Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Βία και ανομία δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της
  • Οσα δε φτάνει η (σιωνιστική) αλεπού τα κάνει… παραμύθια
  • Σαν σήμερα 30 Ιούλη
  • Γάζα: Σκότωσαν τους φύλακες της λιγοστής βοήθειας και άνοιξαν πυρ κατά αμάχων που περίμεναν βοήθεια
  • Ζιάντ Ραχμπάνι: Ο Λίβανος αποχαιρέτησε έναν σπουδαίο καλλιτέχνη και διανοούμενο
  • Σύρος, Ρόδος, Αγιος Νικόλαος. Next?
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Η Αποψή Μας»Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί
Η Αποψή Μας Οικονομία

Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr1 Μαρ 2023, 14:27

O μέχρι στιγμής απολογισμός αναφέρει 36 νεκρούς και 72 τραυματίες, εκ των οποίων οι 6 είναι βαριά και νοσηλεύονται διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ. Αγνοούμενοι; Αγνωστο πόσοι. Διασωθέντες; Αγνωστο πόσοι. Σχεδόν όλοι νέα παιδιά 20-25 ετών. Κυρίως φοιτήτριες και φοιτητές που επέστρεφαν στον τόπο σπουδών τους μετά το τριήμερο της Αποκριάς.

Η Hellenic Train (θυγατρική της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group) ανακοίνωσε πως «την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες»! Υπό την εποπτεία κρατικών αρχών επιβιβάστηκαν σε πέντε πούλμαν διασωθέντες επιβάτες, που μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Κανείς δεν τους μέτρησε, κανείς δεν κατέγραψε τα ονόματά τους. Το μεσημέρι βγήκε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής και ανακοίνωσε ότι υπάρχουν 20 αγνοούμενοι. Λίγο μετά, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Τζιτζικώστας δήλωνε πως ο ακριβής αριθμός των αγνοούμενων δεν μπορεί να προσδιοριστεί, γιατί οι διασωθέντες κατέβηκαν από τα πούλμαν στη Θεσσαλονίκη και έφυγαν για τα σπίτια τους, χωρίς και πάλι να καταγραφούν!

Αυτά τα μικρά, τα στοιχειώδη, δείχνουν την παντελή ανικανότητα μιας κυβέρνησης και ενός κρατικού μηχανισμού να ανταποκριθούν σε απλά καθήκοντα. Οπως στο Μάτι έδιωχναν τον κόσμο από τη Λεωφόρο Μαραθώνος και τον έστελναν στα στενά, όπου μπλοκαρίστηκε και κάηκε, έτσι κι εδώ δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν από την πρώτη στιγμή πόσοι είναι οι αγνοούμενοι και να επικεντρώσουν τις προσπάθειες μπας και σώσουν μερικούς. Η διαχείριση της κυβέρνησης Μητσοτάκη θυμίζει διαχείριση της κυβέρνησης Τσιπροκαμμένων στο Μάτι. Να μην μαθευτεί ο συνολικός αριθμός των νεκρών, να γίνει διαχείριση ευθυνών, για να μην πέσουν στην κυβέρνηση.

Το μείζον, βέβαια, είναι πως εδώ έχουμε να κάνουμε με χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, που ήδη προσπαθούν να το φορτώσουν σε έναν άνθρωπο, στον σταθμάρχη που οδήγησε τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Εν έτει 2023, που η ψηφιακή τεχνολογία κάνει θραύση, που οι μυστικές υπηρεσίες σε παρακολουθούν από το κινητό σου καταγράφοντας ήχο και εικόνα, που κολλάς ένα gps στο αμάξι σου και παρακολουθείς από το κινητό πού βρίσκεται, αν είναι σταθμευμένο ή κινείται, σε μια χώρα που διαθέτει μία μόνο σιδηροδρομική γραμμή, σε τμήμα αυτής της γραμμής που είναι διπλό, το αν θα συγκρουστούν δύο αμαξοστοιχίες εξαρτάται από τους χειρισμούς που θα κάνει ένας μόνο άνθρωπος! Ετσι κι αυτός κάνει λάθος, δεν υπάρχει κανένας επιπλέον έλεγχος, ούτε ανθρώπινος (ένας δεύτερος άνθρωπος δίπλα στον σταθμάρχη), ούτε παλιομοδίτικος (να επικοινωνεί ο σταθμάρχης με τους μηχανοδηγούς και να του λένε σε ποια γραμμή κινούνται, ώστε να τσεκάρει αν το πέρασμα από το σταθμό έγινε σωστά) και βεβαίως καθόλου ηλεκτρονικός, όπως γίνεται σε όλο τον αναπτυγμένο καπιταλιστικό κόσμο.

Η Hellenic Train ακόμη δεν έκανε καμιά αναφορά στα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος. Να δώσει έστω μια πρώτη εξήγηση. Δυο ανακοινώσεις έχει βγάλει μέχρι στιγμής και στις δύο δεν αναφέρει ακριβή αριθμό επιβατών! Φυσικά, εξέφρασε «τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα», έθεσε «στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρίας» και «με αίσθημα ευθύνης ενημέρωσε ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης».

Τη συνέχεια μπορούμε να τα φανταστούμε. Θα τα ρίξει στην υπό κρατικό έλεγχο εταιρία που είναι υπεύθυνη για τις υποδομές. Αυτή, όμως, η Hellenic Train, γιατί εξακολουθούσε να κινεί τα τρένα «της» σ’ ένα δίκτυο-καρμανιόλα;

Χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος

Στις αρχές του περασμένου Νοέμβρη, οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train έστειλαν εξώδικο στον ΟΣΕ, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά, με κοινοποίηση στη Hellenic Train και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.  Σ’ αυτό το εξώδικο η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) μιλούσε για «εικόνα απόλυτης διάλυσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο». Είχαν ήδη σημειωθεί εκτροχιασμοί από τον Αύγουστο, που παρέμειναν κρυφοί. Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για τα «χειρότερα». Και τα χειρότερα ήρθαν χθες τη νύχτα. 

Η ΠΕΠΕ ζητούσε γραπτές απαντήσεις από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ για «την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System – του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει από το ανθρώπινο λάθος), η οποία δεν λειτούργησε ποτέ, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!». Απάντηση, φυσικά, δεν πήρε.

Η Hellenic Train ήταν πλήρως ενήμερη, αλλά εξακολούθησε να κινεί τα τρένα «της» υπ’ αυτές τις συνθήκες. Γιατί να ενδιαφερθεί για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζόμενων στα τρένα; Αυτή ενδιαφέρεται μόνο για τα κέρδη της, που βγαίνουν με πλιάτσικο. Κι αν «κάτσει η στραβή», ξέρει πού θα ρίξει τις ευθύνες: στον ΟΣΕ και στο κράτος, που έχουν την ευθύνη των υποδομών. Ξέρετε τι μας θυμίζει αυτό; Τους ναζί αξιωματικούς που υποστήριζαν ότι δεν είναι εγκληματίες πολέμου και εγκληματίες κατά αμάχων, γιατί αυτοί απλώς εκτελούσαν διαταγές.

Αν υπήρχε λίγο φιλότιμο, ο υπουργός Κ. Καραμανλής θα έπρεπε να έχει ήδη παραιτηθεί. Και ο γενικός του γραμματέας και οι διοικούντες τον ΟΣΕ. Τα χέρια τους είναι λερωμένα με το αίμα των θυμάτων. Δεν έχουν καν το ελαφρυντικό της άγνοιας, καθώς είχαν προειδοποιηθεί –πρόσφατα μάλιστα- από τους μηχανοδηγούς. Οι ευθύνες τους δεν είναι μόνο πολιτικές αλλά και ποινικές.

Τεράστιες είναι οι πολιτικές ευθύνες του Μητσοτάκη, που έκανε καμαρωτός-καμαρωτός επισκέψεις στον Καραμανλή τον μικρό, όχι για να ελέγξει αν κάνει καλά τη δουλειά του, αλλά για να φανεί ότι ο μικρός είναι φουλ μητσοτακικός και δεν συμφωνεί με τον μεγαλύτερο συνονόματο ξάδερφό του. Και κάθε φορά ανακοίνωνε, με το γνωστό ανατριχιαστικό χαμόγελό του, πόσο μειώθηκε ο χρόνος στα σιδηροδρομικά ταξίδια. Για την ασφάλεια των ταξιδιών τίποτα!

Με το θράσος που χαρακτηρίζει τη φάρα των αστικών πολιτικών και προσωπικά τον ίδιο, ο Μητσοτάκης πήγε στα Τέμπη και δήλωσε: «Ενα μπορώ να εγγυηθώ. Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο»! 

Γι’ αυτό που ήδη συνέβη, για τόσες ζωές που χάθηκαν, δε θεωρεί πως έχει καμιά ευθύνη! Ούτε ο υπουργός Κ. Καραμανλής, που τον είχε δίπλα του, μολονότι είχε γράψει στα παλιά του τα παπούτσια το δραματικό εξώδικο των μηχανοδηγών. Ούτε ο άλλος υπουργός του, ο Θεοδωρικάκος, που τον είχε κι αυτόν δίπλα του, μολονότι οι υπηρεσίες του δεν είχαν κάνει τη στοιχειώδη καταγραφή επιβατών, θανόντων, τραυματισθέντων, διασωθέντων, ώστε να υπάρχει καθαρός αριθμός αγνοούμενων.

Το μόνο που ενδιαφέρει τον Μητσοτάκη είναι το πολιτικό κόστος, καθώς ήταν έτοιμος να προκηρύξει εκλογές. Το ίδιο και τον Τσίπρα, που δήλωσε ότι είναι «αδιανόητο αυτό που συνέβη» και ξαμόλυσε τον Παππά (ως αρμόδιο τομεάρχη) για να ξεπλυθεί μετά την ονειδιστική καταδίκη του και να φορτώσει την ευθύνη στην κυβέρνηση Μητσοτάκη (τις επόμενες μέρες θ’ αρχίσουν να το λένε πιο «χοντρά»).

Τα ελληνικά αστικά Μέσα κατηγορούν συνέχεια τον Ερντογάν για τις εγκληματικές ευθύνες του στον οικοδομικό τομέα, που οδήγησαν στην απώλεια τόσων δεκάδων χιλιάδων ζωών. Τον Μητσοτάκη, που έχει εγκληματικές ευθύνες για το ότι τα τρένα ταξιδεύουν στη μία και μοναδική ελληνική γραμμή με εμπειρικό τρόπο, που αδιαφόρησε προκλητικά για τις προειδοποιήσεις των εργαζόμενων στα τρένα, δεν ακούμε τίποτα.

Η ιδιωτικοποίηση σκοτώνει

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, όμως δεν είναι άμοιρα ευθυνών όλα τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν τα προηγούμενα χρόνια και προώθησαν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Επί ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε ο «εκσυγχρονισμός» με τη λεγόμενη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και το σπάσιμο του ΟΣΕ σε επιμέρους εταιρίες, για να μπορεί να ξεπουληθεί το «φιλέτο» σε ιδιώτες καπιταλιστές και να μείνει ο «κατιμάς» στο κράτος.

Το 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στη «Ferrovie dello Stato Italiane» έναντι του εξευτελιστικού τιμήματος των 45 εκατομμυρίων ευρώ. Το χρέος του ΟΣΕ (14,3 δισ. ευρώ) προστέθηκε στο κρατικό χρέος. Το προσωπικό μειώθηκε, καθώς υπάλληλοι μετήχθησαν σε άλλες θέσεις του δημοσίου. Οι ιταλοί μονοπωλητές έδωσαν 45 εκατομμύρια και πήραν το «φιλέτο», ενώ το δημόσιο φορτώθηκε ένα κόστος που άγγιξε τα 16 δισ. ευρώ!

Οι συριζαίοι, όμως, καμάρωναν επειδή έφεραν το «Ασημένιο Βέλος», μια μηχανή που ήρθε για να κάνει μόνο ένα ταξίδι επίδειξης και προπαγάνδας Θεσσαλονίκη-Κατερίνη και μετά επέστρεψε στην Ιταλία, γιατί η γραμμή δεν μπορούσε να σηκώσει ακόμη και παλαιότερης γενιάς γρήγορες μηχανές όπως το «Ασημένιο Βέλος».

Δεν έφτανε, όμως, το εξευτελιστικό τίμημα. Το ιταλικό μονοπώλιο υπέγραψε τον περασμένο Ιούλη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας με το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και εισπράττει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να κάνει δρομολόγια στις… «άγονες γραμμές»! Η σύμβαση έχει 15ετή διάρκεια και –όπως αντιλαμβάνεστε- είναι καθαρά αποικιοκρατικού χαρακτήρα, όμως τα μονοπώλια είναι αχόρταγα. Προκειμένου να αυξήσουν την κερδοφορία τους δε διστάζουν μπροστά σε οποιοδήποτε έγκλημα.

Το ίδιο ισχύει και για το αστικό κράτος. Αντί να ρίξει  λεφτά για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών ταξιδιών, τα δίνει στα αχόρταγα μονοπώλια. Δεν παραλείπει, όμως, να οργανώνει φιέστες για να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός μπροστά στις κάμερες πόσο μειώθηκε ο χρόνος για τη σιδηροδρομική διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Και ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης έκαναν τέτοιες φιέστες, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των ταξιδιών με τρένο. Αδιαφορώντας εγκληματικά ακόμη και όταν προειδοποιήθηκαν με εξώδικο από τους μηχανοδηγούς, όπως η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

ΥΓ. Εδώ μπορείτε να βρείτε μια έρευνα δημοσιευμένη το 2020. Ο τίτλος της είναι χαρακτηριστικός: «Προσοχή, δεν έχει σήμα» – Ερευνα του MIIR για τον «εκτροχιασμό» των συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Το ευρωπαϊκό σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου των ελληνικών τρένων παραμένει μέχρι σήμερα ανολοκλήρωτο. Αποτέλεσμα: δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κόστος για τα δημόσια ταμεία και πολλά θανατηφόρα ατυχήματα. Εντοπίσαμε τους λόγους.

Ρίξτε της μια ματιά. Θα βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για ένα προαναγγελθέν έγκλημα, πίσω από το οποίο βρίσκεται ένα τεράστιο πλιάτσικο ξένων και ντόπιων εργολάβων, με τις ευλογίες των κυβερνήσεων.

Εκτύπωση 🖨
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠαίδων «Αγία Σοφία»: Υγειονομικοί, εργαζόμενοι, γονείς ενάντια στην ιδιωτικοποίηση
Επόμενο άρθρο Κατάληψη και στο Τμήμα Τεχνών Ηχου και Εικόνας του Ιόνιου Πανεπιστήμιου

Σχετικά Αρθρα

Από τα τρένα στα αστικά: Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί

Εργατικά 9 Ιούλ 2025, 07:21

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

Αγροτικά 2 Ιούλ 2025, 22:08

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Το μεγάλο φαγοπότι των απευθείας αναθέσεων

Οικονομία 6 Ιούν 2025, 06:30

Σιδηρόδρομοι: Ο Μητσοτάκης με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια

Οικονομία 15 Μάι 2025, 21:11

Προκλητική απάντηση υπουργείου Οικονομικών: Οι εξώσεις και οι πλειστηριασμοί οικογενειών ΑΜΕΑ θα προχωρήσουν

Οικονομία 6 Μάι 2025, 21:31
Ροή Ειδήσεων
Παιδεία

Βία και ανομία δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της

Κινητοποίηση φοιτητών στο Σύνταγμα, την Πέμπτη 31/7 στις 10:00

30 Ιούλ 2025, 10:41
Κόντρες

Οσα δε φτάνει η (σιωνιστική) αλεπού τα κάνει… παραμύθια

30 Ιούλ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούλη

30 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Σκότωσαν τους φύλακες της λιγοστής βοήθειας και άνοιξαν πυρ κατά αμάχων που περίμεναν βοήθεια

29 Ιούλ 2025, 21:55
Πολιτισμός

Ζιάντ Ραχμπάνι: Ο Λίβανος αποχαιρέτησε έναν σπουδαίο καλλιτέχνη και διανοούμενο

Πάντα κομμουνιστής, πάντα με την Αντίσταση

29 Ιούλ 2025, 21:33
Καταστολή

Σύρος, Ρόδος, Αγιος Νικόλαος. Next?

Μητσοτάκης, ο αρχιμπάτσος του Νετανιάχου

29 Ιούλ 2025, 19:29
Διεθνή

Εσπρεσάκι και μπινελίκια στους σιωνιστές σε βενζινάδικο στο Μιλάνο

Θα τους χαρακτηρίσετε κι αυτούς «αντισημίτες»;

29 Ιούλ 2025, 11:13
Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αθλια δικονομικά κολπάκια λίγο προτού εκδοθεί η δικαστική απόφαση για παράνομες επιδοτήσεις

Ενοχοι όλοι κατά το κατηγορητήριο

29 Ιούλ 2025, 11:09
Διεθνή

Κι άλλο «κάρφωμα» βόμβας από παλαιστίνιο μαχητή μέσα σε σιωναζιστικό τανκ (εκθαμβωτικό video)

29 Ιούλ 2025, 10:21
Διεθνή

Σιωναζιστής έποικος δολοφόνησε παλαιστίνιο αγωνιστή στη Δυτική Οχθη

Ο Οντεχ Χανταλίν ήταν εκ των πρωταγωνιστών στο ντοκιμαντέρ Νο Οther Land

29 Ιούλ 2025, 09:20
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Ιούλη

29 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστής αξιωματικός: «Χάνουμε τους στρατιώτες μας μάταια στη Γάζα καθημερινά και ο χρόνος δεν είναι υπέρ μας»

28 Ιούλ 2025, 20:18
Διεθνή

Γελοίο θέατρο με τη σκόπιμη λιμοκτονία των Παλαιστίνιων της Γάζας

28 Ιούλ 2025, 19:38
Κόντρες

Πατροκτόνος ο Κούλης;

28 Ιούλ 2025, 13:32
Πολιτισμός

Φεστιβάλ Zάλτσμπουργκ: Εσπασαν τη βιτρίνα της συνενοχής

28 Ιούλ 2025, 08:45
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Ιούλη

28 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Αλλη μια πειρατεία των σιωναζιστών σε διεθνή ύδατα

27 Ιούλ 2025, 08:20
Πολιτισμός

«Ω, σκατένιε κόσμε, η Γάζα πεθαίνει από την πείνα»

27 Ιούλ 2025, 07:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 27 Ιούλη

27 Ιούλ 2025, 00:01
Παιδεία

Βάσεις εισαγωγής 2025: 26.239 υποψήφιοι αποκεφαλίστηκαν λόγω Ελάχιστης Bάσης Εισαγωγής

33.667 υποψήφιοι συνολικά έμειναν εκτός νυμφώνος

26 Ιούλ 2025, 06:47
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούλη

Ημέρα φιλίας.

Κούβα: Ημέρα μαρτύρων επανάστασης.

1903: Σε παράνομο συνέδριο του Εργατικού Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Ρωσίας σχηματίζονται δύο μπλοκ: οι οπαδοί του Λένιν μπολσεβίκοι (πλειοψηφούντες) και του Μάρτοφ μενσεβίκοι (μειοψηφούντες) με κοινό σκοπό την ανατροπή του τσαρικού καθεστώτος.

1919: Επέμβαση του στρατού σε φυλετικές ταραχές στο Σικάγο, 31 νεκροί και πεντακόσιοι τραυματίες.

1920: Δολοφονείται ο Ιωνας Δραγούμης.

1931: Ανταλλαγή πυροβολισμών σε απόπειρα της αστυνομίας να διαλύσει συγκέντρωση εκατό ατόμων στις Σέρρες. Νεκρός αξιωματικός της χωροφυλακής, τραυματίας ο διοικητής της.

1955: Συλλαμβάνεται η Ρούλα Κουκούλου, σύζυγος του Νίκου Ζαχαριάδη.

1978: Βόμβα και εμπρησμός στην είσοδο της πλαζ ΕΟΤ Αλίμου, αναγραφή συνθημάτων (ΕΛΑ).

2006: Πεθαίνει ο Murray Bookchin.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη που να με αφορά. Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση με την υπογραφή μου. Δεν υπάρχει ούτε email, ούτε μήνυμα, ούτε τηλεφωνική επικοινωνία που να αποδεικνύει παρέμβασή μου. Aρα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνιστούν ποινικό αδίκημα. Το να ζητήσεις από έναν υφιστάμενό σου την παραίτησή του δεν συνιστά ποινικό αδίκημα. Ο κ. Σημανδράκος είχε θητεία περίπου ενός έτους στον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν αναλάβω εγώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας υπήρξαν σωρεία προβληματικών αποφάσεων και κακών διοικητικών πρωτοβουλιών. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Η πρόθεσή μου ήταν ξεκάθαρη: να ελεγχθούν όλα αυστηρά. Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα — ούτε ο κ. Βορίδης. Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό. Αν κάποιοι τρίτοι επικαλούνται το όνομά μου, δεν με εμπλέκει αυτό. Αρκετά με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Δεν είναι η Κρήτη οι 5, 10 ή 15 παραβατικοί που μπορεί να υπάρχουν. Εκπλήσσομαι που ο κ. Ανδρουλάκης, προσπαθώντας να καλύψει την πολιτική του ανεπάρκεια, στοχοποιεί την Κρήτη. Το ΠΑΣΟΚ διοικούσε τη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου ίδρυσης και λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αν θέλουμε να ερευνήσουμε πραγματικά τι συνέβη, ας γίνει εξεταστική επιτροπή σε βάθος χρόνου. Oχι άλλη υποκρισία. Oχι άλλη πολιτική εκμετάλλευση.

Λευτέρης Αυγενάκης (σε Οικονόμου-Παυλόπουλο, ΣΚΑΪ)

(Να ρωτήσουμε: ο Φραπές, ο Χασάπης, ο Γρύλλος και μερικά ακόμα λεβεντόπαιδα που -όπως προκύπτει από τη δικογραφία- πίνουν νερό στ’ όνομά του είναι «παραβατικοί», οι οποίοι ανακάτευαν το όνομά του για να τον εκθέσουν; Πώς ήξεραν ότι τα τηλέφωνά τους παρακολουθούνται και μιλούσαν έτσι για να εκθέσουν αυτόν τον αδάμαντα της πολιτικής; Οταν τρωγόπινε μ’ αυτά τα καλόπαιδα δεν ήξερε τι κάνουν; Με το ποου σιγουρεύτηκε ότι ο Μητσοτάκης θάβει την ποινική πλευρά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, ο Αυγενάκης έτρεξε στο προστατευμένο περιβάλλον του ΣΚΑΪ και άρχισε να μας φτύνει κατάμουτρα. Να μας λέει ότι η γίδα στην πλάτη του δεν είναι κλεψιμαίικη, αλλά ήταν άρρωστη η κακομοίρα και την πήρε για να την πάει στον κτηνίατρο. Και κάνει σπέκουλα με την Κρήτη, προσπαθώντας να «δέσει» την εκλογική του πελατεία, εκθέτοντας ταυτόχρονα τον Ανδρουλάκη. Σε μια αθλια λογική συμψηφισμού και συγκάλυψης, που πρέπει να εξοργίσει κάθε έντιμο άνθρωπο σ’ αυτή τη χώρα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo