Ο πρώην υπουργός, βουλευτής και τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός επανήλθε, μέσω ανάρτησης στο Twitter, με επαίνους στον «εξαιρετικό, κοινωνικά ευαίσθητο και επί της ουσίας προοδευτικό» Τσιόδρα! Η παρέμβαση δεν ήταν τυχαία. Ηταν μήνυμα προς κάποιους συριζαίους που στα λεγόμενα social media «τα χώνουν» στον «εθνικό λοιμωξιολόγο». Και βέβαια, ο Ξανθός -και ως πολιτικός και ως γιατρός (ακόμα περισσότερο ως γιατρός)- ξέρει πολύ καλά τι ρόλο παίζει ο Τσιόδρας όλον αυτόν τον καιρό. Ξέρει και το παρελθόν του. Στηρίζοντας τον Τσιόδρα στηρίζει την κυβέρνηση Μητσοτάκη και την κοινωνικά εγκληματική πολιτική της στη διαχείριση της πανδημίας από επιστημονική άποψη. Θεωρεί αυτή τη διαχείριση «ουδέτερο έδαφος», επί του οποίου δεν επιτρέπεται καμιά αντιπαράθεση. Μας λέει ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ την ίδια ακριβώς διαχείριση θα έκανε. Μ' αυτόν τον τρόπο, η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ (ξανα)δίνει -ως αστική πολιτική δύναμη εξουσίας- διαπιστευτήρια υπευθυνότητας στην ελληνική αστική τάξη.
Απ' όλα έχει ο μπαξές. Από πολιτικά συνθήματα με αριστερή φόρτιση («Οχι στη στέρηση της ελευθερίας»), μέχρι χρυσαυγίτικα και ακροδεξιά συνθήματα («Οχι στους παράνομους λαθρομετανάστες»), μέχρι χριστιανοπληξία («Ναι στη θεία κοινωνία»). Υπήρχαν και πλακάτ με συνθήματα όπως «Μην παραχαράσσετε την Ιστορία, Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία ΚΑΙ Θεία Κοινωνία», «Ο Θεός να μας φυλάει από τους επιστήμονες», «Jesus please Save Greece» κ.ά. Το ρεύμα είναι διεθνές. Κοιτίδα του ο ακροδεξιός εσμός στις ΗΠΑ, οι οπαδοί του Τραμπ και του περιβόητου Tea party. Το Διαδίκτυο διευκολύνει τη γρήγορη διάδοση τως ιδεών της συνωμοσιολογίας, της θρησκοληψίας, του ανορθολογισμού. Δεν ήταν πολλοί αυτοί που μαζεύτηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (μερικές εκατοντάδες). Προφανώς δεν μπήκε στο παιχνίδι η επίσημη Εκκλησία, που έχει τον τρόπο της να μαζικοποιεί τέτοια ρεύματα. Δεν παύει, όμως, το φαινόμενο να αποτελεί παρακλάδι του ευρύτερου φασιστικού ρεύματος.
«Για να έχεις πελάτες πρέπει να έχεις διαφήμιση. Και αυτό που είδαμε στις παραλίες το Σαββατοκύριακο ήταν δωρεάν καλή διαφήμιση. Είδαμε αφιερώματα σε όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ότι στην Ελλάδα άνοιξαν οι οργανωμένες παραλίες και πηγαίνουν όλα καλά (…) Με τα μέτρα που λαμβάνουμε, τα οποία είναι πάρα πολύ λογικά και πολύ υπέρ του “επιχειρείν”, δίνουμε τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες της εστίασης να λειτουργήσουν». Ο τηλεπλασιέ που πουλούσε νανογιλέκα διά πάσαν νόσον και -κυρίως- διά πάσαν μαλακίαν, ενδιαφέρεται μόνο για το τουριστικό «προϊόν». Το πού πήγαν οι τιμές στις υπό επιχειρηματική εκμετάλλευση παραλίες, ούτε λόγος. Ούτε λόγος, επίσης, γι' αυτό που γινόταν παραδίπλα, στις «μη οργανωμένες» παραλίες. Πατείς με πατώ σε. Αμα έχεις φράγκα, κάνεις και μπάνιο…