πού είσαι, της ανατροπής γενιά;
Μέρες που είναι (ποια νηστεία ρε; Αυτή είναι μόνιμη) επαναφέρουμε παλιότερο ερώτημά μας προς αναγνώστες που ασχολούνται με τα εκκλησιαστικά, με τα της θρησκείας ή έστω με την απλή αριθμητική, καθώς και προς τον φίλο του ελληνικού και διεθνούς ιερατείου πρωθυπουργό: Οι ημέρες από την καθαρή Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα είναι τεσσαράκοντα οκτώ και καλούνται «τεσσαρακοστή». Οι ημέρες από την Κυριακή του Πάσχα μέχρι την «πεντηκοστή» είναι επίσης τεσσαράκοντα και οκτώ! Εχει κανείς κάποια πειστική, λογική ή έστω ευλογοφανή μαθηματική εξήγηση;
Κι εμείς υποκλινόμαστε στη Μεγαλοοικονόμου
όχι μονάχα οι «Ριπές». Της ποίησης οι μύστες
είμαστε απροκατάληπτοι. Κι όταν μας πιάνουν νύστες
ή ποίηση διαβάζουμε ή κα'να σχέδιο νόμου.
Ομως κανείς δεν έφτασε ποτέ τη μαντινάδα
που 'γραψε για τον Σαμαρά ο Σμαραγδής ο γίγας.
Ψάξτε και θυμηθείτε την. Και μη το λησμονάτε:
Συχνά οδηγεί προς τα σκατά το πέταγμα της μύγας.
Μακάριες οι μειονότητες (τέτοιες είναι πλέον) εκείνων που απολαμβάνουν ένα βιβλίο ή μια ταινία, έναν περίπατο ή μια εκδρομή, έναν καφέ ή ένα γεύμα, μια καλή συζήτηση, οτιδήποτε ωφέλιμο ή ωραίο για τον καθένα, χωρίς να το διαλαλούν στα μέσα κυνωνικής δήθεν δικτύωσης.
Βγήκαν τα αυγά, κοιτάζαμε. Γεννήσανε, κοιτάμε.
Τον κόσμο αλυσοδένουνε, εμείς κοιτάμε ακόμα
Σε λίγο δεν θα βρίσκουμε ούτε γωνιά να πάμε
φρίττουμε, σχολιάζουμε, κεφάλια δίχως σώμα.
Στο μεταξύ τα γρανάζια της προϊστορίας εξακολουθούν να γυρνάνε προς όφελος των μονίμως ωφελημένων. Και ο -από σύντροφο βαπτισθείς- Βοναπαρτίσκος ο Ασήμαντος:
Τέσσερα χρόνια μάζευε σωρό τα κλοπιμαία
τα μοίρασε στ' αφεντικά, μεγάλωσε το χρέος
τώρα ελέω εκλογών μοιράζει χαρτζιλίκια
τοκίζοντας τη λήθη μας. Ξέρει τι κάνει. Ωραίος!
Για όσους δεν το γνωρίζουν: Οι εξορυκτικές βιομηχανίες και οι γεωργικές δραστηριότητες είναι υπεύθυνες για το μισό των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και για περισσότερο από το 80% της απώλειας βιοποικιλότητας, σύμφωνα με ολοκληρωμένη περιβαλλοντική μελέτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (oh yeah). Σύμφωνα με τον ίδιο (ασθενικό και εκ γενετής καταβεβλημένο) οργανισμό, εκατόν εβδομήντα χώρες δεσμεύτηκαν να μειώσουν σημαντικά τη χρήση πλαστικών μίας χρήσης ως το 2030, μετά από πέντε ημέρες συζητήσεων στη διάρκεια της διάσκεψης του ΟΗΕ για το United Nations' Environment Program στο Ναϊρόμπι.
– Κοντοζυγώνουν εκλογές. Βγάλε απ' τη ναφθαλίνη
Τάσο μου το κοστούμι σου για να το σιδερώσω
να πας να δεις από κοντά τον κάθε υποψήφιο
να φας, να πιεις, να γνωριστείς, να 'σαι ενεργός πολίτης.
– Θα πάω Γκόλφω, για να δω τον τόπο ποιος θα σώσει
ποιος θα τα πει καλύτερα, ποιος θα μαζέψει κόσμο
ποιος θα κεράσει τσίπουρο, ποιος θα 'χει τα κοψίδια.
Σιδέρωσε και το ταγιέρ, μαζί μου να σε παίρνω
γιατί θρησκεία και πατρίς χωρίς την οικογένεια
δεν εννοείται. Μην βρεθούμε έξω απ' το κοπάδι.
Και η λαϊκή μούσα να παραθέτει σκέψεις χρησιμοποιώντας τα τρία βασικά είδη ομοιοκαταληξίας (πλεκτή, σταυρωτή και ζευγαρωτή), σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τη Θεοδώρα (ποιου Βυζαντίου ρε;):
Mon dieu! Πόσους ατάλαντους χωράει το μπουλούκι
οι πιο πολλοί υπέρβαροι μα αντέχει το σανίδι.
Της αστικής πολιτικής το βρωμερό το λούκι
ξερνάει σωρό απίθανους, υψώνει κάθε αρχή ήδη.
Χωρίς καμία συστολή, σ' έργο κακοπαιγμένο
βγαίνουν με στόμφο, βρίζονται και φτύνουν τον καθένα
ρόλους, σενάριο, πλοκή, όλα τα 'χουν γραμμένα
«εγώ» πελώρια μα κενά σε δίχως φρένα τρένο.
Εκείνοι δεν ευθύνονται. Τι φταίνε τα σκουπίδια
άμα δεν τα πετάς ή δεν τα στέλνεις στα τσακίδια;
«Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε»! Δεδομένος.
Χρήσιμος για την τάξη μας μονάχα τσακισμένος.
Κοκκινοσκουφίτσα