Αυτό που βλέπετε στη φωτογραφία είναι η επίσημη ιστοσελίδα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του παλαιότερου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της χώρας. Το άρθρο «Αμβλωση, εναλλακτικές μορφές οικογένειας & δικαιωματιστές» υπογράφεται από τον μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο, καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πόνημα του δεσπότη Μεσσηνίας πρωτοδημοσιεύτηκε στις 12 Ιούλη στο ιδιωτικό «Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr», το οποίο αναφέρεται ως πηγή στην αναδημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΕΚΠΑ.
Ο δεσπότης υπερασπίζεται την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ για την απαγόρευση των αμβλώσεων και ξιφουλκεί κατά των επικριτών της, τους οποίους χαρακτηρίζει «δικαιωματιστές». Διαβάστε αποσπάσματα και φρίξτε:
«Με απλά λόγια οι παραπάνω οργανώσεις κατανοούν το δικαίωμα ως ένα γεγονός ατομικό, εσωστρεφές και αυτοβεβαιωτικό, το οποίο οδηγεί σε έναν απόλυτα δικαιωματικό ωφελιμισμό και ευδαιμονισμό, με αποτέλεσμα η ζωή να περιορίζεται στα κλειστά όρια του “εαυτού“, του ατομικού “εγώ“, και να μην μπορεί να κατανοηθεί ως αποτέλεσμα μιας σχέσης διανθρώπινης ή διαπροσωπικής. Η συγκεκριμένη μάλιστα προοπτική στο ευαίσθητο θέμα των αμβλώσεων, δηλαδή, η μονομέρεια της επιβουλής και ενίσχυσης του λεγόμενου ατομικού δικαιώματος της γυναίκας, ισχυροποιεί βεβαίως τη θέληση της γυναίκας έναντι του δικαιώματος διαχείρισης της ίδιας της ζωής, απομειώνει όμως το δικαίωμα του εμβρύου για ζωή.
Η σχέση όμως μητέρας και εμβρύου, η οποία ξεκινά από τη στιγμή της σύλληψης στη βάση μιας συμπόρευσης ζωτικής σημασίας και συμ-βίωσης, επιβεβαιώνεται καθόλη την περίοδο της κύησης, αφού είναι απόδεδειγμένο και ιατρικά ότι η ζωή της μητέρας εξαρτάται από τη ζωή του κυοφορούμενου εμβρύου όπως και η ζωή του εμβρύου εξαρτάται απόλυτα από τη ζωή της μητέρας του, γι’ αυτό και δεν υφίσταται δικαίωμα αυτόνομης στάσης της γυναίκας ως μητέρας έναντι του εμβρύου όπως και η ζωή του ίδιου του εμβρύου είναι συνυφασμένη σε μία σχέση συμβίωσής με την μητέρα του. Σημειωτέον, ότι σε αυτήν την σχέση έχει συμβάλλει και ο πατέρας, συνεπώς και για εκείνον η σχέση πατέρα, μητέρας και εμβρύου είναι μία ανάλογη σχέση αλληλοπεριχωρούμενη και συμπληρούμενη, όπου καμμία έννοια ατομικού δικαιώματος δεν χωρεί (…)
Κανένας παράγοντας ή οποιαδήποτε αιτία, παρεκτός της ιατρικής επιστήμης, δεν μπορούν να αποφασίσουν για την διακοπή αυτής της ζωτικής σχέσης, ούτε και οι ίδιοι οι “γονείς“ – “σύζυγοι“, γιατί με τον τρόπο αυτό ένα μέρος από τη σχέση τους αυτή χάνεται και είναι αυτό το οποίο σχετίζεται προς το έμβρυο. Υπ’ αυτή την θεώρηση είναι απόλυτα δικαιολογημένη η άρνηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην αποδοχή οποιασδήποτε μορφής έκτρωσης ή άμβλωσης…» (η έμφαση δική μας).
Δεν είναι καινοφανείς, βέβαια, αυτές οι θέσεις. Είναι οι πάγιες σκοταδιστικές και αντιανθρώπινες θέσεις του ορθόδοξου ιερατείου, που θέλει να ασκεί εξουσία πάνω στους πιστούς του, αποξενώνοντάς τους όχι μόνο από το δικαίωμα κοινωνικής απελευθέρωσής τους αλλά ακόμη και από τα δικαιώματα του πολίτη της αστικής δημοκρατίας.
Το θέμα μας δεν είναι οι θέσεις των ρασοφόρων σκοταδιστών, που στο συγκεκριμένο ζήτημα βρίσκουν αντίθετη ακόμη και την πλειοψηφία των θρησκευόμενων, διότι σε πάρα πολλές γυναίκες και ζευγάρια οι κοινωνικοί όροι πρυτανεύουν και απωθούν τις θρησκευτικές δοξασίες. Το θέμα μας είναι η φιλοξενία αυτών των σκοταδιστικών θέσεων στην επίσημη ιστοσελίδα ενός πανεπιστημίου, σκοπός του οποίου (υποτίθεται πως) δεν είναι η υπεράσπιση της θρησκευτικής πίστης, αλλά η προαγωγή της επιστήμης σε όλα τα πεδία: στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές επιστήμες.
Ενα πανεπιστήμιο, αν θέλει να δικαιολογεί τον τίτλο του, οφείλει να έχει ανοιχτό μέτωπο με κάθε είδους θρησκευτικές ή άλλες δοξασίες, που αντιστρατεύονται την επιστήμη και προσπαθούν να ελέγξουν το μυαλό και την κοινωνική συμπεριφορά των ανθρώπων με την απειλή μεταφυσικών φόβων. Για τη δεξιά διοίκηση του ΕΚΠΑ, όμως, ισχύει το αντίθετο. Γι’ αυτό και έβαλε το σκοταδιστικό κήρυγμα του δεσπότη στην κατηγορία «Ανθρωπιστικές Κοινωνικές Επιστήμες και Τέχνες»! Επιστήμη τον σκοταδισμό ούτε οι Ταλιμπάν…