Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση
  • Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»
  • Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ
  • Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Παιδεία: Οι αντιδραστικές, αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί περιγράφουν τη μαύρη βίβλο που έρχεται
Παιδεία

Παιδεία: Οι αντιδραστικές, αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί περιγράφουν τη μαύρη βίβλο που έρχεται

Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Μαρ 2025, 22:34

Στο «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2025», το υπουργείο Παιδείας περιγράφει τις «μεταρρυθμίσεις» που προτίθεται να κάνει τους επόμενους μήνες του 2025, αφού αρχικά παρουσιάζει τις παρεμβάσεις που δρομολόγησε μέσα στο 2024.

Παρεμβάσεις που τραυμάτισαν σοβαρά το σώμα της δημόσιας εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες, όπως 

  • Η επιβολή «κοφτών» με όλα τα μέσα, ώστε να περιοριστεί δραστικά η συμμετοχή του κράτους στις δαπάνες. Π.χ. «σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία για απομακρυσμένες σχολικές μονάδες», «αυτόνομη τάξη» Γυμνασίου με διορισμό στα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών όχι του συνόλου του απαιτούμενου διδακτικού προσωπικού, αλλά ελάχιστων εκπαιδευτικών (τρεις τον αριθμό από τις ειδικότητες: φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί και καθηγητές πληροφορικής), ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα διδάσκονται με τηλεκπαίδευση! Παράλληλα συνεχίστηκε με αμείωτους ρυθμούς το γαϊτανάκι των συγχωνεύσεων-καταργήσεων τμημάτων, σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων μαθητών ειδικά στα αστικά κέντρα.
  • Η προώθηση της κατηγοριοποίησης μαθητών, σχολικών μονάδων, που ενισχύει τα παιδιά τα προερχόμενα από ευνοημένα κοινωνικο-οικονομικά και μορφωτικά στρώματα και χαντακώνει τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Π.χ. Πρότυπα Σχολεία και συνεχής αύξηση του αριθμού τους και τον τελευταίο καιρό ανακοίνωση της εφαρμογής του International Baccalaureate από τον Σεπτέμβρη του 2026 και στα δημόσια πρότυπα σχολεία και δικαίωμα στους κατόχους του να εισάγονται χωρίς τους δραστικούς κόφτες των εισαγωγικών εξετάσεων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και στα δημόσια ΑΕΙ, καθώς και εκχώρηση στο κεφάλαιο 22 υπαρχόντων δημόσιων σχολείων –Ωνάσεια Σχολεία-, με δικαίωμα παρέμβασης στα προγράμματα σπουδών, εφαρμογής «εναλλακτικών» συστημάτων εκπαίδευσης, διοίκησης, λειτουργίας και αξιολόγησης, τροποποίησης διδακτικού ωραρίου, επιλογής διευθυντών και εκπαιδευτικών, εφαρμογής πρόσθετης ειδικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών, καθορισμού αριθμού των μαθητών, κ.λπ. 
  • Η προσπάθεια επιβολής πειθάρχησης, υποταγής, σιγής νεκροταφείου και πάταξης κάθε φωνής που εναντιώνεται στα σχέδια του ΥΠΑΙΘΑ («αυτοαξιολόγηση» σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τους νεοδιόριστους) παράλληλα με άγρια καταστολή σε όλες τις εκφάνσεις της (συνεχείς αγωγές κατά εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, διώξεις, πειθαρχικά, τρομοκρατικές εγκύκλιοι).
  • «Η έναρξη του Προγράμματος Συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ για τη βελτίωση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών στους δείκτες PISA». O διαγωνισμός PISA συνδέεται σαν το νύχι με το κρέας με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους, εξ ου και αποτελεί μέρος της αξιολογικής διαδικασίας και αναφέρεται στο νόμο Κεραμέως (Ν. 4823/2021, άρθρο 104, παρ. 1). Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει μιας ποσοτικής τυποποιημένης τεχνικής μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων. «Αποτελεσματικότητα» και «επιδόσεις» που έχουν να κάνουν όχι με την ολόπλευρη μόρφωση και την διαμόρφωση προσωπικοτήτων με κριτική σκέψη, αλλά με την κατάκτηση γνώσεων μιας χρήσης και δεξιοτήτων που απαιτεί η αγορά. Είναι κόντρα στις βασικές παιδαγωγικές αρχές και προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και σε «συνταγές επιτυχίας», ενώ οδηγεί στον ακραίο ανταγωνισμό, στην κατηγοριοποίηση-κατάταξη σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Η εφαρμογή των βασικών προτεραιοτήτων του ν. 4763/2020 (νόμος Κεραμέως) και η ψήφιση του ν. 5082/2024 (νόμος Πιερρακάκη) στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση.

Παράλληλα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ανοιχτός και αναφανδόν υποστηρικτής των συμφερόντων του κεφαλαίου, έκρινε ότι δεν αρκεί αυτό που επιτυγχάνονταν ως τώρα με τους δύο αυτούς νόμους, με τους οποίους οι καπιταλιστές έχουν λόγο στη διαμόρφωση των προγραμμάτων κατάρτισης, συνεργάζονται με το ΥΠΑΙΘΑ, υποδέχονται και παρακολουθούν την πρακτική άσκηση των σπουδαστών, την μαθητεία κ.λπ. Τώρα επιδιώκει η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση να παραδοθεί εξ ολοκλήρου στα νύχια των καπιταλιστών («συμπράξεις» ονομάζεται αυτή η μορφή), μέσω της ίδρυσης των λεγόμενων «Ακαδημιών», με το σχετικό νομοσχέδιο να είναι στα σκαριά

  • Η ψήφιση του εκτρωματικού νόμου 5094/2024 για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων (παραρτήματα-Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης), με προκλητική παράκαμψη του άρθρου 16 του συντάγματος, που αποτελεί την επιτομή των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Ολες αυτές οι αντιδραστικές, αντιεκπαιδευτικές αλλαγές προϊδεάζουν και για το περιεχόμενο της μαύρης βίβλου της εκπαίδευσης που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί το 2025.

Τη συνταγή θα δώσει ο ΟΟΣΑ, που αποτελεί ένα εργαλείο στα χέρια του διεθνούς καπιταλισμού και των ηγετριών ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Ο ΟΟΣΑ εκπονεί σχέδια τα οποία άλλοι μηχανισμοί -εν προκειμένω το υπουργείο Παιδείας- καλούνται να επιβάλλουν. Οι παρεμβάσεις του στους σχεδιασμούς του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος έχουν μακρά ιστορία (τουλάχιστον δεκαπενταετίας) και είναι γνωστές, καθώς έχουν ειπωθεί άπειρες φορές ή έχουν δρομολογηθεί πλευρές τους από τις αστικές κυβερνήσεις όλων των χρωμάτων.

Στο κυβερνητικό πρόγραμμα για το 2025, στον τομέα της Παιδείας, ιδιαίτερα αναφέρονται:

Η θεσμοθέτηση του «Ανοιχτού Σχολείου», «η θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου και νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο σχεδιασμός είναι το Β’ τρίμηνο του 2025 το σχέδιο νόμου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και το τρίτο τρίμηνο να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται ήδη στην «ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων» που ανακοινώθηκαν από τον Ιούνη του 2024 από το ΙΕΠ σε συνεργασία με το ΥΠΑΙΘΑ και καθοδηγητή τον ΟΟΣΑ.

Γράφαμε τότε σε άρθρο με τίτλο: «Πιερρρακάκης: Το αγαπημένο παιδί του ΟΟΣΑ» τα εξής: 

«Ανοικτό σχολείο» κατά τον Πιερρακάκη

– Σημαίνει «αυτόνομο σχολείο», δηλαδή σχολείο που η λειτουργία του κατά μεγάλο μέρος θα στηρίζεται σε ίδιους πόρους που θα αναζητά σε συνεργασία με επιχειρήσεις, δημαρχαίους, τοπικούς παράγοντες κάθε είδους, ιδιώτες, κ.ά. , που θα παραχωρεί μέρος των αναγκαίων λειτουργιών του σε εργολάβους.

– Σημαίνει επιβολή της αξιολόγησης που συνεπάγεται κατηγοριοποίηση μέσω της οποίας θα επιχειρηθεί και η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα σχολεία που δεν εκπληρώνουν τα κριτήρια αξιολόγησης και που έχει άμεση συνάφεια (η κατηγοριοποίηση) με το επόμενο βήμα, που προπαγανδίζει εδώ και καιρό η κυβέρνηση Μητσοτάκη, «την ελεύθερη επιλογή σχολείου» από τους γονείς.

– Σημαίνει αλλαγή στον τρόπο προσλήψεων/διορισμών των εκπαιδευτικών- επίσης διακηρυγμένο στόχο του ΥΠΑΙΘΑ- και βεβαίως ένταση των ταξικών φραγμών, που θα πετούν έξω από το σχολείο μεγάλο μέρος των μαθητών των προερχόμενων από εργατικά, φτωχολαϊκά στρώματα. Σχολεία θα συγχωνευτούν ή θα βάλουν λουκέτο, οι μαθητές στα Γυμνάσια και Λύκεια θα μειωθούν, άρα και η κρατική χρηματοδότηση θα μειωθεί, και κυρίως θα ανακοπεί η τάση της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές, που αποτελεί και τον διαχρονικό στόχο του συστήματος.

Γι’ αυτό και το «ανοικτό σχολείο» όπως και το «ελεύθερο πανεπιστήμιο» της επιχειρηματικής λειτουργίας και των ιδιωτικών ΑΕΙ, πάνε πακέτο με την «αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης/κατάρτισης» και το Εθνικό Απολυτήριο, που σημαίνει πανελλαδικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου συν τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Η συνταγή του «ανοικτού σχολείου» ανήκει και πάλι στον ΟΟΣΑ. Σε αυτήν θα περιλαμβάνεται και ο νέος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.

Τούτο προκύπτει από τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο Πιερρακάκης σε συνέντευξη στο Mega («Κοινωνία Ωρα Mega», 19/3/2024), με αφορμή τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA και ερώτηση του δημοσιογράφου αν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών:

«Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή, είναι κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση, το έχουμε πει από τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Θα επανέλθουμε σε αυτό στη πορεία κατά τη διάρκεια της τετραετίας. Είναι κάτι που κοιτάζουμε γενικά το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το τι κάνουν και τα άλλα κράτη, είναι υπό συζήτηση…

Μα ο τρόπος διορισμού αυτή τη στιγμή είναι μέσα από πίνακες του ΑΣΕΠ. Αλλά η συζήτηση είχε να κάνει τότε με το εάν θα πηγαίναμε σε κάποιο σύστημα γραπτού διαγωνισμού. Εν πάση περιπτώσει αυτό το οποίο εμείς μελετάμε είναι και το τι κάνουν τα άλλα κράτη. Αυτό ίσως έχει μία αξία να το αναφέρω, γιατί δεν το έχουμε πει επισήμως δημόσια, υπήρξε όλη η συζήτηση με τα αποτελέσματα της PISA με το πώς τα αποτελέσματα αυτά και στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας προβλημάτισαν σε σχέση με τον πτωτική καμπύλη, με την πτώση που παρατηρήθηκε. Θα κάνουμε μία μελέτη όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μια σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα όχι με έναν τρόπο αυθαίρετο, με έναν τρόπο συμβατό με το τι έχει ανάγκη η χώρα μας. Στο πλαίσιο πολιτικής της Ελλάδας, δηλαδή όχι κάτι το οποίο απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σε αυτή την μελέτη θα υπάρξουν και συστάσεις ακριβώς για το θέμα το οποίο με ρωτάτε».

Τις απόψεις του ΟΟΣΑ για την «αυτονομία» των σχολείων και τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο διατυπώνει ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του Οργανισμού,  ο οποίος ηγείται του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), σε άρθρο του στο Capital.gr με τίτλο: «Σχεδιάζοντας την Εκπαιδευτική Απάντηση της Ελλάδας στις Πραγματικότητες του 21ου αιώνα».

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, ο οποίος τονίζει και την διαχρονική συνεργασία του ιμπεριαλιστικού οργανισμού με τις ελληνικές κυβερνήσεις για θέματα εκπαίδευσης, η μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει για να επιτύχουν οι έλληνες μαθητές καλύτερα αποτελέσματα στον διαγωνισμό PISA είναι να δοθεί στα σχολεία «περισσότερη πραγματική αυτονομία», η οποία αφορά και τον τρόπο πρόσληψης/διορισμού των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα λέει ότι τα σχολεία πρέπει να είναι αυτά που θα επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς τους, όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του ΟΟΣΑ. Βέβαια, αναφέρει κάτι που δεν είναι αληθές, ότι δηλαδή στην Ελλάδα οι διευθυντές των σχολείων έχουν την κύρια ευθύνη της πρόσληψης των εκπαιδευτικών για ένα ποσοστό 1% των μαθητών (σ.σ. αναφέρεται μάλλον στα ιδιωτικά σχολεία). Στην Ελλάδα, όμως, οι προσλήψεις αναπληρωτών και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται από το υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία των προσόντων και της προϋπηρεσίας του ΑΣΕΠ (σύστημα Γαβρόγλου, παλιότερα με την επετηρίδα, ή μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Πάντως ποτέ με ευθύνη των διευθυντών). Παρά την ανακρίβεια, σημασία έχει ο πυρήνας της λογικής και των κατευθύνσεων που δίνει ο ΟΟΣΑ, ότι δηλαδή οι προσλήψεις/διορισμοί πρέπει να είναι ευθύνη κάθε σχολείου ξεχωριστά.

Οπως κάθε σχολείου ξεχωριστά πρέπει να είναι η ευθύνη της επιβίωσής του, ότι η «αυτονομία» συνεπάγεται και διαφοροποιήσεις στα προγράμματα σπουδών ανάλογα με τον γεωγραφικό προσδιορισμό, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και τις ανάγκες της τοπικής «αγοράς», ότι τελικά η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν και ο κεντρικός σχεδιασμός της να είναι στα χέρια του κράτους, αλλά την ευθύνη της να έχουν οι δήμοι, οι «χορηγοί», οι επιχειρήσεις, οι ιδιώτες.

Να τι αναφέρει ο Andreas Schleicher:

«Τι πρέπει λοιπόν να γίνει; Αυτό εναπόκειται σε άλλους να το αποφασίσουν, αλλά ο ΟΟΣΑ έχει ήδη συνεργαστεί εκτενώς με την Ελλάδα για λύσεις. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν περισσότερη πραγματική αυτονομία για να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Στην Ελλάδα, το 1% των μαθητών φοιτά σε σχολείο όπου οι διευθυντές έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%».

Γιούλα Γκεσούλη 

Εκτύπωση 🖨
ΟΟΣΑ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΓΑΣΑΝ ΚΑΝΑΦΑΝΙ: Συζήτηση ανάμεσα στο ξίφος και τον λαιμό;

Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 5 Μάρτη

Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

Ημέρα κατά του φασισμού και του αντισημιτισμού.

Καμπότζη: Ημέρα ανεξαρτησίας (1953).

1921: Γενική απεργία στη Ρώμη, συγκρούσεις εργατών σιδηροδρόμων με φασίστες.

1923: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ που υπό την απειλή όπλου σε μπυραρία του Μονάχου αναγκάζει Βαυαρούς ηγέτες να τον υποστηρίξουν («πραξικόπημα της μπυραρίας»).

1974: Πεθαίνει ο Χόλγκερ Μάινς (RAF) από απεργία πείνας.

1989: Πτώση του τείχους του Βερολίνου.

1994: Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας κρίνει ένοχο τον Γιώργο Κοσκωτά για τέσσερις κακουργηματικές πράξεις και τον καταδικάζει σε κάθειρξη 25 ετών.

1995: Ο Γιασέρ Αραφάτ επισκέπτεται για πρώτη φορά επίσημα το Ισραήλ για να συλλυπηθεί τη χήρα του Γιτζάκ Ράμπιν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Εφετείο 17Ν

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • ΕΛΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Επικοινωνία

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Όροι χρήσης

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Ποιοι είμαστε

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Επικοινωνία

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

  • Όροι χρήσης

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

    Κυβερνητικό σχέδιο 2025 με συνταγή ΟΟΣΑ

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo