Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης είναι το γελοίο παπαγαλάκι του υπουργείου Παιδείας (προφανώς δεν είναι το μόνο).
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, καταρχάς κατακεραυνώνει όλους εκείνους που αποκάλυψαν την αλήθεια σχετικά με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου του Φίλη:
«Οπως συμβαίνει σε κάθε νομοσχέδιο ή ΥΑ που φέρνει η κυβέρνηση, σε ένα πλαίσιο δημιουργίας πανικού και παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης, ξεκινούν επαγγελματίες υπονομευτές την αποδόμηση της όποιας νομοθετικής πρωτοβουλίας».
Για τους ξεδιάντροπους συριζαίους, που δε διστάζουν να ψηφίζουν μνημόνια διαρκείας, αλυσοδένοντας τον ελληνικό λαό για τα επόμενα (τουλάχιστον) 100 χρόνια, «επαγγελματίες υπονομευτές» είναι οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές) που τους κατακρίνουν για τα έργα τους, αλλά ακόμη και οι γραφειοκρατικές συνδικαλιστικές εκπαιδευτικές ομοσπονδίες διότι εναντιώθηκαν στο μέτρο (τις οποίες, κατά τα άλλα αγκαλιάζουν και διεκδικούν καρέκλες σ' αυτές).
Στη συνέχεια, η ανακοίνωση προχωρεί σε ένα πατόκορφο γλύψιμο του υπουργείου και της ρύθμισής του για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου. Ολα τα βρίσκει ωραία και καλά και αναπαράγει την προπαγάνδα του υπουργείου Παιδείας, κάνοντας σημαία το γεγονός ότι όλα τα δημοτικά σχολεία θα σχολάνε στις 13.15 μ.μ. και ότι τώρα, τάχα, θα διδάσκονται σε όλα τα σχολεία τα ίδια διδακτικά αντικείμενα.
Κρύβει το γεγονός ότι τίποτε δεν αλλάζει ως προς το περιεχόμενο και τις προτεραιότητες που και αυτός ο τύπος αστικού σχολείου, το ολοήμερο σχολείο, βάζει σε σχέση με τους μαθητές (γνώσεις που απαιτεί η αγορά εργασίας και όχι ολόπλευρη μόρφωση και αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας).
Κρύβει το γεγονός ότι εκείνο που επιδιώκεται είναι η με κάθε μέσο περικοπή των δαπανών και η εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι ούτε τον επόμενο χρόνο θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί ώστε να καλυφθούν τα κενά, ενώ και οι διορισμοί των αναπληρωτών θα είναι λιγότεροι .
Κρύβει το γεγονός ότι μειώνοντας τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργούνται πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκεται να καλυφθούν οι ώρες του ολοήμερου. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται ζώνες εκπαιδευτικών (8.00-14.00, 9.00-15.00, 10.00-16.00).
Κρύβει το γεγονός ότι ουσιαστικά υποβαθμίζονται τα παρεχόμενα διδακτικά αντικείμενα, εφόσον καθορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων με μοναδικό κριτήριο τις πλεονάζουσες ώρες από τον πρωινό κορμό των μαθημάτων και όχι με βάση τις ανάγκες των μαθητών. Κάθε σχολείο, συνεπώς, θα φτιάχνει το δικό του πρόγραμμα, ανάλογα με τις πλεονάζουσες ώρες των εκπαιδευτικών του.
Αν η κατάσταση δεν ήταν για οργή και για κλάματα, θα διασκεδάζαμε με την προσπάθεια των συριζαίων να «ανακαλύψουν» έστω κάποιες πλευρές που ζημιώνουν την ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, ώστε να αποφύγουν τα σχόλια ότι δεν βλέπουν το προφανέστατο. Με ύφος συμβουλευτικό παροτρύνουν το υπουργείο να πάρει υπόψιν του ότι:
– «Πρέπει άμεσα να αναμορφωθούν τα αναλυτικά προγράμματα που διέπουν τη λειτουργία των σχολείων και να εκδοθούν νέα σχολικά βιβλία, χωρίς τις παθογένειες των παλιών…».
– «Για να εγγραφεί κάποιο παιδί στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα θα πρέπει να προσκομιστεί βεβαίωση ότι και οι δυο γονείς του είναι εργαζόμενοι. Αυτό, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες της υπερδιογκωμένης ανεργίας αλλά και της εκτεταμένης μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας, είναι ανέφικτο. Αν δεν αλλάξει, θα συντελέσει μαθηματικά στο κλείσιμο ολοήμερων τμημάτων και θα δυσκολέψει χιλιάδες λαϊκές οικογένειες…».
– «Προβλέπεται μια ώρα μελέτη – προετοιμασία στο ολοήμερο. Η εμπειρία δείχνει ότι δεν αρκεί και μάλιστα με όλα τα παιδιά, όλων των τάξεων, μαζί…».
– «Δεν προβλέπεται δάσκαλος υπεύθυνος ολοημέρου, όπως μέχρι σήμερα…».
– «Ο διορισμός μόνιμων εκπ/κών Γενικής και Ειδικής Αγωγής παραμένει το κορυφαίο αίτημα του κλάδου που πρέπει να πραγματωθεί άμεσα…».