Ενώ ο αριθμός των νεκρών αυξάνεται συνεχώς (έφτασαν τους 42), όπως και ο αριθμός των αγνοούμενων, που από 20 που έλεγε το πρωί ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής έφτασαν τους 35 (άλλο ένα κατόρθωμα του «επιτελικού κράτους» του Μητσοτάκη, να μην μπορεί να οργανώσει στοιχειωδώς την καταγραφή των επιβατών μιας αμαξοστοιχίας), ο Μητσοτάκης προσπαθεί να δραπετεύσει από τις εγκληματικές ευθύνες του με την κατόπιν εορτής παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή. Αλλη μια υποκριτική κίνηση από ανθρώπους-παχύδερμα που τους νοιάζει μόνο η πολιτική τους επιβίωση, που δεν έχουν ίχνος τσίπας και φιλότιμου.
Ο Καραμανλής πήγε μαζί με τον Μητσοτάκη στον τόπο του πιο πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος της χώρας. Φόρεσε κι αυτός το πιο λυπημένο ύφος του, προσθέτοντας και μερικές πινελιές δακρύων στο απαλό του πρόσωπο και έκανε δηλώσεις στις κάμερες, χωρίς επουδενί να υπαινιχθεί ότι σκοπεύει να παραιτηθεί:
«Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων. Εγώ, όμως, θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Οτι θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα, με απόλυτη διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ο,τι όμως, πούμε τώρα θα είναι πρώιμο και στην ουσία, με αυτό τον τρόπο θα σας έλεγα, ότι βεβηλώνουμε τη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν. Επομένως θα ήθελα να δείξουμε όλοι ψυχραιμία και να μείνουμε σε αυτό που σας είπα, ότι θα κάνουμε τα πάντα, για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί. Σας ευχαριστώ πολύ».
Ούτε ο Μητσοτάκης είπε ή υπαινίχτηκε κάτι περί πολιτικών ευθυνών. Οταν, όμως, επέστρεψαν στην Αθήνα και ο Σκέρτσος με τον Γεραπετρίτη είχαν έτοιμο τον απολογισμό του πρωινού, με τις καταγγελίες των μηχανοδηγών να κυριαρχούν και να «παίζουν» παντού και με τα αστικά ΜΜΕ, παρά την προσπάθειά τους, να μην μπορούν να περιχαρακώσουν τις ευθύνες για το έγκλημα στο «ανθρώπινο σφάλμα», ο Μητσοτάκης και οι δικοί του κατέληξαν στη λύση της παραίτησης Καραμανλή. Για να έχει να λέει ο Μητσοτάκης ότι η κυβέρνησή του ανέλαβε τις πολιτικές ευθύνες (όπως και στην περίπτωση των κυπατζήδικων παρακολουθήσεων με την «παραίτηση» του ανιψιού Δημητριάδη) και για να σωθεί η πολιτική καριέρα του Καραμανλή του μικρού (δεν είδαμε να λέει ότι δε θα είναι υποψήφιες στις επόμενες εκλογές).
Η δήλωση παραίτησης του Καραμανλή θα κατείχε περίοπτη θέση σ’ ένα μουσείο πολιτικής υποκρισίας και παχυδερμισμού. Μόλις γύρισε από τα Τέμπη… θυμήθηκε την έννοια της πολιτικής ευθύνης και αποφάσισε να παραιτηθεί! Του πήρε καμιά δεκαπενταριά ώρες. Και βέβαια, δεν είπε λέξη για τις συνεχείς καταγγελίες των εργαζόμενων, που πήραν ακόμη και τη μορφή εξώδικου προς τον ίδιο τον Καραμανλή, τον γενικό γραμματέα του και τον ΟΣΕ από το σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ). Εξώδικο που το παχύδερμο της αστικής πολιτικής το πέταξε στα σκουπίδια. Ιδού η δήλωση «παραίτησης»:
«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος. Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά. Οταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη. Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος. Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».
Την ώρα που ο Μητσοτάκης προετοιμαζόταν για την άμυνα που θα πρέπει να αναπτύξει τις επόμενες μέρες, ο Τσίπρας έδινε το δικό του σόου θλίψης στη Θεσσαλία. Πρώτα στα Τέμπη, στον τόπο του εγκλήματος, μετά στο Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου… έδωσε και αίμα, για να καταλάβουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι οι Ελληνες από πόσο βαθιά ενσυναίσθηση διέπεται, σε αντίθεση με τον Μητσοτάκη που πήγε «ζούλα» στο Νοσοκομείο και δεν έδωσε αίμα.
Και το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, ευρισκόμενο σε επιφυλακή, έσπευσε αμέσως να ρίξει την πρώτη προειδοποιητική βολή μετά την παραίτηση Καραμανλή: «Ο κ. Καραμανλής γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα αίτια της παραίτησής του. Ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει, επίσης, πολύ καλά ότι η συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας δεν θα αποφευχθεί με την παραίτηση του υπουργού του, αλλά καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική. Στην ώρα της όμως, όχι την ώρα του πένθους».
Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Η τελευταία φορά ήταν μετά το έγκλημα στο Μάτι και τον Νέο Βουτζά. Απλά θα αλλάξουν οι ρόλοι. Τώρα θα επιτίθεται ο Τσίπρας στον Μητσοτάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ, που… «της έκατσε η στραβή στη βάρδια της», όπως θα έλεγε η Δούρου. Ενώ το έγκλημα το έχουν διαπράξει όλοι μαζί, όλα τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν το ελληνικό αστικό κράτος και οργάνωσαν την ιδιωτικοποίηση, το ξεπούλημα του ΟΣΕ, την πλήρη διάλυση κάθε έννοιας ασφάλειας στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Στο πρώτο άρθρο μας για το έγκλημα (Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί) αναφερθήκαμε στο εξώδικο του σωματείου των Μηχανοδηγών. Υπάρχουν και πιο πρόσφατες καταγγελίες. Μόλις στις 7 του Φλεβάρη, η παράταξη του ΠΑΜΕ στους σιδηροδρομικούς (ΔΕΣΚ), σε ανακοίνωσή της, κατήγγειλε τα ίδια:
«Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.
Οπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! “Έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν”.
Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.
Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς, φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».
Το πιο δραματικό. Μία ώρα πριν από τη σύγκρουση των δύο τρένων, ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ), Κώστας Γενιδούνιας, έγραφε στα κοινωνικά δίκτυα τα εξής:
«Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος, διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει πού είναι και πού λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στη Βόρεια Ελλάδα; Προς Δράμα δεν υπάρχει, μετά το Πλατύ προς Φλώρινα μονή γραμμή, ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμόνα ζούγκλα. Στη φωτό οι ετοιμασίες. Ρε τί ζούμε;;;;;;»!
Ναι, ο Μητσοτάκης ετοιμαζόταν σήμερα να κάνει φιέστα (και) για τον σιδηρόδρομο στη Θεσσαλονίκη. Θα πήγαινε σε κέντρο σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης που δεν λειτουργεί! Η ανακοίνωση για την επίσκεψη βρίσκεται ακόμη ανηρτημένη στην επίσημη ιστοσελίδα του πρωθυπουργού: «Πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για αύριο, Τετάρτη 1 Μαρτίου. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη. (…) Στις 12:00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος»!
Μόλις στις 25 Φλεβάρη, ο Μητσοτάκης έκανε φιέστες στη Θεσσαλία και επισκέφθηκε, μαζί με τον Καραμανλή, εργοτάξια του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65. Ολόκληρο κεφάλαιο αφιέρωσε στα σιδηροδρομικά, πανηγυρίζοντας. Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα του πρωθυπουργού:
«Η επόμενη δεκαετία θα είναι η δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. (…) Η επόμενη δεκαετία θα είναι η δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. Εκεί η χώρα είχε μείνει πίσω. Είχαμε πάρα πολύ μεγάλες αστοχίες στον τρόπο με τον οποίον τα έργα αυτά σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν. Εχουμε κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά να μαζέψουμε το σιδηροδρομικό έργο και έχεις απόλυτα δίκιο να λες ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό μέσο προς το περιβάλλον. Εχει ξεχωριστή σημασία όχι μόνο για τις μεταφορές των επιβατών, αλλά και για το εμπορικό έργο το οποίο μπορεί να εκτελεί και μια Περιφέρεια βέβαια η οποία φιλοδοξεί να είναι διαμετακομιστικό κέντρο, όπως η Θεσσαλία, πρέπει και αυτή να έχει πρόσβαση σε αξιόπιστους σιδηροδρόμους. Εχει μεγάλη σημασία να μη σκεφτόμαστε μόνο τη Θεσσαλία, να σκεφτόμαστε και τη Δυτική Μακεδονία, η οποία αντιμετωπίζει τις μεγάλες δυσκολίες της απολιγνιτοποίησης, για να μπορέσει και η Δυτική Μακεδονία να έχει σιδηροδρομική σύνδεση, όχι μόνο οδική σύνδεση. Την αποκτά μέσα από τον Ε65. Να έχει και σιδηροδρομική σύνδεση με τον κορμό του δικτύου της χώρας. Γι’ αυτό και η μελέτη αυτή έχει ξεχωριστή σημασία»,
Ο δεξιός περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός έλεγε: «Εγώ θέλω να σας ευχαριστήσω και για το ξεμπλοκάρισμα της ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα και για την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου, γιατί θα είναι η πρώτη Περιφέρεια η οποία θα έχει ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και αυτό είναι σημαντικό για την ασφάλεια, το περιβάλλον, τους ανθρώπους. Και αυτό το έργο μας δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ευχαριστούμε για όλα τα υπόλοιπα, μας δώσατε πολλά. Τα είπαμε χθες, αλλά αυτό είναι σημαντικό, γιατί ήταν όνειρο η ηλεκτροκίνηση. Ηταν όνειρο να γίνει αυτός ο δρόμος εδώ. Είναι σημαντικά, είναι εμβληματικά, μεγάλα, ανθρώπινα, σύγχρονα έργα και έργα που βοηθάνε και το περιβάλλον»,
Νομίζουμε πως τα σχόλια περιττεύουν. Αλλωστε, τις επόμενες μέρες θα χρειαστεί να επανέλθουμε και να ξαναεπανέλθουμε. Μόνο ένα τελευταίο, δείγμα κι αυτό πολιτικού παχυδερμισμού. Από την αστικοποιημένη συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΓΣΕΕ αυτή τη φορά.
Οι αστογραφειοκράτες δηλώνουν «συγκλονισμένοι και εξοργισμένοι από την ανείπωτη τραγωδία», το ρίχνουν στην… ποίηση («Το τρένο είναι το μαζικό μέσο μεταφοράς των πολλών, των εργαζομένων, της νεολαίας μας. Το τρένο θα έπρεπε να είναι το ασφαλές μέσο που μεταφέρει τα όνειρα και τις καλύτερες αναμνήσεις μας. Δυστυχώς σήμερα ξημέρωσε μια θλιβερή ημέρα που διαψεύδει τις προσδοκίες όλων μας») και καταλήγουν όπως ακριβώς ο Μητσοτάκης: «Υπάρχουν ευθύνες και θα πρέπει να αναζητηθούν. Να αποδοθούν ευθύνες, να αποδοθεί δικαιοσύνη άμεσα και σε βάθος». Η ΓΣΕΕ δεν ξέρει τίποτα για τις ευθύνες και αναθέτει την αναζήτησή τους στο αστικό κράτος! Η ΓΣΕΕ δεν άκουσε τίποτα για τις συνεχείς καταγγελίες και το εξώδικο του σωματείου των μηχανοδηγών! Πουλημένοι στο κεφάλαιο και ρουφιάνοι του αστικού κράτους.
O Mητσοτάκης έβγαλε πόρισμα!
«Επί του πιεστηρίου» μας βρήκε το διάγγελμα του Μητσοτάκη, ο οποίος καταρχάς έπλεξε το εγκώμιο του Καραμανλή και στη συνέχεια έβγαλε πόρισμα: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτησή του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος»!
Για την ετεροχρονισμένη παραίτηση Καραμανλή, που αυτοπαρουσιάστηκε σαν… ο αμνός οι αίρων τας αμαρτίας του πολιτικού συστήματος (ήρωας! ήρωας!), δεν έχουμε να συμπληρώσουμε τίποτα. Ομως η «ανεξάρτητη και υπερκομματική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος», την οποία θα συστήσει ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτης, τι ακριβώς θα διερευνήσει, όταν ο πρωθυπουργός έδωσε τη γραμμή: για όλα φταίει το «τραγικό ανθρώπινο λάθος» του σταθμάρχη, του «59χρονου ημεδαπού», όπως τον αποκαλεί η μπατσίνα που κάνει το Γραφείο Τύπου της μπατσαρίας;
Α, ναι, η επιτροπή «θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων». Ο τόνος στο «διαχρονικές» (άρα δε φταίει ο Μητσοτάκης) και στο «καθυστερήσεις» (όχι εγκληματική αδιαφορία για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και την ανθρώπινη ζωή, προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα κέρδη των καπιταλιστών).
Τα υπόλοιπα που είπε ο Μητσοτάκης («η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων. Θα πενθήσουμε τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Θα μείνουμε ενωμένοι και σε αυτή την τραγωδία. Και, μετά, θα σκύψουμε το κεφάλι και θα σφίξουμε τα δόντια. Θα δουλέψουμε ώστε αυτό το “ποτέ ξανά“ που άκουσα στη Λάρισα να μην μείνει λόγος κενός) είναι τόσο αηδιαστικά που τους ταιριάζει μόνον ο βόθρος.