ολόκληρη την κοινωνία να μας στηρίξει σε αυτόν. Έτσι και εμείς, έχουμε επανειλημμένα δηλώσει και συνεχίζουμε να εκφράζουμε την στήριξη μας στα φοιτητικά κινήματα των ΑΕΙ ενάντια στην κρατική καταστολή και την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, όπως επίσης και την εναντίωση μας σε κάθε πρακτική ρατσισμού, σεξισμού, φασισμού, κακοποιητικής συμπεριφοράς, ομοφοβίας, τρανσφοβίας, μισαναπηρισμού- φαινόμενα που μαστίζουν ολόκληρη την κοινωνία και ολους τους κλάδους.
Στηρίζοντας την πρόταση του Συλλόγου της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, προτείνουμε την απεργία όλων των ενεργών καλλιτεχνών και την εντατικοποίηση των κινητοποιήσεων, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας.
Στεκόμαστε αλληλέγγυα και συντασσόμαστε μαζί με τα αντίστοιχα αιτήματα και των υπολοίπων σχολών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Απαιτούμε:
- Την ΑΜΕΣΗ απόσυρση του ΠΔ 85/2022.
- Την ΑΜΕΣΗ επίλυση στο ζήτημα της διαβάθμισης των πτυχίων μας: Εξομοίωση των πτυχίων μας λόγω αντικειμενικής ιδιαιτερότητας με ΤΕ καθολικά για θέσεις στο δημόσιο. Κλάδος ΤΕ για ΟΛΟΥΣ τους αποφοίτους καλλιτεχνικών σχολών και ωδείων (όπως ίσχυε για τους/τις διπλωματούχους μέχρι το 2003). Συμπερίληψη όλων των αποφοίτων από το 2003 και μετά.
- Την Παροχή Σίτισης, Στέγασης, Δωρεάν Συγγραμμάτων, Κρατικών Υποτροφιών και Φοιτητικών Επιδομάτων στο Σπουδαστικό Σώμα των εποπτευόμενων από το ΥΠΠΟΑ Σχολών.
- Την περαιτέρω στελέχωση των Δημοσίων Σχολών Παραστατικών Τεχνών με το απαραίτητο προσωπικό και τον απαραίτητο εξοπλισμό για την διενέργεια των σπουδών μας.
- Αμεση ίδρυση Δημόσιας Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών με παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα.
- Δυνατότητα Π.Ε. σε αποφοίτους ανωτέρων καλλιτεχνικών σχολών μετά από κατατακτήριες και ένα έτος φοίτησης σε ΑΕΙ Παραστατικών Τεχνών.