Το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι συνεχίζεται ο «διάλογος» επί του νομοσχέδιου, που φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».
Ο «διάλογος»-φιάσκο που συνεχίζεται μέσω της απάτης της «δημόσιας διαβούλευσης», έχει στόχο να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι ακολουθείται η δημοκρατική διαδικασία, τη στιγμή που τα σχολεία είναι κλειστά και απόντες οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και θα υποστούν τις δραματικές επιπτώσεις της επιστροφής του επιθεωρητισμού και ως εκ τούτου ήταν σίγουρο ότι θα αντιδρούσαν δυναμικά (βέβαια και εδώ ισχύει το «πίσω έχει η αχλάδα την ουρά», γιατί ο Σεπτέμβρης δεν είναι μακριά. Μητσοτάκης και Κεραμέως απατώνται οικτρά αν θεωρούν ότι μπορούν εύκολα να κάνουν πράξη το αντιδραστικό τους νομοσχέδιο).
Την επίφαση δημοκρατικότητας, η Κεραμέως προσπαθεί να τη στηρίξει και με συναντήσεις με τις κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων. Χέρι βοήθειας σε αυτό το παιχνίδι έσπευσαν να δώσουν το ΚΙΝΑΛ, ο Βελόπουλος και το ΜέΡΑ25 του «υπερεπαναστάτη» Μπαρουφάκη, ενώ στην παγίδα δεν έπεσαν Περισσός και ΣΥΡΙΖΑ, που έχει ειδικούς λόγους αντιπολιτευτικής τακτικής ως ο επόμενος επίδοξος διαχειριστής της εξουσίας.
Σε ανακοίνωση που έβγαλε το υπουργείο Παιδείας αναφέρονται τα εξής: «Σε συνέχεια της υιοθέτησης ιδεών και της συμπερίληψης προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, δρομολογούνται ήδη τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο. Ενδεικτικά, τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημοσίου τομέα και η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά».
Πρόκειται για επουσιώδεις τροποποιήσεις που δεν αλλοιώνουν την ουσία του νομοσχέδιου και γίνονται ακριβώς για να στηρίξουν την επίφαση του «δημοκρατικού διαλόγου».
Οσον αφορά την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, που συμμετέχουν στην ιεραρχική πυραμίδα της αξιολόγησης, το νομοσχέδιο ήταν ασαφές ως προς τον τομέα προέλευσής τους, δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση (άρθρα 26-36). Τώρα διευκρινίζεται ότι αυτά τα στελέχη θα προέρχονται από τον δημόσιο τομέα, για να δοθεί και η εντύπωση τάχα αυστηρού και «ανεξάρτητου» ελέγχου των ιδιωτικών σχολείων.
Η δε αποδοχή της κατανομής των μαθητών στα τμήματα με αλφαβητικά κριτήρια έγινε αφενός γιατί η αρχική ρύθμιση «έβγαζε μάτι» κυριολεκτικά, επειδή βρομούσε από μακριά διαχωρισμούς, κατηγοριοποίηση και ταξική διάκριση και αφετέρου γιατί έτσι ενισχύεται το αφήγημα της πολιτικής ηγεσίας που τείνει ευήκοον ους στις δίκαιες αιτιάσεις της αντιπολίτευσης.
Σημειώνουμε ότι το νομοσχέδιο, στο άρθρο 85, προβλέπει ότι η κατανομή των μαθητών στα τμήματα μπορεί να γίνεται με «ειδικά κριτήρια», όπως π.χ. οι «μαθησιακές ανάγκες» ή «η διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου», ενώ μπορεί να γίνεται μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για «παιδαγωγικούς λόγους» και σε κάθε περίπτωση εάν δεν υπάρξει σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, απόφαση επ’ αυτών παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου.
Για να μην χάνουμε την ουσία θυμίζουμε ότι κεντρικός πυλώνας του νομοσχέδιου είναι η επιστροφή του επιθεωρητισμού μέσω της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της δημιουργίας μιας τεράστιας καμαρίλας στελεχών προσκείμενων στην κυβέρνηση που θα ελέγχουν την απαρέγκλιτη εφαρμογή των στόχων και κατευθύνσεων του αστικού σχολείου, όπως εξειδικεύονται από την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση και η κακόφημη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας με υπερεξουσίες στον διευθυντή – μάνατζερ και αξιολογητή – και με ιδιωτικοποίηση πλευρών λειτουργίας του δημόσιου σχολείου, που απαλλάσσουν το αστικό κράτος από την υποχρέωσή του, της γενναίας και πλήρους χρηματοδότησης των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης (αναλυτικά δείτε εδώ).