Η δικηγόρος Αθηνών Τριανταφύλλη Καστραντά προσλήφθηκε από τον Φλαμπουράρη σε θέση ειδικής συνεργάτιδας στις 12 Γενάρη του 2016. Η εν λόγω κυρία, αντλώντας προφανώς κύρος από την εξουσία που ασκεί το αφεντικό της, έστειλε στις 8 Μάη του 2017 στον Δασάρχη Πειραιά ένα κατάπτυστο –και ταυτόχρονα παράνομο- έγγραφο, που δεν έχει καν αριθμό πρωτοκόλλου (γεγονός πρωτοφανές στη Δημόσια Διοίκηση), διατάζοντάς τον –με ύφος χιλίων εκατόνταρχων- να προχωρήσει με Πράξη Χαρακτηρισμού στον αποχαρακτηρισμό των περιμετρικών δασών της έκτασης Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.
Γράφει η υπάλληλος του Φλαμπουράρη (η επισήμανση δική μας):
«Σας παρακαλούμε, να προχωρήσετε τάχιστα στις από μέρους σας οφειλόμενες νόμιμες ενέργειες, δεδομένου ότι η Ελληνική Δημοκρατία ανέλαβε έναντι των θεσμών, ως προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, την δέσμευση να έχουν εκδοθεί έως τις 15.05.2017 οι απαιτούμενες από πλευράς της Δασικής Υπηρεσίας σχετικές διοικητικές πράξεις»!
Η λέξη «παρακαλούμε» είναι έκφραση αστικής ευγένειας, που δεν μπορεί να κρύψει το χαρακτήρα διαταγής που έχει το παράνομο έγγραφο. Ο Δασάρχης διατάσσεται να παρανομήσει, αποχαρακτηρίζοντας τα περιμετρικά δάση, επειδή η κυβέρνηση έκλεισε σχετική συμφωνία με την τρόικα!
Για πρώτη φορά σε περίοδο αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας (αστικής δικτατορίας), ειδική συνεργάτιδα υπουργού αναλαμβάνει για λογαριασμό του να διατάξει υπηρεσιακό παράγοντα. Και μάλιστα να τον διατάξει να παρανομήσει, αποχαρακτηρίζοντας δάση. Επιπλέον, διατάζει υπηρεσιακό παράγοντα που διοικητικά υπάγεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, που έχει ως πολιτικό προϊστάμενο τον υπουργό Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη και όχι τον Αλ. Φλαμπουράρη, που είναι παντελώς αναρμόδιος (η αρμοδιότητα του επιλοχία του μεγάρου Μαξίμου δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία που διέπει τη διάρθρωση και τη λειτουργία του ελληνικού αστικού κράτους).
Προφορικές παρεμβάσεις συμβούλων είχαμε και στο παρελθόν, αλλά έγγραφη διαταγή, από ειδική συνεργάτιδα, γραμμένη σ’ ένα «κωλόχαρτο», με το χαρακτηρισμό «ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ», χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου, χωρίς να φέρει το απαραίτητο λογότυπο του υπουργού ή της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης, εμείς πρώτη φορά βλέπουμε.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι ζουν υπό την Δαμόκλειο σπάθη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα και είναι υποχρεωμένοι να εκτελέσουν παράνομες αποφάσεις, μετά από δύο εντολές των πολιτικών τους προϊσταμένων. Αυτό το «κωλόχαρτο», όμως, δεν έχει καμιά διοικητική αξία, αλλά στάλθηκε ως δεύτερη διαταγή, με προφανή στόχο να υποχρεώσει τον Δασάρχη Πειραιά να προχωρήσει στον παράνομο αποχαρακτηρισμό των περιμετρικών δασών.
Η πρώτη διοικητική εντολή δόθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλο, με την αποδοχή της Γνωμοδότησης 337/2016 του Γ’ Τμήματος του ΝΣΚ (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους), με την οποία αποχαρακτηρίστηκαν παράνομα τα περιμετρικά δάση της περιοχής. Οπως έχουμε ξαναγράψει, το ΝΣΚ, με βάση τον νόμο 3082/2002, δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για τον δασικό ή μη χαρακτήρα εκτάσεων. Παρολαυτά, δεν είναι η πρώτη φορά που το ΝΣΚ παρανομεί αποχαρακτηρίζοντας με Γνωμοδοτήσεις δάση και δασικές εκτάσεις.
Συνέβη και το 2008, με τη Γνωμοδότηση 161 του Ε’ Τμήματος, που αποχαρακτήρισε δάσος 10.690 στρεμμάτων στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής. Τότε, είχε διαφωνήσει ο αντιπρόεδρος του ΝΣΚ Θ. Θεοφανόπουλος, που εκτός από τον νόμο 3086/2002 επικαλέστηκε και την απόφαση 255/1997 του ΣτΕ που προβλέπει τα εξής: «Ο χαρακτηρισμός μιας έκτασης ως δασικής ή μη, με τις συνέπειες που επάγεται κατά το Σύνταγμα και το νόμο, είναι θέμα διοικητικής φύσεως, η επίλυση του οποίου απόκειται κατά το Σύνταγμα στη διοίκηση και σε περίπτωση αμφισβητήσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας». Γι’ αυτό ο αντιπρόεδρος Θεοφανόπουλος υποστήριξε ότι το ΝΣΚ δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει για το αν η αναφερομένη στο ερώτημα έκταση είναι δασική ή δάσος.
Ο Φάμελλος, όμως, έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια την αναρμοδιότητα του ΝΣΚ και στις 2 Δεκέμβρη του 2016 του υπέβαλε ερώτημα. Το ΝΣΚ εξέδωσε τη Γνωμοδότηση 337/2016, την οποία έκανε αμέσως δεκτή ο Φάμελλος. Το ΝΣΚ αποφάνθηκε ότι οι Τεχνητές Δασικές Φυτείες δεν υπάγονται στην δασική νομοθεσία και δεν είναι ούτε δάση ούτε δασικές εκτάσεις. Η Γνωμοδότηση ήταν όπως τη ζητούσαν ο Φάμελλος και ο «πανταχού παρών» Φλαμπουράρης.
Πάνω στη βιασύνη τους, όμως, έκαναν το «λάθος» να αποφανθούν ότι δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία μόνο οι Τεχνητές Δασικές Φυτείες που έγιναν βάσει φυτοτεχνικών μελετών. Κατά συνέπεια, η εφαρμογή της Γνωμοδότησης δεν είναι υποχρεωτική ακόμα και μετά την αποδοχή της από τον Φάμελλο, γιατί δεν υπάρχουν φυτοτεχνικές μελέτες. Ο Δασάρχης Πειραιά, στις 14 Φλεβάρη του 2017, ζήτησε από το ΤΑΙΠΕΔ να του στείλει τις φυτοτεχνικές μελέτες. Τέτοιες μελέτες το ΤΑΙΠΕΔ δεν είχε και γι’ αυτό ζήτησε βοήθεια από τον Φάμελλο προκειμένου να ξεπεραστεί το «εμπόδιο». Και βέβαια η βοήθεια δε θα δινόταν με σύννομο τρόπο.
Ο Φάμελλος έσπευσε σε βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ, καταφεύγοντας στη βοήθεια της αντιπροέδρου του ΝΣΚ Β. Δούσκα, που ήταν και πρόεδρος του Γ’ Τμήματος που εξέδωσε τη Γνωμοδότηση 337/2016. Ο αναπληρωτής υπουργός έβαλε μπροστά υπάλληλο του Τμήματος Επιτρεπτών Επεμβάσεων της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος, που υπέβαλε ερώτημα στην προϊσταμένη του ΝΣΚ στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Β. Δούσκα, ζητώντας «διευκρινίσεις» για τη Γνωμοδότηση 337/2016. Στην ουσία, ζητούσε ατομική γνωμοδότηση από την Β. Δούσκα, που να λέει ότι δεν χρειάζεται να υπάρχουν φυτοτεχνικές μελέτες. Αυτό γνωμάτευσε και η Β. Δούσκα, «διορθώνοντας» τον εαυτό της. Η κυρία αυτή βάφτισε την ατομική της γνωμοδότηση «διευκρινίσεις» της Γνωμοδότησης 337/2016, επειδή προφανώς γνωρίζει ότι οι ατομικές γνωμοδοτήσεις είναι προσωπικές, δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτές από τον υπουργό και δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή τους.
Ολα αυτά τα επισημάναμε με άρθρο μας, ακυρώνοντας έτσι τη μεθόδευση του Φάμελλου. Με αίτησή μας καταθέσαμε στο Δασαρχείο Πειραιά σειρά εγγράφων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας και Θράκης, τα οποία επιβεβαιώνουν την ορθότητα της θέσης μας ότι οι ατομικές γνωμοδοτήσεις είναι προσωπικές και ως τέτοιες δε γίνονται αποδεκτές από τους υπουργούς, ενώ στην περίπτωση που γίνουν δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή τους. Επόμενο ήταν το Δασαρχείο Πειραιά να μη δεχτεί την ατομική γνωμοδότηση της Β. Δούσκα και να περιμένει την επόμενη ενέργεια του Φάμελλου για να εκδώσει την Πράξη Χαρακτηρισμού.
Γι’ αυτό και ο Φλαμπουράρης, σε συνεννόηση προφανώς με τον Φάμελλο, λειτουργώντας ως υπουργός χούντας, έβαλε την ειδική συνεργάτιδά του Τριανταφύλλη Καστραντά να διατάξει παράνομα τον Δασάρχη Πειραιά να κάνει την Πράξη Χαρακτηρισμού και να αποχαρακτηρίσει τα περιμετρικά δάση. Ο Φλαμπουράρης, σε κατάσταση πανικού, παίζει το τελευταίο του χαρτί. Εκτιμούμε ότι και αυτή η ενέργειά του θα πέσει στο κενό, γιατί είναι εξόφθαλμα παράνομη από κάθε άποψη.
Η εφαρμοστική εγκύκλιος του Ι. Τσιρώνη, με αριθμό πρωτοκόλλου 145957/4835/4-10-2016, είναι ένα συμπληρωματικό και εξίσου σημαντικό ντοκουμέντο για να αποφασίσει ο Δασάρχης Πειραιά ότι τα περιμετρικά δάση της έκτασης σε Ελληνικό-Αγιο Κοσμά είναι δάση, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι είναι προϊόν Δασικών Φυτεύσεων, όπως πολλά δάση και άλση στην Αττική και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.