Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός
  • «Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα
  • H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ
  • Σαν σήμερα 1 Ιούνη
  • «Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3
  • Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»«Γκαγκάριν»: Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στὸ βάθος, άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι
Πολιτισμός

«Γκαγκάριν»: Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στὸ βάθος, άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr31 Οκτ 2021, 09:33

Το φιλμ «Γκαγκάριν» που άρχισε να προβάλλεται τον Οκτώβρη στην Ελλάδα, γυρίστηκε λίγο πριν κατεδαφιστεί η «Πολιτεία Γκαγκάριν» (η κατεδάφιση ξεκίνησε το 2019 και ολοκληρώθηκε το 2020) στη συνοικία, νοτιοανατολικό προάστιο του Παρισιού, Ιβρί-Σιρ-Σεν. Ο δήμος ήταν προπύργιο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Γαλλίας και ακόμη και τα χρόνια που το γαλλικό κόμμα μετατράπηκε σε ρεβιζιονιστικό, τα ηνία του δήμου παρέμειναν στα χέρια του. Η «Πολιτεία Γκαγκάριν» ήταν ένα συγκρότημα εργατικών πολυκατοικιών, γιγαντιαίων διαστάσεων, με 13 ορόφους ύψος και χωρητικότητα 370 διαμερίσματα. Το οικοδομικό αυτό συγκρότημα ανεγέρθηκε το 1961-63 υπό την επίβλεψη της δημοτικής αρχής και στα εγκαίνια παρευρέθη ο ίδιος ο Γιούρι Γκαγκάριν, ο πρώτος κοσμοναύτης της ιστορίας. 

Η πολιτεία αυτή, με την κόκκινη μπογιά που τραβάει το μάτι από μακριά, ήταν το «καμάρι» των γάλλων ρεβιζιονιστών, γιατί στην εποχή της ανέγερσής της οι εγκαταστάσεις της ήταν εξαιρετικά σύγχρονες. Οι ανελκυστήρες, ο κεντρικός φωτισμός, οι κουζίνες και τα ίδια τα μπάνια ήταν πράγματα αδιανόητα για τους εργάτες της εποχής, που συγκεντρώνονταν στον Παρίσι σε τρώγλες ή νεόδμητες, άχαρες, ψηλές πολυκατοικίες στην εργατική ζώνη του Παρισιού μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και την επακόλουθη ανοικοδόμηση καθώς και μαζική προλεταριοποίηση της φτωχής αγροτιάς, που συνετελέσθη εκείνη την περίοδο. Στην πορεία της αποβιομηχάνισης του Παρισιού, δυο δεκαετίες αργότερα, το οικοδομικό συγκρότημα εγκαταλείφθηκε στη τύχη του. Αρκετοί μετανάστες 2ης και 3ης γενιάς, σήμερα με γαλλική υπηκοότητα, με καταγωγή από Αλγερία και γενικά το Μαγκρέμπ (Βόρεια Αφρική), συνέχισαν να κατοικούν σε αυτό. Λόγω της ανύπαρκτης συντήρησής του, οι εγκαταστάσεις άρχισαν να καταστρέφονται και τα κτίρια του συγκροτήματος άρχισαν να εμφανίζουν σημαντικά προβλήματα για τη συνέχιση της διαμονής σε αυτό (αρουραίοι, πρόβλημα με τα υδραυλικά, κίνδυνος για πυρκαγιά από την πεπαλαιωμένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση). 

Το φιλμ παρουσιάζει μια ιστορία που εκτυλίσσεται στα εντός, εκτός και επί τα αυτά μέρη της «Πολιτείας Γκαγκάριν» λίγο πριν την οριστική απόφαση των αρμόδιων αρχών να κατεδαφιστεί. Ο κεντρικός ήρωας είναι ένας δεκαεξάχρονος μαύρος, που το όνομά του είναι Γιούρι. Το έδωσαν οι γονείς του όταν κατέφτασαν νεότατοι στην Πολιτεία, ενθουσιασμένοι από την εύρεση ενός διαμερίσματος σε προάστιο του Παρισιού, δίπλα σε ανθρώπους της τάξης τους, ανθρώπους που τους υποδέχονταν ως ίσους. 

Η κτιριακή εγκατάλειψη αντανακλάται στις σχέσεις των ανθρώπων. Ο Γιούρι πλέον είναι μόνος. Η μητέρα, κι αυτή μόνη της, «τρέχει» πίσω από τους γκόμενούς της. Ο Γιούρι, όμως, δεν θέλει να κατεδαφιστεί το Γκαγκάριν. Εκεί γεννήθηκε, εκεί μεγάλωσε 16 χρόνια και έχει την αυταπάτη ότι μπορεί να δώσει τη μάχη, μαζί με τους γείτονές του, και να πείσει τις αρμόδιες κρατικές αρχές ότι οι ίδιοι οι ένοικοι του κτιρίου θα τα καταφέρουν να φτιάξουν μια βιώσιμη σύγχρονη εκδοχή του. Τα σχέδιά του συντρίβονται πάνω στη γενική απογοήτευση των γειτόνων του και βέβαια στις ίδιες τις αντικειμενικές συνθήκες. Η απόφαση είναι ειλημμένη, όπως μεθοδευμένη ήταν και η εγκατάλειψη του κτιριακού συγκροτήματος, προκειμένου να αξιοποιηθεί η χρήση της γης για επικερδείς δραστηριότητες του κεφαλαίου (ανέγερση νέων συγκροτημάτων με σύγχρονα διαμερίσματα και πώλησή τους σε αστούς και μεσοαστούς του Παρισιού).

Με αυτό το στόρι ως υπόθεση της ταινίας, οι σκηνοθέτες Φανί Λιατάρ και Ζερεμί Τρουίλ έφτιαξαν ένα φουτουριστικό κομψοτέχνημα, αξιοποιώντας περίτεχνα τον όγκο του συγκροτήματος, το ύψος των πολυκατοικιών, τη συμμετρία τους, τη συνειρμική σύνδεση με τον πραγματικό κοσμοναύτη Γκαγκάριν, παρουσιάζοντας ως κεντρική καλλιτεχνική ιδέα την ταύτιση του οικοδομικού συγκροτήματος με ένα διαστημόπλοιο. 

Από την αρχή ως το τέλος του έργου σειρά ήχων και εικόνων παραπέμπουν σε διαστημική πτήση, με την τελική σκηνή να ταυτίζει συνειρμικά την έκρηξη της κατεδάφισης του συγκροτήματος με την απογείωση διαστημόπλοιου. Η δραματική έξαρση που επιτυγχάνεται στο τέλος είναι ξεχωριστή με αυτή την τεχνική. Οχι, κανείς δεν πηγαίνει στο φεγγάρι, ούτε είναι η ταινία επιστημονικής φαντασίας. Η ταύτιση με τη διαστημική πτήση γίνεται μέσω έμμεσων αναφορών σε εικόνες και πλάνα που έχουν καταγραφεί στη συνείδησή μας ως θεατές, από ντοκουμέντα εποχής και από ταινίες επιστημονικής φαντασίας (βλέπε «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Κιούμπρικ). Σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούνται από τους σκηνοθέτες και ντοκουμέντα άμεσα (μια τηλεόραση τα δείχνει στο χώρο, παράλληλα με την εξέλιξη της ιστορίας), χωρίς να αλλοιώνουν την πλοκή της ιστορίας τους. 

Η γεωμετρική συμμετρία με έμμεση αναφορά στη σκηνοθεσία του Κιούμπρικ στην «Οδύσσεια του Διαστήματος».

Επιπλέον, η περιρρέουσα «διαστημική» ατμόσφαιρα του φιλμ διαμορφώνεται βαθμιαία με σκηνές όπως η έκλειψη ηλίου ή μια χαρακτηριστική σκηνή με τους φίλους του Γιούρι, την τσιγγάνα Ντιάνα και τον μοναδικό γείτονά του, συγκάτοικο στο Γκαγκάριν, που συμμερίζεται την ίδια αυταπάτη με τον Γιούρι, ότι μπορούν να σώσουν το Γκαγκάριν, να αράζουν στην ταράτσα του κτιρίου, να κοιτούν τα άστρα (προφανώς και τα άστρα δεν φαίνονται στο Παρίσι, λόγω του φωτισμού της μεγαλούπολης) και να ρεμβάζουν, έτσι ώστε, καθώς προχωρά η εξέλιξη της ταινίας, να αισθανόμαστε ολοένα και περισσότερο την ταύτιση με το διάστημα.

Η ταινία είναι μια ατέλειωτη διαδοχή από σκηνές με πλάνα χρωματισμένα με την παλέτα του γάλλου ζωγράφου Ανρί Ματίς. Το χρώμα κάθε τοίχου, το χρώμα των ρούχων, όλα είναι επιλεγμένα ώστε να δίνουν συγκεκριμένους χρωματικούς τόνους. Η μεταφορά από το ένα διαμέρισμα στο άλλο, από τον έναν όροφο στον άλλο δεν γίνεται καταιγιστικά και το μάτι κρατά τις εντυπώσεις από τον φωτισμό και τα χρώματα χωρίς να κουράζεται. Η ταινία είναι σαν να επισκέπτεσαι μια έκθεση ζωγραφικής του Ματίς και στο τέλος της ταινίας ο παρατηρητικός και προσεκτικός θεατής αισθάνεται όντως μια μοναδική αισθητική απόλαυση.

Χαρακτηριστικό πλάνο με χρώματα του Ματίς. Το τσιγγάνικο κόκκινο στα μαλλιά της Ντιάνα και το χρώμα των ματιών της συνδυάζεται με τα υπόλοιπα χρώματα στο φόντο (πορτοκαλί και συγκεκριμένη απόχρωση του πράσινου).
Το μπλε σαν χρωματική μάσκα στο πρόσωπο του μικρού παραπέμπει απευθείας στον Ματίς.
Πίνακας του Ματίς.

Το τέλος της ταινίας είναι όπως το τέλος σε ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή, όπου το μέλλον προδιαγράφεται άγνωστο. Οι παλιοί ένοικοι του Γκαγκάριν, όσοι κατάφεραν να βρουν νέα οικία, είτε φιλοξενούμενοι είτε με νέα βάσανα και νοίκια σε κάποιο άλλο φτωχικό διαμέρισμα του Παρισιού, συγκεντρώνονται έξω από το συγκρότημα τη νύχτα που θα κατεδαφιστεί με έκρηξη για να το αποχαιρετήσουν. Ο Γιούρι θέλει να ταξιδέψει στο διάστημα μόνιμα και παραμένει στο συγκρότημα. Οι υπόλοιποι δεν το γνωρίζουν. Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του Τάσου Λειβαδίτη (30 Οκτώβρη του ‘88) το σημείωμα αυτό κλείνει με ένα ποίημά του που ταιριάζει στην περίσταση:

Περιμένοντας το βράδυ

Δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω πού, δεν ξέρω πότε, όμως τα βράδια
κάποιος κλαίει πίσω από την πόρτα
κι η μουσική είναι φίλη μας – και συχνά μέσα στον ύπνο
ακούμε τα βήματα παλιών πνιγμένων ή περνούν μες
στον καθρέφτη πρόσωπα
που τα είδαμε κάποτε σ’ ένα δρόμο ή ένα παράθυρο
και ξανάρχονται επίμονα
σαν ένα άρωμα απ’ τη νιότη μας – το μέλλον είναι άγνωστο
το παρελθόν ένα αίνιγμα
η στιγμή βιαστική κι ανεξήγητη.
Οι ταξιδιώτες χάθηκαν στο βάθος
άλλους τους κράτησε για πάντα το φεγγάρι
οι καγκελόπορτες το βράδυ ανοίγουνε μ’ ένα λυγμό
οι ταχυδρόμοι ξέχασαν το δρόμο
κι η εξήγηση θα ‘ρθει κάποτε
όταν δεν θα χρειάζεται πια καμία εξήγηση

Α, πόσα ρόδα στο ηλιοβασίλεμα – τι έρωτες Θεέ μου, τι ηδονές
τι όνειρα,
ας πάμε τώρα να εξαγνιστούμε μες στη λησμονιά.

Γκουίντο Ντι Πρόζα

YΓ. Στο επόμενο, με αφορμή την επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης, αφιέρωμα στο «μοντάζ των εντυπώσεων», τη μεγάλη προσφορά των σοβιετικών πρωτοπόρων σκηνοθετών στο παγκόσμιο σινεμά. Η «ανάλυση» για άλλη μια φορά θα βασίζεται και σε ζωγράφους. Αυτή τη φορά οι ίδιοι οι σοβιετικοί σκηνοθέτες έχουν δώσει το απαραίτητο «σκονάκι» στα γραπτά τους. Δεν έκρυβαν τις επιρροές τους.

 

Εκτύπωση 🖨
ΣΙΝΕΜΑ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠροειλημμένη απόφαση – εκτροπή από τη νομιμότητα η πρόταση της εισαγγελέα Λαμίας για την αποφυλάκιση του Δημήτρη Κουφοντίνα
Επόμενο άρθρο Ετσι έστησαν τη δικογραφία σε βάρος των συλληφθέντων στα Σεπόλια, στις 17.11.2020

Σχετικά Αρθρα

Από τον Ερικ στη Γλυκερία… Τι συμφορά!

Και το πορδοβούλωμα «Φοίβος»

Πολιτισμός 28 Μάι 2025, 10:11

Απέκτησε και η μουσική σκηνή τον Χωμενίδη της…

ή, αν προτιμάτε, τον Πρετεντέρη της

Πολιτισμός 18 Μάι 2025, 13:42

Adania Shibli: Ασήμαντη λεπτομέρεια 

Πολιτισμός 18 Μάι 2025, 06:10

Ετσι διαγράφονται τα σημάδια της Ιστορίας και του Πολιτισμού

Πολιτισμός 17 Μάι 2025, 11:28

Εβραία καλλιτέχνις απαντάει στους “Χωμενίδηδες”

Δήλωση της Ισραηλινής καλλιτέχνιδας και παιδαγωγού Άντι Λιράζ (Adi Liraz) για τη ματαίωση της εκδήλωσης της Ισραηλινής Πρεσβείας στη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός 13 Μάι 2025, 13:49

Kehlani: Στο στόχαστρο του σιωναζισμού και των υποστηρικτών του

Πολιτισμός 11 Μάι 2025, 12:21
Ροή Ειδήσεων
Αθλητισμός

Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός

1 Ιούν 2025, 12:43
Διεθνή

«Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα

Η Χαμάς, με τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των αντιστασιακών οργανώσεων, απάντησε στην πρόταση ΗΠΑ-Ισραήλ

1 Ιούν 2025, 12:16
Αθλητισμός

H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ

Από τους οπαδούς της Παρί Σαν Ζερμέν

1 Ιούν 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

1 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3

Μνημόσυνο στη σιωνιστική οντότητα για τις 600 μέρες ενός χαμένου πολέμου

31 Μάι 2025, 09:01
Παιδεία

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

31 Μάι 2025, 06:38
Πολιτική

Oλοι/ες σήμερα στην πορεία στη σιωνιστική πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 πμ, Πάρκο Ελευθερίας

31 Μάι 2025, 00:05
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

31 Μάι 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Μάη

31 Μάι 2025, 00:01
Κόντρες

Χειρότερη και από τη Μπριζίτ

30 Μάι 2025, 21:33
Καταστολή

Δίκη για τη σκευωρία των Σεπολίων: Αναβολή, επειδή η πρόεδρος έχει… μεταπτυχιακό!

30 Μάι 2025, 21:32
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 2

Και εκκαθάριση ομάδας δωσίλογων

30 Μάι 2025, 20:07
Πολιτική

Oλοι/ες αύριο στην πορεία στην Ισραηλινή πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 π.μ., Πάρκο Ελευθερίας

30 Μάι 2025, 13:56
Διεθνή

Αυτή είναι η συμφωνία που προτείνουν στην Παλαιστινιακή Αντίσταση σιωναζιστές και Αμερικάνοι

Η Χαμάς κρατάει ανοιχτή τη διαπραγμάτευση, ξέροντας ότι τελικά οι σιωναζιστές θα συρθούν στους όρους της Αντίστασης

30 Μάι 2025, 10:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάη

30 Μάι 2025, 00:01
Πολιτική

Αθλια μεθόδευση Μητσοτάκη για να θαφτούν οριστικά οι κακουργηματικές ποινικές ευθύνες του ίδιου και του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών

29 Μάι 2025, 22:00
Διεθνή

Παγίδες θανάτου τα αμερικανο-σιωνιστικά «κέντρα διανομής βοήθειας» στη Γάζα

Προς οριστική κατάρρευση βαδίζει ο βρόμικος αυτός μηχανισμός

29 Μάι 2025, 14:06
Διεθνή

Aπό το «Σπάσιμο του Ξίφους» στις «Πύλες της Κόλασης» και από εκεί στις «Πέτρες του Δαβίδ»

29 Μάι 2025, 12:05
Αθλητισμός

Eπέλεξαν να κρατήσουν ψηλά τη σημαία, παρά να σηκώσουν το Κύπελλο

Αγγλία, ποδόσφαιρο γυναικών

29 Μάι 2025, 10:53
Η παπάρα

Ντιμπέιτ πολιτικών απατεώνων: νικητής ο ακροδεξιός

29 Μάι 2025, 10:08
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

Ημέρα γάλακτος.

1945: Η ΚΕ του ΕΑΜ καταγγέλλει ότι μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας έχουν δολοφονηθεί πεντακόσιοι και φυλακιστεί 30.000 αγωνιστές της εθνικής αντίστασης, ενώ κυκλοφορούν στην ύπαιθρο 150 ομάδες της δεξιάς με 20.000 οπλοφόρους.

1964: Καθιερώνεται με νόμο η υποχρεωτική συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων (πλην στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας) μετά τη συμπλήρωση 35ετίας.

1973: Ο Γεώργιος Παπαδόπουλος αυτοδιορίζεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

1979: Βόμβα στην Επιθεώρηση Εργασίας στη Νέα Ιωνία (ΕΛΑ).

1979: Καταδικάζονται δέκα μέλη της ακροδεξιάς Οργανώσεως Εθνικής Αποκαταστάσεως.

1987: Εκρήγνυται στον αέρα ελικόπτερο που μετέφερε τον πρωθυπουργό του Λιβάνου Ρασίντ Καραμέ (νεκρός) από εκρηκτικό μηχανισμό.

1989: Βόμβα στο κτίριο του υπουργείου Δικαιοσύνης (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα της Γάζας έχει πάρει καταστροφικές διαστάσεις, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Γι’ αυτό και ασκούνται πιέσεις διπλωματικές διεθνώς και μεμονωμένα, για να αρθεί ο αποκλεισμός και η απαγόρευση, η παρεμπόδιση αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας. Παρακολουθώ τις προσπάθειες της χώρας μας, ιδιαίτερα στον ΟΗΕ, που συμβαίνει, όπως ξέρετε, κύριε Πρόεδρε, τον τελευταίο μήνα να είμαστε προεδρεύουσα χώρα του Συμβουλίου Ασφαλείας υπό την ιδιότητα του μη μονίμου μέλους. Και θα αναφερθώ μόνο σε αυτά, χωρίς να θέλω ούτε να υποτιμήσω ούτε να υπερτιμήσω αυτές τις πρωτοβουλίες που συνήθως είναι συλλογικές.

Κωνσταντίνος Τασούλας

(Ο Φάμελλος, κάνοντας πως δε θυμάται τους εναγκαλισμούς του Τσίπρα με τον εγκληματία πολέμου Νετανιάχου και τις συμφωνίες -και στρατιωτικής συνεργασίας- της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τους σιωναζιστές του Τελ Αβίβ, πήγε στον Τασούλα για να του πει ότι «η θηριωδία, η οποία εξελίσσεται στη Γάζα και στην Παλαιστίνη, μας αφορά όλους και οφείλουμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες»! Του είπε, ακόμα, ότι «οι πρωτοβουλίες μέχρι στιγμής και οι επιλογές της κυβέρνησης, η οποία δεν έχει συμπαραταχθεί μαζί με τους ηγέτες άλλων χωρών και ευρωπαϊκών χωρών είναι αναντίστοιχες με τις σοβαρές ευθύνες που έχουμε». Και ο Τασούλας, προετοιμασμένος καλά καθώς γνώριζε το θέμα της επίσκεψης Φάμελλου, αφού διαπίστωσε ότι «το θέμα της Γάζας» -έτσι ακριβώς, «το θέμα της Γάζας», όχι η γενοκτονία, τα εγκλήματα πολέμου και τα παρόμοια- άρχισε να απαριθμεί από στήθους, με ημερομηνίες και λεπτομέρειες, τις… πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη υπέρ των Παλαιστίνιων! Πρέπει να ζήλεψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος την άνεση με την οποία ο Τασούλας εκφωνούσε το αισχρό αφήγημά του. Αιφνιδιασμένος από την προκλητική απάντηση Τασούλα, σε στιλ κυβερνητικού εκπρόσωπου, ο Φάμελλος κλείστηκε στο καβούκι του, λέγοντας αμήχανα: «Και εγώ, κύριε Πρόεδρε, χωρίς κανένα σχόλιο, όπως είπατε και εσείς, θα διατυπώσω την άποψή μου και στη συνέχεια, οφείλω να καταθέσω προτάσεις για να είναι η Ελλάδα στη σωστή πλευρά της ιστορίας που είναι η πλευρά της ανθρωπιάς και της ειρήνης». Ηταν ένα σύντομο ντιμπέιτ μεταξύ πολιτικών απατεώνων, στο οποίο νικητής βγήκε ο ακροδεξιός Τασούλας, που έδωσε στον Μητσοτάκη την ικανοποίηση της σκέψης ότι καλώς τον έβαλε στο προεδρικό μέγαρο, καθώς είναι αποφασισμένος να συμπεριφέρεται όχι σαν «ρυθμιστής του πολιτεύματος», αλλά ως φανατικός δεξιός και μεγαλοστέλεχος της ΝΔ)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo