Στο ίδιο μήκος κύματος με τις προκλητικές προγραμματικές του δηλώσεις κινήθηκε ο Πιερρακάκης στη συνάντηση που είχε με την ΟΛΜΕ στις 18/7. Το ίδιο σκηνικό θα έχουμε και σήμερα στη συνάντηση με τη ΔΟΕ (περισσότερα ίσως μάθουμε σχετικά με τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ για την προσχολική αγωγή).
Στην πρώτη αυτή συνάντηση ο πονηρός Πιερρακάκης προσπάθησε να δείξει ένα άλλο πρόσωπο σε σχέση με την προκάτοχό του Κεραμέως, πλην όμως ανεπιτυχώς, καθώς: σε κομβικά ζητήματα (π.χ. αξιολόγηση, μισθολόγιο, δημοσιοποίηση βαθμολογιών πανελλαδικών ανά σχολική μονάδα, μονιμοποίηση νεοδιόριστων που κρατούνται όμηροι της αξιολόγησης) υπήρξε κάθετος ότι θα εφαρμόσει την κυβερνητική πολιτική, άλλα προσπάθησε να τα υποβαθμίσει μετά το σάλο που ξεσηκώθηκε όπως το ζήτημα της ελεύθερης επιλογής σχολείου, που θα βάλει την ταφόπλακα στο δημόσιο δωρεάν σχολείο, ανοίγοντας το δρόμο για την επιβολή vouchers, ενώ ως προς το νέο τρόπο διορισμού, προφανώς με συνδυασμό προϋπηρεσίας, προσόντων και γραπτού διαγωνισμού, έδειξε σαφώς ότι η επιλογή είναι η δημιουργία τεχνητών διαχωριστικών γραμμών ανάμεσε σε παλιούς και νέους αναπληρωτές, δημιουργώντας αντιμαχόμενες ομάδες και επιβάλλοντας έναν κανιβαλικό ανταγωνισμό ανάμεσά τους, με στόχο τη διάσπαση του κινήματος και την ελάττωση της πίεσης πάνω στο ΥΠΑΙΘ.
Την ίδια στιγμή κράτησε κλειστά τα χαρτιά του σε θέματα καταστολής (προσφυγή στην αστική δικαιοσύνη, όπως έκανε αναφανδόν η Κεραμέως, ώστε να βγαίνουν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργίες), φανερώνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι θα ακολουθήσει την ίδια πολιτική στην όξυνση των καταστάσεων, βρίσκοντας «τοίχο» από τους εκπαιδευτικούς, όταν π.χ. δεν θα «περπατάει» η αξιολόγηση.
Για τις απαντήσεις Πιερρακάκη στη διάρκεια της συνάντησης με την ΟΛΜΕ, αντιγράφουμε από την ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων, Συσπειρώσεων, Κινήσεων Εκπαιδευτικών ΔΕ:
- Μισθολόγιο. Στο ερώτημα που τέθηκε για το τι προτίθεται να κάνει ως υπουργός παιδείας ώστε οι μισθοί μας να είναι ικανοί να μας εξασφαλίσουν μια αξιοβίωτη ζωή και να αναπληρωθούν όλες οι απώλειες που είχαμε τα μνημονιακά κι όχι μόνο χρόνια απάντησε με το δόγμα Χατζηδάκη. «Παίρνετε αύξηση έστω κι αυτή, μετά από 13 χρόνια. Αυτό μπορούσαμε αυτό κάναμε.» «Στο μέλλον αν υπάρξει δυνατότητα οικονομικής ευχέρειας θα δούμε τι θα μπορούμε να κάνουμε τότε. Δόθηκε αύξηση με βάση τα οικονομικά δεδομένα της χώρας και που μπορεί η κυβέρνηση να κινηθεί.»
- Μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και Αξιολόγηση.
Στη θέση ότι οι συνάδελφοι που διορίστηκαν το 2020 και 2021 ήδη έπρεπε να έχουν μονιμοποιηθεί κι όχι να κρατούνται όμηροι και εκβιαζόμενοι όπως και στο ζήτημα της αξιολόγησης τόσο του σχολείου όσο και των εκπαιδευτικών δήλωσε ορθά κοφτά ότι είναι νόμος και θα εφαρμοστεί και θα τηρήσουν τον νόμο. Μάλιστα στο ερώτημα αν θα ακολουθήσει την γραμμή της Κεραμέως και της κυβέρνησης το προηγούμενο διάστημα να καταφεύγει στα δικαστήρια για βγάζει παράνομες τις απεργίες επέλεξε να μην απαντήσει. Μάλιστα δήλωσε ότι είναι ανοιχτός να αξιολογήσουμε την αξιολόγηση όπως προβλέπει άλλωστε κι ο νόμος και επιθυμεί τις θέσεις τις ΟΛΜΕ σε ένα εποικοδομητικό διάλογο για να λυθούν προβλήματα του νόμου. Είναι του δόγματος «ότι δε μετριέται δε βελτιώνεται» γι αυτό και αξιολόγηση.
- Διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Μετά την θύελλα αντιδράσεων που ξέσπασε από τις προγραμματικές δηλώσεις του για το θέμα σήμερα δήλωσε ότι υπήρξε υπερβολική αντίδραση κι ότι δε θα θίξουν τους αναπληρωτές που έχουν βάλει πλάτη, κάτι θυμίζει αυτό (Τέμπη). Προσπαθούν να βρουν ένα σύστημα ώστε να συγκεράσουν το νέο αίμα των εκπαιδευτικών με αυτούς που εργάζονται χρόνια στην εκπαίδευση προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσει αντιμαχόμενες ομάδες και να επιβάλλει έναν κανιβαλικό ανταγωνισμό ανάμεσα τους με τεχνητές διαχωριστικές γραμμές. Έτσι έχουν σκεφτεί αυτόν το υβριδικό τρόπο διορισμού. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο. Μάλιστα κάλεσε την ΟΛΜΕ να της προτείνει ένα σύστημα διορισμού προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο εμπλέξει την ΟΛΜΕ στη επίλυση ενός προβλήματος που διαχρονικά δημιουργήσαν οι κυβερνήσεις και στη βάση της παραπάνω λογικής της κυβέρνησης. Εκεί τονίστηκε ότι αν προχωρούσε άμεσα σε διορισμούς όλων αυτών που εργάζονται χρόνια ως αναπληρωτές αλλά και συνταξιοδοτούνταν οι εκπαιδευτικοί όχι στα 67 αλλά πολύ νωρίτερα, όπως πριν τα μνημόνια, δεν θα υπήρχε λόγος για να συζητούμε το θέμα. Γεγονός που άνοιγε τη συζήτηση και δεν θέλησε να απαντήσει επί συγκεκριμένου.
- «Ελεύθερη» επιλογή σχολείου και δημοσιοποίηση των επιδόσεων των μαθητών των σχολείων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Προσπάθησε να υποβαθμίσει το θέμα λέγοντας πως αυτό γίνεται και χρειάζεται να γίνει οργανωμένα. Δηλαδή να γίνει και θεσμικά. Μάλιστα επανέλαβε και αυτό που έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις ότι θα πρόκειται για κενές θέσεις(;). Υποστήριξε ότι η δημοσιοποίηση δημόσιων δεδομένων όπως είναι οι βαθμολογίες των πανελλαδικών είναι ευρωπαϊκή οδηγία και πρέπει να την εφαρμόσουν. Βέβαια σε μια αποστροφή του λόγου της η υφυπουργός όταν επιμείναμε στο γεγονός ότι δημοσιοποιούνται ήδη οι βαθμολογίες σε κάθε σχολείο γιατί χρειάζεται να πάρει αυτή την ηλεκτρονική δημόσια μορφή είπε το εξής, αποκαλύπτοντας την πρόθεσή αλλά και την τακτική του υπουργείου και της κυβέρνησης «Και πώς θα μαθαίνει τις βαθμολογίες κάποιος άλλος;». Αποκάλυψε ουσιαστικά ότι η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι η κατηγοριοποίηση, κατάταξη, αξιολογική διαδικασία, κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς. Διάλυση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου, βασική επιδίωξη της κυβέρνησης και ενίσχυση της λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αυτονομία σχολείου, διευθυντές μάνατζερ, ανεύρεση χορηγών κι όποιος επιβιώσει.
- Ειδική αγωγή. Δεν είπε κάτι συγκεκριμένο και δεν έχουν κάτι έτοιμο πέρα του ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να βρεθεί ένας βέλτιστος τρόπος εντοπισμού των αναπτυξιακών αποκλίσεων εγκαίρως. Για ζήτημα της υποστελέχωσης των ΚΕΔΑΣΥ δήλωσε ότι τους απασχολεί έντονα.
- Κοινωνικές επιστήμες και καλλιτεχνικής παιδεία. Μετά και την επίμονη προσπάθεια και τον προβληματισμό που περιέγραφε τον αποκεφαλισμό των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας από το λύκειο δήλωσε ότι τον ενδιαφέρει το θέμα και θα το εξετάσει.
- Συνδικαλιστικές πολιτικές διώξεις. Τέθηκε το θέμα αυτό και με αφορμή τις διώξεις το τελευταίο διάστημα στη ΔΔΕ Πειραιά αλλά κι αλλού και ζητήθηκε να σταματήσουν. Στο θέμα ουσιαστικά δε δόθηκε κάποια απάντηση.
- Διδακτικό ωράριο. Τέθηκε το θέμα της επαναφοράς του διδακτικού ωραρίου σε αυτό του 2013 αφού τέλειωναν σύμφωνα με τη κυβέρνηση τα μνημόνια και η απάντηση του υπουργού ήταν ότι το θέμα αυτό δημιουργεί δημοσιονομικά αποτελέσματα εννοώντας φυσικά την ανάγκη διορισμών εκπαιδευτικών κάτι που δε προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση πέρα του αριθμού που αντιστοιχούν στις συνταξιοδοτήσεις.
- ΕΒΕ και Τράπεζας Θεμάτων. Η θέση της ΟΛΜΕ είναι η κατάργησή τους. Δεν υπήρξε τοποθέτηση από τον υπουργό.
- Για μια σειρά άλλων θεμάτων όπως αυτό της γραφειοκρατίας, της συζήτησης για ΣΣΕ, της σχολικής βίας, των εκδρομών, της νομικής συμπαράστασης, της διαχείρισης κρίσεων, της επικοινωνίας με το ΙΕΠ ζήτησε τις θέσεις της ΟΛΜΕ για να τις εξετάσει. Δήλωσε ότι θα φτιάξει νέο my school και δημιουργήσει το e-parents μέσω των χρημάτων του ταμείο ανάκαμψης. Στο ίδιο ταμείο παρέπεμψε και το θέμα των σχολικών κτιρίων και της υλικοτεχνικής υποδομής.