Αυξήσεις στις τιμές των διοδίων προανήγγειλε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς. Αυξήσεις φωτιά, προκειμένου να πάρουν «προίκα» οι μεγαλοεργολάβοι που θα αναλάβουν να κατασκευάσουν τα καινούργια τμήματα των εθνικών δρόμων, με τη μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης», βάσει του νέου νομικού πλαισίου των ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Οπως ξεκαθάρισε ο υπουργός, οι ιδιώτες θα παραλάβουν την εκμετάλλευση και των σταθμών διοδίων που υπάρχουν σήμερα (το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας θα διαλυθεί), αμέσως μετά την υπογραφή των συμβάσεων και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων που θα αναλάβουν να κατασκευάσουν!
Τί δουλειά έχουν τα υπάρχοντα τμήματα του εθνικού δικτύου με κάποιους νέους δρόμους, που θα κατασκευαστούν στο μέλλον, και που θα τους εκμεταλλεύονται οι μεγαλοεργολάβοι, κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντίρριου; Τί σόι αυτοχρηματοδότηση είναι αυτή, όταν από τη μια θα πάρουν δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού δημόσιου, θα πάρουν ζεστό παραδάκι από την εθνική και κοινοτική συμμετοχή στο κατασκευαστικό κόστος και από την άλλη θα εισπράττουν συνεχώς νταβατζιλίκι από δρόμους για τους οποίους δεν δαπάνησαν ούτε μία δραχμή; Δεν είναι φανερό, ότι δεν πρόκειται να βάλουν δεκάρα δικά τους κεφάλαια και στο τέλος θα παραλάβουν για εκμετάλλευση ένα ολόκληρο οδικό δίκτυο το οποίο θα έχει κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου με λεφτά του κράτους και με βαρύ χαράτσι από τα διόδια;
Ερωτήματα λογικά, που όμως δεν έχουν καμιά θέση στην εποχή μας. Εποχή ενός συνεχούς πλιάτσικου των καπιταλιστών σε βάρος της κρατικής περιουσίας, που σχηματίζεται με τη βαριά φορολογία σε βάρος του ελληνικού λαού.
Οι αυξήσεις που ανήγγειλε ο Γ. Σουφλιάς θα γίνουν σε τρεις δόσεις. Μία αμέσως μετά την υπογραφή των συμβάσεων με τους εργολάβους και τους τραπεζίτες που θα επενδύσουν κεφάλαια στα έργα, μία στο ενδιάμεσο στάδιο της κατασκευής και μία με την ολοκλήρωση των έργων. Μάλιστα, θα εφαρμοστεί η χιλιομετρική μέθοδος και θα κατασκευαστούν και ενδιάμεσοι σταθμοί διοδίων, για να μην ξεφεύγει κανείς. Θα χαρατσώνεται ακόμα και η διαδρομή ανάμεσα σε γειτονικές πόλεις που βρίσκονται ανάμεσα σε δυο σταθμούς διοδίων.
Τιμές δεν έδωσε ο υπουργός, κρίνοντας όμως από τα τεύχη δημοπράτησης για το κομμάτι Μαλιακός-Κλειδί, το πρώτο που κατασκευάζεται με «αυτοχρηματοδότηση», οι τιμές θα αρχίσουν από 2,5 λεπτά το χιλιόμετρο και θα φτάσουν στο τέλος στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Σήμερα, τα διόδια βρίσκονται κατά μέσο όρο στα 1,8 λεπτά ανά χιλιόμετρο (μετά τη «γενναία» αύξηση του 43% που έγινε τον περασμένο Απρίλη). Δηλαδή, μέσα σε μια πενταετία περίπου η τιμή θα υπερδιπλασιαστεί.