Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 2 Ιούνη
  • Τους φώναξαν να πάρουν τρόφιμα και τους δολοφόνησαν εν ψυχρώ
  • Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός
  • «Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα
  • H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ
  • Σαν σήμερα 1 Ιούνη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Ερνστ Τελμαν – Ο γιος της τάξης του
Πολιτισμός

Ερνστ Τελμαν – Ο γιος της τάξης του

Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr23 Οκτ 2021, 19:36

Με αφορμή την συμπλήρωση 98 χρόνων από την ένοπλη εξέγερση του Αμβούργου (23 Οκτώβρη του 1923), ας ξαναδούμε την ταινία του σκηνοθέτη Κουρτ Μέτσιχ, παραγωγής Deutsche Film-Aktiengesellschaft (DEFA – κρατική κινηματογραφική εταιρία στη Γερμανική Λαοκρατική Δημοκρατία) 1954. Η ταινία αξίζει την προσοχή μας, όχι μόνο για την άψογη ιστορική συμπύκνωση των βασικών γεγονότων στη Γερμανία από τη λήξη του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου ως την εξέγερση του Αμβούργου, αλλά και για την καλλιτεχνική της επάρκεια, που στέκει σαφώς ψηλότερα από τις αντίστοιχες του καιρού της χολιγουντιανές παραγωγές. Η ταινία είναι ένα αριστούργημα προπαγάνδας φτιαγμένο με τα καλύτερα υλικά της γερμανικής καλλιτεχνικής παράδοσης του Μεσοπολέμου και της μεταγενέστερης του πολέμου οπτικοακουστικής δημιουργίας στη ΓΛΔ. 

Ο γράφων δεν έχει κανένα πρόβλημα με τη λέξη προπαγάνδα. H προπαγάνδα βγαίνει από τη ιταλική λέξη propagare, που σημαίνει: διαδίδω, δηλαδή διαδίδω τις ιδέες μου. Αν το συλλογιστεί κανείς με προσοχή, θα αντιληφθεί ότι όσοι καταριούνται τη στράτευση στην τέχνη, στις περισσότερες περιπτώσεις είναι οι ίδιοι στρατευμένοι στην αντιπέρα όχθη του πολιτικού φάσματος, και κάνουν καθαρή, καθαρότατη προπαγάνδα. Μπορεί κάποιος καλλιτέχνης να μην είναι πολιτικοποιημένος, μπορεί να είναι απλά κοινωνικά ευαίσθητος, μπορεί απλώς να έχει τις δικές του ανησυχίες που ελάχιστα να αντανακλούν όψεις της κοινωνικής ζωής, πάντα όμως, όταν μια πολιτική θύελλα ή οικονομική κρίση ξεσπάσει, όλες οι παραπάνω κατηγορίες θα λάβουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θέση στα κοινωνικά δρώμενα. Τον καιρό του πολέμου, όσοι ζωγραφίζουν ήρεμα ρυάκια και ποταμάκια, ανέφελους ουρανούς και όχι αστραπές και βροντές, σύννεφα και φουρτούνες σημαίνει αυτομάτως ότι εξασθενίζουν και υπονομεύουν το φρόνημα του ενός ή του άλλου εμπλεκόμενου στρατού. Παίρνουν θέση, με την καλλιτεχνική ιδιόχειρη γραφή τους, πάνω στα αισθήματα που διαπερνούν τα αντιμαχόμενα στρατόπεδα. 

Η ταινία «Ερνστ Τέλμαν – Ο γιος της τάξης του» είναι το επιστέγασμα μιας μεγάλης αναμέτρησης για την καλλιτεχνική επικράτηση ανάμεσα στην καπιταλιστική Δυτική Γερμανία, όπου οι Ναζί και οι συνεργάτες τους ξεπλένονταν από την αμερικανική κατοχική διοίκηση, προκειμένου να περιχαρακώσουν τα γερμανικά εδάφη στο άρμα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού, και στη ΓΛΔ, όπου οι αριστεροί και κομμουνιστές καλλιτέχνες, κάτω από την ομπρέλα της DEFA, ύψωναν την αντιφασιστική σημαία της ενιαίας, ανεξάρτητης, δημοκρατικής Γερμανίας, κόντρα στην ψυχροπολεμική προπαγάνδα της Δύσης, που πυροδοτούσε την ένταση και τη διαίρεση για την πλήρη υποταγή των εργαζομένων στα σχέδια του ιμπεριαλισμού.

Στη Δυτική Γερμανία επικρατούσαν τα «ψυχαγωγικά» μελοδράματα και άχαρες κωμωδίες (δεν θέλετε να ξέρετε τι σημαίνει μικροαστικό γερμανικό χιούμορ), που «δρούσαν» ως παρηγοριά για την καθημερινή βαρβαρότητα του καπιταλισμού, με στόχο να απομακρύνουν τους εργάτες από τους προβληματισμούς για την κοινωνική ζωή. Στη ΓΛΔ (την περίοδο που ακόμη δεν είχε επικρατήσει η αντεπαναστατική θύελλα του ρεβιζιονισμού), αντιθέτως, ο καλλιτεχνικός φακός φώτιζε όλες τις πλευρές της ζωής και επεδίωκε να προβληματίσει την εργατική τάξη πάνω στα πολιτικά και οικονομικά ζητήματα. Η τέχνη δρούσε ως όχημα για τη λαϊκή αφύπνιση και την ενθάρρυνση στην οικοδόμηση της νέας ζωής, απαλλαγμένης από τα εκμεταλλευτικά δεσμά.

Ο Ερνστ Τέλμαν ήταν μια ξεχωριστή ιστορική, ηγετική φυσιογνωμία, όχι μόνο του γερμανικού προλεταριάτου αλλά και του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος. Πολέμησε με συνέπεια μέχρι το τέλος την αστική τάξη της χώρας του, καθοδηγώντας διά πυρός και σιδήρου το Κομμουνιστικό Κόμμα Γερμανίας (KPD) στην άνοδο προς την εξουσία. Το Νοέμβρη του 1932, στις τελευταίες ελεύθερες εκλογές του Ράιχσταγκ, όταν οι Ναζί έχαναν 2 εκατομμύρια ψήφους (ακόμη δεν είχαν κυβερνήσει) και το KPD αποσπούσε 600.000 ψήφους από τους σοσιαλδημοκράτες, φτάνοντας συνολικά τις 6.000.000 ψήφους, ο συναγερμός είχε σημάνει «κόκκινο» στο επιτελείο της γερμανικής άρχουσας τάξης. Η τελευταία επέλεξε στην κρίσιμη καμπή της γερμανικής ιστορίας την ανάδειξη των Ναζί στην κυβέρνηση, τον Γενάρη του 1933. 

Ολη αυτή την περίοδο, η ηγεσία της κυβερνώσας γερμανικής σοσιαλδημοκρατίας υποτασσόταν συνεχώς στις απαιτήσεις του κεφαλαίου, βάζοντας σημαντικό κομμάτι της εργατικής τάξης στο γύψο πριν από την κρίσιμη αναμέτρηση, παίζοντας συνεχώς το παιχνίδι του «μικρότερου κακού»: καλύτερα «μνημονιάρα» των Βερσαλλιών, καλύτερα πετσόκομμα δικαιωμάτων, μισθών και συντάξεων, παρά να φοβίσουμε τους κεφαλαιοκράτες και να καταλήξουμε με κυβέρνηση… Ναζί. Αυτό, όμως έγινε τελικά. 

Ο Τέλμαν δεν πρόδωσε ποτέ την τάξη του, γι’ αυτό και οι Ναζί τον δολοφόνησαν λίγο πριν από τη λήξη του πολέμου, τον Αύγουστο του 1944, όταν η έκβαση του πολέμου είχε ουσιαστικά κριθεί. Δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση το κομμουνιστικό κόμμα της αναγεννημένης από τις στάχτες του πολεμικού ολέθρου Γερμανίας να έχει τον Τέλμαν αρχηγό. Για την αυταπάρνησή του, τη θυσία του, την αξιοζήλευτη αγωνιστική στάση ζωής του, ο Τέλμαν χαράκτηκε βαθιά στη συνείδηση των γερμανών εργατών ως «η φωνή και η γροθιά του λαού», το σύμβολο ενός αναγεννημένου λαού από το ζυγό της πιο βάρβαρης μορφής δικτατορίας του χρηματιστικού κεφαλαίου: της ναζιστικής διακυβέρνησης.

Η ταινία ξεκινά με την αναγγελία στο δυτικό μέτωπο ότι οι ναύτες του πολεμικού ναυτικού εξεγέρθηκαν στο Κίελο τον Νοέμβρη του 1918. Ο αγγελιοφόρος στρατιώτης, χαρούμενος και αδημονώντας να μεταφέρει το μήνυμα όσο πιο πλατιά γίνεται στα χαρακώματα, πέφτει νεκρός από τους βομβαρδισμούς. Ο Τέλμαν και ο σύντροφός του Φίτε Γιάνσεν, μια μυθοπλαστική φιγούρα για τις ανάγκες της ταινίας, στρατευμένοι φαντάροι και οι δυο, αναλαμβάνουν ηγετική δράση για να σταματήσουν τις εχθροπραξίες, κόντρα στους αξιωματικούς τους. Η επανάσταση απλώνεται στα χαρακώματα, η κόκκινη σημαία υψώνεται στη θέση της σημαίας του Ράιχ. Η συνέχεια δίνεται στο Βερολίνο. 

Η κόκκινη σημαία αναδεικνύεται εκρηκτικά με φόντο την επιλεγμένη παλέτα χρωμάτων που χρωματίζει όλη την ταινία.

Ο Καρλ Λίμπκνεχτ, ηγετικό στέλεχος των σπαρτακιστών, της επαναστατικής φράξιας εντός του κεντριστικού Ανεξάρτητου Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (USPD), που έχει ήδη αποσπαστεί από το SPD κατά τη διάρκεια του πολέμου, εξαγγέλλει την έναρξη της προλεταριακής επανάστασης. Οι ηγέτες του SPD (Εμπερτ, Σάιντεμαν, Νόσκε) ραδιουργούν με την Ράιχσβερ (το γερμανικό στρατιωτικό επιτελείο) για την ανατροπή της επανάστασης. Σχηματίζονται τα Φράικορπς, εξοπλισμένα από παράγοντες της Ράιχσβερ, μονάδες λούμπεν προλετάριων και μικροαστών εθνικιστών, που σταδιακά προελαύνουν. Οι σπαρτακιστές εγκαταλείπουν το USPD και ιδρύουν το Kομμουνιστικό Κόμμα Γερμανίας (ΚPD) τον Δεκέμβρη του 1918. Τα Φράικορπς απαγάγουν τους ηγέτες του KPD, Ρόζα Λούξεμπουργκ και Καρλ Λίμπκνεχτ, και τους δολοφονούν στις 15 Γενάρη του 1919. Οι σπαρτακιστές πολεμούν λυσσαλέα στα οδοφράγματα, απομονώνονται και ηττώνται.

Το πλάνο επιστρέφει στο Αμβούργο. Οι εργάτες στο λιμάνι του Αμβούργου σταματούν τις εργασίες τους. Ανάμεσά τους βρίσκεται ο Τέλμαν που αναγγέλλει το γεγονός της δολοφονίας, δίνοντας όρκο για τη συνέχιση του αγώνα, θυμίζοντας τα λόγια του Λίμπκνεχτ: Trotz alledem. Παρ’ όλες τις δυσκολίες… Ο Τέλμαν είναι ακόμη ένας από τους γιούς της τάξης του. 

Θα ακολουθήσει το πραξικόπημα του Καπ τον Μάρτη του 1920. Η κυβερνώσα σοσιαλδημοκρατία έχει κάνει όλες τις απαραίτητες βρωμοδουλειές, υπονομεύοντας την επανάσταση, ψηφίζοντας τη συνθήκη των Βερσαλλιών. Η αστική τάξη δεν την χρειάζεται. Δεν χρειάζεται καν τη δημοκρατία. Τα Φράικορπς θα επιχειρήσουν να πάρουν την εξουσία ανατρέποντας την κυβέρνηση των σοσιαλδημοκρατών και η Γερμανία θα παραλύσει από μια γενική απεργία που σάρωσε όλα τα βιομηχανικά κέντρα. Ο Τέλμαν είναι ακόμη στο USPD και πρωτοστατεί στο τσάκισμα των Φράικορπς στο Αμβούργο. Σε συνέδριο του USPD στο Αμβούργο, που θα ακολουθήσει μετά τα γεγονότα, το 98% του κόμματος τάσσεται με τον Τέλμαν που ζητά την ένταξη των μελών του USPD στο Kομμουνιστικό Κόμμα της Γερμανίας. 

Η ταινία τελειώνει με την εξέγερση του Αμβούργου το 1923. Την τελευταία μεγάλη ευκαιρία του γερμανικού προλεταριάτου να συντρίψει το ζυγό της αστικής τάξης. Σε κάθε μεγάλο σταθμό της γερμανικής επανάστασης, επανάσταση του Βερολίνου (1919), του Μονάχου (1919), της βιομηχανικής ζώνης του Ρουρ (1920), στη Σαξονία (1921), οι εξεγερμένοι εργάτες βρέθηκαν απομονωμένοι και ηττήθηκαν. Το 1923 τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Δυο ενιαιομετωπικές κυβερνήσεις κομμουνιστών με απογοητευμένους σοσιαλδημοκράτες είχαν ήδη σχηματιστεί σε Σαξονία και Θουριγγία. Οι απεργίες σάρωναν τη Γερμανία. Η οικονομική κρίση είχε μετατραπεί σε επαναστατική κατάσταση. Οι κυβερνώντες δεν μπορούσαν να κυβερνήσουν και οι κυβερνώμενοι δεν ήθελαν να κυβερνηθούν.

Η οπορτουνιστική ηγεσία του KPD, όμως, υπό την καθοδήγηση των Μπράντλερ και Ταλχάιμερ, ταλαντευόταν. Οι τελευταίοι είχαν την αμέριστη στήριξη των Τρότσκι, Ράντεκ και τη συνενοχή του Ζηνόβιεφ, από την πλευρά της Κομμουνιστικής Διεθνούς. Ο Στάλιν μειοψήφισε στην προσπάθειά του να τεθεί επιτακτικά τον Οκτώβρη το σύνθημα του σχηματισμού των σοβιέτ, πράγμα που τόνιζε και ο Τέλμαν που σφυροκοπούσε ανελέητα την ηγεσία (για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε την μπροσούρα της Κόντρας «Διδάγματα από τον Μεσοπόλεμο»). Ενώ η ημερομηνία της ένοπλης εξέγερσης είχε συμφωνηθεί, οι μόνοι που πήραν τα όπλα ξημερώματα της 23ης Οκτώβρη ήταν οι εργάτες του Αμβούργου, που με την καθοδήγηση του Τέλμαν εισέβαλαν στα αστυνομικά τμήματα, απαλλοτρίωσαν τα όπλα και έστησαν οδοφράγματα σε όλο το Αμβούργο, αντιμετωπίζοντας τον στρατό. Στη Σαξονία και τη Θουριγγία οι εργάτες πιάστηκαν στον ύπνο.

Η ταινία περιφρονεί απόλυτα τους Ναζί σε όλη αυτή την περίοδο, γιατί οι Ναζί άξιζαν απόλυτης περιφρόνησης. Τότε ήταν ακόμη μια δράκα ανυπόφορων πλιατσικολόγων, στρατολογημένοι από τα Φράικορπς, που τους υπολόγιζαν ελάχιστοι. Η άνοδος του ναζισμού είναι απόρροια της οικονομικής κρίσης και της επικαιροποίησης της συνθήκης των Βερσαλλιών από τους κυβερνώντες σοσιαλδημοκράτες μετά το 1928. Οι αστοί ιστοριογράφοι σβήνουν τα γεγονότα και αφήνουν μεγάλα διάκενα στην εξιστόρηση, σκόπιμα.

Δεν πρόκειται να περιγράψουμε όλους τους σταθμούς της ταινίας. Σε ένα-δυο σημεία θα σταθούμε μόνο: στον έρωτα του Φίτε με την Αννε και σε μια φράση που για κάποιον που δεν έχει γνώση των γεγονότων είναι ακατανόητη.

Ο Φίτε λέει κάποια στιγμή πριν από την εξέγερση του Αμβούργου: «Εμείς οι κομμουνιστές είμαστε νεκροί με αναστολή Τέντι» (Τέντι ήταν το χαϊδευτικό του Τέλμαν), για να εισπράξει την κατηγορηματική άρνηση του Τέλμαν: «Λάθος, Φίτε. Εμείς είμαστε οι δημιουργοί του καινούργιου. Οι δημιουργοί μιας νέας ζωής». Τα λόγια του Φίτε ήταν η δήλωση του γερμανού κομμουνιστή Ευγένιου Λεβίν, ηγέτη της βραχύβιας σοβιετικής κυβέρνησης της Βαυαρίας, που τα είπε στον στρατοδίκη του, όταν άκουσε την ποινή του θανάτου το 1919. Ο Τέλμαν «διορθώνει» τη δήλωση στην πορεία που το κομμουνιστικό κόμμα γίνεται ένα πραγματικά μπολσεβίκικο κόμμα.

«Είμαστε οι δημιουργοί του καινούριου. Οι δημιουργοί μιας νέας ζωής», λίγο πριν από την εξέγερση του Αμβούργου. Οι αποχρώσεις του πράσινου και του καφέ συνθέτουν ξανά το φόντο.

Ολες οι ταινίες εποχής έχουν ένα ρομάντσο. Ετσι κι εδώ, κυριαρχεί ο έρωτας που αναπτύσσεται βαθμιαία ανάμεσα σε δυο αγωνιστές, τον Φίτε και την Αννε. Η Αννε θέλει να συμμετέχει ενεργά σε όλα τα γεγονότα, αλλά ο Φίτε προσπαθεί να την απομακρύνει για να την προστατεύσει. Η Αννε, όμως, διεκδικεί επάξια τη συμμετοχή της στον αγώνα. Ο Τέλμαν της αναθέτει μια σημαντική αποστολή: να ενημερώσει την καθοδήγηση σε Σαξονία και Θουριγγία για την εξέγερση στο Αμβούργο. 

Η Αννε διαπιστώνει ότι η καθοδήγηση στη Σαξονία καθυστέρησε εγκληματικά και οι εργάτες πιάστηκαν στον ύπνο από το στρατό. Τα χρώματα του φόντου και το πράσινο στο πανωφόρι της αναδεικνύουν μια μοναδική ομορφιά στο πρόσωπό της.

Στο αισθητικό κομμάτι ο Μέτσιχ μαζί με την ομάδα του έφτιαξαν ένα οπτικοακουστικό αριστούργημα. Ενα πράσινο (του στρατού) με συγκεκριμένη απόχρωση καφέ συνοδεύουν σχεδόν όλα τα πλάνα. Η παλέτα των χρωμάτων δεν είναι τυχαία. Είναι αντλημένη από την καλλιτεχνική παράδοση του Mεσοπολέμου, την παλέτα του καλλιτεχνικού ρεύματος της «Νέας Αντικειμενικότητας» του κομμουνιστή ζωγράφου George Grosz και των συνοδοιπόρων του, όπως o Οtto Dix και o Max Beckmann, που ξεπήδησαν μέσα από το ρεύμα του εξπρεσιονισμού, τονίζοντας την παραστατικότητα στη ζωγραφική. Τα χρώματα αυτά αναδεικνύουν το κόκκινο, που αν στα έργα της Νέας Αντικειμενικότητας υποδηλώνει κυρίως τη σήψη και την παρακμή, στην ταινία αναδεικνύει την κόκκινη σημαία, τον αγώνα, την επανάσταση. 

H χρωματική παλέτα του Grosz συμπυκνωμένη σε ένα από τα ανεπανάληπτα κολάζ του.

Το μακιγιάζ και τα κοστούμια των ηθοποιών, εμπνευσμένα πάλι από τα έργα των ζωγράφων αυτών, μετατρέπουν τους ηθοποιούς σε καρικατουρίστικες φιγούρες. Ο θεατής συνδέεται συναισθηματικά με τη δραματική έξαρση των γεγονότων, την ίδια στιγμή, όμως, κρατάει αποστάσεις από τους ηθοποιούς, συνειδητοποιώντας ότι υποδύονται ένα ρόλο, περιγράφοντας μια ιστορία, ότι αυτό που βλέπει είναι όντως «μίμηση πράξεως σπουδαίας και τελείας».

Το μαγικιάζ, τα χρώματα και τα κοστούμια ανασυνθέτουν τον κόσμο του Mεσοπολέμου μέσα από την οπτική των ζωγράφων της Νέας Αντικειμενικότητας.

Οι αστοί τεχνοκριτικοί αναρωτιούνται αφελώς, γιατί δεν εμφανίζονται τα προσωπικά στοιχεία του Τέλμαν (h ιδιωτική του ζωή) στηn ταινία. Η απλή απάντηση είναι: γιατί η ταινία είναι η επαναστατική ζωή του Τέλμαν (τελεία). Η ιδιωτική ζωή του Τέλμαν θα ήταν μια άλλη ταινία. Υπάρχει βέβαια κάτι πολύ βαθύτερο: Γιατί έτσι ήταν ο πραγματικός Τέλμαν. Δούλευε ακούραστα με τους συντρόφους του, πάντα διδακτικός, πάντα φιλικός και προσηνής, πάντα προσπαθώντας να τους παρακινήσει οργανωτικά και πολιτικά στη δύσκολη δουλειά. Ετσι ήταν οι εργάτες ηγέτες των κομμουνιστικών κομμάτων σε Δύση και Ανατολή. Είχαν καταφέρει να δαμάσουν το χρόνο για να φέρουν σε πέρας τα δύσκολα καθήκοντά τους, ξεχνώντας καλό ύπνο και «γλυκιά ζωή». Ολες οι σκηνές είναι αντλημένες από πραγματικά γεγονότα που έζησαν οι σύντροφοί του, πλέον ηγέτες της Λαοκρατικής Δημοκρατίας που ανέλαβαν βέβαια και την αυστηρή επίβλεψη στο σενάριο. 

Ο αγαπημένος συγγραφέας των σύγχρονων γάλλων, Φλωμπέρ, αγανακτούσε με τη στράτευση στην τέχνη. Ο ίδιος, βέβαια, στο πασίγνωστο έργο του «Αισθηματική Αγωγή» παρουσιάζει τους επαναστάτες της εποχής του ως ελεεινές καρικατούρες, ως μέλη ενός κοντόθωρου κατηχητικού, ένα αντεστραμμένο είδωλο της Καθολικής Εκκλησίας, που αντί για παπάδες έχει λαϊκούς κήρυκες που κηρύττουν τη δική τους «ιεραποστολική» ηθική. Αυτή την οπτική παρουσιάζουν σήμερα και οι προπαγανδιστές της Δύσης για τη στρατευμένη τέχνη πέρα από το ανατολικό «παραπέτασμα». 

Αλήθεια, γιατί δεν τολμούν ποτέ να δείξουν τις ταινίες αυτές, για να πειστούν και οι εργάτες για την κριτική τους; Τα δικαιώματα που θα πλήρωναν είναι της πλάκας. Τι άλλο μπορούν να φοβούνται εκτός από τη σύγκριση; 

Γκουίντο ντι Πρόζα

Εκτύπωση 🖨
ΓΚΡΟΣ ΜΕΤΣΙΧ ΤΕΛΜΑΝ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΕνάντια στη ρατσιστική διάταξη περί ιθεγένειας

Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη

Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

Σχετικά Αρθρα

Από τον Ερικ στη Γλυκερία… Τι συμφορά!

Και το πορδοβούλωμα «Φοίβος»

Πολιτισμός 28 Μάι 2025, 10:11

Απέκτησε και η μουσική σκηνή τον Χωμενίδη της…

ή, αν προτιμάτε, τον Πρετεντέρη της

Πολιτισμός 18 Μάι 2025, 13:42

Adania Shibli: Ασήμαντη λεπτομέρεια 

Πολιτισμός 18 Μάι 2025, 06:10

Ετσι διαγράφονται τα σημάδια της Ιστορίας και του Πολιτισμού

Πολιτισμός 17 Μάι 2025, 11:28

Εβραία καλλιτέχνις απαντάει στους “Χωμενίδηδες”

Δήλωση της Ισραηλινής καλλιτέχνιδας και παιδαγωγού Άντι Λιράζ (Adi Liraz) για τη ματαίωση της εκδήλωσης της Ισραηλινής Πρεσβείας στη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός 13 Μάι 2025, 13:49

Kehlani: Στο στόχαστρο του σιωναζισμού και των υποστηρικτών του

Πολιτισμός 11 Μάι 2025, 12:21
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούνη

2 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Τους φώναξαν να πάρουν τρόφιμα και τους δολοφόνησαν εν ψυχρώ

Μαζικές σφαγές Παλαιστίνιων στα αμερικανο-σιωνιστικά κέντρα διανομής βοήθειας

1 Ιούν 2025, 21:49
Αθλητισμός

Paddy McCorry: Πανηγύρισε σαν Παλαιστίνιος και όχι ως Ιρλανδός

1 Ιούν 2025, 12:43
Διεθνή

«Ρουά» της Παλαιστινιακής Αντίστασης στη διπλωματική σκακιέρα

Η Χαμάς, με τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των αντιστασιακών οργανώσεων, απάντησε στην πρόταση ΗΠΑ-Ισραήλ

1 Ιούν 2025, 12:16
Αθλητισμός

H αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη παρούσα (και) στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ

Από τους οπαδούς της Παρί Σαν Ζερμέν

1 Ιούν 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

1 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3

Μνημόσυνο στη σιωνιστική οντότητα για τις 600 μέρες ενός χαμένου πολέμου

31 Μάι 2025, 09:01
Παιδεία

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

31 Μάι 2025, 06:38
Πολιτική

Oλοι/ες σήμερα στην πορεία στη σιωνιστική πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 πμ, Πάρκο Ελευθερίας

31 Μάι 2025, 00:05
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

31 Μάι 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Μάη

31 Μάι 2025, 00:01
Κόντρες

Χειρότερη και από τη Μπριζίτ

30 Μάι 2025, 21:33
Καταστολή

Δίκη για τη σκευωρία των Σεπολίων: Αναβολή, επειδή η πρόεδρος έχει… μεταπτυχιακό!

30 Μάι 2025, 21:32
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 2

Και εκκαθάριση ομάδας δωσίλογων

30 Μάι 2025, 20:07
Πολιτική

Oλοι/ες αύριο στην πορεία στην Ισραηλινή πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 π.μ., Πάρκο Ελευθερίας

30 Μάι 2025, 13:56
Διεθνή

Αυτή είναι η συμφωνία που προτείνουν στην Παλαιστινιακή Αντίσταση σιωναζιστές και Αμερικάνοι

Η Χαμάς κρατάει ανοιχτή τη διαπραγμάτευση, ξέροντας ότι τελικά οι σιωναζιστές θα συρθούν στους όρους της Αντίστασης

30 Μάι 2025, 10:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάη

30 Μάι 2025, 00:01
Πολιτική

Αθλια μεθόδευση Μητσοτάκη για να θαφτούν οριστικά οι κακουργηματικές ποινικές ευθύνες του ίδιου και του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών

29 Μάι 2025, 22:00
Διεθνή

Παγίδες θανάτου τα αμερικανο-σιωνιστικά «κέντρα διανομής βοήθειας» στη Γάζα

Προς οριστική κατάρρευση βαδίζει ο βρόμικος αυτός μηχανισμός

29 Μάι 2025, 14:06
Διεθνή

Aπό το «Σπάσιμο του Ξίφους» στις «Πύλες της Κόλασης» και από εκεί στις «Πέτρες του Δαβίδ»

29 Μάι 2025, 12:05
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούνη

Ιταλία: Ημέρα δημοκρατίας-συντάγματος.

Τυνησία: Ημέρα νεολαίας.

Ισλανδία: Ημέρα ναυτικών.

1936: Ενας νεκρός και δεκαεπτά τραυματίες από επίθεση χωροφυλάκων σε ειρηνική διαδήλωση στον Βόλο.

1964: Ο Γιάσερ Αραφάτ ιδρύει στην Ιερουσαλήμ την Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης.

1968: Κυκλοφορεί στο εξωτερικό το πρώτο φύλλο της εφημερίδας του ΚΚΕ “Ελεύθερη πατρίδα“.

1972: Μετά από ανταλλαγή πυρών συλλαμβάνονται στη Φρανκφούρτη οι Αντρέας Μπάαντερ, Χόλγκερ Μάινς και Γιαν-Καρλ Ράσπε και λίγο αργότερα η Γκούντρουν Ενσλιν στο Αμβούργο (RAF).

1973: Ανακαλύπτεται βόμβα κάτω από αυτοκίνητο ξένης αποστολής στο Καλαμάκι.

1982: Πέντε βόμβες σε αμερικανικά αυτοκίνητα και πολυεθνικές εταιρίες (ΕΛΑ).

2005: Βόμβα του Επαναστατικού Αγώνα έξω από το υπουργείο Απασχόλησης.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα της Γάζας έχει πάρει καταστροφικές διαστάσεις, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Γι’ αυτό και ασκούνται πιέσεις διπλωματικές διεθνώς και μεμονωμένα, για να αρθεί ο αποκλεισμός και η απαγόρευση, η παρεμπόδιση αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας. Παρακολουθώ τις προσπάθειες της χώρας μας, ιδιαίτερα στον ΟΗΕ, που συμβαίνει, όπως ξέρετε, κύριε Πρόεδρε, τον τελευταίο μήνα να είμαστε προεδρεύουσα χώρα του Συμβουλίου Ασφαλείας υπό την ιδιότητα του μη μονίμου μέλους. Και θα αναφερθώ μόνο σε αυτά, χωρίς να θέλω ούτε να υποτιμήσω ούτε να υπερτιμήσω αυτές τις πρωτοβουλίες που συνήθως είναι συλλογικές.

Κωνσταντίνος Τασούλας

(Ο Φάμελλος, κάνοντας πως δε θυμάται τους εναγκαλισμούς του Τσίπρα με τον εγκληματία πολέμου Νετανιάχου και τις συμφωνίες -και στρατιωτικής συνεργασίας- της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τους σιωναζιστές του Τελ Αβίβ, πήγε στον Τασούλα για να του πει ότι «η θηριωδία, η οποία εξελίσσεται στη Γάζα και στην Παλαιστίνη, μας αφορά όλους και οφείλουμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες»! Του είπε, ακόμα, ότι «οι πρωτοβουλίες μέχρι στιγμής και οι επιλογές της κυβέρνησης, η οποία δεν έχει συμπαραταχθεί μαζί με τους ηγέτες άλλων χωρών και ευρωπαϊκών χωρών είναι αναντίστοιχες με τις σοβαρές ευθύνες που έχουμε». Και ο Τασούλας, προετοιμασμένος καλά καθώς γνώριζε το θέμα της επίσκεψης Φάμελλου, αφού διαπίστωσε ότι «το θέμα της Γάζας» -έτσι ακριβώς, «το θέμα της Γάζας», όχι η γενοκτονία, τα εγκλήματα πολέμου και τα παρόμοια- άρχισε να απαριθμεί από στήθους, με ημερομηνίες και λεπτομέρειες, τις… πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη υπέρ των Παλαιστίνιων! Πρέπει να ζήλεψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος την άνεση με την οποία ο Τασούλας εκφωνούσε το αισχρό αφήγημά του. Αιφνιδιασμένος από την προκλητική απάντηση Τασούλα, σε στιλ κυβερνητικού εκπρόσωπου, ο Φάμελλος κλείστηκε στο καβούκι του, λέγοντας αμήχανα: «Και εγώ, κύριε Πρόεδρε, χωρίς κανένα σχόλιο, όπως είπατε και εσείς, θα διατυπώσω την άποψή μου και στη συνέχεια, οφείλω να καταθέσω προτάσεις για να είναι η Ελλάδα στη σωστή πλευρά της ιστορίας που είναι η πλευρά της ανθρωπιάς και της ειρήνης». Ηταν ένα σύντομο ντιμπέιτ μεταξύ πολιτικών απατεώνων, στο οποίο νικητής βγήκε ο ακροδεξιός Τασούλας, που έδωσε στον Μητσοτάκη την ικανοποίηση της σκέψης ότι καλώς τον έβαλε στο προεδρικό μέγαρο, καθώς είναι αποφασισμένος να συμπεριφέρεται όχι σαν «ρυθμιστής του πολιτεύματος», αλλά ως φανατικός δεξιός και μεγαλοστέλεχος της ΝΔ)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Εφετείο 17Ν

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • ΕΛΑ

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Επικοινωνία

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Όροι χρήσης

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Ποιοι είμαστε

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Επικοινωνία

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

  • Όροι χρήσης

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

    Μια στρατευμένη ταινία για τον μεγάλο γερμανό κομμουνιστή ηγέτη

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo