Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Παλαιστινιακή Αντίσταση προς μέλη προδοτικών συμμοριών: Εχετε δέκα μέρες να παραδοθείτε δηλώνοντας μετάνοια
  • Τι γυρεύει ο Παπασταύρου στο αμερικάνικο σιωνιστικό λόμπι;
  • Εκλεισαν τα σχολεία: Υποκρισία στη νιοστή
  • O Kεφαλογιάννης σε ρόλο διαφημιστή γερμανικής αλυσίδας
  • O αετός κι ο γυμνοσάλιαγκας
  • Υπάλληλος της Περιφέρειας Αττικής πήγε, συνοδεία μπάτσων, να συλλάβει συναδέλφους του!
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»«Γκαγκάριν»: Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στὸ βάθος, άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι
Πολιτισμός

«Γκαγκάριν»: Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στὸ βάθος, άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr31 Οκτ 2021, 09:33

Το φιλμ «Γκαγκάριν» που άρχισε να προβάλλεται τον Οκτώβρη στην Ελλάδα, γυρίστηκε λίγο πριν κατεδαφιστεί η «Πολιτεία Γκαγκάριν» (η κατεδάφιση ξεκίνησε το 2019 και ολοκληρώθηκε το 2020) στη συνοικία, νοτιοανατολικό προάστιο του Παρισιού, Ιβρί-Σιρ-Σεν. Ο δήμος ήταν προπύργιο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Γαλλίας και ακόμη και τα χρόνια που το γαλλικό κόμμα μετατράπηκε σε ρεβιζιονιστικό, τα ηνία του δήμου παρέμειναν στα χέρια του. Η «Πολιτεία Γκαγκάριν» ήταν ένα συγκρότημα εργατικών πολυκατοικιών, γιγαντιαίων διαστάσεων, με 13 ορόφους ύψος και χωρητικότητα 370 διαμερίσματα. Το οικοδομικό αυτό συγκρότημα ανεγέρθηκε το 1961-63 υπό την επίβλεψη της δημοτικής αρχής και στα εγκαίνια παρευρέθη ο ίδιος ο Γιούρι Γκαγκάριν, ο πρώτος κοσμοναύτης της ιστορίας. 

Η πολιτεία αυτή, με την κόκκινη μπογιά που τραβάει το μάτι από μακριά, ήταν το «καμάρι» των γάλλων ρεβιζιονιστών, γιατί στην εποχή της ανέγερσής της οι εγκαταστάσεις της ήταν εξαιρετικά σύγχρονες. Οι ανελκυστήρες, ο κεντρικός φωτισμός, οι κουζίνες και τα ίδια τα μπάνια ήταν πράγματα αδιανόητα για τους εργάτες της εποχής, που συγκεντρώνονταν στον Παρίσι σε τρώγλες ή νεόδμητες, άχαρες, ψηλές πολυκατοικίες στην εργατική ζώνη του Παρισιού μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και την επακόλουθη ανοικοδόμηση καθώς και μαζική προλεταριοποίηση της φτωχής αγροτιάς, που συνετελέσθη εκείνη την περίοδο. Στην πορεία της αποβιομηχάνισης του Παρισιού, δυο δεκαετίες αργότερα, το οικοδομικό συγκρότημα εγκαταλείφθηκε στη τύχη του. Αρκετοί μετανάστες 2ης και 3ης γενιάς, σήμερα με γαλλική υπηκοότητα, με καταγωγή από Αλγερία και γενικά το Μαγκρέμπ (Βόρεια Αφρική), συνέχισαν να κατοικούν σε αυτό. Λόγω της ανύπαρκτης συντήρησής του, οι εγκαταστάσεις άρχισαν να καταστρέφονται και τα κτίρια του συγκροτήματος άρχισαν να εμφανίζουν σημαντικά προβλήματα για τη συνέχιση της διαμονής σε αυτό (αρουραίοι, πρόβλημα με τα υδραυλικά, κίνδυνος για πυρκαγιά από την πεπαλαιωμένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση). 

Το φιλμ παρουσιάζει μια ιστορία που εκτυλίσσεται στα εντός, εκτός και επί τα αυτά μέρη της «Πολιτείας Γκαγκάριν» λίγο πριν την οριστική απόφαση των αρμόδιων αρχών να κατεδαφιστεί. Ο κεντρικός ήρωας είναι ένας δεκαεξάχρονος μαύρος, που το όνομά του είναι Γιούρι. Το έδωσαν οι γονείς του όταν κατέφτασαν νεότατοι στην Πολιτεία, ενθουσιασμένοι από την εύρεση ενός διαμερίσματος σε προάστιο του Παρισιού, δίπλα σε ανθρώπους της τάξης τους, ανθρώπους που τους υποδέχονταν ως ίσους. 

Η κτιριακή εγκατάλειψη αντανακλάται στις σχέσεις των ανθρώπων. Ο Γιούρι πλέον είναι μόνος. Η μητέρα, κι αυτή μόνη της, «τρέχει» πίσω από τους γκόμενούς της. Ο Γιούρι, όμως, δεν θέλει να κατεδαφιστεί το Γκαγκάριν. Εκεί γεννήθηκε, εκεί μεγάλωσε 16 χρόνια και έχει την αυταπάτη ότι μπορεί να δώσει τη μάχη, μαζί με τους γείτονές του, και να πείσει τις αρμόδιες κρατικές αρχές ότι οι ίδιοι οι ένοικοι του κτιρίου θα τα καταφέρουν να φτιάξουν μια βιώσιμη σύγχρονη εκδοχή του. Τα σχέδιά του συντρίβονται πάνω στη γενική απογοήτευση των γειτόνων του και βέβαια στις ίδιες τις αντικειμενικές συνθήκες. Η απόφαση είναι ειλημμένη, όπως μεθοδευμένη ήταν και η εγκατάλειψη του κτιριακού συγκροτήματος, προκειμένου να αξιοποιηθεί η χρήση της γης για επικερδείς δραστηριότητες του κεφαλαίου (ανέγερση νέων συγκροτημάτων με σύγχρονα διαμερίσματα και πώλησή τους σε αστούς και μεσοαστούς του Παρισιού).

Με αυτό το στόρι ως υπόθεση της ταινίας, οι σκηνοθέτες Φανί Λιατάρ και Ζερεμί Τρουίλ έφτιαξαν ένα φουτουριστικό κομψοτέχνημα, αξιοποιώντας περίτεχνα τον όγκο του συγκροτήματος, το ύψος των πολυκατοικιών, τη συμμετρία τους, τη συνειρμική σύνδεση με τον πραγματικό κοσμοναύτη Γκαγκάριν, παρουσιάζοντας ως κεντρική καλλιτεχνική ιδέα την ταύτιση του οικοδομικού συγκροτήματος με ένα διαστημόπλοιο. 

Από την αρχή ως το τέλος του έργου σειρά ήχων και εικόνων παραπέμπουν σε διαστημική πτήση, με την τελική σκηνή να ταυτίζει συνειρμικά την έκρηξη της κατεδάφισης του συγκροτήματος με την απογείωση διαστημόπλοιου. Η δραματική έξαρση που επιτυγχάνεται στο τέλος είναι ξεχωριστή με αυτή την τεχνική. Οχι, κανείς δεν πηγαίνει στο φεγγάρι, ούτε είναι η ταινία επιστημονικής φαντασίας. Η ταύτιση με τη διαστημική πτήση γίνεται μέσω έμμεσων αναφορών σε εικόνες και πλάνα που έχουν καταγραφεί στη συνείδησή μας ως θεατές, από ντοκουμέντα εποχής και από ταινίες επιστημονικής φαντασίας (βλέπε «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Κιούμπρικ). Σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούνται από τους σκηνοθέτες και ντοκουμέντα άμεσα (μια τηλεόραση τα δείχνει στο χώρο, παράλληλα με την εξέλιξη της ιστορίας), χωρίς να αλλοιώνουν την πλοκή της ιστορίας τους. 

Η γεωμετρική συμμετρία με έμμεση αναφορά στη σκηνοθεσία του Κιούμπρικ στην «Οδύσσεια του Διαστήματος».

Επιπλέον, η περιρρέουσα «διαστημική» ατμόσφαιρα του φιλμ διαμορφώνεται βαθμιαία με σκηνές όπως η έκλειψη ηλίου ή μια χαρακτηριστική σκηνή με τους φίλους του Γιούρι, την τσιγγάνα Ντιάνα και τον μοναδικό γείτονά του, συγκάτοικο στο Γκαγκάριν, που συμμερίζεται την ίδια αυταπάτη με τον Γιούρι, ότι μπορούν να σώσουν το Γκαγκάριν, να αράζουν στην ταράτσα του κτιρίου, να κοιτούν τα άστρα (προφανώς και τα άστρα δεν φαίνονται στο Παρίσι, λόγω του φωτισμού της μεγαλούπολης) και να ρεμβάζουν, έτσι ώστε, καθώς προχωρά η εξέλιξη της ταινίας, να αισθανόμαστε ολοένα και περισσότερο την ταύτιση με το διάστημα.

Η ταινία είναι μια ατέλειωτη διαδοχή από σκηνές με πλάνα χρωματισμένα με την παλέτα του γάλλου ζωγράφου Ανρί Ματίς. Το χρώμα κάθε τοίχου, το χρώμα των ρούχων, όλα είναι επιλεγμένα ώστε να δίνουν συγκεκριμένους χρωματικούς τόνους. Η μεταφορά από το ένα διαμέρισμα στο άλλο, από τον έναν όροφο στον άλλο δεν γίνεται καταιγιστικά και το μάτι κρατά τις εντυπώσεις από τον φωτισμό και τα χρώματα χωρίς να κουράζεται. Η ταινία είναι σαν να επισκέπτεσαι μια έκθεση ζωγραφικής του Ματίς και στο τέλος της ταινίας ο παρατηρητικός και προσεκτικός θεατής αισθάνεται όντως μια μοναδική αισθητική απόλαυση.

Χαρακτηριστικό πλάνο με χρώματα του Ματίς. Το τσιγγάνικο κόκκινο στα μαλλιά της Ντιάνα και το χρώμα των ματιών της συνδυάζεται με τα υπόλοιπα χρώματα στο φόντο (πορτοκαλί και συγκεκριμένη απόχρωση του πράσινου).
Το μπλε σαν χρωματική μάσκα στο πρόσωπο του μικρού παραπέμπει απευθείας στον Ματίς.
Πίνακας του Ματίς.

Το τέλος της ταινίας είναι όπως το τέλος σε ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή, όπου το μέλλον προδιαγράφεται άγνωστο. Οι παλιοί ένοικοι του Γκαγκάριν, όσοι κατάφεραν να βρουν νέα οικία, είτε φιλοξενούμενοι είτε με νέα βάσανα και νοίκια σε κάποιο άλλο φτωχικό διαμέρισμα του Παρισιού, συγκεντρώνονται έξω από το συγκρότημα τη νύχτα που θα κατεδαφιστεί με έκρηξη για να το αποχαιρετήσουν. Ο Γιούρι θέλει να ταξιδέψει στο διάστημα μόνιμα και παραμένει στο συγκρότημα. Οι υπόλοιποι δεν το γνωρίζουν. Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του Τάσου Λειβαδίτη (30 Οκτώβρη του ‘88) το σημείωμα αυτό κλείνει με ένα ποίημά του που ταιριάζει στην περίσταση:

Περιμένοντας το βράδυ

Δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω πού, δεν ξέρω πότε, όμως τα βράδια
κάποιος κλαίει πίσω από την πόρτα
κι η μουσική είναι φίλη μας – και συχνά μέσα στον ύπνο
ακούμε τα βήματα παλιών πνιγμένων ή περνούν μες
στον καθρέφτη πρόσωπα
που τα είδαμε κάποτε σ’ ένα δρόμο ή ένα παράθυρο
και ξανάρχονται επίμονα
σαν ένα άρωμα απ’ τη νιότη μας – το μέλλον είναι άγνωστο
το παρελθόν ένα αίνιγμα
η στιγμή βιαστική κι ανεξήγητη.
Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στο βάθος
άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι
οι καγκελόπορτες το βράδυ ανοίγουνε μ’ ένα λυγμό
οι ταχυδρόμοι ξέχασαν το δρόμο
κι η εξήγηση θα ‘ρθει κάποτε
όταν δεν θα χρειάζεται πια καμία εξήγηση

Α, πόσα ρόδα στο ηλιοβασίλεμα – τι έρωτες Θεέ μου, τι ηδονές
τι όνειρα,
ας πάμε τώρα να εξαγνιστούμε μες στη λησμονιά.

Γκουίντο Ντι Πρόζα

YΓ. Στο επόμενο, με αφορμή την επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης, αφιέρωμα στο «μοντάζ των εντυπώσεων», τη μεγάλη προσφορά των σοβιετικών πρωτοπόρων σκηνοθετών στο παγκόσμιο σινεμά. Η «ανάλυση» για άλλη μια φορά θα βασίζεται και σε ζωγράφους. Αυτή τη φορά οι ίδιοι οι σοβιετικοί σκηνοθέτες έχουν δώσει το απαραίτητο «σκονάκι» στα γραπτά τους. Δεν έκρυβαν τις επιρροές τους.

 

Εκτύπωση 🖨
ΣΙΝΕΜΑ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠροειλημμένη απόφαση – εκτροπή από τη νομιμότητα η πρόταση της εισαγγελέα Λαμίας για την αποφυλάκιση του Δημήτρη Κουφοντίνα
Επόμενο άρθρο Ετσι έστησαν τη δικογραφία σε βάρος των συλληφθέντων στα Σεπόλια, στις 17.11.2020

Σχετικά Αρθρα

Σήμερα στην Κόντρα: ’48, Αντίσταση στο μεγάλο εποικισμό

Στο πλαίσιο του κινηματογραφικού αφιερώματος: Sumud

Εκδηλώσεις 5 Δεκ 2025, 08:28

Εισβολή πάνοπλων ασφαλιτών και μπάτσων και διάλυση παιδικής παράστασης στο Παλαιστινιακό Εθνικό Θέατρο της Ανατολικής Ιερουσαλήμ

Πολιτισμός 26 Νοέ 2025, 18:53

Το Ισλάμ και η Χαμάς πρέπει να αφεθούν να μιλήσουν με τη δική τους φωνή

Το βάθρο του «Ιουδαιο-Χριστιανικού Πολιτισμού»

Πολιτισμός 25 Νοέ 2025, 18:13

Sumud / Ακλόνητοι

Κινηματογραφικές προβολές στην Κόντρα

Πολιτισμός 23 Νοέ 2025, 18:36

Γιάννη Λομβαρδά: Η υπόθεση του Θεού – Επιστήμη vs Θρησκεία

Πολιτισμός 23 Νοέ 2025, 06:54

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

Πολιτισμός 19 Νοέ 2025, 11:45
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Παλαιστινιακή Αντίσταση προς μέλη προδοτικών συμμοριών: Εχετε δέκα μέρες να παραδοθείτε δηλώνοντας μετάνοια

Διαφορετικά, θα έχετε την τύχη του Αμπού Σαμπάμπ

5 Δεκ 2025, 18:47
Οικονομία

Τι γυρεύει ο Παπασταύρου στο αμερικάνικο σιωνιστικό λόμπι;

5 Δεκ 2025, 14:24
Παιδεία

Εκλεισαν τα σχολεία: Υποκρισία στη νιοστή

5 Δεκ 2025, 13:31
Οικονομία

O Kεφαλογιάννης σε ρόλο διαφημιστή γερμανικής αλυσίδας

5 Δεκ 2025, 13:24
Κόντρες

O αετός κι ο γυμνοσάλιαγκας

5 Δεκ 2025, 12:29
Εργατικά

Υπάλληλος της Περιφέρειας Αττικής πήγε, συνοδεία μπάτσων, να συλλάβει συναδέλφους του!

5 Δεκ 2025, 10:02
Εκδηλώσεις

Σήμερα στην Κόντρα: ’48, Αντίσταση στο μεγάλο εποικισμό

Στο πλαίσιο του κινηματογραφικού αφιερώματος: Sumud

5 Δεκ 2025, 08:28
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Δεκέμβρη

5 Δεκ 2025, 00:01
Πολιτική

Tσίπρας προς αντιπολίτευση: Είστε άχρηστοι, αναλαμβάνω εγώ

4 Δεκ 2025, 21:56
Πολιτική

Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το… τρολ Δένδιας

4 Δεκ 2025, 20:30
Διεθνή

Η Παλαιστίνη γιορτάζει: Η Αντίσταση ξεπάστρεψε τον αρχιδωσίλογο Αμπού Σαμπάμπ και τον υπαρχηγό του

4 Δεκ 2025, 19:51
Διεθνή

Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία

4 Δεκ 2025, 12:37
Κόντρες

Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου

4 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

4 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

3 Δεκ 2025, 21:08
Αγροτικά

Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

3 Δεκ 2025, 15:17
Κόντρες

Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι

3 Δεκ 2025, 14:33
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

3 Δεκ 2025, 10:10
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Δεκέμβρη

Ημέρα εθελοντισμού.

Αϊτή: Ημέρα ανακάλυψης (1492).

1977: Συλλαμβάνονται μετά από ανταλλαγή πυροβολισμών στα γαλλοελβετικά σύνορα δύο μέλη της RAF (Πέτερ Στολ και Τζουλιάνε Πλάμπεκ).

1981: Καταργείται η φυλάκιση για μοιχεία στην Ελλάδα.

1984: Συγκρούσεις αστυνομίας διαδηλωτών για την επίσκεψη Λεπέν («Caravel»), 176 συλλήψεις.

1990: Η μεγαλύτερη απόδραση κρατουμένων στην Ελλάδα (81 από τον Κορυδαλλό).

1995: Ασκείται δίωξη κατά του καθηγητή του Παντείου Γιώργου Ρούσση και του ηθοποιού Βασίλη Διαμαντόπουλου για «εγκωμιασμό αξιόποινων πράξεων», όπως χαρακτηρίστηκαν οι απόψεις που διατύπωσαν για τα επεισόδια στο Πολυτεχνείο.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo