Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δασών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με εγκύκλιο διαταγή, που έστειλε μεσοβδόμαδα στο Δασάρχη Αρναίας, τον καλεί να προχωρήσει άμεσα σε πράξη χαρακτηρισμού του δάσους της Ουρανούπολης. Επιθυμία της προϊσταμένης είναι να χαρακτηριστεί η έκταση αυτή ως δασική, νομιμοποιώντας έτσι εκ των υστέρων την υπογραφή του Κ. Κιλτίδη στη γνωμοδότηση 161/2008 του ΝΣΚ. Πώς γνωρίζουμε την επιθυμία της; Επικοινωνήσαμε και είχαμε μια σύντομη συζήτηση μαζί της για το χαρακτήρα του δάσους της Ουρανούπολης. Καταρχάς τη ρωτήσαμε πώς θα προχωρήσει σε πράξη χαρακτηρισμού. Μας απάντησε ότι υπάρχει από κάτοικο της Ουρανούπολης αίτημα για πράξη χαρακτηρισμού και στην επισήμανσή μας, ότι ο κάτοικος αυτός απέσυρε την αίτησή του, μας απάντησε, ότι αγνοεί την απόσυρση της αίτησης.
Τελικά, ενώ ο κάτοικος της έστειλε την απόσυρση της αίτησής του, η κυρία αυτή στην εγκύκλιο διαταγή της επικαλείται τα ερωτήματα του Δασάρχη Αρναίας και της Διεύθυνσης Δασών Ν. Χαλκιδικής, που προκλήθηκαν από την αίτηση του κατοίκου της Ουρανούπολης. Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η τύχη της απόσυρσης της αίτησης. Για το χαρακτήρα της έκτασης η προϊσταμένη μας απάντησε, ότι πρέπει να εφαρμοστεί η παρ. 3β του άρθρου 1 του δασοκτόνου νόμου 3208/2003. Οταν της υπενθυμίσαμε ότι υπάρχει η ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 24 του συντάγματος, η οποία έχει ενσωματωθεί στο νόμο με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1, ότι οι παράγραφοι αυτές ως έχουσες συνταγματική ισχύ υπερισχύουν της παρ. 3β του άρθρου 1 του νόμου 3208/2003, ότι από τη στιγμή που η βλάστηση καλύπτει κατά 100% την έκταση της Ουρανούπολης δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτή η βλάστηση ως αραιά και κατά συνέπεια η έκταση ως δασική, αλλά μόνον ως δάσος, μας απάντησε ότι δεν θα συνεχίσει άλλο τη συζήτηση μαζί μας, αποδεχόμενη εμμέσως πλην σαφώς, ότι έχουμε δίκιο με τη θέση μας ότι είναι δάσος.
Φαίνεται ότι η προϊσταμένη έχει αναλάβει τη δέσμευση να «πείσει» τον Δασάρχη Αρναίας να βγάλει την έκταση δασική και έτσι εκ των υστέρων να δικαιώσει τον Κ. Κιλτίδη, ο οποίος μ’ αυτή την πράξη χαρακτηρισμού παίζει τα ρέστα του για τον υπουργικό θώκο. Τελευταία, ο Κ. Κιλτίδης υπέγραψε μια εγκύκλιο διαταγή για τα λατομεία και την έκανε σημαία, προκειμένου να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν σε βάρος του, μετά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής. Λέτε να αρχίσει να βγάζει από το συρτάρι του κι άλλες χορταριασμένες εγκυκλίους διαταγές; Αναμένουμε τις κινήσεις του.
Συζητήσαμε με υψηλόβαθμο υπηρεσιακό παράγοντα της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος και ανάμεσα στ’ άλλα θέματα που συζητήσαμε ήταν τόσο η πράξη χαρακτηρισμού όσο και το πόσο πρέπει να είναι το ποσοστό κάλυψης της βλάστησης μιας έκτασης για να χαρακτηριστεί ως δάσος. Για το τελευταίο μας είπε, ότι γι’ αυτόν μια έκταση που καλύπτεται με βλάστηση ακόμη και θαμνώδη μεγαλύτερη από 65% είναι δάσος. Ενώ για τον υφυπουργό Κ. Κιλτίδη, όταν το ποσοστό κάλυψης με βλάστηση είναι μεγαλύτερο του 50% είναι δάσος. Εμμέσως πλην σαφώς ομολογείται απ’ αυτόν τον υπηρεσιακό παράγοντα, ότι για τον ίδιο και τον Κ. Κιλτίδη η έκταση της Ουρανούπολης που καλύπτεται κατά 100% με βλάστηση είναι δάσος. Την ίδια στιγμή, όμως, ο Κ. Κιλτίδης υπεραμύνεται της υπογραφής που έβαλε στη γνωμοδότηση 161/2008 του ΝΣΚ, με την οποία το δάσος της Ουρανούπολης βαφτίζεται δασική έκταση και νομιμοποιήθηκε εκ των υστέρων το συμβόλαιο μεταβίβασης του δάσους στους Βατοπεδινούς και μετατροπής της δασικής έκτασης σε κληροτεμάχιο άρτιο και οικοδομήσιμο.
Μας επισήμανε ακόμη, ότι υπάρχει διάσταση ανάμεσα στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 του δασοκτόνου νόμου 3208/2003 (που είναι η ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 24 του Συντάγματος) και της παρ. 3β του ίδιου άρθρου και ότι χρειάζεται να γίνει νομοθετική ρύθμιση. Στην επισήμανσή μας, ότι υπερισχύουν οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 1, που έχουν αυξημένη συνταγματική ισχύ, και στο ερώτημα γιατί δεν έλυσαν τη διάσταση αυτή με νομοθετική ρύθμιση, ενώ πέρασαν πέντε χρόνια, και γιατί τέλος πάντων, αφού έτσι έχουν τα πράγματα, δεν παγώνουν τις πράξεις χαρακτηρισμού, μας απάντησε ότι δεν πειράζει που θα γίνει η πράξη χαρακτηρισμού από τον Δασάρχη, μιας και υπάρχει η δυνατότητα προσφυγών στις Επιτροπές Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων και στα δικαστήρια. Κατά την άποψή μας είναι προσχηματικός ο ισχυρισμός, ότι η διάσταση ανάμεσα στις παρ. 1 και 2 από τη μια και την παρ. 3β του άρθρου 1 του νόμου 3208/2003 από την άλλη μπορεί να λυθεί μόνο με νομοθετική ρύθμιση. Γιατί μπορούσε και μπορεί να λυθεί με διευκρινιστική εγκύκλιο διαταγή, μιας και οι παρ. 1 και 2 έχουν αυξημένη συνταγματική ισχύ. Αυτό το γνωρίζουν, όμως θέλουν πάση θυσία να βγει με την πράξη χαρακτηρισμού δασική έκταση το δάσος της Ουρανούπολης και να δικαιωθεί ο Κ.Κιλτίδης.