Το πιο σύντομο ανέκδοτο της εβδομάδας: «Πλήρης ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού». Σκηνές απείρου κάλλους για μια φορά ακόμη στους ελληνικούς εθνικούς δρόμους. Και στα τηλεοπτικά παράθυρα, βέβαια, όπου οι υπουργοί είχαν ετοιμάσει την πασαρέλα τους, εκτιμώντας ότι μπορούν να βγάλουν πολιτική υπεραξία. Ηξεραν, βλέπετε, ότι δεν θα είχαμε τίποτα συνθήκες Σιβηρίας. Η Μετεωρολογική Υπηρεσία προειδοποιούσε για ένα κύμα χιονοπτώσεων, φαινόμενο συνηθισμένο αυτή την εποχή και πάντως ελαφρύτερο από ανάλογα κύματα που είχαν παρατηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Τα έβαλαν, λοιπόν, κάτω οι επικοινωνιολόγοι της κυβέρνησης και έκαναν τα σχέδιά τους: Θα σηκώσουμε το θέμα τις προηγούμενες μέρες, θα καλλιεργήσουμε πανικό και όταν έρθει η κακοκαιρία θα βγούμε και θα κάνουμε το κομμάτι μας, ότι όλα πήγαν καλά, χάρη στην έγκαιρη κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού. Θα κάνουμε, μάλιστα και τις συγκρίσεις με αντίστοιχα φαινόμενα την περίοδο που κυβερνούσε το ΠΑΣΟΚ και θα βγάλουμε πρόσθετη πολιτική υπεραξία.
Η κακοκαιρία ήταν όπως την είχε προβλέψει η ΕΜΥ. Πιο ήπια από ανάλογες των προηγούμενων χρόνων. Πλην, όμως, οι Νεοδημοκράτες δεν είχαν λογαριάσει καλά το μπάχαλο του κρατικού μηχανισμού και έτσι η προπαγανδιστική φιέστα που έστησαν μετατράπηκε σε ναυάγιο για τους ίδιους. Για την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού μιλούσαν οι υπουργοί στα κανάλια και την ίδια στιγμή κρατικοί υπεύθυνοι δήλωναν ότι ήταν μεν σε ετοιμότητα, αλλά… τα εκχιονιστικά μηχανήματα εγκλωβίστηκαν. Φιέστα στα Τέμπη οργάνωνε ο Βουλγαράκης, όμως μια νταλίκα (που φορούσε αλυσίδες) πήγε και δίπλωσε και μέχρι να έρθει γερανός από την Κατερίνη (γιατί στην περιοχή δεν είχαν φροντίσει να υπάρχει), η χώρα κόπηκε στα δύο και η φιέστα του Βουλγαράκη έγινε κηδεία. Κομμένη στα δύο ήταν η χώρα, ολόκληρες περιοχές ακόμα και στην Αττική είχαν μείνει χωρίς ρεύμα και ο πολύπλαγκτος Π. Παυλόπουλος έβγαινε στα κανάλια και δήλωνε ότι «σε σχέση με άλλες εποχές πάμε πολύ καλύτερα»! Μόνο αυτό τον ένοιαζε, η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ. Το ίδιο βιολί έπαιζε και ο Βουλγαράκης στα πολύπαθα Τέμπη. Το γλυκό έδεσε όταν βγήκαν στην πιάτσα οι Πασόκοι, με επικεφαλής τον ίδιο τον Γιωργάκη, να κάνουν αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, ξεχνώντας τι έγινε όταν κυβερνούσε το ΠΑΣΟΚ. Θυμάστε τον Γιωργάκη που καβάλησε τη δική του τζιπάρα και πήγε στη Μαλακάσα για να μοιράσει κονιάκ στους παγιδευμένους οδηγούς;
Πόσα χρόνια εκκρεμεί η κατασκευή της σήραγγας που θα βοηθήσει την κυκλοφορία στα πολύπαθα Τέμπη να ανασάνει (χωρίς να λογαριάζουμε το όφελος από τα τόσα ατυχήματα που συμβαίνουν στην περιοχή); Τουλάχιστον 15. Από την εποχή του Μητσοτάκη το συζητάνε. Γιατί δεν προχώρησαν καθόλου οι διαδικασίες; Γιατί έτσι ήθελαν οι εργολάβοι, που το έργο δεν ήταν στις προτεραιότητές τους. Υπήρχαν άλλα έργα, πιο εύκολα, υπήρχε η Ολυμπιάδα και το τσιμέντο της, υπήρχαν άλλες ευκαιρίες. Και οι κυβερνήσεις ακόμα περιμένουν. Κάποια στιγμή, βέβαια, το έργο θα ξεκινήσει και θα τελειώσει. με απευθείας ανάθεση σε κάποιους εργολάβους, οι οποίοι θα μας χαρατσώνουν με τσουχτερά διόδια.
Αλλά και χωρίς σήραγγα στα Τέμπη, είναι εικόνα αυτή στοιχειωδώς πολιτισμένου αστικού κράτους; Ενα απέραντο μπάχαλο. Παράλυση της χώρας με μια χιονόπτωση. Γιατί; Γιατί τα πάντα έχουν ανατεθεί στους εργολάβους, οι οποίοι βέβαια κοιτάζουν την κονόμα τους. Από τους πιο μεγάλους μέχρι τους πιο μικρούς που δραστηριοποιούνται στους Δήμους. Πώς να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός και να κινηθεί ενιαία, τι συντονισμός να υπάρξει όταν δεν υπάρχει ένας κρατικός φορέας, με υλικά μέσα και προσωπικό, επιφορτισμένος με αυτό το έργο; Γι’ αυτό και εμφανίστηκε το τραγελαφικό φαινόμενο να ερίζουν Νομαρχία Αθήνας και ΥΠΕΧΩΔΕ για το ποιος φορέας ήταν αρμόδιος για να ρίξει καμιά διακοσαριά κιλά αλάτι στην Κηφησίας και να μη κοπεί στη μέση μια από τις βασικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας!
Ακούμε αυτές τις μέρες τρομερά πράγματα. Ακούμε ότι έπρεπε να απαγορευτεί η κυκλοφορία των μεγάλων φορτηγών στην εθνική! Αν είναι δυνατόν. Τότε ο ευρωπαϊκός καπιταλισμός θα έπρεπε να παραλύει πέντε μήνες κάθε χρόνο. Αν είχαν φροντίσει να ρίξουν αλάτι στα κρίσιμα σημεία της εθνικής, πριν μαζευτεί και παγώσει το χιόνι, τότε τα φορτηγά με το βάρος τους θα βοηθούσαν για να καθαρίσει ο δρόμος. Ποιος να το συντονίσει αυτό, όμως; Ο Βουλγαράκης ή ο Φούρλας που μόνο για τηλεοπτική φλυαρία είναι;
Αλλά και τα κανάλια το βρήκαν το κόλπο. Από τη μια τα ρίχνουν στην κυβέρνηση και από την άλλη τα ρίχνουν στον κόσμο, που δεν ξέρει από οδική συμπεριφορά, που έχει μεγάλες απαιτήσεις και τα παρόμοια. Για ν’ ανάψει έτσι ένας καυγάς στους καφενέδες της επικράτειας, όπου ο καθένας θα λέει το κοντό του και το μακρύ του και όλοι μαζί θ’ αφήνουν στο απυρόβλητο τον πραγματικό ένοχο: τον ψωραλέο ελληνικό καπιταλισμό, που με τη σκληρή δημοσιονομική λιτότητα που εφαρμόζει αδιαφορεί ακόμα και για στοιχειώδη πράγματα. Γι’ αυτό και με το πέρασμα των χρόνων το μπάχαλο γίνεται όλο και μεγαλύτερο.