Με τροπολογία που κατατέθηκε νύχτα σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών, το υπουργείο Παιδείας επαναπροωθεί το δωράκι στους σχολάρχες, που είχε πάρει πίσω την προηγούμενη εβδομάδα (αποσύρθηκε το προηγούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με το οποίο είχε αρχικά κατατεθεί). Είχαν ήδη προκληθεί αντιδράσεις από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, που δεν ευνοούσαν το προεκλογικό κλίμα. Το παρασκήνιο δεν το γνωρίζουμε, αν δηλαδή ασκήθηκαν πιέσεις από τους σχολάρχες, μέλος της αγίας οικογένειας των οποίων αποτελεί και ο Μπαμπινιώτης, ως πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας, που διευ-θύνει τα ιδιωτικά Αρσάκεια Σχολεία (μετά τον ορισμό του ως υπουργού, έχει ζητήσει αναστολή αυτής του της ιδιότητας). Σύμφωνα με την τροπολογία, οι σχολάρχες αποκτούν το δικαίωμα κατά τη λήξη του κάθε σχολικού έτους να προχωρούν στην «αναιτιώδη καταγγελία της σύμβασης ενός εκπαιδευτικού ανά εκπαιδευτική μονάδα και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης» και ορίζεται πως «η λύση της εργασιακής σχέσης ολοκληρώνεται χωρίς μεσολάβηση υπηρεσιακού συμβουλίου».
Παρόμοια διάταξη υπήρχε στο νόμο 3848/2010, όμως, τώρα προστίθεται η λέξη «αναιτιώδης» και τα υπηρεσιακά συμβούλια μπαίνουν πια εντελώς στην μπάντα, για να λυθούν εντελώς τα χέρια των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, που με διαδικασίες fast-track θα ξεμπερδεύουν από εκπαιδευτικούς που τους μπαίνουν στη μύτη κυρίως για συνδικαλιστικούς και οικονομικούς λόγους.
Παράλληλα, με άλλη τροπολογία σε επίσης άσχετο νομοσχέδιο, του υπουργείου Ανάπτυξης (το φάντασμα της Διαμαντοπούλου μας κυνηγά), προωθείται και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα ορίζεται η έκδοση σχετικού ΠΔ. Η αιτιολογία είναι ότι το υφιστάμενο πλαίσιο (άρθρο 5 του νόμου 2986/2002), καίτοι ορίζει τα αρμόδια όργανα και μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης, εξουσιοδοτεί τον υπουργό Παιδείας να καθορίσει τα κριτήρια. Αυτή, όμως, η κανονιστική ρύθμιση δεν έχει εκδοθεί και έτσι δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης κατά την έννοια της παραγράφου 5 του άρθρου 7 του Ν.4024/2011. Δεδομένου ότι το υπουργείο Παιδείας δεν προλαβαίνει τα χρονικά όρια, ακόμη και με την παράταση που δόθηκε, βρέθηκε τώρα η λύση του ΠΔ, ώστε να ετοιμαστεί το σύστημα αξιολόγησης-καρατόμησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.