Οταν Η πρεσβεία παρεμβαίνει ακόμη και στα εκπαιδευτικά πράγματα αλλά και στο τι θα σερβιριστεί ως πρότυπο στους έλληνες μαθητές, το υπουργείο Παιδείας στέκεται «κλαρίνο». Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το αμερικανικό «ενδιαφέρον» στη χώρα μας συγκεντρώνουν όχι μόνο τα θέματα «ασφάλειας» αλλά και η εκπαίδευση. Οσον αφορά στην εκπαίδευση, έντονες ήταν και είναι οι επεμβάσεις και πιέσεις που ασκούνται για την αναγνώριση των αμερικανικών κολλεγίων -και ουσιαστικά την ανωτατοποίησή τους (απαγορεύεται από το Σύνταγμα)- που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Το «ενδιαφέρον» αυτό για τα αμερικανικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ιδίως όσον αφορά την έκδοση αδειών, την αναγνώριση πτυχίων και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων, αποτυπώνεται και στα αμέτρητα τηλεγραφήματα του τέως πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Ελλάδα Σπέκχαρντ (2009), που διέρρευσαν με τα γνωστά Wikileaks.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ειδικά δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα και δεν τηρεί κανένα πρόσχημα, προκειμένου να αποδείξει πόσο καλός υποτακτικός των αμερικανών ιμπεριαλιστών είναι (δες και την πρόσφατη συμπεριφορά της στον πόλεμο της Ουκρανίας).
Γι’ αυτό και η Κεραμέως, μόλις ανέλαβε υπουργικά καθήκοντα, όχι μόνο συνέχισε εντατικά την προσπάθεια που ξεκίνησαν οι προκάτοχοί της (Διαμαντοπούλου, Λοβέρδος, Γαβρόγλου) επεκτείνοντάς την και στην αναγνώριση ως πανεπιστημίων, ουσιαστικά, των αμερικανικών κολλεγίων στην Ελλάδα και στις συνεργασίες ελληνικών ΑΕΙ και αμερικανικών πανεπιστημίων. Προς τούτο, επισκέφθηκε τις ΗΠΑ για να πραγματοποιήσει τα σχετικά «κονέ».
Τώρα η Πρεσβεία ανέλαβε ρόλο προώθησης και των επιχειρηματικών συμφερόντων της γνωστής αμερικανικής εταιρίας Amazon, της μεγαλύτερης λιανεμπορικής εταιρίας στον κόσμο με πωλήσεις «αγαθών και υπηρεσιών» μέσω Διαδικτύου, στην οποία πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Τζεφ Μπέζος, του οποίου τα «ενδιαφέροντα» επεκτείνονται και στην αεροδιαστημική και στον έλεγχο του Τύπου (είναι ιδιοκτήτης και της Washington Post).
Ο εξαιρετικά δραστήριος και πολυπράγμων, λοιπόν, πρέσβης Τζέφρι Πάιατ ανέλαβε δράση διαμεσολαβητή -και ο λόγος του είναι νόμος και θέσφατο- για να πραγματοποιηθούν σε Πρότυπα σχολεία δράσεις για τη διαφήμιση της Amazon και των προϊόντων της και πλύση εγκεφάλου στους μικρούς μαθητές για τον «εργασιακό παράδεισο» που επικρατεί σε αυτό το καπιταλιστικό κάτεργο.
[Η εφαρμογή τέτοιων δράσεων στα Πρότυπα σχολεία είναι μια ακόμη απόδειξη για το πώς το υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνεται την ύπαρξη και λειτουργία τέτοιων σχολείων-ελίτ. Εξ ου και αύξησε δραστικά τον αριθμό τους σε όλη την επικράτεια, ενώ υπάρχουν και εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών. Το μήνυμα που στέλνεται είναι ότι αυτά τα σχολεία αφορούν την «αφρόκρεμα» των μαθητών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη «πλέμπα», που είναι προορισμένη να αναλάβει μεθαύριο τη διαχείριση από τις θέσεις του κρατικού μηχανισμού ή των καπιταλιστικών επιχειρήσεων]
Την καταγγελία έκανε η Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας και αφορά το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών.
Η καταγγελία
ΕΞΩ Η ΑΜΑΖΟΝ ΚΑΙ Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ
Στο 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών θα πραγματοποιηθεί για τους μαθητές Α’ τάξης δράση της Αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία!!! Η Amazon είναι η εταιρεία στην οποία επικρατεί εργασιακός μεσαίωνας, που ενώ τυπικά αναγνωρίζει το δικαίωμα για εγγραφή των εργαζομένων στο σωματείο, από την άλλη κυκλοφορεί στο youtube σεμινάριο με θέμα «Εργαλεία για την επιτυχή αντιμετώπιση της συνδικαλιστικής δράσης».
Αποτελεί πρόκληση και δημιουργεί έντονη ανησυχία στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς η είσοδος στα σχολεία του τεχνολογικού κολοσσού της Amazon και της Αμερικανική Πρεσβείας μέσα από το πρόγραμμα AWS GetIT που αφορά την εκμάθηση πρακτικών ψηφιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων Πληροφορικής. Σύμφωνα με τη σχετική ιστοσελίδα, το πρόγραμμα φιλοδοξεί μάλιστα να συνδράμει στη γυναικεία ενδυνάμωση μέσα από τη συμμετοχή μαθητριών σε διαγωνισμό κατασκευής ψηφιακών εφαρμογών και να αναδείξει ζητήματα όπως η διαχείριση του άγχους και της ψυχικής υγείας, η ανάδειξη της σεξουαλικότητάς, η ενθάρρυνση της κατανάλωσης ανακυκλώσιμων προϊόντων και ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των σχολικών εργασιών. Οι μαθητές συμμετέχουν σε αλλεπάλληλους διαγωνισμούς ώσπου να επιλεγεί ο γενικός νικητής, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, οι συμμετέχοντες «ενθαρρύνονται να υιοθετήσουν τις αρχές της Amazon».
Μόνο ως αστείο μπορεί να θεωρηθεί ότι η εταιρεία-ρουφιάνος των εργαζόμενων βρίσκει διάπλατες τις πόρτες των σχολείων μας και παραδίδει μαθήματα ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίησης ενάντια στους έμφυλους διαχωρισμούς, διαχείρισης του άγχους και της ψυχικής υγείας και ζητά από τους μαθητές μας να υιοθετήσουν τις αρχές της (τι να πουν γι` αυτά και εργαζόμενοι της εταιρείας!).
Η κυβέρνηση είναι υπόλογη καθώς δίνει τη δυνατότητα στα σχολεία να μπαίνει κυριολεκτικά κάθε καρυδιάς καρύδι, προκειμένου να πραγματοποιεί προγράμματα, να διοργανώνει δραστηριότητες, να κάνει την προπαγάνδα του στα παιδιά με βάση τα δικά του συμφέροντα και επιδιώξεις, καθιστώντας τον καθένα διαμορφωτή συνειδήσεων των μαθητών μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, για την υπεράσπιση των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων. Με σκοπό να αλλοιώσουν συνειδήσεις, να ενσωματώσουν την αυριανή βάρδια της εργατικής τάξης, να καλλιεργήσουν αυταπάτες όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, προβάλλοντας την «Αmazon» ως ένα «ειδυλλιακό» εργασιακό περιβάλλον με τα χιλιάδες φυτά, τους άνετους καναπέδες, τους αμέτρητους χώρους διαλείμματος και τα σκυλάκια που τρέχουν στους κήπους της, τη φιλανθρωπική και περιβαλλοντικά υπεύθυνη δράση.
Η εταιρία που θα παραδώσει μαθήματα ευαισθητοποίησης ενάντια στη βία, έχει ξεχάσει το βίαιο εργασιακό της περιβάλλον: πολλές ώρες (βαριάς σωματικής) εργασίας, χαμηλοί μισθοί, τραυματισμοί, πίεση να οδηγούν ακόμη και με επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, ελλιπή μέτρα προφύλαξης, «έξυπνα» βραχιολάκια επιτήρησης των εργαζομένων.
Την απάντηση στο ερώτημα τι δουλειά έχει η AMAZON στα σχολεία μας τη δίνει ο ΣΕΒ (Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων) μέσα από τον πρακτικό οδηγό που κυκλοφόρησε με θέμα “Η προώθηση της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στο σχολείο” όπου αναφέρει: «Για να κινητοποιηθούν οι μαθητές και να καταλάβουν καλύτερα τον κόσμο που αλλάζει, χρειαζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ενθαρρύνει την σκέψη, την εξερεύνηση, τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και που καλλιεργεί κρίσιμες αρετές. Η ατομική υπευθυνότητα (κάτι μας θυμίζει…), η πρωτοβουλία, η συμμετοχή, η καινοτομία, η ανάληψη ελεγχόμενου ρίσκου, η αυτοπεποίθηση, είναι θεμέλια της κοινωνίας των πολιτών, αλλά και βασικές επιχειρηματικές αρετές που είναι απαραίτητες για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία…». Με απλά λόγια είναι το σχολείο που επιθυμεί ο ΣΕΒ, το σχολείο που με κάθε τρόπο και με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ προσπαθούν οι κυβερνήσεις να επιβάλλουν. Είναι το σχολείο της αγοράς!