Οι καθηγητές της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Εθνικού έδωσαν στη δημοσιότητα το κείμενο της ομαδικής παραίτησής τους, υπογραμμίζοντας ξεκάθαρα ότι τα τερτίπια της κυβέρνησης Μητσοτάκη -και του Γιατρομανωλάκη που τους κάλεσε στην εκπνοή της προθεσμίας του τελεσίγραφου που είχαν θέσει, για να τους αραδιάσει τα καλά της (ν)τροπολογίας- δεν ικανοποίησαν το πάγιο αίτημα όλου του καλλιτεχνικού κόσμου, που πάνω από 50 ημέρες τώρα είναι στους δρόμους: «Οι προτάσεις δεν ικανοποιούν τα βασικά αιτήματά μας καθώς δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμία δημόσια δέσμευση για ουσιαστική τροποποίηση του ΠΔ 85/2022 σχετικά με την ένταξη των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών στην κατηγορία Τ.Ε. (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) και την αναγνώριση / διαβάθμιση των σπουδών τους».
Καθιστούν δε, υπόλογη της κυβέρνηση απέναντι στους σπουδαστές/τριες που θα χάσουν την χρονιά τους και για το ότι τρώθηκε το κύρος της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.
Η ξεφτίλα του Μητσοτάκη και της κυβέρνησης των α(χ)ρίστων του είναι τεράστια.
Το κείμενο της παραίτησης
Εμείς, οι καθηγήτριες και οι καθηγητές της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου, εκφράζοντας την αντίθεσή μας στο ΠΔ 85/2022 που υποβαθμίζει τις σπουδές, δημιουργεί μια σειρά από προβλήματα στον εργασιακό τομέα και απαξιώνει τον κλάδο των παραστατικών τεχνών, ανακοινώσαμε στις 24 Ιανουαρίου 2023 την απόφασή μας να παραιτηθούμε από τα καθήκοντά μας στις 8 Φεβρουαρίου 2023, αν δεν υπήρχε στο μεταξύ μια ουσιαστική τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος. Στηρίξαμε με αυτόν τον τρόπο και τις βασικές διεκδικήσεις των σπουδαστών, που είχαν προχωρήσει στην κατάληψη της Σχολής.
Στην εκπνοή της προθεσμίας που δώσαμε, δηλαδή στις 7/2, ο υφυπουργός Πολιτισμού κ. Γιατρομανωλάκης κάλεσε εκτάκτως μια αντιπροσωπεία μας και παρουσίασε τις πρωτοβουλίες που είχε ήδη λάβει το τελευταίο διάστημα σχετικά με το ζήτημα (συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης τροπολογίας) καθώς και μια σειρά από προθέσεις για μελλοντικές βελτιώσεις.
Θεωρούμε ότι αυτές οι προτάσεις δεν ικανοποιούν τα βασικά αιτήματά μας καθώς δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμία δημόσια δέσμευση για ουσιαστική τροποποίηση του ΠΔ 85/2022 σχετικά με την ένταξη των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών στην κατηγορία Τ.Ε. (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) και την αναγνώριση / διαβάθμιση των σπουδών τους.
Εν γνώσει, λοιπόν, της κρισιμότητας της κατάστασης και της σοβαρότητας αυτής της απόφασης, προχωρούμε μετά λύπης στη διακοπή της συνεργασίας μας με τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και παραιτούμαστε από τις τρέχουσες συμβάσεις ή / και από την ανανέωση των συμβάσεών μας για το δεύτερο εξάμηνο σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της χρονιάς.
Ας αναλάβει η Πολιτεία τις ευθύνες που της αναλογούν απέναντι στις σπουδάστριες και τους σπουδαστές που κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά τους, αλλά και απέναντι στο κύρος της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου της χώρας, που υπονομεύεται από το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα.
- Ανέστης Αζάς (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
- Ιώ Βουλγαράκη (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
- Αλέξανδρος Βούλγαρης (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
- Χαράλαμπος Γωγιός (Θεωρία Μουσικής)
- Χρίστος Δήμας (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
- Φωκάς Ευαγγελινός (Χορός)
- Εβίτα Ζημάλη (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)
- Θάλεια Ιστικοπούλου (Σκηνογραφία-Ενδυματολογία)
- Γρηγόρης Ιωαννίδης (Ιστορία Θεάτρου)
- Δηώ Καγγελάρη (Διευθύντρια Σχολής Εθνικού Θεάτρου – Δραματολογία)
- Αλεξανδρα Καζάζου (Σωματικό Θέατρο)
- Σίμος Κακάλας (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)
- Αλεξία Καλτσίκη (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)
- Διονύσης Καψάλης (Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας)
- Χαρά Κεφαλά (Φωνητική-Θεατρικό τραγούδι)
- Μαρία Κεχαγιόγλου (Υποκριτική-αυτοσχεδιασμός, Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
- Κατερίνα Κοζαδίνου (Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
- Ρηνιώ Κυριαζή (Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος
- Παναγιώτα Κωνσταντινάκου (Ιστορία σκηνοθεσίας)
- Γεωργία Μαυραγάνη (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
- Γιάννης Μετζικώφ (Σκηνογραφία-Ενδυματολογία)
- Θωμάς Μοσχόπουλος (Δραματουργία)
- Κωνσταντίνος Μπουμπούκης (οπλομαχητική-ξιφασκία)
- Κωνσταντίνος Μωραΐτης (Κίνηση-Ido portal animal)
- Μαριέλα Νέστορα (Κίνηση-Μέθοδος Feldenkraise)
- Γιάννης Νταλιάνης (Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
- Μελίνα Παιονίδου (Φωνητικη-Μουσική διδασκαλία-Θεατρικό τραγούδι)
- Βίκυ Παναγιωτάκη (Κίνηση-Τεχνική Alexander)
- Θάνος Παπακωνσταντίνου (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
- Αγλαΐα Παππά (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
- Κωνσταντίνα Πιτσιάκου (Θεωρία Μουσικής-Μέθοδος Kodaly)
- Γιώργος Σαμπατακάκης (Ιστορία σκηνοθεσίας)
- Πέτρος Σεβαστίκογλου (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
- Αγγελική Στελλάτου (Εκφραστική κίνηση σώματος)
- Χρυσή Τζαρδή
- Σύλλας Τζουμέρκας (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
- Ιωάννα Τουμπακάρη (Κίνηση-παραδοσιακό Kun Gu)
- Αγγελος Τριανταφύλλου (Μουσική)
- Πρόδρομος Τσινικόρης (Δραματουργία)
- Λένα Φιλίπποβα (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)