«Θα πρέπει όλοι να τηρούν τη νομιμότητα. Και δεν πρέπει οι λίγοι να στερούν το δικαίωμα στη μάθηση από τους πολλούς. Κάνουμε μια τελευταία έκκληση σε όλους όσοι κάνουν τις καταλήψεις, να σεβαστούν αυτό το δικαίωμα στη μάθηση και να τερματιστούν κάπου εδώ αυτές οι καταλήψεις».
Πέτσας, κυβερνητικός εκπρόσωπος, ενημέρωση πολιτικών συντακτών, 24/9/20
Το συμπέρασμα είναι καθαρό, γι’ αυτό και η κυβέρνηση άναψε το πράσινο φως στην καταστολή των καταλήψεων: Οι μαθητικές καταλήψεις χαλούν τη σούπα που σερβίρει η κυβέρνηση στην εργαζόμενη κοινωνία, θεωρώντας ότι απευθύνεται σε ηλίθιους. Χαλούν το αφήγημα της προπαγάνδας του «μαθαίνουμε ασφαλείς», που μοναδικό σκοπό έχει να μη δοθεί ούτε ένα ευρώ για τη λειτουργία των σχολείων υπό καλύτερες συνθήκες, που απαιτούνται στοιχειωδώς για την ασφάλεια μαθητών-εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους σε συνθήκες ανεξέλεγκτης πλέον διασποράς του κοροναϊού.
Η ηχηρή, μέσω των καταλήψεων, που πληθαίνουν διαρκώς (τουλάχιστον 300 αυτήν τη στιγμή) διάδοση των δίκαιων αιτημάτων των μαθητών (15 μαθητές σε κάθε τμήμα, με εξασφάλιση από το κράτος των αναγκαίων υποδομών, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, προκειμένου να ικανοποιηθεί το αίτημα του διαχωρισμού των τμημάτων, συνθήκες σχολαστικής υγιεινής και καθαρισμού των σχολείων), έκανε σκόνη τη βρόμικη προπαγάνδα που ταύτιζε τους μαθητές με θεωρίες συνωμοσίας και με τους «ψεκασμένους» αρνητές της μάσκας.
Γι’ αυτό και η κυβέρνηση έπιασε τώρα το κανονικό μαστίγιο.
Το είπε ο Πέτσας στις 23 του Σεπτέμβρη («Θα δούμε τι μέτρα περαιτέρω μπορούμε να πάρουμε, πέραν της πειθούς και της συνεχούς έκκλησης… Χρειάζεται λίγο να συνετιστούν όλοι. Από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους τοπικούς άρχοντες»), το επανέλαβε με άλλα λόγια («τελευταία έκκληση») την επομένη. Με χοντράδες και προκλητικές δηλώσεις το υιοθέτησαν οι γνωστοί ακροδεξιοί (Μπογδάνος, τηλεπλασιέ Γεωργιάδης).
«Επιασαν το υπονοούμενο» οι μπάτσοι, οι εισαγγελείς, οι εξωνημένοι διευθυντές σχολείων, που ντροπιάζουν τον εκπαιδευτικό κόσμο και φτύνουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο (η επιλογή να είσαι στη διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης αναπόφευκτα σπρώχνει σε ταύτιση με την κυβερνητική πολιτική, ειδικά σε κρίσιμες αποφάσεις) και οι παντός καιρού -σε τέτοιες περιπτώσεις μαθητικών αγώνων- «αγανακτισμένοι γονείς» και ανέλαβαν έργο:
- Μπάτσοι τρομοκρατούν μαθητές σε σχολείο στην Καβάλα: Σε βίντεο, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σπίρτζης (νυν τομεάρχης «Προστασίας του Πολίτη» του ΣΥΡΙΖΑ), οι μπάτσοι ακούγονται να λένε τα εξής:
«Οποιος είναι στην κατάληψη θα πρέπει να περάσει τη διαδικασία του αυτοφώρου. Εσείς κάνετε κατάληψη; Είστε υπερήφανοι για τα αιτήματά σας; Αρα θα πρέπει να δώσετε τα ονόματά σας. Θα πάτε εσείς κατηγορούμενοι. Ποιοι άλλοι θα πάνε; Οι γονείς σας. Με τη διαδικασία του αυτοφώρου. Δηλαδή θα πρέπει να πάμε από τα σπίτια σας να πάρουμε και τους γονείς σας. Από εκεί και πέρα υπάρχει ποινική διαδικασία που κρατάει χρόνια. Θα έχετε δικηγόρο; Πόσο κάνει ο δικηγόρος; Κάθε παράσταση στα δικαστήρια κοστίζει 500 ευρώ. Aυτά όλα τα ποινικά έχουν μία διαδικασία και επειδή αυτή η διαδικασία καθυστερεί, να μην έχετε κάποια προβλήματα και στη συνέχεια. Θα σας λερωθεί το ποινικό μητρώο. Και είναι κρίμα. Ολα διαδίδονται, όλα μαθαίνονται».
- Επιστρέψαμε σε αλήστου μνήμης εποχές, όταν ο χωροφύλακας ήταν βασιλιάς και είχε απόλυτη εξουσία πάνω στους πολίτες. Με προφορική εντολή εισαγγελέα καλούνται στα αστυνομικά τμήματα γονείς, πρόεδροι συλλόγων γονέων «δι’ υπόθεσίν τους». Χαρακτηριστικές είναι οι καταγγελίες των προέδρων των συλλόγων γονέων Γυμνασίων και Λυκείων της Πετρούπολης και της Ενωσης Γονέων του Δήμου, που κλήθηκαν να καταθέσουν κατά «υποκινητών» στο ΑΤ Πετρούπολης, κατόπιν προφορικής εισαγγελικής εντολής. Και βέβαια, οι γονείς ταυτίστηκαν με τα αιτήματα των μαθητών και υπέδειξαν τους πραγματικούς υποκινητές που είναι η κυβέρνηση και η εγκληματική πολιτική της στα σχολεία. Ανάλογα περιστατικά έχουμε καθημερινά απ’ άκρη σ’ άκρη στην Ελλάδα (π.χ. Ηλεία, Ξάνθη, κ.λπ.)
- «Αγανακτισμένοι» γονείς επιχειρούν με βίαιο τρόπο να σπάσουν την κατάληψη σε σχολεία του Αλίμου, τραυματίζοντας μαθητές. Ιδιο σκηνικό στην Καλαμάτα.
- Διευθυντές σχολείων (Χανιά, Λευκάδα) σε έξαλλη κατάσταση επιχειρούν με κόφτες να σπάσουν τα λουκέτα στα κατειλημμένα σχολεία, τρομοκρατώντας τους μαθητές. Κάποιοι, το ίδιο βασιλικότεροι του βασιλέως, επιλέγουν να κοιμηθούν μέσα στο σχολείο (π.χ. Νέα Φιλαδέλφεια) για να αποτρέψουν την κατάληψη!
Αυτά τα χαρακτηριστικά παραδείγματα δείχνουν ότι έχει μπει μπροστά το σχέδιο της -καθαρής πλέον- βίαιης καταστολής των μαθητικών αγώνων, που όμως αυτήν τη στιγμή δείχνει να μην έχει τα επιθυμητά για την κυβέρνηση αποτελέσματα (η λίστα των κατειλημμένων σχολείων μεγαλώνει).
Γι’ αυτό και η Κεραμέως άρχισε να διαδίδει ότι το υπουργείο μελετά πρόσθετα μέτρα που περιλαμβάνουν την τηλεκπαίδευση, την εκ περιτροπής διδασκαλία, το κυλιόμενο ωράριο, ενώ την ίδια στιγμή στέλνει έμμεσα τρομοκρατικά μηνύματα (αναπλήρωση χαμένων ωρών λόγω κατάληψης).
Τα ημίμετρα που προαναγγέλλονται, εάν υλοποιηθούν, θα γίνουν σε βάρος των μαθητών και των εκπαιδευτικών [πχ. «μεγάλος αδερφός» με εφαρμογή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (κάμερες στην τάξη), καταστρατήγηση του διδακτικού και εργασιακού χρόνου για εκπαιδευτικούς και ελεύθερου χρόνου για μαθητές με τα «κυλιόμενα ωράρια», κ.ά.].
Και βέβαια, δεν είναι τυχαίο ότι όλα αυτά θα γίνουν με το «ελαχιστότατο» κόστος (κόστος θεωρούνται οι δαπάνες για το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας), ξεχειλώνοντας παραπέρα τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία περί αυτού οι δηλώσεις Κεραμέως, ότι προκρίθηκαν οι τρίμηνες συμβάσεις των εκπαιδευτικών και όχι μεγαλύτερης διάρκειας, ώστε «οι δαπάνες με χρήματα των φορολογούμενων να γίνονται με προσοχή» (περιττό να σημειώσουμε το θράσος στην αναφορά για σεβασμό των φορολογούμενων).
ΥΓ. Καταγγελία ενάντια στην κατασυκοφάντηση των μαθητικών αγώνων εξέδωσε και η ΟΛΜΕ:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Για το ενορχηστρωμένο σχέδιο τρομοκράτησης του μαθητικού κινήματος
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει το ενορχηστρωμένο σχέδιο τρομοκράτησης του μαθητικού κινήματος από την κυβέρνηση.
Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται από άκρη σε άκρη της χώρας προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών που κινητοποιούνται διεκδικώντας ασφαλείς όρους λειτουργίας του σχολείου, μείωση του αριθμού μαθητών σε κάθε τάξη, πρόσληψη εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Εισαγγελείς, δυνάμεις της αστυνομίας, ορισμένοι δήμαρχοι απειλούν τους αγωνιζόμενους μαθητές, ρίχνουν την ευθύνη σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων, προκειμένου να συμμετάσχουν και οι ίδιοι στην καταστολή των κινητοποιήσεων. Αυτό το σχέδιο συνδυάζεται και με την αήθη κατασυκοφάντηση τόσο από την κυβέρνηση όσο και από ορισμένα ΜΜΕ που προσπαθούν να ταυτίσουν τους αγωνιζόμενους μαθητές με αντιδραστικές – σκοταδιστικές αντιλήψεις περί θεωριών συνωμοσίας και τους λεγόμενους «αρνητές της μάσκας».
Η συζήτηση περί υποκίνησης των μαθητών είναι αναχρονιστική, παραπέμπει σε άλλες εποχές, προσβάλλει τους ίδιους τους μαθητές. Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι οι μαθητές μας δεν είναι υποκινούμενοι, έχουν την απαραίτητη νοημοσύνη και κοινωνική πείρα έτσι ώστε να διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμά τους για ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο. Εξάλλου, το μαθητικό κίνημα έχει αυτοτέλεια, έχει δικαίωμα το ίδιο να επιλέγει τις μορφές πάλης που θα ακολουθήσει.
Τα αιτήματα των μαθητών είναι κοινά και τα διεκδικεί σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος μέσα από αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις, από την επαναλειτουργία των σχολείων μέχρι τώρα και για αυτό ακριβώς το λόγο η ΟΛΜΕ με απόφασή της στηρίζει το μαθητικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 24/9.
Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, να ικανοποιήσει τα αιτήματα εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών και να σταματήσει τώρα αυτή την αήθη επίθεση.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν τρομοκρατείται, αγωνίζεται, διεκδικεί, κερδίζει!
Γιούλα Γκεσούλη