ΣΟΒΑΡΗ καρδιοπάθεια είχαν και οι δυο πιλότοι του αεροπλάνου της Helios που συνετρίβη στο Γραμματικό. 45% στένωση ο κυβερνήτης, 90% ο συγκυβερνήτης (δηλαδή, στα όρια εμφράγματος, που μπορούσε να πάθει ανά πάσα στιγμή). Οπως αποκάλυψαν οι δικοί του, ο συγκυβερνήτης είχε κάνει καρδιογράφημα σε ιδιωτικό κέντρο στη Λευκωσία, με το οποίο συνεργαζόταν η εταιρία. Δεν υπεβλήθη, όμως, σε τεστ κόπωσης, που θα έδειχνε ότι έχει πρόβλημα, πράγμα που δεν δείχνει το καρδιογράφημα. Γιατί; Μα γιατί κοστίζει κατιτίς παραπάνω, άσε που μπορεί να δείξει πρόβλημα και η εταιρία να υποχρεωθεί να του πληρώσει στεφανιαιογραφία και επέμβαση (μπαλονάκι ή μπάι πας), που σίγουρα θα υπεδείκνυαν οι γιατροί.
Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι το αεροπλάνο έπεσε εξ αυτού του λόγου. Μπορεί, όμως, βάσιμα να ισχυριστεί πως ο συγκυβερνήτης δεν είχε την απαιτούμενη φυσική κατάσταση για να «παλέψει» περισσότερο χρόνο με το πρόβλημα που παρουσιάστηκε. Ο οργανισμός του άντεξε ελάχιστα. Ποιος μπορεί να πει ότι αν άντεχε λίγο περισσότερο δεν θα μπορούσε να δώσει λύση;
Το πιο σημαντικό, βέβαια, είναι άλλο. Τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζαν οι δυο πιλότοι, χωρίς να έχουν διαγνωστεί, δείχνει πόση σημασία δίνουν οι εταιρίες της αρπαχτής στην υγεία των ανθρώπων που κρατούν στα χέρια τους τις τύχες ενός γεμάτου αεροπλάνου. Είναι κι αυτός ένας σοβαρός παράγοντας (αν)ασφάλειας, που θυσιάζεται στο βωμό της αποκόμισης μέγιστου κέρδους. Λίγο η συντήρηση των αεροπλάνων, λίγο η συντήρηση των ανθρώπων, να πως μειώνονται οι δαπάνες και μεγιστοποιούνται τα κέρδη. Ε, αν τύχει και πέσει κανένα αεροπλάνο, θα φταίει η… κακιά η ώρα.








