Αυτό το κίνημα, αυτή την αγωνιστική άνοιξη στα Πανεπιστήμια ποτέ δεν τη θέλησαν, από την πρώτη στιγμή την πολέμησαν, τη μισούν και κάνουν ό,τι μπορούν για να της καταφέρουν πισώπλατα πλήγματα. Για την ηγεσία του Περισσού ο λόγος και τις δυνάμεις της στα Πανεπιστήμια. Το πολέμησαν αυτό το κίνημα όχι μόνο γιατί δε μπόρεσαν να το ελέγξουν και να το μετατρέψουν σε γλάστρα της προεκλογικής τους εκστρατείας ενόψει αυτοδιοικητικών εκλογών (αυτός είναι ο ρόλος που επιφυλάσσουν σε κάθε κίνημα που ελέγχουν), αλλά και γιατί είναι θεσμικοί στυλοβάτες του συστήματος και ό,τι παραβιάζει την αστική νομιμότητα, ό,τι καταλύει -έστω και πρόσκαιρα, έστω και σε επιμέρους τομείς- την εξουσία του κράτους τούς είναι εχθρικό.
Μετά το αρχικό κάζο και αφού βρέθηκαν απομονωμένοι στα αμφιθέατρα που έσφυζαν από ζωή και ψήφιζαν καταλήψεις, προσπάθησαν να επανακάμψουν. Ο πραξικοπηματισμός , όμως, είναι σύμφυτο χαρακτηριστικό τους. Την Πέμπτη 15 Ιούνη προσπάθησαν και πάλι να διασπάσουν τη μεγάλη φοιτητική συγκέντρωση της Αθήνας, αρπάζοντας πραξικοπηματικά το πανό της κατάληψης του ΤΕΦΑΑ και βγάζοντας από τις τσάντες μια σειρά άλλα πανό που δεν έφεραν υπογραφές συνελεύσεων, αλλά έγραφαν «φοιτητές της τάδε σχολής», και ξεκινώντας πορεία μαζί με τις κομματικές δυνάμεις (ΠΑΜΕ) που δε γουστάριζαν να ακολουθήσουν τη μεγάλη φοιτητική πορεία. Αυτή τη φορά δεν τσίμπησε σχεδόν κανένας και έτσι βρέθηκαν μόνο με τις κομματικές δυνάμεις. Τρεις κι ο κούκος, όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα.
Την άλλη μέρα προσπάθησαν να βγουν και από πάνω. Βρισκόμενοι σε κατάσταση πανικού και έχοντας σπασμένα τα νεύρα από την απομόνωση, ανέθεσαν σε κείνον τον βρομερό και τρισάθλιο Θ(ανάση) Λ(εκάτη), ένα γκεμπελίσκο που και άλλες φορές έχει παίξει τέτοιο ρόλο, να γράψει στο «Ριζοσπάστη» ένα προβοκατόρικο άρθρο με το οποίο βάφτιζε όλο αυτό το τεράστιο κίνημα ως… όργανο του ΠΑΣΟΚ.
Ως… επίσημος χρονομέτρης της συγκέντρωσης ο Λεκάτης απεφάνθη ότι «οι φοιτητικοί σύλλογοι, με βάση την απόφασή τους να συγκεντρωθούν στις 12 και να ξεκινήσουν πορεία στη 1 το μεσημέρι, ξεκίναγαν την πορεία τους». Ποιοι φοιτητικοί σύλλογοι, ρε αλήτες; Οι ομάδες των Κνιτών και των ΠΚΣιτών ήταν, με τα πανό «φοιτητές της τάδε και της δείνα σχολής», που είχαν ετοιμάσει από πριν, όντας αποφασισμένοι να κάνουν διασπαστική πορεία και γνωρίζοντας ότι κανένας σύλλογος δε θ’ ακολουθούσε. Διαβάστε και τη συνέχεια του Γκεμπελίσκου:
«Εκείνη ακριβώς την ώρα μια ψευδεπίγραφη “Συντονιστική καταλήψεων”, δηλαδή, οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ που δεν τολμούν να εμφανιστούν ως ΠΑΣΠ και εμφανίζονται με διάφορα ψευδεπίγραφα τύπου “Αρας”, του συμπληρωματικού στο ΠΑΣΟΚ, ΝΑΡ μέσα από τα ΕΑΑΚ, και του παρασυμπληρωματικού ΣΥΝασπισμού, με την επικουρία των γνωστών “αναρχικών” που εξασφαλίζουν με τη δράση τους τηλεοπτική κάλυψη, κράτησαν ένα σημαντικό τμήμα διαδηλωτών, έξω από τον κορμό της κεντρικής διαδήλωσης».
Κεντρική διαδήλωση η πορεία λιγότερων των δυο χιλιάδων νοματαίων του Περισσού και όχι οι περίπου 20.000 διαδηλωτές που ακολούθησαν, κάτω από τα πανό των καταλήψεων. Και γιατί «κράτησαν ένα σημαντικό τμήμα διαδηλωτών, έξω από τον κορμό της κεντρικής διαδήλωσης»; Ιδού η ερμηνεία, αντάξια του Γκεμπελίσκου και των αφεντικών του: «Το γιατί, αποκαλύφθηκε στη συνέχεια: Κόντρα στο αίτημα για “Καμιά συμμετοχή στο διάλογο – απάτη”, κατεύθυναν αυτό το τμήμα των διαδηλωτών στο υπουργείο Παιδείας, δίνοντας άλλοθι στην κυβέρνηση».
Γράφαμε και την προηγούμενη εβδομάδα, ότι εμείς διαφωνήσαμε με την κίνηση για συνάντηση με τον υφυπουργό Παιδείας. Γι’ αυτό και κανένας από τους φοιτητές της «Κόντρας» δεν ανέβηκε στο υπουργείο. Ηταν ένα λάθος τακτικής, συμμετοχή σε διάλογο, όμως, σε καμιά περίπτωση δεν ήταν. Το γράψαμε κι εμείς, το σημείωσε και ο αστικός Τύπος. Ανέβηκαν καμιά σαρανταριά άνθρωποι, πέταξαν κάποια ψηφίσματα στο τραπέζι του Ταλιαδούρου, οι περισσότεροι τον μπινελίκωσαν, έβγαλαν το άχτι τους και έφυγαν. Το διάλογο τον σκαρφίστηκαν οι Γκεμπελίσκοι του Περισσού, σε μια προσπάθεια να «μπετονάρουν» τα Κνιτόπουλα και να τα συνηθίσουν στον τραμπουκισμό, τη διάσπαση, τα καπελώματα, τη λάσπη και τη συκοφαντία.
Οι άνθρωποι αυτοί είναι εχθροί του κινήματος. Οσοι έντιμοι αγωνιστές παραμένουν ακόμα μέσα σ’ αυτό το βόθρο καιρός είναι να τον εγκαταλείψουν, πριν γίνουν κι αυτοί σκατά.