♦ Ολος ο θίασος επί σκηνής, σε στιγμές μεγάλης ευφορίας και πίστης για την επερχόμενη νίκη. Τους άρεσε τόσο πολύ η φωτογραφία που τη διένειμαν και από τα προσωπικά τους ηλεκτρονικά ταχυδρομεία (εμάς μας την έστειλε ο Δ. Στρατούλης). Αλλά, φευ, δυο μέρες μετά ο θίασος τραγουδούσε το «περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις»…
♦ Χωρίς σχόλια (τι σχόλιο να κάνεις όταν η φωτογραφία τα λέει όλα μόνη της;)…
♦ Εδώ, όμως, χρειάζεται σχόλιο. Γιατί ο διαφημιστής του Τσίπρα, που κρατάει τη σελίδα του στο facebook, χρειάστηκε να ανατρέξει στο παρελθόν για να μιλήσει για το παρόν. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στα Εξάρχεια την περίοδο του δημοψηφίσματος. Από κάτω ένα σκισμένο χαρτοπανό της «Κόντρας», που καλούσε σε αποχή. Από πάνω μια σύνθεση σε χαρτί που παρουσιάζει τον Τσίπρα σαν το γνωστό άγαλμα του Χριστού στο Ρίο ντε Τζανέιρο (εμφανώς ειρωνική κατά τη γνώμη μας). Ο διαφημιστής του Τσίπρα πήρε την έτοιμη εικόνα για να κάνει προπαγάνδα κατά της αποχής. Η αντίθεση στο φωτογραφικό ενσταντανέ που απαθανάτισε έναν οπαδό του ΣΥΡΙΖΑ να φιλάει το χέρι του Τσίπρα ήταν το πρόσχημα. Τάχα δε γουστάρουν την αγιοποίηση και τα χειροφιλήματα, όταν οι ίδιοι έκαναν ολόκληρη προεκλογική εκστρατεία στηριγμένη στην εικόνα του Τσίπρα. Οταν δεν κυκλοφόρησε ούτε μια αφίσα που να έχει κάποια άλλη φωτογραφία. Μόνο Τσίπρας. Οταν κορύφωσαν την προεκλογική τους εκστρατεία με το «την Κυριακή επιλέγουμε πρωθυπουργό». Σ’ αυτές τις συνθήκες, ένας αφελής ψηφοφόρος στην επαρχία «εύκολα» θα μπορούσε να φιλήσει το χέρι του Τσίπρα, όπως φιλάει το χέρι του παπά της ενορίας του κάθε που τον συναντά στο δρόμο. Τι σχέση έχει, όμως, αυτό με την αποχή που προπαγάνδιζε η «Κόντρα»; Καμία. Ο διαφημιστής επέλεξε ακριβώς αυτή την παλιά φωτογραφία (και όχι την καινούργια φωτογραφία με το χειροφίλημα του οπαδού) απευθυνόμενος σ’ ένα ορισμένο target group. Στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα λεγόμενα social media, νέους στην πλειοψηφία τους, που έχει τύχει να δουν τα χαρτοπανό της «Κόντρας» ολόκληρα και όχι σκισμένα.