Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία
  • Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου
  • Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη
  • Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες
  • Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων
  • Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Οι λαοί της Ανατολής έχουν το δικαίωμα να πολεμήσουν για να απελευθερωθούν
Πολιτισμός

Γκίλαντ Ατζμον

Οι λαοί της Ανατολής έχουν το δικαίωμα να πολεμήσουν για να απελευθερωθούν

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Απρ 2005, 00:00
Μπορεί ο Μπρεχτ και η πρότασή του για ένα θέατρο ψυχαγωγικό και διδακτικό ταυτόχρονα να βρουν, ειδικά σήμερα, εφαρμογή σε μορφές τέχνης εκτός θεάτρου; Παρακολουθώντας την τέχνη του συρμού, η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό όχι. Πάντοτε, όμως, υπάρχουν οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Ο Γκίλαντ Ατζμον είναι μια απ’ αυτές τις φωτεινές εξαιρέσεις. Στο «Βαθύ Κόκκινο» την προπερασμένη βδομάδα, έγινε μια σύντομη αναφορά σ’ αυτόν τον ισραηλινό μουσικό της τζαζ, από τους κορυφαίους στην Ευρώπη, ο οποίος έχει αυτοεξοριστεί αρνούμενος το Σιωνισμό και υπερασπιζόμενος τον Παλαιστινιακό Αγώνα ενάντια στην ισραηλινή κατοχή. Δηλώνοντας «εβραιόφωνος παλαιστίνιος» και δημιουργός που αφιερώνει το έργο του στη διερεύνηση της πολιτικής πραγματικότητας, ο Γκίλαντ Ατζμον είναι ταυτόχρονα ένας γνήσιος τζάζμαν του σήμερα: Στα άλμπουμ του Exile (Εξορία) και Musik, Re-arranging the 20th century (ΜουσιΚή, Ξανα-ενορχηστρώνοντας τον 20ό αιώνα), που έχει κυκλοφορήσει με το σχήμα Orient House Ensemble αλλά και με τις συνεργασίες σπουδαίων μουσικών, ο Ατζμον ελίσσεται διαρκώς ανάμεσα στις ανατολικές και δυτικές μουσικές φόρμες, αποδομεί εθνικιστικής χρήσης εβραϊκές μελωδίες, ενσωματώνει παλαιστινιακές και άλλες μουσικές παραδόσεις απ’ όλο τον κόσμο, επανερμηνεύει κλασικές μελωδίες και δημιουργεί ένα εκρηκτικό μουσικό υβρίδιο που προσπερνά επιδεικτικά τις μόδες που ακούν στις ταμπέλες ethnic, world, fusion, κλπ.

Ο Ατζμον, όμως, δεν περιορίζεται μόνο στη μουσική. Είναι αυτό που θα λέγαμε διανοούμενος, με όλη τη σημασία της λέξης. Συγγραφέας βιβλίων, αρθρογράφος, ενεργός πολιτικά, αφιερωμένος στον αγώνα ενάντια στην καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση και στον αγώνα των λαών της Ανατολής για την απελευθέρωσή τους, μετατρέπει κάθε εμφάνισή του σε ένα πολιτιστικό-πολιτικό γεγονός. Οι ζωντανές εμφανίσεις του απελευθερώνουν μια δυναμική που δεν μπορείς να εισπράξεις από την ακρόαση των δίσκων του, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε παρακολουθώντας τον στην Ελλάδα. Οι δίσκοι αδικούν και τον ίδιο και τη μπάντα του (άλλη μια απόδειξη για το ότι είναι ένας ενεργός και δημιουργικός τζάζμαν). Στα lives, κάθε κομμάτι προλογίζεται από τον ίδιο μ’ ένα σύντομο πολιτικό σχόλιο (ο Μπρεχτ που λέγαμε), με αναφορές στον αγώνα του Παλαιστινιακού ή του Ιρακινού λαού, σε ιστορικά γεγονότα (π.χ. το σιωνιστικό έγκλημα στη Τζενίν), στους μακελάρηδες Μπους, Μπλερ και Σαρόν κ.λπ. Ο δε ήχος είναι πιο σκληρός, πιο επιθετικός, πιο απελευθερωτικός (μας χάρισε και μια εκπληκτική διασκευή της «Μυσιρλούς», που έφερε μπροστά μας όχι μόνο τα αρώματα της Μεσογείου, αλλά και τα πάθη και τους πόθους των λαών της).

Η μικρή συνομιλία που είχαμε μαζί του σε μια από τις εμφανίσεις του στο Half Note Jazz Club ήταν ενδιαφέρουσα, όχι όμως και αρκετή. Δώσαμε λοιπόν ραντεβού για να τον συναντήσουμε ξανά, νωρίς το πρωί αυτή τη φορά, στο ξενοδοχείο του, όπου συζητήσαμε εκτενέστερα. Δημοσιεύουμε σήμερα συμπτυγμένη για λόγους χώρου τη συζήτηση αυτή, μια συζήτηση της οποίας το ενδιαφέρον υπερβαίνει κατά πολύ τα μουσικά θέματα…
 
Στις απαντήσεις οι λέξεις που εμφανίζονται με πλάγια γράμματα αποδίδουν έμφαση στο λόγο του ίδιου του Γκίλαντ Ατζμον, ενώ τα σημεία με έντονη γραφή αποδίδουν έμφαση δική μας.
 
Μουσική για ευχαρίστηση ή μουσική για πολιτικούς σκοπούς; Πιστεύεις ότι η τέχνη μπορεί να υπάρξει έξω από την πραγματική ζωή και η πραγματική ζωή μπορεί να υπάρξει έξω από τις κοινωνικές αντιθέσεις;
 
Η τέχνη είναι πραγματική ζωή, αντανακλά την πλέον ουσιαστική ανθρώπινη παρόρμηση και η πολιτιστική βιομηχανία την εκμεταλλεύεται. Ποιο πράγμα είναι τόσο μοναδικό στον 20ό αιώνα; Πριν τον 20ό αιώνα, η τέχνη ήταν μια «περιπέτεια» που απολάμβαναν μόνο οι ανώτερες τάξεις και η μπουρζουαζία. Στον 20ό αιώνα, η τέχνη διαδόθηκε ευρέως στους ανθρώπους, με την εφεύρεση του δίσκου, για παράδειγμα, ή του ραδιοφώνου. Αρχικά, οι προσδοκίες ήταν μεγάλες, στη τζαζ, στη λαϊκή μουσική. Νωρίτερα, όμως, απ’ όσο ελπίζαμε, στην όλη περιοχή της αισθητικής εισέβαλαν τα μονοπώλια, η βιομηχανία δίσκων, η τηλεόραση, κλπ. Οι πρώτοι που συνειδητοποίησαν πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως εργαλείο στη μαζική παραγωγή και στον έλεγχο των συνειδήσεων ήταν οι κομμουνιστές, οι σοβιετικοί, έπειτα οι ναζί και σήμερα ο παγκοσμιοποημένος καπιταλισμός των εταιριών τύπου Sony, Virgin, Warner. Θα προσέξατε ίσως ότι ο τίτλος του τελευταίου μου άλμπουμ είναι «Musik». Καταλαβαίνετε τί υπονοεί η αλλαγμένη ορθογραφία: Για μένα, πρέπει να κάνει κανείς Μusik και όχι music, το να ζεις ανάμεσα στους ανθρώπους είναι για μένα το να αναζητείς την Kulture, κι όχι την culture.
 
Σε ποιο μουσικό είδος θα κατέτασες τη δουλειά σου;

Αυτή είναι μια ερώτηση που ενδιαφέρει πολύ τη μουσική βιομηχανία. Γιατί; Για να αποφασίσει σε ποιο ράφι θα σε κατατάξει στο Metropolis. Να σε βάλει στην κατηγορία «pop», στην κατηγορία «jazz»; Οχι, δεν είναι ερώτηση αυτή, πρέπει να κάνουμε μουσική (musik)!
 
Η ερώτηση έγινε γιατί θα θέλαμε να μας μιλήσεις για τις επιρροές σου και τις πηγές από τις οποίες αντλείς έμπνευση…

Ναι, ο λόγος για τον οποίο χαίρομαι που με κατατάσσουν στη τζαζ, είναι ότι αρχικά η τζαζ δεν ήταν παρά μια κήρυξη πολέμου ενάντια στην Αμερική. Ηταν η μουσική των μαύρων αμερικανών, η κραυγή τους για απελευθέρωση και μέρος της πάλης τους για τα πολιτικά τους δικαιώματα. Τί συνέβη; Στην Ευρώπη, οι μαύροι αμερικανοί τζαζίστες ήταν σταρ ενώ στην Αμερική δε μπορούσαν καν να μπουν στο κλαμπ από την κύρια είσοδο, έμπαιναν από την πίσω πόρτα της κουζίνας. Τελικά, η Αμερική συνειδητοποίησε πως η τζαζ ήταν το πιο επιζήμιο εργαλείο εναντίον της και σκέφτηκε: «Σκατά! Ας ενσωματώσουμε τη τζαζ στην κουλτούρα μας», το οποίο ήταν αυτό που ονειρευόταν ο Ντιουκ Ελινγκτον, να γίνει δηλαδή η τζαζ η κλασική μουσική της Αμερικής. Και, πράγματι, στα τέλη της δεκαετίας του ’60, το όνειρο του Ελινγκτον έγινε πραγματικότητα, η Αμερική υιοθέτησε τη μαύρη μουσική και ποιο ήταν το επόμενο βήμα; Οι μαύροι πολεμούσαν για λογαριασμό της στο Βιετνάμ!
 
Και σήμερα πολεμούν στο Ιράκ…

Ακριβώς! Ποιοι πολεμάνε; Οι κατώτερες τάξεις, οι καταπιεσμένοι άνθρωποι, άνθρωποι που το κράτος δεν τους παρέχει παιδεία ή οτιδήποτε άλλο. Να προσθέσω και κάτι ακόμα σχετικό: σύμφωνα με μια πρόσφατη έκδοση του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, ήδη από τα τέλη του ’60, οι μουσικοί της τζαζ προσλαμβάνονταν από το κράτος των ΗΠΑ. Υπάρχει μια γνωστή ιστορία για τον Σταν Γκετζ, τον διάσημο σαξοφωνίστα, ο οποίος στάλθηκε από την αμερικανική κυβέρνηση να παίξει στην Ταϊλάνδη, γιατί ο ταϊλανδός βασιλιάς ήταν μεγάλος φαν της τζαζ! Ολο αυτό, βέβαια, δε δείχνει μια πραγματικά επαναστατική καλλιτεχνική φόρμα. Για μένα, όμως, το αληθινό πνεύμα της τζαζ είναι επαναστατικό. Σημαίνει ότι κάθε βράδυ παίζω την ίδια μουσική, όμως κάθε βράδυ αναδημιουργώ τη μουσική! Πνευματικά, λοιπόν, θεωρώ ότι ανήκω στη τζαζ, ακόμα κι αν παίζω παραδοσιακή ελληνική μουσική, δεν έχει σημασία.
 
(Το σαλόνι του ξενοδοχείου κατακλύζεται ξαφνικά από δυνατή μουσική τύπου MTV κι αναγκαζόμαστε έτσι να μεταφερθούμε αλλού. Καθώς φεύγουμε, ο Γκίλαντ σχολιάζει: «Είναι αυτό που ο Καρλ Μαρξ ονόμαζε “αλλοτρίωση”!»).
 
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι μουσικοί που θεωρείς ότι έχουν επηρεάσει το μουσικό σου στυλ;

Μιλώντας για στυλ, θα έλεγα πως ο Τζον Κολτρέιν υπήρξε καθοριστική επιρροή. Μου αρέσει πολύ και ο Αστορ Πιατσόλα, καθώς και πολλοί καλλιτέχνες που κυκλοφορούν στη δισκογραφική μου εταιρία (σ.σ: Enja Records), όπως ο Ντάφερ Γιούσεφ (Dhafer Youssef), κ.ά..
 
Χθες στο κλαμπ μας είπες πως η σύγχρονη αμερικανική τζαζ σκοτώνει τη τζαζ…

Οπως έλεγα και πριν, η Αμερική ενσωμάτωσε τη τζαζ και, από εκεί που ήταν η φωνή των μαύρων, έφτασε κατά τη δεκαετία του ’70 να γίνει υπόθεση της λευκής μπουρζουαζίας της Αμερικής. Η κοινωνική αυτή στροφή έχει ενδιαφέρον, όμως, από το σημείο εκείνο, η τζαζ έχασε το ενδιαφέρον της, έγινε ακαδημαϊκή, αυτή που μαθαίνουμε στις σχολές σήμερα. Ως υπόθεση της αμερικανικής μπουρζουαζίας, η τζαζ έγινε μια μορφή γνώσης, αντί να είναι μια μορφή πνεύματος, κι έτσι η πρόκληση πια ήταν «ας παίξουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε», αντί να είναι «ας πούμε όσα περισσότερα μπορούμε».
Αυτή ήταν η αρχή του τέλους της τζαζ.
 
Τί θα έλεγες σε έναν νέο μουσικό της τζαζ που ονειρεύεται σήμερα να παίξει όπως οι μεγάλοι τζαζίστες του παρελθόντος;
 
Οk. Για μένα το θέμα είναι απλό, αναφέρομαι εκτενώς στην ιστοσελίδα μου. Σύμφωνα με την αμερικανική αντίληψη, μουσικός είναι κάποιος που ζει από τη μουσική. Με τον τρόπο αυτό, η μουσική γίνεται θέμα του χρήματος. Για μένα, μουσικός είναι κάποιος που εκφράζεται μέσω της μουσικής, όπως ποιητής είναι κάποιος που εκφράζεται μέσω της ποίησης κ.ο.κ., το αν αρέσει στον κόσμο ή όχι είναι ένα άλλο θέμα. Πρώτα απ’ όλα, είμαι δεσμευμένος να πω αυτό που θεωρώ σημαντικό να πω, να κάνω αυτό που θα με κάνει να νιώθω καλά. Το αν είμαι αρκετά τυχερός ώστε να αρέσω σε κάποιον κόσμο (και δε μ’ ενδιαφέρει να αρέσω σε όλους, όπως θα έχετε καταλάβει, μ’ ενδιαφέρει περισσότερο να ενοχλώ τους ανθρώπους!) είναι διαφορετικής τάξης ζήτημα. (…)
 
Εχεις κατηγορήσει τόσο το δεξιό όσο και τον αριστερό σιωνισμό. Πως θα μπορούσαν κατά τη γνώμη σου οι Ισραηλινοί να απελευθερωθούν από τον σιωνισμό;
 
Ως προς το πρώτο σκέλος της ερώτησης, δεν κάνω διάκριση μεταξύ δεξιού και αριστερού σιωνισμού. Σιωνισμός είναι η πεποίθηση πως ο εβραϊκός λαός έχει δικαίωμα να έχει τη δική του γη. Τί σημαίνει αυτό; Πρόκειται για μια ακραία εθνικιστική πεποίθηση. Ομως, οι Εβραίοι δεν είναι έθνος! Τί σημαίνει να είσαι Ελληνας; Σημαίνει ότι γεννήθηκες και μεγάλωσες στην Ελλάδα. Το αντίστοιχο αν είσαι Αμερικανός. Οι Εβραίοι, όμως ζουν σε ολόκληρο τον κόσμο! Πρόκειται λοιπόν για έναν μη εθνικό εθνικισμό, ένα παράξενο φαινόμενο, πίσω από το οποίο κρύβεται μια αντίληψη ρατσιστική. Οι Εβραίοι πρέπει να κατοικούν στη «Χώρα των Εβραίων»: εθνικισμός. Οι Εβραίοι ζουν παντού: αποικιοκρατία! Οι Εβραίοι προσπαθούν να αποικήσουν τη χώρα των Παλαιστίνιων. Μπορώ να συμβιώσω με τον εθνικισμό, τον ελληνικό, το γερμανικό, οποιονδήποτε, ο πατριωτισμός είναι ίσως μια εύλογη ανθρώπινη τάση. Ο ρατσισμός, όμως, είναι το μεγάλο πρόβλημα. Ο σιωνισμός είναι και εθνικιστικός, και ρατσιστικός, και αποικιοκρατικός και θρησκευτικά φονταμενταλιστικός. Οι λεγόμενοι αριστεροί σιωνιστές λένε: δεν πιστεύουμε στο Θεό. Ωραία. Λένε, ωστόσο, πως θέλουν το δικό τους εθνικό κράτος. Ας πούμε ότι το δεχόμαστε. Πού; Στην Παλαιστίνη! Μα γιατί στην Παλαιστίνη; Επειδή είναι γραμμένο στη Βιβλο! Αφού δεν είστε θρησκευόμενοι! Ναι, αλλά η Βίβλος είναι το βιβλίο μας. Νομίζω, λοιπόν ότι οι σιωνιστές, είναι κάτι πέρα από θρησκευόμενοι, είναι Ευαγγελιστές γιατί δεν επιτρέπουν άλλες ερμηνείες της Βίβλου. Ενώ οι θρησκευόμενοι θεωρούν τη Βίβλο ένα πνευματικό βιβλίο, οι σιωνιστές τη θεωρούν νομικό έγγραφο! Οι διαφορές μεταξύ αριστερών και δεξιών σιωνιστών είναι στην πραγματικότητα αμελητέες.
 
Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, ναι, οι Ισραηλινοί μπορούν να απελευθερωθούν από το σιωνισμό με το να απο-ισραηλοποιηθούν, να απο-εθνικοποιηθούν, όπως υποχρεώθηκαν να απο-ναζιστικοποιηθούν οι ηγέτες και τα πρώην μέλη του ναζιστικού κόμματος της Γερμανίας μετά τον πόλεμο. Κάποτε ο σιωνισμός ήταν ένα περιθωριακό ρεύμα, σήμερα είναι η κυρίαρχη φωνή των Εβραίων: Μετά τη σφαγή στη Γάζα, ο Σαρόν δήλωσε δημόσια «το κάναμε στο όνομα του εβραϊκού λαού» και ο εβραϊκός λαός δεν εξεγέρθηκε! (…)
 
Πιστεύεις πως υπάρχει σήμερα μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε κάποιους που παλεύουν για την ανατροπή του καπιταλισμού και σε κάποιους που στην ουσία τους απασχολούν μόνο τα κέρδη τους;

Σίγουρα, το τραυματικό πρόσωπο του καπιταλισμού, όμως, σήμερα είναι η παγκοσμιοποίηση και η ευρωπαϊκή κοινοβουλευτική αριστερά δε μοιάζει να μάχεται εναντίον της παρά περισσότερο να συνεργάζεται. Το παράδειγμα της Γερμανίας με το Σρέντερ είναι χαρακτηριστικό. (…)
 
Διαρκώς σημειώνονται βομβιστικές επιθέσεις και επιθέσεις αυτοκτονίας, στο Μανχάταν, στη Μαδρίτη, στην Ιερουσαλήμ… Λένε πως οι επιθέσεις αυτές είναι επεισόδια ενός πολέμου, πως πρόκειται για τα F16 των φτωχών. Ποια είναι η γνώμη σου;
 
Σίγουρα! Εχοντας σπουδάσει φιλοσοφία, υποτίθεται πως θα έπρεπε να εξετάσω το ζήτημα με ηθικούς όρους. Θα έπρεπε να αναρωτηθούμε: τί είναι νομιμοποιημένο και τί δεν είναι; Αν αύριο η Ελλάδα ήταν υπό την κατοχή μιας μεγάλης αποικιοκρατικής δύναμης, θα είχε δικαίωμα να πολεμήσει εναντίον της; Και βέβαια. Θεωρώ ότι οι λαοί του κόσμου ολόκληρου δέχονται τη φοβερή επίθεση μιας καταστροφικής αποικιοκρατικής δύναμης. (…) Η λειτουργία της φιλελεύθερης δημοκρατίας είναι να εξυπηρετεί τους καπιταλιστικούς σκοπούς: Θα ψηφίσω τον Κέρι, θα ψηφίσω τον Μπλερ, και νομίζεις ότι συμμετέχεις στα κοινά, όταν στην πραγματικότητα δεν είσαι παρά ένας καταναλωτής. Ο ρόλος σου είναι να καταναλώνεις (…) κι αυτό είναι πολύ οδυνηρό. Η επόμενη κοινωνική επανάσταση νομίζω θα είναι η επανάσταση του «Οχι, ευχαριστώ» («Καινούριο αυτοκίνητο; Οχι, ευχαριστώ, δε θα πάρω»). Οι λαοί της Ανατολής, που υποφέρουν τις πιο ταπεινωτικές επιπτώσεις αυτού του συστήματος (επειδή η Δύση χρειάζεται πολύ πετρέλαιο), όπως οι Παλαιστίνιοι, που υποφέρουν την πλέον εξευτελιστική μορφή καταπίεσης, έχουν το δικαίωμα να πολεμήσουν για να απελευθερωθούν.
 
Το επόμενο ερώτημα είναι ποια μέσα νομιμοποιούνται να χρησιμοποιήσουν σ’ αυτό τον πόλεμο. Πρέπει να είμαστε ακριβείς: Νομιμοποιείται ή όχι αυτό που συνέβη στην Ισπανία; Δεν υπάρχει κάθετη απάντηση. Για μένα, κάθε ανθρώπινη ζωή που χάθηκε στην Ισπανία είναι κάτι το οδυνηρό. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε πως, αν ζούμε υπό δημοκρατικό καθεστώς, έχουμε όλοι ευθύνη για το τί πράττει η κυβέρνησή μας. Αν ζεις στη δημοκρατική Ισπανία, φέρεις ευθύνη για τις κυβερνητικές δραστηριότητές της, αν ζεις στην Αμερική, φέρεις ευθύνη για τα εγκλήματα που διαπράττει η χώρα σου.
Προφανώς, ο Τζον Στιούαρτ, αγρότης στη Λουιζιάνα, δεν είναι εξίσου υπόλογος με τον Ράμσφελντ ή τον Μπους, εγκληματίες πολέμου πρώτου βαθμού. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αθώοι, πρέπει να το καταλάβουμε. Κι αν δεν είσαι αθώος, πρέπει να σκοτωθείς ως εργαζόμενος στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου; Το πρόβλημα είναι πολύπλοκο και απαιτεί μια εξίσου πολύπλοκη προσέγγιση. Θεωρώ πως το χρέος μου, ως συγγραφέας, ως μουσικός, ως διανοούμενος, είναι να υποστηρίζω όλα όσα κάνουν οι Παλαιστίνιοι, ακόμη κι αν σε πρώτη εντύπωση διαφωνώ. Αυτό είναι το καθήκον μου.
 
Πιστεύεις ότι οι Παλαιστίνιοι μπορούν να απελευθερωθούν χωρίς ένοπλα μέσα αγώνα;

Θα σας απαντήσω πλαγίως. Προσωπικά, υποστηρίζω όλες τις μορφές της Παλαιστινιακής Αντίστασης. Ο σιωνισμός στοχεύει στη δημογραφική καταστροφή και είναι ζήτημα χρόνου το να απομείνουν στην περιοχή μόνο Εβραίοι. Οι Ισραηλινοί υπογράφουν συμφωνία όχι γιατί θέλουν ειρήνη, αλλά για να τους δοθούν άλλα είκοσι χρόνια περιθώριο στο δημογραφικό παζάρι. Το ζήτημα, όμως, είναι τί συμβαίνει όταν άνθρωποι ζουν υπό το καθεστώς της χείριστης μορφής καταπίεσης. Οντας πρώην Ισραηλινός, είδα τί κάνουν σ’ αυτούς τους ανθρώπους ώστε να φτάνουν στο σημείο να οργανώνουν επιθέσεις αυτοκτονίας. Αυτό θα έπρεπε να αναρωτηθούν οι Ισραηλινοί κι αυτό είναι που ποτέ δε θα αναρωτηθούν. Το βιβλίο μου (σ.σ. «Οδηγός για μπερδεμένους», εκδόσεις Εξάντας) δεν αφορά στην πραγματικότητα το Ισραήλ καθεαυτό. Το Ισραήλ δεν είναι παρά ένας μικρόκοσμος ενός καταστροφικού και αποκρουστικού τρόπου ύπαρξης, η πλέον γελοία και προσβλητική μορφή της ανθρώπινης κατάπτωσης. Κι η Αμερική, όμως, είναι περίπου το ίδιο.
(…) Παρακολουθώ κάθε μέρα CNN. Μια άτυχη γυναίκα στη Φλόριντα έπαθε μια βλάβη στον εγκέφαλο και το έθνος ολόκληρο με τον πρόεδρο πρώτο θρηνεί, θρηνεί για έναν άνθρωπο ενώ μέσα στα δύο τελευταία χρόνια σκότωσε 200.000 Ιρακινούς, 50.000 Αφγανούς κι ενώ καταστρέφει ολόκληρο τον πλανήτη. Αυτός ο θρήνος είναι το παιχνίδι της ηθικολογίας, μια κλασική μορφή του δυτικού ή αγγλοαμερικανικού, αν θέλετε, πολιτισμικού αυνανισμού. Ενώ παίζουμε το παιχνίδι της ηθικολογίας, χάνουμε την πραγματική ηθική μας υπόσταση, οι άνθρωποι πεθαίνουν… Το παράδειγμα του Μάικλ Τζάκσον: Χρειαζόμαστε πάντα έναν αποδιοπομπαίο τράγο, φρίττουμε δήθεν για τις παιδοφιλικές του τάσεις που δεν έχουν καν αποδειχθεί, την ίδια στιγμή που εκατομμύρια παιδόφιλοι παίρνουν το αεροπλάνο για Ταϊλάνδη ή Αίγυπτο για να βρουν παιδάκια…

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Γκίλαντ Ατζμον

Αφού σας χαλάει, γιατί το δοκιμάζετε;
Επόμενο άρθρο

Γκίλαντ Ατζμον

Kίνηση αντιπερισπασμού από την κυβέρνηση

Σχετικά Αρθρα

Εισβολή πάνοπλων ασφαλιτών και μπάτσων και διάλυση παιδικής παράστασης στο Παλαιστινιακό Εθνικό Θέατρο της Ανατολικής Ιερουσαλήμ

Πολιτισμός 26 Νοέ 2025, 18:53

Το Ισλάμ και η Χαμάς πρέπει να αφεθούν να μιλήσουν με τη δική τους φωνή

Το βάθρο του «Ιουδαιο-Χριστιανικού Πολιτισμού»

Πολιτισμός 25 Νοέ 2025, 18:13

Sumud / Ακλόνητοι

Κινηματογραφικές προβολές στην Κόντρα

Πολιτισμός 23 Νοέ 2025, 18:36

Γιάννη Λομβαρδά: Η υπόθεση του Θεού – Επιστήμη vs Θρησκεία

Πολιτισμός 23 Νοέ 2025, 06:54

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

Πολιτισμός 19 Νοέ 2025, 11:45

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

Πολιτισμός 13 Νοέ 2025, 14:05
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία

4 Δεκ 2025, 12:37
Κόντρες

Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου

4 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

4 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

3 Δεκ 2025, 21:08
Αγροτικά

Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

3 Δεκ 2025, 15:17
Κόντρες

Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι

3 Δεκ 2025, 14:33
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

3 Δεκ 2025, 10:10
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

Ημέρα κατά των ναρκωτικών.

1920: Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του βασιλιά Κωνσταντίνου στο Μιλάνο.

1929: Εκτεταμένες συγκρούσεις απεργών των τραμ με απεργοσπάστες και χωροφυλακή (Αθήνα).

1929: Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται τη χορήγηση 13ου μισθού (Χριστουγέννων) στους εργάτες.

1931: Πολλοί τραυματίες σε συγκρούσεις αρτεργατών – αστυνομίας, όταν αστυνομικοί προσπάθησαν να μπουν στα γραφεία της ομοσπονδίας αρτεργατών (Αθήνα).

1936: Είσοδος της CNT στην ισπανική κυβέρνηση (υπουργεία Δικαιοσύνης, Εμπορίου, Υγείας και Βιομηχανίας).

1944: Ο «Δεκέμβρης» γενικεύεται με χιλιάδες θύματα, ο Σκόμπι κηρύσσει στρατιωτικό νόμο.

1949: Απολύονται από τη Μακρόνησο 1.590 «ανανήψαντες».

1992: Τραυματισμός στο πόδι του βουλευτή της ΝΔ Ελευθέριου Παπαδημητρίου (17Ν).

1992: Βόμβα στη ΔΟΥ Αμαρουσίου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Γκίλαντ Ατζμον

    17Ν
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Εφετείο 17Ν
  • Γκίλαντ Ατζμον

    ΕΛΑ
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Γκίλαντ Ατζμον

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Γκίλαντ Ατζμον

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Γκίλαντ Ατζμον

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Γκίλαντ Ατζμον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Γκίλαντ Ατζμον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Γκίλαντ Ατζμον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Γκίλαντ Ατζμον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Γκίλαντ Ατζμον

    Ποιοι είμαστε
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Γκίλαντ Ατζμον

    Επικοινωνία
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Γκίλαντ Ατζμον

    Όροι χρήσης
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Γκίλαντ Ατζμον

    Ποιοι είμαστε
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Γκίλαντ Ατζμον

    Επικοινωνία
  • Γκίλαντ Ατζμον

    Γκίλαντ Ατζμον

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo