Την ώρα που η χώρα στέναζε από τις πλημμύρες, ο υπουργός Πολιτικής (Μη) Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης διοργάνωνε φιέστα γνωστής γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, που κατέχει το ρεκόρ παραβάσεων ως προς την ασφάλεια των τροφίμων, με βάση τους ελάχιστους και πλημμελείς ελέγχους που κάνει ο ΕΦΕΤ (πού να γίνονταν και συνεχείς και αυστηροί έλεγχοι, δηλαδή).
Το Δελτίο Τύπου για τη φιέστα ξεκινούσε ως εξής: «Εγκαινιάστηκε σήμερα, Πέμπτη 04 Δεκεμβρίου 2025, από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και Πρόεδρο Διοίκησης της εταιρείας Lidl Ελλάς, Martin Brandenburger, ο Κόμβος Αντιμετώπισης Κρίσεων, εντός των εγκαταστάσεων της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Αττικής, στο Χαλάνδρι».
Διαβάζεις τον βαρύγδουπο τίτλο «Κόμβος Αντιμετώπισης Κρίσεων» και νομίζεις ότι πρόκειται για τίποτα ηλεκτρονικά μηχανήματα, συστήματα επικοινωνιών κτλ. Κι όταν διαβάζεις την περιγραφή αρχίζεις τα «γαλλικά» ενάντια στους απατεώνες. Γιατί πρόκειται για μια αποθήκη στην οποία «θα αποθηκεύονται τρόφιμα, νερό και βασικά αγαθά για την κάλυψη αναγκών πολιτών και στελεχών της πρώτης γραμμής, ενώ η εταιρεία έχει αναλάβει τη δέσμευση για σταθερό ετήσιο ανεφοδιασμό».
Δηλαδή, η γερμανική αλυσίδα φτιάχνει την εικόνα της (την τόσο μουτζουρωμένη) δωρίζοντας κάποια νερά και συντηρημένα τρόφιμα, που θα μπουν σε μια αποθήκη για να μοιράζονται στους πυροσβέστες, τους εθελοντές, ίσως και κάποιους κατοίκους, σε περιπτώσεις πυρκαγιών και πλημμυρών. Ανάθεμα αν θα μοιράζονται, αλλά και να μοιράζονται μιλάμε για αστεία δαπάνη. Αφήστε που τα περισσότερα θα είναι ληγμένα, αν έρθει η ώρα να μοιραστούν.
Ο Κεφαλογιάννης έβαλε το λογότυπο της γερμανικής εταιρίας δίπλα από το λογότυπο του υπουργείου και φωτογραφίστηκε μπροστά απ’ αυτό το φόντο, προσφέροντας στη Lidl μπόλικο υλικό για τις διαφημιστικές της καμπάνιες. Με κόστος ασήμαντο, το οποίο μάλιστα θα περαστεί στις δαπάνες της εταιρίας και η διαφήμιση θα της έρθει τζάμπα.
Συνεχίζοντας να καλλιεργεί την εικονική πραγματικότητα, αναφέρει το υπουργείο (η έμφαση δική μας): «Πρόκειται για μία σημαντική δωρεά της Lidl Ελλάς προς το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, που τίθεται στη διάθεση του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, με στόχο την άμεση παροχή έκτακτης βοήθειας σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων»!
«Ο Υπουργός εξέφρασε τις ειλικρινείς ευχαριστίες του προς τη Lidl Ελλάς και ανέδειξε τη σημασία της νέας δομής, επισημαίνοντας ότι ο Κόμβος Αντιμετώπισης Κρίσεων αποτελεί “μια σύγχρονη και ζωτικής σημασίας αποθήκη, που παραδίδεται στο Υπουργείο κατά πλήρη κυριότητα και χρήση, ενισχύοντας μόνιμα τις επιχειρησιακές μας δυνατότητες”. Τόνισε ότι σε περιόδους πίεσης, όταν ο χρόνος είναι κρίσιμος και οι ανάγκες αυξάνονται ραγδαία, “ο χώρος αυτός θα παρέχει τρόφιμα, νερό, είδη πρώτης ανάγκης και υγιεινής, όλα όσα απαιτούνται ώστε να στηριχθούν οι πολίτες αλλά και οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής, τις πρώτες ώρες μιας φυσικής καταστροφής”.
Πρόσθεσε ότι στο Υπουργείο “εργαζόμαστε καθημερινά για μια Πολιτική Προστασία που δεν περιορίζεται στην αντιμετώπιση, αλλά προλαμβάνει, προετοιμάζει και οργανώνει την εθνική ανθεκτικότητα”, επισημαίνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται σύγχρονα εργαλεία, υποδομές και ισχυρές συμμαχίες με τον ιδιωτικό τομέα. “Ο Κόμβος που εγκαινιάζουμε σήμερα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην εθνική μας στρατηγική με πράξεις, με επενδύσεις και με συνέπεια”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, επισήμανε ότι “σε μια εποχή όπου τα ακραία καιρικά φαινόμενα αποτελούν τη νέα πραγματικότητα, η προετοιμασία δεν είναι επιλογή. Είναι ευθύνη. Και χάρη στη Lidl Ελλάς, σήμερα κάνουμε ακόμη ένα ουσιαστικό βήμα προς μια πιο ανθεκτική, πιο έτοιμη και πιο προστατευμένη χώρα”».
Στο ίδιο μήκος κύματος ο αρχηγός της Πυροσβεστικής Βάγιας «επεσήμανε τη συνεισφορά της Lidl Ελλάς, “ως πράξη υψηλής κοινωνικής ευθύνης και ουσιαστικής στήριξης προς την ελληνική κοινωνία”» και «ευχαρίστησε την εταιρεία “για την άμεση ανταπόκριση και τη συνεργασία στη δημιουργία ενός κόμβου που θέτει στο επίκεντρο τον άνθρωπο και ενισχύει την αποτελεσματική ανταπόκριση του κράτους, με προτεραιότητα την προστασία της ζωής, της περιουσίας των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος»!
Με ύφος ελεήμονα αποικιοκράτη, ο γερμανός Lidl Ελλάς είπε πως «δεν εγκαινιάζεται απλώς μια δομή, αλλά επιβεβαιώνεται η δέσμευση της εταιρείας απέναντι στην Ελλάδα και τους πολίτες της». Ισχυρίστηκε ότι «ο Κόμβος Αντιμετώπισης Κρίσεων αποτελεί μια επένδυση 400.000 ευρώ», από τα οποία «τα 200.000 ευρώ διατέθηκαν για τη μελέτη και τον πλήρη εκσυγχρονισμό του χώρου, ενώ τα υπόλοιπα 200.000 ευρώ για τον αρχικό, πλήρη ανεφοδιασμό της αποθήκης με προϊόντα πρώτης ανάγκης της Lidl, τα οποία έχουν επιλεγεί σύμφωνα με τα διεθνή ανθρωπιστικά πρότυπα Sphere»!
Με διακόσια χιλιάρικα αγοράζεις αποθήκη, δεν βάφεις και διαμορφώνεις μια ήδη υπάρχουσα αποθήκη. Θα υπάρχουν τιμολόγια, όμως, πάντα υπάρχουν τιμολόγια για τέτοιες δουλειές, για να νομιμοποιείται η «φάση» και να μην μπορεί κανείς να πει τίποτα. Οσο για τα τρόφιμα και τα κωλόχαρτα, όλα με τη φίρμα της Lidl, ας μας πουν πώς τα χρέωσαν, με τιμές λιανικής;
Τα παραπάνω ερωτήματα αφορούν τη δευτερεύουσα πλευρά αυτής της πολιτικά σκανδαλώδους υπόθεσης. Το κύριο είναι η εξασφάλιση δωρεάν διαφήμισης και «σφραγίδας ποιότητας» από το κράτος, εκ μέρους μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ που θέλει να φτιάξει την πολύ κακή φήμη που έχει μέσα στον κόσμο.
Συνεχίζει την πρόκληση το Δελτίο Τύπου του υπουργείου, αναφερόμενο στα όσα είπε ο γερμανός αρχιμάνατζερ: «Τόνισε ότι η Lidl Ελλάς θέλει “να στηρίζει με πράξεις όσους αγωνίζονται για την κοινωνία”, καταλήγοντας ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να επιστρέφουν ένα μέρος της επιτυχίας τους στην κοινωνία. “Η Lidl Ελλάς ενισχύει την ικανότητα αντιμετώπισης κρίσεων σε κάθε γωνιά της χώρας, κοντά σε όσους έχουν ανάγκη”, ανέφερε κλείνοντας»!









