Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ
  • Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου
  • Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς
  • Αυτή και τα… άβατάρ της
  • Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη
  • Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Το Νηπιαγωγείο στο χείλος του γκρεμού
Παιδεία

Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Το Νηπιαγωγείο στο χείλος του γκρεμού

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr2 Ιούν 2007, 00:00
Είναι γνωστό σε όλους ότι μετά από έξι εβδομάδες απεργίας των εκπαιδευτικών, ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του, στην προσπάθειά τους να δώσουν την εντύπωση ότι καταβάλλουν προσπάθειες να επιλύσουν έστω και κάποια αιτήματα των απεργών, τους πέταξαν τα ψίχουλα των 17,5 ευρώ και τη δέσμευση του ενός έτους υποχρεωτικότητας του Νηπιαγωγείου, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση του ν. 3518 το Δεκέμβρη του 2006.
 
Τη ματ πρωθυπουργική κίνηση δέχτηκε με ανακούφιση η πλειοψηφία της ΔΟΕ, η οποία ψάχνοντας να βρει τρόπους να βγει απ΄ τα αδιέξοδα, τη διεμήνυσε ως νίκη του κινήματος και δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου να διασφαλίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής ενός καθαρά Δημόσιου και Δωρεάν υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου. Εξάλλου πρεμούρα τους δεν ήταν αυτό, αλλά το πώς θα γυρίσουν τον κόσμο στα σχολειά. Αλλά και αυτοί, που στο όνομα της δήθεν ιδεολογικής καθαρότητας και του ταξικού προσανατολισμού του κινήματος, σήκωσαν ξέχωρα μπαϊράκια μακριά και έξω από τους συγκεκριμένους λόγους που κατέβασαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς και βούλιαξαν τους δρόμους της Αθήνας και των μεγαλουπόλεων, δεν έκαναν τίποτε διαφορετικό. Ούτε καν μια καταγγελία ανοιχτή μπροστά στους συναδέλφους έξω από του Μαξίμου, που θα σηματοδοτούσε αυτήν τους την…καθαρότητα.
 
Η κυβέρνηση εν λευκώ ψήφισε το νόμο και έκτοτε δεν υπήρξε κανένας σχεδιασμός και καμιά προετοιμασία για την εφαρμογή του, όπως ίδρυση νέων δημόσιων Νηπιαγωγείων, προϋπολογισμός δαπάνης για διορισμούς Νηπιαγωγών, για υλικοτεχνική υποδομή, κ.λπ.
 
Αντίθετα στην εκπνοή του σχολικού έτους στις 4/5/2007 κατέθεσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ένα νομοσχέδιο σκούπα για τη «Δημιουργία Φορέα Διαχείρισης Ολοκληρωμένου Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης», στην ουρά του οποίου κόλλησε το άρθρο 32, που στην ουσία ακυρώνει το ν. 3518 για το υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο και αποκαλύπτει πλήρως τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον ολόκληρης της εκπαίδευσης.
 
Τι ορίζει το άρθρο αυτό; Οτι:
 
1.To σχολικό έτος 2007- 2008 δύνανται να λειτουργήσουν τμήματα νηπιαγωγείων εντός των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, που έχουν συσταθεί και λειτουργούν νόμιμα, για τη φοίτηση στην προσχολική αγωγή των νηπίων που έχουν εγγραφεί και φιλοξενηθεί σ΄ αυτούς κατά το σχολικό έτος 2006- 2007 και συμπληρώνουν την 31 Δεκεμβρίου του έτους 2007 ηλικία πέντε ετών.
 
2. Για τη λειτουργία των ανωτέρω τμημάτων το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι νηπιαγωγοί του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α). Οι ανωτέρω νηπιαγωγοί ανήκουν στο προσωπικό του παιδικού και βρεφονηπιακού σταθμού και διέπονται από τους όρους των οικείων συμβάσεων.
 
Πώς μεταφράζονται τα ανωτέρω;
 
1. Το Νηπιαγωγείο γίνεται υποχρεωτικό όχι όμως δημόσιο. Τα παιδιά εξαναγκάζονται να στραφούν στους ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, αφού οι υπάρχουσες δομές δεν επαρκούν για τη φοίτηση στο δημόσιο Νηπιαγωγείο (κτίρια, εκπαιδευτικό δυναμικό, κ.λπ.), στους οποίους μάλιστα οι γονείς αναγκάζονται να καταβάλλουν δίδακτρα (τροφεία), προκειμένου να αποκτήσουν τον τίτλο αποφοίτησης που είναι υποχρεωτικός για την εγγραφή στο Δημοτικό.
 
2. Το κράτος απαλλάσσεται από την υποχρέωση να καλύψει τις ανάγκες όλων των παιδιών ηλικίας 4-6, για δημόσια και δωρεάν προσχολική εκπαίδευση.
 
3. Δημιουργούνται δύο τύποι νηπιαγωγείων και δύο κατηγορίες νηπιαγωγών.
 
4. Προωθείται η απροκάλυπτη ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου, αβαντάροντας τους σχολάρχες, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν περισσότερα από τα δυο τμήματα νηπιαγωγείου, που όριζε μέχρι σήμερα ο νόμος, μέσα στους παιδικούς σταθμούς.
 
Αυτές οι κινήσεις του υπουργείου αποδεικνύουν περίτρανα και το ότι η αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος δεν αφορά μόνο τα πανεπιστήμια αλλά θα αγκαλιάσει ολόκληρη την εκπαίδευση.
 
5.Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών νηπιαγωγών οι οποίες πλέον θα διέπονται από τους όρους των συμβάσεων του κάθε δήμου και ιδιώτη. Αυτό θα σημάνει ατομικές ολιγόμηνες συμβάσεις, ελαστικές μορφές απασχόλησης, εντατικοποίηση και επέκταση εργασιακού ωραρίου, αμοιβές που θα προσδιορίζονται από την τοπική αυτοδιοίκηση, άρση της μονιμότητας.
 
6.Αμφισβητείται και ακυρώνεται ο εκπαιδευτικός και επιστημονικός ρόλος των νηπιαγωγών.
 
7. Τα Δημόσια Νηπιαγωγεία περνούν σταδιακά στους Δήμους σφραγίζοντας το πρώτο κομμάτι του παζλ της θεσμοθετημένης ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ. Θα ακολουθήσουν την ίδια κατεύθυνση Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο. Αλλωστε υπάρχει έτοιμο το νομοθετικό πλαίσιο της αποκέντρωσης που η Ν.Δ. κληρονόμησε από το ΠΑΣΟΚ από το 1994.Είναι οι περίφημοι νόμοι 2218 και 2240/1994 σύμφωνα με τους οποίους :
 
Α. Ολοι οι δημόσιοι υπάλληλοι –συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών- μετατρέπονται σε δημοτικούς και νομαρχιακούς υπαλλήλους.
 
Β. Αρκεί ένα προεδρικό διάταγμα για να μεταφερθούν και νέες αρμοδιότητες της κεντρικής διοίκησης(π.χ. αρμοδιότητες ΥΠΕΠΘ, όπως μισθοδοσία, διορισμοί, κριτήρια μεταθέσεων κ.λπ.)στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. 
 
Γ. Με το άρθρο 41 του νόμου 2218 παραχωρείται η αρμοδιότητα ίδρυσης νηπιαγωγείων στους δήμους μαζί με τις λαϊκές, τα ΚΑΠΗ, τα νεκροταφεία, κτλ.   
 
Δ. Δίνεται το δικαίωμα στους δήμους να επιβάλλουν τέλη και εισφορές ανταποδοτικού χαρακτήρα για τις υπηρεσίες και τα έργα που εξυπηρετούν τους πολίτες.
 
Είναι φανερό ότι οι νόμοι αυτοί θα αποτελέσουν το «χαλί» για το πέρασμα του συνόλου της εκπαίδευσης στους δήμους. Το Νηπιαγωγείο θα αποτελέσει το εφαλτήριο. Γίνεται σαφές ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη στις υποσχέσεις της κυβέρνησης για την προσωρινότητα (για ένα χρόνο) εφαρμογής του νόμου. Εξάλλου ούτε οι ίδιοι το εγγυώνται αφού εξυπηρετεί τους απώτερους στόχους τους που είναι η απαλλαγή του κράτους από το βάρος δαπανών σε μη παραγωγικούς τομείς όπως είναι η παιδεία και η κοινωνική πρόνοια.
 
Στα παραπάνω συμφωνεί εξάλλου και το ΠΑΣΟΚ που ήταν και ο πρώτος Νομοθέτης. Στις «15 δεσμεύσεις μας για την Παιδεία», Ελευθεροτυπία 14.1.2007 αναφέρεται:»προσχολική εκπαίδευση για όλους. Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται την προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών στηρίζοντας την ανάπτυξη των δημόσιων Νηπιαγωγείων ή ακόμα και συμπληρώνοντας ένα σημαντικό μέρος του κόστους που πληρώνει η ελληνική οικογένεια σήμερα σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία».
 
Κατ’ αντιστοιχία των κομμάτων εξουσίας η πλειοψηφία της ΔΟΕ(ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) αρνείται ακόμα και σήμερα –παρά τη δραματική τροπή που πήρε η ρύθμιση για το υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο- να συνδέσει το αίτημα για 2/χρονο υποχρεωτικό, Δημόσιο, Δωρεάν νηπιαγωγείο με την κατάργηση των νόμων της Αποκέντρωσης.
ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 
Η έως τώρα άρνηση καθιέρωσης της υποχρεωτικότητας, η αντιμετώπιση του νηπιαγωγείου ως απόπαιδου της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η εμπλοκή κατά καιρούς του ρόλου της/του νηπιαγωγού με τον ρόλο άλλων ειδικοτήτων που απασχολούνται κυρίως στους παιδικούς σταθμούς, οι «αριστερές» θεωρίες περί «παιδικών Κέντρων» κ.λπ., δημιούργησαν ένα θολό τοπίο γύρω από το ρόλο και τους σκοπούς του νηπιαγωγείου.
 
Είναι δεδομένο ότι εκπαίδευση είναι η ανάπτυξη των σωματικών- διανοητικών και ηθικών δυνάμεων του παιδιού. Είναι η μετάδοση και αφομοίωση γνώσεων, μεθόδων και συνηθειών που αποτελούν βασικό μέσω προετοιμασίας για τη ζωή.
Κατά τη διαδικασία δε της εκπαίδευσης πραγματώνονται οι στόχοι της μόρφωσης και της αγωγής.
 
Αντίθετα «αγωγή» είναι μια ευρύτερη έννοια και έχει να κάνει με τη σκόπιμη και συστηματική διάπλαση της προσωπικότητας με στόχο την ενεργητική συμμετοχή στη δημόσια, οικονομική και πολιτιστική ζωή.
 
Υπ’ αυτήν την έννοια η αγωγή εμφανίζεται ως αποτέλεσμα της δραστηριότητας της οικογένειας, του σχολείου, των προσχολικών και εξωσχολικών οργανώσεων και της κοινωνίας στο σύνολό της.
 
Είναι λοιπόν σαφές από τα παραπάνω ότι το νηπιαγωγείο πρωτίστως είναι συνδεδεμένο με το άρμα της εκπαίδευσης και είναι σχολείο, δηλαδή ίδρυμα μέσα στο οποίο παρέχεται εκπαίδευση. Δευτερευόντως δε προσφέρει αγωγή, όπως άλλωστε κάθε σχολείο και κάθε κοινωνικός σχηματισμός. Η σχετική ελευθεριότητα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή του προγράμματός του-πράγμα άλλωστε αναπόφευκτο για τη συγκεκριμένη εκπαίδευση που αναφέρεται στην ηλικία των 4-6 ετών-δεν αναιρεί τον εκπαιδευτικό ρόλο του Νηπιαγωγείου.
 
Το να αρνούμαστε, και δικαίως, την εντατικοποίηση και τη συστηματική διδασκαλία γραφής και ανάγνωσης στο Νηπιαγωγείο(που αποδίδονται με τον όρο «σχολειοποίηση»), δεν πρέπει να σημαίνει ότι αμφισβητούμε τον εκπαιδευτικό του ρόλο και ότι αυτό είναι σχολείο.
 
Οσοι λοιπόν επικαλούνται τη «σχολειοποίηση» για να αρνηθούν τον εκπαιδευτικό ρόλο του νηπιαγωγείου δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να το ρίχνουν βορά στους δήμους, όπου παρέχεται αποκλειστικά ασφαλής διαμονή, φροντίδα και μέριμνα των παιδιών.
 
Βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε έννοιες όπως εκπαίδευση, αγωγή, διαπαιδαγώγηση, τις εννοούμε με τη σχετική έννοια του όρου, αφού κανένα σχολείο στον καπιταλισμό δεν προσφέρει ολόπλευρη μόρφωση και δεν διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Και αυτά τα βαρίδια τα κουβαλά και το Νηπιαγωγείο.
 
Αυτοί που θεωρούν ότι εξυψώνουν το νηπιαγωγείο αποδίδοντάς του μόνο ρόλο αγωγής και διαπαιδαγώγησης, που το θεωρούν ικανό να προσφέρει «ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση» υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο της οικογένειας, το λιγότερο που κάνουν είναι να εθελοτυφλούν. Γιατί και η αγωγή προσδιορίζεται μέσα από τις συγκεκριμένες κοινωνικές σχέσεις μέσα στις οποίες ζούμε, δηλαδή τις σχέσεις εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ;
 
Από τη στιγμή που το Νηπιαγωγείο αποτελεί κομμάτι της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Α/θμιας εκπαίδευσης, θεωρούμε σωστό να πούμε ότι:
 
– Η Δημόσια και Δωρεάν υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αφορά τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών. Η παραχώρηση των προνηπίων στους παιδικούς σταθμούς, έστω και προσωρινά για ένα έτος αφενός αμφισβητεί τον εκπαιδευτικό ρόλο του Νηπιαγωγείου και αφετέρου αποτελεί κερκόπορτα για το πέρασμα όλων των Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Γι’ αυτό θεωρείται επιβεβλημένη η εγγραφή όλων των παιδιών (νηπίων- προνηπίων) στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και η απαίτηση από την προϊσταμένη αρχή να ιδρυθούν νέα τμήματα ή νέα Νηπιαγωγεία όπου αυτό είναι αναγκαίο.
 
– Χώρος παροχής της Προσχολικής Εκπαίδευσης είναι το Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
 
– Αποκλειστικός φορέας ευθύνης και παροχής της είναι το ΥΠΕΠΘ.
 
– Η Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο παρέχεται από εκπαιδευτικούς μόνο με πτυχίο των πρώην Σχολών Νηπιαγωγών και των Παιδαγωγικών Τμημάτων των ΑΕΙ. Ο διακριτός ρόλος Νηπιαγωγού- Βρεφονηπιοκόμου είναι επιβεβλημένος, διότι απορρέει από τις συγκεκριμένες Ακαδημαϊκές σπουδές και το συγκεκριμένο έργο που επιτελούν. Είναι θεμιτή η διεκδίκηση αναβάθμισης σε Πανεπιστημιακό Επίπεδο των σπουδών από κλάδους εργαζομένων, όμως αυτό δε σημαίνει και ταύτιση ρόλων και πτυχίων.

Γι’ αυτό απαιτούμε:
 
1. Αμεση εφαρμογή του ν. 3518/2006 για την Υποχρεωτικότητα στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. ΟΧΙ στην ακύρωση του νόμου με οποιαδήποτε μορφή . ΟΧΙ στη λειτουργία Νηπιαγωγείων στους ιδιωτικούς και δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, ακόμα κι αν είναι υπεύθυνο το ΥΠΕΠΘ.
 
2. Κατάργηση των νόμων για την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ, 2218 και 2240/94.

3. 2/χρονη Υποχρεωτική, Δημόσια και Δωρεάν Προσχολική Εκπαίδευση.

4. Μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα (1/15).

5. Ιδρυση νέων Νηπιαγωγείων.

6. Διορισμοί Νηπιαγωγών( με βάση τις πραγματικές ανάγκες και το χρόνο λήψης του πτυχίου).

7. Ενιαίος κτιριακός σχεδιασμός Δημοτικών- Νηπιαγωγείων (λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους).

8. Αύξηση των δαπανών του προϋπολογισμού για την Παιδεία στο 15%.

ΑΣΕ
Περιστέρι 21/5/2007

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Τρίτη, 30.5.07
Επόμενο άρθρο

Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Μαύρα μαντάτα

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ

11 Νοέ 2025, 19:51
Καταστολή

Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου

11 Νοέ 2025, 19:29
Πολιτισμός

Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς

11 Νοέ 2025, 17:16
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

Ημέρα ιδιωτικής ασφάλισης.

Ροδεσία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1965).

Αγκόλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1975).

Μαλδίβες: Ημέρα δημοκρατίας (1968).

ΗΠΑ: Ημέρα βετεράνων.

1887: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού οι «πρωταίτιοι των γεγονότων της πρωτομαγιάς στο Σικάγο» August Spies, Albert Parsons, Adolph Fischer και George Engel, παρά την παγκόσμια κατακραυγή.

1918: Συνθηκολόγηση Γερμανίας, τέλος α’ παγκοσμίου πολέμου.

1990: Πεθαίνει ο Γιάννης Ρίτσος.

2003: Η «Οργάνωση «Χρήστος Κασσίμης» αποπειράται να χτυπήσει υποκατάστημα της τράπεζας «Citibank» στην περιοχή του Ζωγράφου.

2004: Πεθαίνει ο Γιασέρ Αραφάτ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    17Ν
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Εφετείο 17Ν
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    ΕΛΑ
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Ποιοι είμαστε
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Επικοινωνία
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Όροι χρήσης
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Ποιοι είμαστε
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Επικοινωνία
  • Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Αυτόνομη Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo