Η αναλγησία τους πια έχει ξεπεράσει κάθε όριο, όταν πρόκειται να περικόψουν δαπάνες για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου, σε βάρος πάντα των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Περί αυτού πρόκειται όσον αφορά την απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης να καταργήσει, μόλις τρεις μήνες πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς, τμήμα Γενικής Παιδείας στη Γ τάξη και δύο τμήματα ειδικοτήτων στη Β τάξη του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ευόσμου, μιας περιοχής της πολύπαθης δυτικής Θεσσαλονίκης, που δεν μαστίζεται μόνο από τη φτώχεια αλλά και τη δράση των φασιστικών συμμοριών που έχουν επεκτείνει τη δράση τους και στα σχολεία των παιδιών του εργατόκοσμου.
Δεν φθάνουν, λοιπόν, όλα τούτα τα δεινά, δεν φθάνει η πανδημία που αλωνίζει στα σχολεία με τα πολυπληθή τμήματα και τα πρωτόκολλα του αίσχους, δεν φθάνουν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και ο εξεταστικός μαραθώνιος-καρμανιόλα με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που πλήτττει με ιδιαίτερη βαναυσότητα τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, τώρα πρέπει να υποστούν και τις καταργήσεις των τμημάτων τους, που φοιτούσαν μέχρι τώρα, ελάχιστο διάστημα πριν εκπνεύσει η σχολική χρονιά.
Ασφαλώς και η απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν είναι μονομερής ενέργεια. Εδράζεται στη γενική κατεύθυνση που έχει δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, να περικόπτονται δαπάνες με κάθε μέσο. Και αυτή η κατεύθυνση υλοποιείται με ιδιαίτερη επιμέλεια και έχει βαριές επιπτώσεις όταν πρόκειται για σχολεία περιοχών που δεν κατοικούν μεσοαστικά και μεγαλοαστικά στρώματα.
Την απόφαση καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ευόσμου, οι οποίοι οργάνωσαν και παρέμβαση στη Διεύθυνση την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου.
Η καταγγελία των εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ Ευόσμου
«Με πρώτιστο γνώμονα τους μαθησιακούς στόχους του/της εκπαιδευτικού, η αιφνίδια διακοπή της ομαλής ροής των παιδαγωγικών πράξεων έχει δυσμενείς συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Αρχικά, τίθεται θέμα ετεροκάλυψης της ύλης. Οπως είναι φυσικό, τα τμήματα δεν συμβαδίζουν απόλυτα στη διδασκαλία ενός μαθήματος και ο ρυθμός κάλυψης της ύλης εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες κάθε τμήματος. Ετσι, οι μαθητές/τριες των οποίων το τμήμα καταργείται και κατανέμονται στα εναπομείναντα τμήματα, θα χρειαστεί είτε να επαναλάβουν μέρος των μαθημάτων είτε, ακόμη χειρότερα, να καλύψουν μόνοι τους μέρος της ύλης. Οι συνέπειες, ειδικά για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αλλά και για όσα θα εξετασθούν με την τράπεζα θεμάτων, είναι ιδιαιτέρως επιζήμιες.
Επιπλέον, η ανάθεση ενός νέου μαθήματος στους εκπαιδευτικούς δεν μπορεί να νοηθεί ως μία άνευ ουσίας απόφαση που μπορεί να ληφθεί ανά πάσα στιγμή. Περιλαμβάνει την προετοιμασία του/της καθηγητή/τριας στο συγκεκριμένο μάθημα, την οργάνωση και την έγκριση προγραμμάτων, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή αξιολόγησης των μαθητών/τριών. Η αλλαγή ανάθεσης μαθημάτων στην μέση της χρονιάς ή και η διάθεση των εκπαιδευτικών/τριων σε άλλα σχολεία, ακυρώνει τον ετήσιο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για τον οποίο μάλισταο/η εκπαιδευτικός καλείται να αξιολογηθεί.
Αξίζει να επισημανθεί ότι οι ειδικές συνθήκες ενός Εσπερινού Λυκείου απαιτούν ακόμη μεγαλύτερη ευαισθησία και μία εν τω βάθει παιδαγωγική προσέγγιση, που σκοπό θα έχει να καταστήσει το σχολείο ακόμη πιο ελκυστικό και ουσιώδες, μέσα από ένα σταθερό πλαίσιο. Η σταθερότητα αυτή διαταράσσεται μεταξύ άλλων και από τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία καθώς ανατρέπεται όχι μόνο η εκπαιδευτική αλλά και η προσωπική τους ζωή.
Τέλος, σημειώνεται ότι, προς έκπληξή μας, για μία ακόμη φορά η πανδημία δεν λαμβάνεται ως παράγοντας λήψης αποφάσεων σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου.
Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυριζόμαστε ότι προτεραιότητα στο δημόσιο σχολείο αποτελεί ο/η μαθητής/τρια όταν αντιμετωπίζεται ως απλός αριθμός και όχι ως μοναδική οντότητα, τη στιγμή μάλιστα που πολύς λόγος γίνεται για την διαφοροποιημένη διδασκαλία.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα πραγματοποιήσουμε παρέμβαση διαμαρτυρίας την Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου και ώρα 12:00 και ζητάμε συνάντηση με την Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προσδοκώντας, σε ένα πλαίσιο καλής συνεργασίας, να επανεξετάσει το θέμα της κατάργησης – συγχώνευσης των τμημάτων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ευόσμου.
ΥΓ: Με σκαιό τρόπο αντιμετώπισε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, που οργάνωσαν παράσταση διαμαρτυρίας, και τους οποίους εδέησε να δεχτεί μετά από πιέσεις. Εδειξε έτσι ότι εκτελεί εντολές άνωθεν γι’ αυτό και παρουσιάστηκε αμετακίνητη στις αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της.
Τα γεγονότα καταγγέλει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Η ανακοίνωση της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Καταγγέλλουμε τη Διεύθυνση εκπαίδευσης Δυτικής Θεσ/νίκης και το Υπουργείο Παιδείας που τρεις μήνες πριν το τέλος της χρονιάς καταργούν τμήμα Γενικής Παιδείας στη Γ τάξη και δύο τμήματα ειδικοτήτων στη Β τάξη στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου αδιαφορώντας για την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την αναστάτωση των μαθητών που καλούνται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις και τράπεζα θεμάτων, αλλά και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων σε συνθήκες πανδημίας.
Αποφασίζουν ανακατανομή των μαθητών σε νέα τμήματα, την διάθεση καθηγητών/τριων σε άλλα σχολεία και αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων, λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς. Όπως είναι φυσικό, τα τμήματα δεν συμβαδίζουν απόλυτα στη διδασκαλία ενός μαθήματος και ο ρυθμός κάλυψης της ύλης εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες κάθε τμήματος. Ετσι, οι μαθητές/τριες των οποίων το τμήμα καταργείται και κατανέμονται στα εναπομείναντα τμήματα,θα χρειαστεί είτε να επαναλάβουν μέρος των μαθημάτων είτε, ακόμη χειρότερα, να καλύψουν μόνοι τους μέρος της ύλης. Οι συνέπειες, ειδικά για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αλλά και για όσα θα εξετασθούν με την τράπεζα θεμάτων, είναι ιδιαιτέρως επιζήμιες.
Η αλλαγή ανάθεσης μαθημάτων στην μέση της χρονιάς και η διάθεση των εκπαιδευτικών/τριων σε άλλα σχολεία, ακυρώνει τον ετήσιο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για τον οποίο μάλιστα ο/η εκπαιδευτικός καλείται να αξιολογηθεί , ενώ με τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία ανατρέπεται όχι μόνο η εκπαιδευτική, αλλά και η προσωπική τους ζωή.
Καταγγέλλουμε τη Διευθύντρια Β/θμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσ/νίκης για την απαξιωτική συμπεριφορά της προς τους συναδέλφους του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ευόσμου, καθώς και στους μαθητές οι οποίοι θέλησαν να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για τις αποφάσεις αυτές.
Οχι μόνο δεν ανταποκρίθηκε τις προηγούμενες μέρες στο αίτημά τους να ακούσει, αλλά όταν την επισκέφτηκαν, δέχτηκε να συνομιλήσει μαζί τους μετά από πολλή ώρα και πίεση των συναδέλφων και μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ. Ισχυρίστηκε ότι οι εκπαιδευτικοί ζητούν να κάνουν μειωμένο ωράριο με λιγότερα και μικρότερα τμήματα προσβάλλοντάς τους, ενώ δεν άκουγε το αίτημα των μαθητών και εκπαιδευτικών για μη κατάργηση/συγχώνευση και όλες τις αρνητικές συνέπειες.
Σε κατ’ επανάληψη ερώτηση συναδέλφου για τα θετικά αποτελέσματα αυτής της ενέργειας, δεν απάντησε ποτέ, ενώ όταν της είπαν ότι ο ίδιος ο γραμματέας του Υπουργείου ανέφερε ότι γίνεται προσπάθεια για μειωμένο αριθμό μαθητών στα τμήματα λόγω πανδημίας, απάντησε ότι αυτά δε γίνονται και δεν μπορεί να υπάρχει εξαίρεση γι’ αυτούς.
Η κατάργηση τμημάτων και η καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των καθηγητών, συμβαδίζουν με τα εκατοντάδες κενά που ακόμη δεν έχουν καλύψει, με τα σκληρά εξεταστικά πλέγματα που προωθούν. Με τη στάση και τη συμπεριφορά τους αποκαλύπτουν τις στοχεύσεις και τις προθέσεις τους για την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου απέναντι στην οποία οι εκπαιδευτικοί έχουν δηλώσει με τους αγώνες τους την αντίθεσή τους.