
Το ομώνυμο μπεστ σέλερ της Ιωάννας Καρυστιάνη (η οποία υπογράφει και το σενάριο της ταινίας) επέλεξε ο Παντελής Βούλγαρης να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη. Δεκαετία του ’30 στο νησί της Ανδρου και η νεαρή Ορσα είναι ερωτευμένη με τον υποπλοίαρχο Σπύρο Μαλταμπέ. Η μάνα της όμως υποχρεώνει την κόρη της να παντρευτεί έναν πλούσιο καπετάνιο. Οταν το μαθαίνει ο Σπύρος, που πια έχει γίνει κι αυτός καπετάνιος, ζητά σε γάμο τη μικρότερη αδερφή της Ορσας, η οποία δεν ξέρει απολύτως τίποτα. Οι δυο οικογένειες μένουν στο ίδιο σπίτι και οι σανίδες του πατώματος μετατρέπονται στο χειρότερο εφιάλτη της Ορσας, καθώς επιτρέπουν σε όλους τους ήχους από το επάνω σπίτι να μπαίνουν στην κρεβατοκάμαρά της… Πρωταγωνιστής της ταινίας και το ίδιο το νησί με τη φυσική ομορφιά του και τον παλμό του, με τους άντρες ναυτικούς και τις γυναίκες πίσω να τους περιμένουν.
Πρόκειται για μια πολύ δυνατή ιστορία αγάπης και οικογενειακού δράματος την οποία ο σκηνοθέτης υποστηρίζει αρκετά (και δεν την χαντακώνει, όπως είχε κάνει στις «Νύφες»). Η αισθητική του βέβαια είναι αρκετά κλασικιστική με μεγαλειώδη πλάνα των στοιχείων της φύσης και ιδιαίτερα της θάλασσας, πιστή αναπαράσταση των σκηνικών της εποχής, λυρικότητα σε όλα τα στοιχεία της ταινίας και δραματική ένταση που κλιμακώνεται συνεχώς. Ο Παντελής Βούλγαρης αποδεικνύει ότι έχει κινηματογραφικές αρετές. Σε καμιά περίπτωση όμως, η ταινία του δεν θα αποτελέσει σημείο αναφοράς σε ένα κοινό που θέλει να σκέπτεται και να προβληματίζεται κοινωνικά και πολιτικά. Δεν είναι τυχαίο ότι η ιστορία ξετυλίγεται στα πιο ταραχώδη χρόνια της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και τα γεγονότα αυτά λειτουργούν σαν φόντο στο δράμα των ηρώων. Παράλληλα, η ιστορία αυτή είναι πιο πολύ μια ηθογραφία της αστικής τάξης της Ανδρου την εποχή εκείνη, παρά επίκαιρη για το σήμερα.
Ελένη Π.