Χιλιάδες παραμένουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς ακόμη και μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Πέρυσι εργάστηκαν στη δημόσια εκπαίδευση περίπου 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Στην Α΄ φάση προσλήφθηκαν περίπου 25.000 εκπαιδευτικοί και στη Β΄ φάση, που πραγματοποιήθηκε με καθυστέρηση 20 ημερών, παρότι τα προβλήματα ήταν γνωστά, καλύφθηκαν περίπου 11.000 κενά. Ετσι, ακόμη και με τους υπολογισμούς του ΥΠΑΙΘΑ παραμένουν ακάλυπτα ακόμη και τώρα, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πάνω από 15.000 κενά.
Τα κενά παραμένουν ακόμη και σε βασικές ειδικότητες (π.χ. φιλόλογοι) μαθημάτων που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, για να μη μιλήσουμε για τα χιλιάδες κενά σε νηπιαγωγεία, ολοήμερο, παράλληλη στήριξη, κ.λπ.
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας αδιαφορούν προκλητικά για το δημόσιο σχολείο και για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργαζόμενης κοινωνίας. Επιδίδονται μόνο σε μια επικοινωνιακή προπαγάνδα («καινοτόμα» προγράμματα, που δεν αντέχουν ούτε την ιστορική αναφορά στην Ιντιφάντα επιτρέποντας στους σιωνιστές να καθορίζουν το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, πρόγραμμα «ανακαίνισης» σχολείων Μαριέττα Γιαννάκου, με το οποίο «ξεπλένονται» οι τράπεζες αλλά και εταιρίες τζόγου, Ωνάσεια ελιτίστικα σχολεία αποθέωσης των ταξικών ανισοτήτων, εισαγωγή του Ιnternational Βaccalaureate στα πρότυπα δημόσια σχολεία, για να μπαίνουν στα δημόσια ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τα παιδιά των ευνοημένων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων κ.λπ.), την ίδια στιγμή που συγχωνεύουν-καταργούν τμήματα και σχολεία, επιμένουν στον αντιεκπαιδευτικό μέτρο των 25+ μαθητών ανά τμήμα, αδιαφορούν για την ασφαλή μεταφορά μαθητών από και προς το σχολείο τους, καταδικάζουν παιδιά της Ειδικής Αγωγής στην αμάθεια και το περιθώριο ακόμη κι αν έχουν γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ, παραδίδουν τη λεγόμενη Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση απευθείας στα νύχια των καπιταλιστών, επιβάλλουν δυσθεώρητους ταξικούς φραγμούς στο Λύκειο (Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ) κ.λπ. Ενώ διώκουν μετά μανίας και στέλνουν στα πειθαρχικά εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στην αντιλαϊκή πολιτική, διώκουν ακόμη και το φρόνημα και προσπαθούν να φιμώσουν ακόμη και την έκφραση γνώμης.
Η προκλητική αδιαφορία για το δημόσιο σχολείο αντάμα με την επιβολή σιγής νεκροταφείου με το κνούτο, είναι συνειδητή πολιτική επιλογή, που έχει στόχο την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων-εκπαιδευτικών-μαθητών και την ιδιωτικοποίησή της.