Τα στοιχεία με το ποσοστό των υπερπληθών τμημάτων που έδωσε στη δημοσιότητα η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας «βγάζουν μάτι», καθώς είναι «αδιάψευστα», μιας και τα δημοσιοποίησε μια δημόσια διεύθυνση, που ανήκει στην υψηλή διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης. Και μιλάμε για τη Θεσσαλία και όχι για το λεκανοπέδιο της Αττικής, όπου είναι συγκεντρωμένος ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας, ή για τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο Κρήτης, κ.λπ., και γενικά για όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ |
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 25* | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 21-25 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 15-20 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 15 |
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ | 0,72% | 14,14% | 40,87% | 43,97% |
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ | 0,15% | 18,37% | 44,76% | 36,72% |
* Τα υπερπληθή τμήματα με μαθητές άνω των 25 οφείλονται σε εγγραφές και όχι σε φυσική παρουσία των μαθητών
Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ |
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 25 (ΕΠΑΛ-ΜΟΥΣΙΚΑ) Η ΤΩΝ 27 ** | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 21-27 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 21-25 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 15-20 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 15 |
ΓΥΜΝΑΣΙΑ | 3,19% | 71,29% | 18,26% | 7,26% | |
Γ/ΣΙΑ-Λ.Τ | 0% | 0% | 5,29% | 13,53% | 81,18% |
ΓΕΛ | 0,54% | 46,15% | 29,42% | 23,89% | |
ΕΠΑΛ | 3,72% | 55,11% | 27,86% | 13,31% | |
ΜΟΥΣΙΚΑ | 1,41% | 63,38% | 30,99% | 4,22% |
Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
** Τα υπερπληθή τμήματα με μαθητές άνω των 25 ή των 27 οφείλονται σε εγγραφές και όχι σε φυσική παρουσία των μαθητών
Παρατηρούμε ότι ακόμη και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το ποσοστό των Τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων που έχουν πάνω από 15 μαθητές είναι πάνω από το μισό (40,87+14,14=55,01%), ενώ το ποσοστό των Τμημάτων με μαθητές μεταξύ 21 και 25 είναι 14,14%. Η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία, όπου οι συνθήκες είναι δυσκολότερες (αναφερόμαστε στις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δυσκολίες, καθώς τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο) είναι χειρότερη. Το ποσοστό των Τμημάτων με πάνω από 15 μαθητές είναι 63,13%, ενώ το ποσοστό με μαθητές μεταξύ 21 και 25 είναι 18,37%.
Στη Δευτεροβάθμια, όπου πολλά σχολεία είναι στα μεγάλα αστικά κέντρα, η κατάσταση είναι σαφέστατα πολύ χειρότερη. Στα Γυμνάσια, το ποσοστό των Τμημάτων με μαθητές μεταξύ 21 και 27 εκτινάσσεται στο 71,29%, ενώ μόλις το 7,26% έχει κάτω από 15 μαθητές.
Στα Γενικά Λύκεια τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 41,15% και 23,89%, δεδομένου ότι πολλά παιδιά, ειδικά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων δε συνεχίζουν στο Λύκειο. Στα ΕΠΑΛ, όπου κατά κανόνα φοιτούν παιδιά της εργατικής τάξης, το ποσοστό τμημάτων με μαθητές μεταξύ 21 και 25 είναι 55,11%, ενώ μόλις το 13,31% έχει κάτω από 15 μαθητές. Η δε κατάσταση στα Μουσικά Σχολεία είναι δραματική (63,38% των Τμημάτων με 21-25 μαθητές και 4,22% με κάτω από 15).
Οσο, λοιπόν, και να διαδίδει ψευδώς η Κεραμέως, ότι όλα αυτά είναι fake news, το μόνο που επιτυγχάνει είναι να γίνεται καταγέλαστη και να προκαλεί οργή, πεισμώνοντας παραπέρα τους μαθητές να συνεχίσουν τον αγώνα τους.
ΥΓ. Η υποσημείωση της ΠΔΕ Θεσσαλίας στους πίνακες, ότι αναφέρεται σε «εγγραφές και όχι σε φυσική παρουσία των μαθητών», αποτελεί προσπάθεια για μείωση των εντυπώσεων, καθώς είναι γνωστό ότι στον τελικό αριθμό μικρή επίπτωση έχει η μη πραγματική φοίτηση των μαθητών.