Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
Twitter YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σκάνδαλο Novartis: Το κουκούλωμα ολοκληρώθηκε
  • Η μοναξιά του Βασιλάκη
  • Επεσε και σήμερα η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων!
  • Nέο έγκλημα στο Πέραμα: Ενας νεκρός, δύο τραυματίες εργάτες
  • Σαν σήμερα 30 Μάη
  • Τσίπρας: Δεν πάω πουθενά, εδώ θα μείνω…
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
Twitter YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Η Αποψή Μας»Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και υπερεξουσίες στους διευθυντές-μάνατζερ
Η Αποψή Μας Παιδεία

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και υπερεξουσίες στους διευθυντές-μάνατζερ

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr1 Ιούλ 2021, 18:58

Δόθηκε στη «δημόσια διαβούλευση» το νομοσχέδιο Κεραμέως για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την κακόφημη αυτονομία της σχολικής μονάδας. Ο πυρήνας του και γενικά το περιεχόμενό του είναι αυτό που περιγράψαμε σε δύο εκτενή άρθρα στις 23 Ιουνίου και 29 Ιουνίου.

Σε αυτό το σημείωμα θα δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τις υπερεξουσίες που δίνονται στον Διευθυντή-μάνατζερ του σχολείου.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Μητσοτάκης και Κεραμέως πήραν μαθήματα από τον πιο πονηρό ΣΥΡΙΖΑ, που επέμενε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει πρώτα να αποκτήσουν «κουλτούρα αξιολόγησης» (π.χ. με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας) και μετά να προχωρήσουν στα περαιτέρω. Γι’ αυτό και βιάζονται μεν να θεσμοθετήσουν την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όμως, προς το παρόν, προσπαθούν να κρύψουν τις πραγματικές τους προθέσεις.

Ετσι προωθούν μια αξιολόγηση τετράβαθμη περιγραφική (μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός) και όχι αριθμητική, ενώ οι εκπαιδευτικοί που θα κρίνονται «μη ικανοποιητικοί» θα υποχρεώνονται σε επιμόρφωση και δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στις κρίσεις για επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης. Βέβαια, δεν μας λένε τι θα γίνει αν ένας εκπαιδευτικός κριθεί δυο φορές ως «μη ικανοποιητικός». Δεν χρειάζεται φιλοσοφία για να προβλέψουμε τι θα γίνει. Ο νόμος πλαίσιο 1566/1985, άρθρο 16, παράγ. 5, είναι πολύ σαφής επ’ αυτού: Ο εκπαιδευτικός που κρίνεται δυο φορές συνεχώς ή τρεις φορές σε διάφορα χρονικά διαστήματα «μη προακτέος» παραπέμπεται με το ερώτημα της απόλυσης.

Απλώς σήμερα δεν επιτρέπουν οι συνθήκες (στους εκπαιδευτικούς «ανάβουν τα κόκκινα λαμπάκια» όταν ακούνε αξιολόγηση, όπως παραδέχτηκε και ο Μητσοτάκης) να εφαρμοστεί απόλυτα το γράμμα του νόμου. Γι’ αυτό και η αξιολόγηση προωθείται βήμα-βήμα, έως ότου το επιτρέψουν οι καιροί…

Σε αντίθεση με την περιγραφική και τάχα «μη τιμωρητική» αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τα στελέχη εκπαίδευσης (από τους Διευθυντές σχολείων και άνω) υφίστανται, από τα αμέσως προηγούμενα στελέχη στην ιεραρχική πυραμίδα, αριθμητική αξιολόγηση, ενώ λήγει η θητεία τους και αντικαθίστανται, σε περίπτωση που κριθούν «ανεπαρκή» και δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες επιλογής για την κατάληψη όμοιας ή ανώτερης θέσης στελέχους για τα επόμενα 4 έτη.

Στην περίπτωσή τους, δηλαδή, υπάρχει μια πιο αυστηρή αντιμετώπιση (αριθμητική κλίμακα, παύση θητείας), που δείχνει σε ένα βαθμό και την εξέλιξη των επιπτώσεων της αξιολόγησης στο μέλλον για τους εκπαιδευτικούς, με συνεχή αυστηροποίηση έως ότου η κατάληξη είναι μια μορφή του ΠΔ 152/2013.

Μετά το πατατράκ που έπαθε η Κεραμέως με την μαζικότατη άρνηση των εκπαιδευτικών να πάρουν μέρος στην ηλεκτρονική ψηφοφορία-φιάσκο για την εκλογή αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι στα Συμβούλια Επιλογής δεν συμμετέχουν οι αιρετοί. Η ΝΔ επιδιώκει απόλυτα ελεγχόμενες διαδικασίες, που θα οδηγήσουν σε «στελέχη» με εντολές άνωθεν.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο

  • Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.
  • Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α)το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.
  • Το πεδίο «Α. Διδακτικό – παιδαγωγικό έργο (Α1 Διδακτική γνωστικού αντικειμένου, και Α2 Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση τάξης)» αξιολογείται με βάση: α) τις συζητήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης διδασκαλιών του εκπαιδευτικού, β) την παρατήρηση δύο διδασκαλιών από κάθε αξιολογητή, γ) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, δ) τις συζητήσεις και τον αναστοχασμό μετά την παρατήρηση, και ε) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο εκπαιδευτικός στον ηλεκτρονικό φάκελό του.

Εχουμε δηλαδή και αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού και διατήρηση ηλεκτρονικού φακέλου και παρακολούθηση δυο διδασκαλιών από τον αξιολογητή.

Εάν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό αποτελεί «μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή σε θέση ευθύνης».

  • Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών, επαρκώς τεκμηριωμένη, καταχωρίζεται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 76 και γνωστοποιείται με απόδειξη στον αξιολογούμενο που αφορά.
  • Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται: Ως προς τη γενική και την ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου από τον Σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια. Ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης από τον Διευθυντή του σχολείου κάθε τέσσερα χρόνια. Ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύμβουλο κάθε δυο χρόνια.
  • Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.
  • Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου.
  • Το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει και λειτουργεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή στην οποία: α) τηρούνται οι ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), β) καταχωρίζονται οι έγγραφες εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των αξιολογούμενων, οι αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ή τεκμήριο σχετίζεται με διενεργούμενη αξιολόγηση που ο αξιολογητής ή ο αξιολογούμενος επιθυμεί να καταχωρίσει ηλεκτρονικά, καθώς αφορά σε εκκρεμή αξιολογική διαδικασία και γ)υποβάλλονται αντιρρήσεις ή ενστάσεις.
  • Προβλέπεται μηχανισμός και διαδικασίες μεταξιολόγησης για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της λειτουργίας του συστήματος αξιολόγησης, με σκοπό τη διαρκή βελτίωση των διαδικασιών και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας του.
  • Η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) συντάσσουν κάθε έτος την δική τους έκθεση μεταξιολόγησης, την οποία υποβάλλουν στον υπουργό Παιδείας. Οι εκθέσεις λειτουργούν απολογιστικά και διαμορφωτικά και συνοδεύονται από προτάσεις αναφορικά με την ανάγκη διορθώσεων στο σύστημα αξιολόγησης για την περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του.

Οι υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ

Στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας δίνονται υπερεξουσίες, ενώ ταυτόχρονα εξαϋλώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων.

Γίνεται δε ουσιαστικά αιώνιος, καθώς αίρεται το όριο των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο. Η αύξηση της θητείας του από τρία σε τέσσερα έτη (όπως και όλων των στελεχών εκπαίδευσης, των οποίων ο αριθμός εκτοξεύεται) προβλέπεται ώστε η ΝΔ να εξασφαλίσει μια πολυπληθή καμαρίλα ημετέρων, σε περίπτωση που ο Μητσοτάκης ξανακερδίσει τις εκλογές (εάν γίνουν πρόωρα).

Ο Διευθυντής γίνεται απόλυτος δερβέναγας, αφού εκτός του ότι είναι και αξιολογητής των εκπαιδευτικών του σχολείου του (αξιολογεί το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης και την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια μαζί με τον Σύμβουλο), κρατά στα χέρια του όλα τα πλοκάμια της απαρέγκλιτης τήρησης των οδηγιών του υπουργείου Παιδείας. Γιατί ορίζει τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές, τους μέντορες, τους Υποδιευθυντές, τους Υπεύθυνους διασύνδεσης με τη μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια).

Ακόμη και στην περίπτωση που προβλέπεται ότι ο Διευθυντής απλώς «εισηγείται», αντιλαμβανόμαστε ότι ουσιαστικά αποφασίζει, αφού είναι πολύ δύσκολο οι εκπαιδευτικοί να τολμήσουν να αμφισβητήσουν την «εισήγησή» του, μιας και αποτελεί αξιολογητή τους ή και πειθαρχικό τους προϊστάμενο.

Είναι επίσης ένας Διευθυντής-μάνατζερ, γιατί εκτός από τη «διαχείριση του προσωπικού», μπορεί να διαθέτει το σχολικό κτίριο και τις υποδομές του δημόσιου σχολείου σε «φορείς», προκειμένου να αποκομίσει «οφέλη», δηλαδή να αποκομίσει πόρους από «τρίτους» για τη λειτουργία του.

Ειδικότερα

  • Ο Διευθυντής, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.
  • Με απόφαση του Διευθυντή αποφασίζεται η πραγματοποίηση στη σχολική μονάδα πρακτικής άσκησης από προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές Α.Ε.Ι., καθώς και από καταρτιζόμενους και από σπουδαστές δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
  • Με απόφαση του Διευθυντή δύναται να αποφασίζεται η συγκρότηση και η λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας. Η επιλογή των Υπευθύνων των Εκπαιδευτικών Ομίλων πραγματοποιείται μεταξύ των εκπαιδευτικών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων. Ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης.
  • Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές ορίζονται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως Ενδοσχολικού Συντονιστή (Συντονιστή Τάξης ή /και Γνωστικού Πεδίου) συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και για την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
  • Ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας ορίζεται μετά από εισήγηση του Διευθυντή.
  • Ο Διευθυντής ορίζει τον μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού ή του πρόσφατα τοποθετημένου στη σχολική μονάδα μόνιμου ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού με προϋπηρεσία έως πέντε έτη. Η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
  • Με απόφαση του Διευθυντή πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια είναι προαιρετική και συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους. Ο Διευθυντής χορηγεί και τη βεβαίωση παρακολούθησης.
  • Την πειθαρχική ποινή της έγγραφης επίπληξης δύναται, ως πειθαρχικός προϊστάμενος, να επιβάλλει και ο Διευθυντής στους εκπαιδευτικούς.
  • Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι δυνατόν να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο.

Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής.

Ενίσχυση της αξιολόγησης

Εκτός όλων όσων αναφέρονται παραπάνω, θεσπίζονται και άλλες διαδικασίες και μηχανισμοί ενίσχυσης της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα

  • Η κυβέρνηση, ακολουθώντας τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, προκειμένου να ενισχύσει τους μηχανισμούς αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, προβλέπει τη διεξαγωγή σε εθνικό επίπεδο διαγνωστικών τεστ αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε Γλώσσα και Μαθηματικά, για μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου (Ελληνική PISA). Τα αποτελέσματα είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμάται ο βαθμός κατά την αξιολόγηση των μαθητών.
  • Επίσης, με απόφαση του υπουργού Παιδείας μπορούν να διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων γνωστικών αντικειμένων.
  • Κάθε σχολική μονάδα είναι υποχρεωμένη να δημιουργεί και λειτουργεί, με πρωτοβουλία και ευθύνη του Διευθυντή, ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, η οποία ως προς το περιεχόμενο περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο, τα εξής: (α) πληροφορίες για το διδακτικό προσωπικό, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας, καθώς και για την προσβασιμότητα αυτής σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες με αναπηρία (β) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει ανά σχολικό έτος, καθώς και πιθανές τροποποιήσεις του, (γ) τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι εκπαιδευτικοί όμιλοι και κάθε είδους δράσεις, αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές που υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, (δ) το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα και (ε) τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης.

Πρόκειται, δηλαδή, για διάταξη που «πιστοποιεί» την κατηγοριοποίηση των σχολείων και ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από μαθητές/γονείς.

Γιούλα Γκεσούλη

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροAχόρταγοι ρασοφόροι, αδίστακτοι πολιτικοί
Επόμενο άρθρο ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ: κολιός και κολιός από το ίδιο βαρέλι

Σχετικά Αρθρα

Επεσε και σήμερα η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων!

Παιδεία 30 Μάι 2023, 11:27

Τράπεζα Θεμάτων και τα σκυλιά δεμένα

Παιδεία 29 Μάι 2023, 14:30

Μαθητές Καλλιτεχνικού Σχολείου Αθηνών προς Μπακογιάννη

Εχουμε κουραστεί να ακούμε κούφιες υποσχέσεις

Παιδεία 29 Μάι 2023, 12:05

3.449 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, 3.767 οριστικές αιτήσεις παραίτησης, 48.176 αναπληρωτές που λήγουν οι συμβάσεις τους τον Ιούνιο: Τι καταλαβαίνουμε;

Παιδεία 27 Μάι 2023, 10:54

Η Οδύσσεια των μαύρων ημερών

Παιδεία 24 Μάι 2023, 08:37

Η αξιοπρέπεια και η  ντροπή δεν ταιριάζουν στους «άριστους»

Εργατικά 18 Μάι 2023, 09:48
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Σκάνδαλο Novartis: Το κουκούλωμα ολοκληρώθηκε

30 Μάι 2023, 14:16
Κόντρες

Η μοναξιά του Βασιλάκη

30 Μάι 2023, 11:43
Παιδεία

Επεσε και σήμερα η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων!

30 Μάι 2023, 11:27
Εργατικά

Nέο έγκλημα στο Πέραμα: Ενας νεκρός, δύο τραυματίες εργάτες

30 Μάι 2023, 08:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάη

30 Μάι 2023, 00:01
Πολιτική

Τσίπρας: Δεν πάω πουθενά, εδώ θα μείνω…

29 Μάι 2023, 20:00
Διεθνή

Τα… «έγραψαν»

29 Μάι 2023, 17:48
Παιδεία

Τράπεζα Θεμάτων και τα σκυλιά δεμένα

29 Μάι 2023, 14:30
Κόντρες

Αnd the Oscar goes to Jeronymo

29 Μάι 2023, 14:24
Παιδεία

Μαθητές Καλλιτεχνικού Σχολείου Αθηνών προς Μπακογιάννη

Εχουμε κουραστεί να ακούμε κούφιες υποσχέσεις

29 Μάι 2023, 12:05
Πολιτική

Αστικά κόμματα – αρχηγικά φέουδα

29 Μάι 2023, 11:53
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Μάη

29 Μάι 2023, 00:01
Πολιτισμός

Ρότζερ Γουότερς: νέα γκροτέσκα και γελοία επίθεση των σιωναζιστών

Μετά τη συναυλία του στο Βερολίνο

28 Μάι 2023, 07:22
Κόντρες

Υπηρεσιακή κυβέρνηση Κούλη

28 Μάι 2023, 06:07
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Μάη

28 Μάι 2023, 00:01
Βαθύ Κόκκινο

Το σύνδρομο της εξουσιολαγνείας

27 Μάι 2023, 11:01
Παιδεία

3.449 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, 3.767 οριστικές αιτήσεις παραίτησης, 48.176 αναπληρωτές που λήγουν οι συμβάσεις τους τον Ιούνιο: Τι καταλαβαίνουμε;

27 Μάι 2023, 10:54
Στο Ψαχνό

Διά ταύτα: ΑΠΟΧΗ και πάλι

27 Μάι 2023, 00:02
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

27 Μάι 2023, 00:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 27 Μάη

27 Μάι 2023, 00:01
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Σαν σήμερα
  • Σαν σήμερα 30 Μάη

    1814: Γεννιέται ο Μιχαήλ Μπακούνιν.1941: Ο Μανώλης Γλέζος και ο Απόστολος Σάντας κατεβάζουν τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη.1949: Η Βολιβία κηρύσσεται σε κατάσταση πολιορκίας λόγω εκτεινόμενων εργατικών διαδηλώσεων.1951: Καταστέλλεται κίνημα αξιωματικών της δεξιάς οργάνωση «Ιερός Δεσμός Ελλήνων Αξιωματικών».1969: Οι πρώτες γυναίκες αστυφύλακες στην Ελλάδα αναλαμβάνουν υπηρεσία.1972: 25 νεκροί και 72 τραυματίες από επίθεση Ιαπώνων-μελών της οργάνωσης "Στρατός Ερυθρού Αστέρα" στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ.1977: Συλλαμβάνεται ο εν ενεργεία ανθυπίλαρχος Γ. Διαμαντής για ρίψη χειροβομβίδας σε βιβλιοπωλείο με βουλγαρικά βιβλία στην Ασκληπιού.2006: Βόμβα του Επαναστατικού Αγώνα κοντά στο σπίτι του υπουργού Γιώργου Βουλγαράκη.
  • Σαν σήμερα 29 Μάη

    Ημέρα κυανόκρανων.1864: Συνθήκη Λονδίνου – τα Ιόνια νησιά στην Ελλάδα.1912: Εκατό χιλιάδες εργάτες ναυπηγείων απεργούν στην Αγγλία.1917: Παραιτείται ο βασιλιάς Κωνσταντίνος, βασιλιάς ο Αλέξανδρος Α’.1945: Ο Νίκος Ζαχαριάδης επιστρέφει από το ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης του Νταχάου και αναλαμβάνει την ηγεσία του ΚΚΕ.1949: Κομμουνιστική ηγεσία αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση της Σαγκάης.1952: Η Ελλάδα παραχωρεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες.1962: Οι ΗΠΑ στέλνουν στρατό στην Ταϊλάνδη για να αντιμετωπιστεί η στρατιωτική απειλή των φιλοκομμουνιστών στο γειτονικό Λάος.2017: Πεθαίνει ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.
  • Σαν σήμερα 28 Μάη

    1933: Οι ναζί δημεύουν όλη την περιουσία του γερμανικού κομμουνιστικού κόμματος.1941: Ιδρύεται η Εργατική Αλληλεγγύη από κομμουνιστές που επέστρεψαν από τη Φολέγανδρο.1961: Ιδρύεται η Διεθνής Αμνηστία.1974: Βόμβα φασιστών σκοτώνει έξι άτομα και τραυματίζει 94 σε αντιφασιστική πορεία στη Μπρέσια (Ιταλία).1988: Εκτέλεση του Αμερικανού πλοιάρχου - στρατιωτικού ακόλουθου της πρεσβείας των ΗΠΑ Γουίλιαμ Νορντίν (17Ν).1988 : Πυροβολισμός στα γραφεία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων (Κόκκινη Γραμμή).1997: Εκτέλεση εφοπλιστή Κώστα Περατικού (17Ν).
  • Σαν σήμερα 27 Μάη

    Νικαράγουα: Ημέρα στρατού.Νιγηρία: Ημέρα παιδιών.1947: Ανοίγει τις πύλες της η Μακρόνησος ως «στρατόπεδο αναμόρφωσης».1960: Στρατιωτικό πραξικόπημα ανατρέπει την κυβέρνηση Μεντερές, απαγχονίζει τον ίδιο και σχηματίζεται κυβέρνηση υπό τον στρατηγό Γκιουρσέλ (Τουρκία).1963: Ο Γουόμο Κενυάτα εκλέγεται πρώτος πρωθυπουργός της Κένυα.1963: Πεθαίνει ο Γρηγόρης Λαμπράκης.1973: Το αντιτορπιλικό «Βέλος» καταπλέει στο Φιουμιτσίνο (Ιταλία) και μέρος του πληρώματος ζητά πολιτικό άσυλο εκδηλώνοντας την αντίθεσή του στη χούντα.2005: Βόμβα της Λαϊκής Επαναστατικής Δράσης στα γραφεία της κατασκευαστικής εταιρείας «Αβαξ».
  • Σαν σήμερα 26 Μάη

    1966: Αρχή πολιτιστικής επανάστασης στην Κίνα, ανάρτηση της πρώτης εφημερίδας τοίχου ("Ντατζεμπάο") στο πανεπιστήμιο του Πεκίνου.1972: ΗΠΑ και Σοβιετική Ενωση υπογράφουν συνθήκη για τον περιορισμό των αντιβαλλιστικών πυραύλων.1976: Επεισόδια στη Ρόδο, μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας.1981: Βόμβα σε αυτοκίνητο αμερικανίδας υπαλλήλου στο Ελληνικό (ΕΛΑ).2009: Πεθαίνει ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης.
Περισσότερα...
H παπάρα
  • Η απόγνωση απόγνωση και το θράσος θράσος

    25 Μάι 2023, 13:07
    Το μήνυμα ελήφθη, στραβός δεν είναι ο γιαλός, στραβά αρμενίσαμε, χρειάζεται ενόψει των νέων εκλογών να αλλάξουμε. Ο Αλέξης Τσίπρας πήρε όλη την ευθύνη πάνω του, όμως αναλογικά και εμείς έχουμε. Τώρα, ενωμένοι και αποφασιστικά θα πάμε στη νέα εκλογική μάχη, προβάλλοντας τις θέσεις μας απέναντι στην νεοφιλελεύθερη πολιτική της ΝΔ, που εάν επιβραβευτεί, θα είναι καταστροφική για την χώρα. Αυτός πρέπει να είναι ο βασικός στόχος. Ξέρουμε και μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή! [...] Oλοι έχουμε ευθύνες και ο Αλέξης Τσίπρας έχει και τις ανέλαβε, είπε πως η νίκη έχει πολλούς πατέρες, η ήττα έναν και είναι ένας ηγέτης που ξεκίνησε στο κόμμα από νεαρή ηλικία και το έφερε σε θέση να κυβερνήσει, έβγαλε τη χώρα από τα μνημόνια, ρύθμισε το χρέος και έχει όλες τις ικανότητες και τις δυνατότητες για την επόμενη μέρα, να αλλάξουμε, να προωθήσουμε τις θέσεις μας και να γίνουμε η επόμενη κυβέρνηση.

    Γιάννης Αμανατίδης

    (Χάνεται κανείς στους δαιδάλους της ταραγμένης σκέψης του ευσεβούς χριστιανού συριζαίου. Εχουν χάσει με 20 μονάδες διαφορά και νταμπλ σκορ κι αυτός ονειρεύεται ότι σ’ ένα μήνα θα φέρουν τα πάνω κάτω, θα νικήσουν και θα φέρουν την αλλαγή, γιατί… ξέρουν και μπορούν! Απλά, είχαν αρμενίσει στραβά μέχρι την περασμένη Κυριακή, αλλά τώρα θ’ αλλάξουν ρότα και θα πάρουν κεφάλι στην ιστιοδρομία! Στην επόμενη συνέντευξή του το άφησε κάπως φλου: πότε θα γίνουν η επόμενη κυβέρνηση, στις 26 Ιούνη ή μετά και τη νέα κυβερνητική θητεία του Κούλη; Αυτό που πιο πολύ τον ενδιαφέρει, όμως, είναι να μην «πετσοκόψουν» τον Τσίπρα οι άλλοι συριζαίοι. Ε, δεν μπορεί να είναι σύμπτωση, όταν Παππάς, Δούρου, Αμανατίδης και δεν ξέρουμε πόσοι άλλοι «προεδρικοί» ζητούν παραμονή του Τσίπρα στην αρχηγία. Κάποιο… αόρατο χέρι τους συντονίζει)

  • Εξέστω Τσίπρα ασχημονείν

    22 Μάι 2023, 19:51
    Εχω μάθει στις δύσκολες στιγμές να αναλαμβάνω την ευθύνη. Και να μην εγκαταλείπω τη μάχη. Είμαι εδώ. Δεν θα εγκαταλείψω ούτε τώρα, στη μέση μάλιστα ενός δύσκολου αγώνα. Χθες ήταν ημέρα εκλογών. Σήμερα είναι η πρώτη ημέρα της μάχης των επόμενων εκλογών. Στις χθεσινές εκλογές νίκησε η ΝΔ αλλά ταυτόχρονα ηττήθηκε η στρατηγική της απλής αναλογικής. (…) Στις επόμενες εκλογές έχουμε την ευθύνη πρωτίστως να αποτρέψουμε την προοπτική ενός παντοδύναμου και ανεξέλεγκτου ηγεμόνα πρωθυπουργού. Αλλά να προστατέψουμε την πρωταγωνιστική παρουσία της Αριστεράς στην πολιτική ζωή του τόπου. Ως μια δύναμη ασυμβίβαστη. Που έρχεται απο μακριά και θα πάει μακριά Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι και θα παραμείνει εδώ. Ως ο βασικός κορμός των προοδευτικών δυνάμεων και εκφραστής των λαϊκών και κοινωνικών συμφερόντων. Για να υπερασπιστεί τον κόσμο της εργασίας. Και να μην επιτρέψει τη παλινόρθωση ενός βολικού συστημικού δικομματισμού.

    Αλέξης Τσίπρας

    (Στο πρώτο τμήμα της δήλωσής του έκανε την ανάγκη φιλοτιμία. Τι να πει; Οτι δε δέχεται κανένας/καμιά άλλος/η να αναλάβει την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τις δεύτερες εκλογές, για να μην καεί, και πώς αναθέτουν σ’ αυτόν να πιει το πικρό ποτήρι μέχρι το τέλος; Μετά θα βγουν τα μαχαίρια και θα στηθεί η λαιμητόμος. Το δεύτερο σημείο είναι ένα ακόμα δείγμα πολιτικής αλητείας: «ηττήθηκε η στρατηγική της απλής αναλογικής»! Καλά, εκλογική στρατηγική ήταν η απλή αναλογική, όχι ζήτημα αρχής, όπως παραμύθιαζαν τον κόσμο; Και γιατί απέτυχε; Επειδή δεν έφτιαξε ο Μητσοτάκης κυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ ή με τον Βελόπουλο, όπως ο ίδιος ο Τσίπρας προεξοφλούσε στις προεκλογικές συνεντεύξεις και ομιλίες του; Γιατί αν κάποιος θα μπορούσε να φτιάξει κυβέρνηση με την απλή αναλογική, αυτός είναι ο Μητσοτάκης. Στον Τσίπρα θα χρειαζόταν ακόμα και ο Βελόπουλος για να σχηματίσει κυβέρνηση, χώρια το ΚΚΕ που είχε ξεκαθαρίσει ότι «δεν…». Αντί να πει ότι ηττήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, έριξε το φταίξιμο στην απλή αναλογική, που μέχρι τώρα την παρουσίαζε σαν ζήτημα αρχής για το κόμμα του. Η οποία, βέβαια, για να το πούμε κι αυτό, δεν είναι η «απλή άδολη αναλογική», όπως την έλεγαν παλιά, αφού οι ψήφοι όσων κομμάτων δεν πιάνουν το 3% μετατρέπονται σε έδρες που τις μοιράζονται αναλογικά τα υπόλοιπα κόμματα. Το τρίτο στοιχείο είναι κινδυνολογία της συμφοράς, που καταντάει ζητιανιά ψήφων: «παιδιά, ρίξτε καμιά ψήφο σ’ εμάς, γιατί ο Μητσοτάκης θα σας σκίσει». Ποιους προσπαθεί να πείσει; Οχι τους ψηφοφόρους της ΝΔ που δε θ’ αλλάξουν στάση μ’ ένα τέτοιο επιχείρημα. Ούτε τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ, που «πήδηξαν το χαντάκι» και δεν έχουν κανένα λόγο να το ξαναπηδήξουν αντίστροφα. Προσπαθεί να πείσει τους ψηφοφόρους των μικρότερων κομμάτων, κυρίως αυτών που έμειναν εκτός Βουλής, πλασάροντας τη θεωρία της «χαμένης ψήφου», όπως και όσους/ες επέλεξαν αποχή-λευκό-άκυρο: «ψήφος σε κόμμα εκτός Βουλής, καθώς και αποχή-λευκό-άκυρο, στηρίζει τον Μητσοτάκη-ηγεμόνα» είναι το πρόστυχο μήνυμα του Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Τα τελευταία, για την «πρωταγωνιστική παρουσία της Αριστεράς στην πολιτική ζωή του τόπου», που συμβολίζει ο… «ασυμβίβαστος» ΣΥΡΙΖΑ, θα ήταν για γέλια, αν δεν προκαλούσαν οργή. Γιατί αυτά τα… καλόπαιδα είναι που βρόμισαν ό,τι συμβόλιζε ο όρος Αριστερά για τις πλατιές μάζες του ελληνικού λαού)

  • H Καιτούλα, η θεά Αννα, το χαλούμι και ο Νίκος Κοτζιάς

    16 Μάι 2023, 08:41
    Το τεσσάρι στην Κύπρο στη Eurovision δεν είναι το πρόβλημα, αλλά το αποτέλεσμα, ένα ακόμα δείγμα της προσπάθειας που κάνουν πολλές πλευρές του κυρίαρχου συστήματος να αποξενωθεί η ελληνική κοινωνία από τη Μεγαλόνησο και το Κυπριακό, ώστε να προωθηθούν τα απορριπτέα σχέδιά τους.

    Νίκος Κοτζιάς

    (Παρακολουθεί ο Νίκος Κοτζιάς, αυτός ο γίγαντας του πνεύματος, το ξεφτιλοπόπ πανηγύρι της Eurovision; Ενας τιτάνας της διπλωματίας οφείλει να παρακολουθεί τα πάντα. Διότι αν δεν παρακολουθούσε Eurovision και δεν έκανε την καίρια παρέμβασή του ο Κοτζιάς, το «εθνικό μας θέμα» θα είχε αφεθεί αποκλειστικά στη δικαιοδοσία της Καίτης Γαρμπή, η οποία επίσης αγανάκτησε: «Στερήσαμε από την Κύπρο τη δεκάδα που άξιζε πραγματικά, επειδή η ελληνική επιτροπή δεν ντράπηκε κι έδωσε 4 στον Andrew Lambrou. Κανονίστε με τις βλακείες σας εκεί να συνεχίσετε έτσι & στο τέλος να μας πάρουν πίσω οι Κύπριοι από το χαλούμι μέχρι τη θεά Άννα Βίσση!». Οπως αντιλαμβάνεστε, ο Νίκος Κοτζιάς έπρεπε να δώσει βάθος στην πατριωτική αλλά κάπως ναΐφ προσέγγιση της Καιτούλας. Να εξηγήσει πως το χαλούμι και η θεά Αννα Βισση είναι απλώς όψεις της εθνικής ιδέας, που επιβάλλει να δίνεται πάντοτε το δωδεκάποντο προς το κυπριακό άσ(θ)μα. Αποκάλυψε, λοιπόν, τη συνωμοσία «πολλών πλευρών του κυρίαρχου συστήματος», που εκφράστηκε με αυτό το εξευτελιστικό τεσσάρι που έδωσε στο τραγούδι της Κύπρου η ολιγομελής επιτροπή της ΕΡΤ, στέλνοντας μήνυμα αποξένωσης από το εθνικό καθήκον, που εκφραζόταν παραδοσιακά μ’ εκείνο το εθνικά περήφανο «ντουζ πουάν». Το δωδεκάποντο από την Ελλάδα προς το κυπριακό τραγούδι και από την Κύπρο προς το ελληνικό τραγούδι συμβόλιζε την εθνική ενότητα. Δεν ξέρουμε τι γίνεται στα καλλιστεία για τη «μις κόσμος», υποθέτουμε όμως πως και εκεί πρέπει να ακολουθείται η εθνική γραμμή: η Ελλάδα να ψηφίζει την κύπρια μοντέλα και η Κύπρος την ελληνίδα μοντέλα. Παρακαλούμε τον Νίκο Κοτζιά, τώρα που δεν έχει υπουργικές υποχρεώσεις, να επιληφθεί και αυτού του θέματος. ΥΓ: Το γεγονός ότι εδώ και πολλά χρόνια το Ισραήλ συμμετέχει στο ξεφτιλοπόπ πανηγυράκι της Eurovision -όπως και στις διοργανώσεις του επαγγελματικού αθλητισμού- μολονότι είναι ασιατική χώρα, αλλά το έχουν διώξει από κάθε ασιατική διακρατική διοργάνωση, λόγω των διαρκών εγκλημάτων του σε βάρος των Παλαιστίνιων, ουδόλως ενοχλεί τον Νίκο Κοτζιά. Θα λέγαμε ότι το θεωρεί και εθνικά επωφελές, διότι ως ΥΠΕΞ εργάστηκε και αυτός, αντάμα με τον πρωθυπουργό Τσίπρα, για την αναβάθμιση της «στρατηγικής συμμαχίας» Ισραήλ-Ελλάδας-Κύπρου. Υποθέτουμε πως δε θα είχε κανένα πρόβλημα αν οι τρεις χώρες συνεννοούνταν και μοίραζαν τα «ντουζ πουάν» σύμφωνα με ένα συμμαχικό στρατηγικό σχέδιο. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν!)

  • Οι βολικές δημοσκοπήσεις

    9 Μάι 2023, 18:00
    Οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ δεν βρίσκονται στις δημοσκοπήσεις. Διότι 5 στους 7 ερωτηθέντες δεν απαντούν. Ξέρετε γιατί δεν απαντούν; Γιατί είμαστε στην εποχή του Predator και ο κόσμος φοβάται να πει ότι δεν ψηφίζει Μητσοτάκη την ώρα που η κλήση του καταγράφεται. Και την ώρα που ο εργοδότης πλάι στον Αδωνη Γεωργιάδη απειλεί ότι αν κάποιος δεν ψηφίσει ΝΔ, θα απολυθεί.

    Αλέξης Τσίπρας

    (Οσο κι αν φαίνεται παράξενο, καρφώθηκε. Προτίμησε να πει μια παπάρα, εν γνώσει του πως θα τον χλευάσουν, παρά να πει την αλήθεια. Δε θα συζητήσουμε, βέβαια, αν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ φοβούνται ν’ απαντήσουν στις δημοσκοπήσεις, λόγω Predator. Λες και το Predator παρακολουθεί όλο τον κόσμο και θα ενημερώσει τους εργοδότες τους ποιοι δε θα ψηφίσουν Μητσοτάκη και θα τους απολύσουν. Σε αντίθεση με κάτι συριζαϊκές ανακοινώσεις πριν από λίγο καιρό, ο Τσίπρας δεν τα έβαλε με τις εταιρίες δημοσκοπήσεων. Δεν αμφισβήτησε τις «μετρήσεις» τους. Τα έριξε στον Μητσοτάκη και το Predator που φοβίζουν τον κόσμο με αποτέλεσμα να φοβάται να εκφραστεί ελεύθερα. Πέταξε μια παπάρα, ξεπέταξε το θέμα και πήγε παρακάτω. Γιατί οι δημοσκοπήσεις που δείχνουν τη ΝΔ μπροστά βολεύουν τον ΣΥΡΙΖΑ και την τακτική του. Μια τακτική που δεν προβάλλει το «θετικό πρόγραμμα» του ΣΥΡΙΖΑ αλλά το «να φύγει ο Μητσοτάκης». Οσο οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τη ΝΔ να προηγείται τόσο ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ «σκουπίζουν» ψήφους από δεξιά κι αριστερά. Η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ γίνεται υποχρεωτική επιλογή για όσους και όσες θέλουν μόνο να φύγει ο Μητσοτάκης. «Αγάντα και τον φάγαμε τον κερατά» είναι το μήνυμα που τροφοδοτεί την ψηφοθηρία του Tσίπρα. Αντίθετα, ο Μητσοτάκης έβαλε «όλα τα λεφτά» στην ψεύτικη παράσταση νίκης που κατασκευάζουν οι δημοσκόποι, ποντάροντας σ’ αυτούς που «πάνε με το ρεύμα». Γύρω μας, όμως, δεν βλέπουμε τόσο αλαζόνες δεξιούς, σίγουρους για το πρωτάθλημα όπως οι οπαδοί της Μπαρτσελόνα. Κυρίως βλέπουμε ανθρώπους τρομαγμένους από τα γκάλοπ να ψιθυρίζουν «θα ξαναβγεί ο κερατάς». Ετοιμους να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ κι ας μην είναι ΣΥΡΙΖΑ. Ετοιμους να ψηφίσουν μόνο για να φύγει ο Μητσοτάκης. Κι αυτό το ξέρουν οι επικοινωνιολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ, γι’ αυτό δεν ανοίγουν πόλεμο με τους γκαλοπατζήδες, αλλά ενισχύουν την αυθόρμητη τάση «να φύγει ο Μητσοτάκης».«Ζητάμε να βγούμε πρώτοι, διότι μόνο αν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πρώτος, θα ανοίξει ο δρόμος για την πολιτική αλλαγή», έλεγε με νόημα ο Τσίπρας χθες στο πρωινάδικο του ΟΡΕΝ)

  • Lapsus linguae;

    5 Μάι 2023, 06:45
    Και μάλιστα έχουμε συλλογικές συμβάσεις τις οποίες έχουν επεκτείνει, στη Ρόδο, στην Κρήτη, με μεγαλύτερους μισθούς. Aρα ο καλύτερος τρόπος να μειωθούν οι μισθοί, είναι να μειώνεται διαρκώς η ανεργία. Να δημιουργούνται πολλές και καλύτερα πληρωμένες θέσεις εργασίας.

    Kυριάκος Μητσοτάκης

    (Προφανώς έκανε σαρδάμ, μιλώντας για μείωση μισθών. Κι ας λένε ό,τι θέλουν τα συριζοτρόλ που έστησαν πάρτι στα social media. Προηγουμένως είχε αναφερθεί τουλάχιστον δυο φορές σε αύξηση μισθών, που υποτίθεται ότι είναι ο στόχος της κυβέρνησής του για την επόμενη τετραετία -το γιατί δεν το έκανε την πρώτη τετραετία ουδέποτε το εξήγησε και τα παπαγαλάκια-γλάστρες στα οποία δίνει συνεντεύξεις δεν τον ρωτούν. Γιατί όμως έκανε ένα τόσο χοντρό σαρδάμ; Μπερδεύτηκε, γιατί όταν μιλάει για αυξήσεις μισθών λέει ψέματα. Δεν πιστεύει σε μια τέτοια πολιτική. Πες, πες το ίδιο ψέμα, λοιπόν, κάποια στιγμή θα μπερδευόταν και θα του ξέφευγε αυτό που πραγματικά πιστεύει. Είπε ο Μητσοτάκης στην ίδια συνέντευξη στις γλάστρες του πρωινάδικου του ΟΡΕΝ: «Η ίδια η μείωση της ανεργίας, αναγκάζει τελικά τους εργοδότες να πληρώσουν καλύτερους μισθούς». Στο στόμα του Μητσοτάκη αυτό είναι ψέμα. Πιστεύει ακριβώς το αντίθετο. Ας θυμηθούμε τι έλεγαν όταν πετσόκοβαν τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα στα χρόνια των μνημονίων, εφαρμόζοντας μια πολιτική που είχε και δυσμενή δημοσιονομικά αποτελέσματα, διότι χαμηλότεροι μισθοί σημαίνει λιγότεροι φόροι. Ελεγαν, λοιπόν, τότε πως όλοι οι μισθοί πρέπει να πετσοκοπούν. Πετσόκοψαν ακόμα και τον κατώτατο και θέσπισαν τον υποκατώτατο για τους νέους μέχρι 25 ετών. Ελεγαν πως οι μισθοί πρέπει να πετσοκοπούν για να μειωθεί η ανεργία. Μόνο αν η Ελλάδα γίνει «φιλική στις επενδύσεις», μειώνοντας μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές, θα γίνουν επενδύσεις και θα μειωθεί η ανεργία, έλεγαν. Συνέδεσαν ευθέως τη μείωση της ανεργίας με τη μείωση των εργατικών μισθών. Τώρα ο Μητσοτάκης, καθαρά για λόγους προεκλογικής δημαγωγίας, λέει το αντίθετο: συνδέει μείωση της ανεργίας με υψηλότερους μισθούς. Λέει ψέματα, απολύτως συνειδητά, γι' αυτό και του ξέφυγε το σαρδάμ. Μιλώντας για μείωση μισθών, είπε αυτό που σκέφτεται, αυτό που πιστεύει, αυτό που είναι στον πυρήνα του λεγόμενου οικονομικού φιλελευθερισμού, παρακλάδι του οποίου είναι ο λεγόμενος νεοφιλελευθερισμός. Οι μισθοί πρέπει να παραμείνουν χαμηλοί, για να προσελκύονται επενδύσεις. Αυτό είναι το οικονομικό δόγμα του Μητσοτάκη, του Πατέλη, του Σκέρτσου, του Σκυλακάκη και των υπόλοιπων. Αυτό είναι επίσης αποτυπωμένο και στα τρία Μνημόνια, όταν αναφέρονται στις περιβόητες μεταρρυθμίσεις. Οι μισθοί στην Ελλάδα πρέπει να είναι συγκρίσιμοι με αυτούς στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δηλαδή Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Αλβανίας, Βόρειας Μακεδονίας, για να υπάρξει βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και να γίνει η Ελλάδα χώρα φιλική στις επενδύσεις. Αυτό αναφέρεται σε όλα τα Μνημόνια. Ως μόνιμη ιδιότητα που πρέπει να αποκτήσει ο ελληνικός καπιταλισμός και όχι σαν κάποια ολιγόχρονη παρέκκλιση)

Περισσότερα...
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Αφίσες















Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αρχείο Εφημερίδας
Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo