Το κυρίαρχο αφήγημα του «νόμος και τάξη» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που βρίσκει εφαρμογή από το άγριο ξύλο και τη διάλυση κάθε διαδήλωσης, τη βίαιη εκκένωση ιστορικών καταλήψεων, μέχρι τις «περιποιήσεις» από τους ρόμποκοπ της αστυνομίας της οικογένειας Ινδαρέ -μιας συντηρητικής και καθόλα ευπρεπούς σύμφωνα με τα αστικά πλαίσια οικογένειας- και την απαλλαγή των μπάτσων από την αστική δικαιοσύνη ακόμη και αν στείλουν στον άλλο κόσμο ανθρώπους από περιθωριοποιημένες κοινωνικά ομάδες ή πρόσφυγες και μετανάστες, έχει δημιουργήσει το κλίμα, το πλαίσιο για την παρέμβαση των μπάτσων ακόμα και σε ζητήματα που θα πρέπει να επιλύονται αυστηρά εντός της σχολικής ζωής.
Οι μπάτσοι, λοιπόν, εζήλωσαν την δόξα των παιδονόμων, που οργίαζαν σε σκοτεινές εποχές διδακτορικών καθεστώτων στην Ελλάδα, ασκώντας τρομοκρατία στη σχολική κοινότητα.
Τον τελευταίο καιρό, δύο τουλάχιστον εισβολές των μπάτσων σε σχολεία, απαιτώντας να έχουν ρόλο σε παιδαγωγικά ζητήματα, έγιναν γνωστές και προφανώς δεν αποτελούν αποτέλεσμα ατομικών πρωτοβουλιών, αλλά συνέπεια του γενικότερου κλίματος που περιγράψαμε και εντολών που εκπορεύονται άνωθεν (μάλλον προφορικών, για να μην υπάρχουν αποδείξεις και συγκεκριμένη απόδοση ευθυνών).
Τα γεγονότα αφορούν
- την είσοδο αξιωματικών της ασφάλειας με πολιτικά στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Εύβοιας, την Τρίτη 22 Νοέμβρη, μετά από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε γονέας, απαιτώντας να δουν φακέλους μαθητών του σχολείου, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες. Στη συνέχεια, ακολουθώντας εισαγγελική εντολή για εφαρμογή της διαδικασίας του αυτόφωρου, προσήγαγαν τη διευθύντρια του σχολείου στην Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκίδας και την ίδια μέρα κλήθηκε για κατάθεση μαθητής του σχολείου, ο οποίος εμπλεκόταν στο συμβάν,
- την είσοδο της αστυνομίας στο 4ο Γυμνάσιο Πολίχνης και «την πρωτοφανή, αυταρχική ανάμειξή της σε ζητήματα της σχολικής κοινότητας, προκειμένου να εκφοβίσει το σύλλογο διδασκόντων και να εκβιάσει τιμωρητικές αποφάσεις εκ μέρους του για ένα περιστατικό κρίσης μεταξύ δύο μαθητών!».
Ολα τούτα καταγγέλλονται από την ΕΛΜΕ Εύβοιας και την Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα. Παραθέτουμε τις σχετικές ανακοινώσεις-καταγγελίες:
ΕΛΜΕ Εύβοιας
Την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022, Αξιωματικοί της Ασφάλειας με πολιτικά προσήλθαν στο χώρο του σχολείου μετά από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε γονέας. Είχε προηγηθεί την προηγούμενη μέρα έντονη και υβριστική λογομαχία μεταξύ μαθητών στον προαύλιο χώρο. Οι αστυνομικοί συνομίλησαν με τη Διευθύντρια στο γραφείο της και απαίτησαν να δουν φακέλους μαθητών του σχολείου, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες, κάτι που αντίκειται στις διατάξεις περί προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Στη συνέχεια, ακολουθώντας την εντολή της Εισαγγελίας για εφαρμογή της διαδικασίας του αυτόφωρου, προσήγαγαν τη Διευθύντρια στην Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκίδας. Αργότερα, την ίδια μέρα κλήθηκε για κατάθεση και μαθητής του σχολείου, ο οποίος εμπλεκόταν στο συμβάν.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε, καταρχάς, προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ότι τα θέματα συμπεριφοράς και σχολικής ζωής επιλύονται και οφείλουν να επιλύονται εντός του σχολείου και πάντα σε ένα παιδαγωγικό πλαίσιο, σε σύμπλευση με όσα προβλέπει η νομοθεσία και ο κανονισμός λειτουργίας για τη σχολική ζωή. Και φυσικά με γνώμονα το όφελος των παιδιών και της μακροπρόθεσμης συνύπαρξής τους μέσα στην κοινότητα του σχολείου.
Κατά δεύτερον, θα θέλαμε να εκφράσουμε έντονη ανησυχία και προβληματισμό για την επιλογή της διαδικασίας του αυτόφωρου με αφορμή ένα σχολικό συμβάν, που δεν θα μπορούσε με κανένα τρόπο να χαρακτηριστεί σφοδρό ή κατεπείγον. Από την προσαγωγή της Διευθύντριας και το γεγονός ότι ζητήθηκε κατάθεση από τον μαθητή μας προέκυψε τεράστια αναστάτωση μεταξύ των μαθητών και δυσλειτουργία του σχολείου, τόσο την ίδια μέρα όσο και τις μέρες που ακολούθησαν.
Τα σχολεία, και πολύ περισσότερο τα λεγόμενα «ειδικά» σχολεία, αποτελούν ευαίσθητους και δημοκρατικούς οργανισμούς και προσπαθούν να επιλύουν με δημοκρατικό τρόπο τα θέματα συμπεριφοράς των εφήβων, για τους οποίους η πρόκληση, η σύγκρουση και η ασέβεια συνιστούν «φυσιολογική» συμπεριφορά σε κάποια στάδια ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους. Δεν επιθυμούμε με κανένα τρόπο να δούμε να ποινικοποιούνται τα προβλήματα που προκύπτουν στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Η προσπάθεια διαμεσολάβησης και η συνεργατική διευθέτηση θα επιθυμούσαμε να υιοθετούνται και να προκρίνονται από τους αρμόδιους θεσμούς σε αντίθεση με παρεμβατικές μεθόδους, όπως είναι η είσοδος της αστυνομίας στο χώρο του σχολείου και η προσαγωγή εκπαιδευτικών και μαθητών, στο αστυνομικό τμήμα.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΕΝΕΕΓΥΛ ΕΥΒΟΙΑΣ
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΕΝΕΕΓΥΛ Εύβοιας
ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ
Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ εκφράζει την απόλυτη συμπαράστασή της στη διαμαρτυρία του συλλόγου διδασκόντων του 4ου γυμνασίου Πολίχνης σχετικά με την είσοδο της αστυνομίας στο σχολείο και την πρωτοφανή, αυταρχική ανάμειξη της σε ζητήματα της σχολικής κοινότητας, προκειμένου να εκφοβίσει το σύλλογο διδασκόντων και να εκβιάσει τιμωρητικές αποφάσεις εκ μέρους του για ένα περιστατικό κρίσης μεταξύ δύο μαθητών.!!
Καταγγέλλουμε τις απαράδεκτες πρακτικές της αστυνομίας και δηλώνουμε ότι μας βρίσκουν κατηγορηματικά αντίθετους, προσβάλλουν και πληγώνουν το παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου και τρομοκρατούν τους μαθητές μας.
Δεν θα επιτρέψουμε τέτοιου είδους απαράδεκτες παρεμβάσεις να διαταράσσουν ανεπανόρθωτα τη λειτουργία του σχολείου και να ακυρώνουν τον παιδαγωγικό μας ρόλο.