Αλαλούμ την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας όλων των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τις διακοπές του Πάσχα. Τα Μέσα ανέφεραν ότι τα self tests «διέγνωσαν» 3.000 θετικά κρούσματα, πολλά εκ των οποίων αναιρέθηκαν μετά τη διεξαγωγή rapid test σε δομή του ΕΟΔΥ. Τον ακριβή αριθμό τόσο των θετικών self test όσο και αυτόν που προέκυψε μετά τον επανέλεγχο δεν τον γνωρίζαμε μέχρι χθες το βράδυ, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν εξέδωσε καμιά επίσημη ανακοίνωση (τυχαίο;). Τελικά βγήκε ο Αρκουμανέας σήμερα (Τρίτη 11/5) το πρωί στον ΣΚΑΙ και δήλωσε ότι τα θετικά τεστ μετά τον επανέλεγχο σε δημόσια δομή ήταν περισσότερα από 700, ενώ η διαδικασία συνεχίζεται ακόμη.
Αλαλούμ και με τη σχετική πλατφόρμα δήλωσης αποτελέσματος, καθώς το σύστημα «κράσαρε» (πάνω από 1.600.000 μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό επέστρεψαν στο σχολείο) και πάμπολλοι γονείς δεν μπόρεσαν να μπουν και να αποκτήσουν την πολυπόθητη σχετική βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο.
Αλαλούμ και με τις παρτίδες των self test, στις οποίες το φυαλίδιο με το υγρό αντιδραστήριο ήταν άδειο ή περιείχε μόνο μια ή δυο σταγόνες.
Το σκηνικό για γέλια και κλάματα, αλλά πρωτίστως για οργή, είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας.
Μήνες τώρα εκπαιδευτικοί και γονείς κραυγάζουν ότι καμιά ουσιαστική επιδημιολογική επιτήρηση με συνεχή και αξιόπιστα τεστ, με ευθύνη του ΕΟΔΥ, δεν πραγματοποιείται στα σχολεία, χωρίς να μιλήσουμε για τα περίφημα πρωτόκολλα που είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να γίνονται λάστιχο (https://eksegersi.gr/paideia/χρονικό-ενός-προαναγγελθέντος-εγκλή/).
Η τάχα συστηματική «επιδημιολογική επιτήρηση» οικοδομήθηκε μόνο όταν ανακαλύφθηκαν τα παντελώς αναξιόπιστα self tests («χάνουν» το 21% έως 30% των θετικών δειγμάτων, ακόμη και αν τα δείγματα λαμβάνονται από εργαστηριακούς επιστήμονες που ξέρουν πώς να πάρουν ένα επίχρισμα, ενώ η αξιοπιστία τους πέφτει σημαντικά, στο 57,5%, όταν εφαρμόζονται από μη ειδικούς, όπως είναι οι πολίτες) και η ευθύνη διεξαγωγής τους έγινε αποκλειστικά ατομική υπόθεση των πολιτών (https://eksegersi.gr/ygeia/63423/).
Η δημιουργία ψευδούς ωραιοποιημένης εικόνας με τα self tests επινοήθηκε αποκλειστικά και μόνο για να επανεκκινήσει πλήρως η καπιταλιστική οικονομία, με τα μάτια στραμμένα στο άνοιγμα του τουρισμού.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι άκρως ανησυχητική. Τα κρούσματα είναι πάνω από 2.000 τουλάχιστον, οι διασωληνωμένοι πάνω από 700 και οι νεκροί καμιά 70αριά σε καθημερινή βάση, χωρίς ακόμη να έχουμε δει τα αποτελέσματα της «χαλάρωσης» της Μεγάλης Εβδομάδας και του ανοίγματος των εκκλησιών για να γίνει το χατίρι του ιερατείου. Το παράδειγμα της Αιτωλοακαρνανίας σίγουρα δε θα είναι το μοναδικό. Εκεί, στις 26 Μαΐου, μία ημέρα μετά τους εορτασμούς της Εξόδου του Μεσολογγίου, την Κυριακή των Βαΐων, τα κρούσματα ήταν 16, την Κυριακή του Πάσχα έγιναν 61 και η αυξητική τους πορεία συνεχίστηκε με γοργούς και μεγάλους ρυθμούς για να φθάσουμε στις 11/5 στα 158 κρούσματα!
Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών (κυρίως σχολική ηλικία) τραβούν συνεχώς την ανηφόρα. 348 Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια και 32 Ειδικά Σχολεία, σύμφωνα με τη σχετική λίστα του υπουργείου Παιδείας, βρέθηκαν με κρούσματα κοροναϊού στην εκπνοή των δυο εβδομάδων λειτουργίας των Λυκείων πριν από τις πασχαλινές διακοπές, ενώ στις 23 Απρίλη, τελευταία ημέρα λειτουργίας τους πριν από το Πάσχα, τα ημερήσια κρούσματα στις ηλικίες 0-17 ετών ήταν 265. Στη διάρκεια των πασχαλινών διακοπών και σε διάστημα 11 ημερών (από 24/4 έως 5/5) τα κρούσματα σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα ήταν 170 κατά μέσο όρο σε καθημερινή βάση. Από τις 6 Μαΐου έχουμε εκτόξευση των κρουσμάτων: 273 στις 6/5, 245 στις 7/5, 266 στις 8/5, 390 στις 10/5, ημέρα επαναλειτουργίας όλων των βαθμίδων μετά το Πάσχα. Μία ημέρα δε μετά το άνοιγμά τους στις 11 Μαΐου, τα κρούσματα εκτοξεύτηκαν στα 548!
Παρολαυτά, υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση επιμένουν στην εγκληματική πολιτική τους και μάλιστα στην επαναλειτουργία των σχολείων υπό τις απαράδεκτες και επικίνδυνες για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους συνθήκες με τις οποίες έκλεισαν.
Γιούλα Γκεσούλη