Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 12 Νοέμβρη
  • Επέτειος μιας σπουδαίας αντιστασιακής επιχείρησης
  • Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
  • Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ
  • Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου
  • Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Στο Μπέργκεν με την αξιολόγηση στις βαλίτσες
Παιδεία

Στο Μπέργκεν με την αξιολόγηση στις βαλίτσες

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr2 Απρ 2005, 00:00

 

Δηλωτικό των προθέσεων της κυβέρνησης της ΝΔ, για το χαρακτήρα της αξιολόγησης των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελεί το σχέδιο για τη «διασφάλιση της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση», που παρουσίασε στο ΕΣΥΠ (Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας) το υπουργείο Παιδείας.
 
Απαλλαγμένη από το άγχος και το άγος της διάνθισης των προθέσεων με εύηχες φράσεις και φιοριτούρες, η «συντηρητική» παράταξη, αναθέτει την αξιολόγηση των ΑΕΙ-ΤΕΙ σε δημόσιο φορέα, ο οποίος θα έχει την όλη εποπτεία του έργου. Ο φορέας (ΝΠΔΔ) θα συντονίζεται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο, αποτελούμενο από καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ, εκπρόσωπο της Ακαδημίας Αθηνών, αλλά και του ΥΠΕΠΘ, ο δε πρόεδρός του θα ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας.
 
Λέγοντας τα σύκα-σύκα και τη σκάφη-σκάφη, το υπουργείο Παιδείας, ξεκαθαρίζει από την αρχή τις προθέσεις του, ορίζοντας την κεφαλή της αξιολόγησης ως ελεγχόμενη απευθείας από την κυβερνητική εξουσία, πετώντας στην άκρη τις μπασταρδεμένες διατυπώσεις του αρχικού σχεδίου-νόμου του ΠΑΣΟΚ, που αναφέρονταν σε «ανεξάρτητη διοικητική αρχή», που υπόκειντο σε κοινοβουλευτικό έλεγχο και της οποίας ο πρόεδρος και τα μέλη επιλέγονταν από τη βουλή, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου της βουλής (θυμίζουμε ότι και το πρώτο σχέδιο-νόμου του ΠΑΣΟΚ, που είχε δοθεί στους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, αναφέρονταν σε εκλογή του προέδρου και των μελών από το υπουργικό συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του υπουργού Παιδείας. Στη συνέχεια η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακολουθώντας την προσφιλή της τακτική, της ντρίπλας, προκειμένου να πετύχει τη συναίνεση των πανεπιστημιακών, έκανε τη σχετική αλλαγή, αφού επί της ουσίας δεν άλλαζε το περιεχόμενο της σύνθεσης της «ανεξάρτητης αρχής» -άλλωστε και η βουλή το σύστημα και τα συμφέροντά του σε τελική ανάλυση υπηρετεί).
 
Δεν είναι λίγες οι φορές, που η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου έχει επιτεθεί ευθέως στους πανεπιστημιακούς και έχει μιλήσει με απαξιωτικά λόγια γι’ αυτούς, ενώ και ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ Θ. Βερέμης έκανε πολλές φορές λόγο για «βολεμένους».
 
Γι’ αυτό και τώρα «για να διασφαλίσει τη νομιμότητα», όπως δήλωσε η Μ. Γιαννάκου, το υπουργείο ορίζει εκπρόσωπό του μέσα στο Διοικητικό Συμβούλιο και φυσικά τον πρόεδρό του.
 
Η τυπολογία, λοιπόν, εδώ έχει τη σημασία της. Και καθιστά εύληπτο τον τρόπο, με τον οποίο αντιλαμβάνεται και την περίφημη «αυτονομία» των Πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας. Νομίζουμε δε ότι είναι ένα ακόμη χαστούκι για κείνους τους «αφελείς» ακόμη (είναι ο επιεικέστερος χαρακτηρισμός που θα μπορούσαμε να τους δώσουμε), που θεωρούν ότι μέσα στον καπιταλισμό -και μάλιστα σε μια από τις χειρότερες περιόδους του όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, τα δικαιώματα των εργαζόμενων, τις «κοινωνικές δαπάνες», τη γενικευμένη, σαρωτική επίθεση του κεφάλαιου σ’ όλους τους τομείς και την ίδια την αντιμετώπιση της εκπαίδευσης, της Παιδείας-, μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση με θετικά για τα Ιδρύματα αποτελέσματα, αξιολόγηση με «ακαδημαϊκά κριτήρια», όπως συνηθίζουν να λένε.
 
Ας υποβάλουμε μερικά απλά ερωτήματα:
 
Ποιοι ευθύνονται για την εξευτελιστική χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, που έχει οδηγήσει πολλά εξ αυτών σε απόγνωση, σε σημείο που να αδυνατούν να καλύψουν και τις στοιχειώδεις λειτουργικές τους δαπάνες; Ποιοι αρνούνται να καθιερώσουν το θεσμό αποκλειστικής απασχόλησης του καθηγητή, χρησιμοποιώντας εκ των υστέρων την υπάρχουσα κατάσταση για να λοιδορήσουν τους διδάσκοντες, να τους κρατούν δέσμιους λόγω της «μη καθαρής» επαγγελματικής τους σχέσης με επιχειρήσεις και συμφέροντα, αλλά και να απαλλάσσουν το κράτος από μια σημαντική πίεση για αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες και μισθούς; Ποιοι ευθύνονται για τις ελλείψεις σε προσωπικό, για την ίδρυση Τμημάτων εξακτινωμένων ανά την περιφέρεια, με ακαθόριστο και αμφιλεγόμενο γνωστικό και επιστημονικό περιεχόμενο; Ποιος ευθύνεται για την απαξίωση των πτυχίων και την επίθεση που δέχονται τα εργασιακά, επαγγελματικά δικαιώματα; Ποιοι θεωρούν μέγιστη υπηρεσία στην εκπαίδευση τα ιδιωτικά πανεπιστήμια; Ποιοι σχεδιάζουν την υποβάθμιση των Πανεπιστημίων -και την προωθούν βεβαίως με όλους τους τρόπους- σε μεταλυκειακά ιδρύματα τριετούς διάρκειας που θα «παράγουν» μισοκαταρτισμένους και απασχολήσιμους ανθρώπους; Ποιοι υπέγραψαν τις κακόφημες διακηρύξεις της Μπολόνιας, της Πράγας, του Βερολίνου και τώρα βιάζονται και καίγονται να τις πραγματώσουν; Ποιοι δηλώνουν ανερυθρίαστα ότι το κράτος δεν πρέπει να παράγει Παιδεία, αλλά να την αγοράζει για όσους ενδιαφέρονται; Ποιοι μιλούν για φοιτητές-πελάτες, για διαβαθμισμένη εκπαίδευση, της οποίας τις ακριβές υπηρεσίες -«κέντρα αριστείας»- θα αγοράζουν οι έχοντες και κατέχοντες και τις φθηνές -τύπου ΙΕΚ ή Ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης ή ΤΕΕ ή «Πανεπιστήμια» τριετούς διάρκειας, οι πληβείοι; Ποιοι επιθυμούν την κατάργηση κάθε ίχνους δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, δηλώνοντας ότι είναι ριζοσπαστικό μέτρο που θ’ ανακουφίσει την εκπαίδευση, η κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων και η αποπομπή απ’ το Πανεπιστήμιο των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών»; Ποιοι θεωρούν ότι η «φοιτητική μέριμνα» πρέπει να περιοριστεί σε υποτροφίες προς τους «άπορους» φοιτητές; Ποιοι καθορίζουν τα αναλυτικά προγράμματα, τη δομή και λειτουργία του σχολείου, τη μόρφωση, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παράγοντες που επηρεάζουν και συνθέτουν το «μορφωτικό προφίλ» του μαθητή, που στη συνέχεια αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα όταν εισέρχεται στο Πανεπιστήμιο;
 
Η απάντηση σ’ όλα αυτά τα ερωτήματα είναι ότι υπεύθυνοι είναι το σύστημα και οι ταγοί του, σε όλα τα κυβερνητικά πόστα και τους μηχανισμούς.
 
Αυτοί προστρέχουν τώρα πίσω από τα κελεύσματα και τις επιταγές των ισχυρών της ΕΕ, που πασχίζει στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της με τις ΗΠΑ, να μοιραστεί κομμάτι από την πίτα των διακινούμενων φοιτητών-πελατών και να προσαρμόσει την εκπαίδευσή της στην αχόρταγη αγορά.
 
Η αξιολόγηση θα είναι το άλλοθι γι’ αυτό. Θα είναι το άλλοθι του κράτους για να απεμπολίσει την υποχρέωσή του να εξασφαλίζει ισότητα στις συνθήκες εκπαίδευσης. Με τη βούλα της τα «κακά» ιδρύματα θα απαξιώνονται, θα υποχρηματοδοτούνται και τελικά θα βάζουν «νόμιμα» λουκέτο, είτε θα εξαναγκάζονται να μετατραπούν σε θεραπαινίδες των επιχειρήσεων και να καθιερώνουν δίδακτρα.
 
Δεν είναι τυχαίο ότι η αξιολόγηση άρχισε από τις ΗΠΑ, ενώ τα αγγλικά πανεπιστήμια(που είναι ψηλότερα στις λίστες της αξιολόγησης) ζητούν να προβλέπεται διαβάθμιση στα δίδακτρα, αφού οι «πελάτες» τους πρέπει να ξέρουν τι αγοράζουν.
 
Και προκαλεί ανατριχίλα το γεγονός ότι στην Αγγλία, που αποτελεί πρότυπο για τους «δικούς μας» ιθύνοντες, έχουν χαθεί από το 2001 3500 περίπου θέσεις πανεπιστημιακών, λόγω της αναδιάρθρωσης που έχει συντελεστεί από τη διαδικασία της αξιολόγησης. Και ότι αιτία της κακής βαθμολόγησης ήταν να κλείσουν πολλά παραδοσιακά Τμήματα Πανεπιστημίων, που προσφέρουν μια σφαιρική και γενική ενασχόληση πάνω σ’ ένα γνωστικό αντικείμενο (Φυσικό, Χημικό κ.α.) και να δώσουν τη θέση τους σε Τμήματα εξειδικευμένα, που ικανοποιούν εφήμερες ανάγκες της αγοράς και φέρνουν χρήμα μέσω της έρευνας.
 
Αποκαλυπτικός είναι ο Γιάννης Θανόπουλος, καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο Πειραιώς, επί 23 χρόνια πανεπιστημιακός δάσκαλος στις ΗΠΑ και αλλού, κατά τα άλλα ένθερμος υποστηρικτής της αξιολόγησης: «Η σημερινή παγκόσμια αγορά εργασίας και η αντιστοιχούσα εκπαιδευτική προσπάθεια κατευθύνεται πλέον από ένα πολύ ευέλικτο και εν πολλοίς ιδιωτικοποιημένο αμερικανικό μοντέλο, όπου πλέον των 4000 πανεπιστημίων ανταγωνίζονται για πόρους, αγορές, νέα προϊόντα, modular και δια βίου εκπαίδευση» υπογραμμίζει ο καθηγητής, ο οποίος στη συνέχεια δηλώνει ότι «τα τελευταία χρόνια γνωστά πανεπιστήμια του παρελθόντος έπεσαν σε σχετική αφάνεια και όπως και οι δεινόσαυροι που εξαφανίστηκαν, έτσι και αυτά δεν μπόρεσαν να προσαρμοστούν στις γρήγορες αλλαγές της εποχής μας».
Βεβαίως, εδώ η «δική μας» υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα κι ούτε το χαρακτήρα της κατηγοριοποίησης και κατάταξης των Ιδρυμάτων. Δικαιολογημένα, αφού επιδιώκει να κάμψει τις αντιστάσεις, να χρυσώσει το χάπι και να περάσει την αξιολόγηση, η οποία σε πρώτη φάση θα κρατά ως προς τη διαχείριση του προϊόντος της, τα προσχήματα. Αντιθέτως ο Θ. Βερέμης, πρόεδρος του ΕΣΥΠ, που λειτουργεί ως «λαγός», αφού δεν δέχεται άμεσα το πολιτικό κόστος, μιλάει απερίφραστα για «βαθμολόγηση» των Ιδρυμάτων.
 
Γνωρίζουν, όμως, πολύ καλά όλοι τους ότι όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, υπήρξε δημοσιευμένη κατάταξη Ιδρυμάτων και σχολών και τα πρώτα ιδρύματα στη λίστα ελάμβαναν τη μερίδα του λέοντος από τη δημόσια χρηματοδότηση για να γίνουν ισχυρότερα έτσι που να αυξάνει η απόστασή τους από τις κάθε είδους σχολές κατάρτισης, είτε αυτές είναι στα Πανεπιστήμια είτε στα ΤΕΙ.
 
Ο καθηγητής Ν.Α.Ασπράγκαθος επισημαίνει, απευθυνόμενος στους «καλόπιστους», που πιστεύουν ότι η αξιολόγηση θα βελτιώσει τη λειτουργία των Πανεπιστημίων αν είναι εσωτερική και με ακαδημαϊκά κριτήρια, τις σημαντικότερες συστάσεις που απηύθυναν οι τρεις πρυτάνεις που αξιολόγησαν το Πανεπιστήμιο Πατρών και που είναι ενδεικτικές του χαρακτήρα της αξιολόγησης και του τι απαιτούν το σύστημα και οι διαχειριστές του σήμερα από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα:
 
-Αυτονομία, δηλαδή αυτοχρηματοδότηση για να απαλλαγεί το κράτος από τις δαπάνες και «πλήρη κοστολόγηση».
 
-Αύξηση του αριθμού των εργαζόμενων με καθεστώς μερικής απασχόλησης.
 
-Μείωση της συμμετοχής στα ακαδημαϊκά όργανα και εφαρμογή των αρχών του μάνατζμεντ στη διοίκηση του Πανεπιστήμιου.
 
-Εξισορρόπηση μεταξύ της ακαδημαϊκότητας και της επιχειρηματικότητας. Υπέρβαση των αντιεπιχειρηματικών θέσεων των παραδοσιακών ακαδημαϊκών και αντιμετώπιση των διάφορων πολιτικών που είναι ενάντια στο επιχειρηματικό πνεύμα.
 
Επανερχόμενοι στην αρχική περιγραφή του σχεδίου για την αξιολόγηση του υπουργείου Παιδείας, σημειώνουμε ότι αυτό δεν έχει σημαντικές διαφορές από το σχέδιο-νόμου του ΠΑΣΟΚ.
 
Καθορίζονται και πάλι δυο μορφές αξιολόγησης, εσωτερική και εξωτερική. Η εσωτερική αξιολόγηση θα υλοποιείται μέσω α)της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΔΠ), που θα υπάρχει σε κάθε Ιδρυμα β)των ομάδων εσωτερικής αξιολόγησης, που θα απαρτίζονται από διδάσκοντες και εκπροσώπους των φοιτητών γ) της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων και διεξαγωγής συνεντεύξεων και συζητήσεων δ)της σύνταξης έκθεσης με βάση τα παραπάνω ε) της διαβίβασης της έκθεσης στη ΜΔΠ.
 
Η εξωτερική αξιολόγηση θα υλοποιείται από την Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης (ΕΕΑ), που θα αποτελείται από εμπειρογνώμονες ανά κλάδο επιστήμης και εκπρόσωπο των αντίστοιχων επαγγελματικών ενώσεων. 
 
Η ΕΕΑ θα κρίνει την έκθεση αυτοαξιολόγησης με κάθε πρόσφορο μέσο και θα συντάσσει την έκθεση της τελικής αξιολόγησης. Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε τέσσερα ή πέντε χρόνια και τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιούνται.
 
Η ιστορία, λοιπόν, επαναλαμβάνεται. Και μάλιστα αυτή τη φορά επιτακτικά, αφού η κυβέρνηση επείγεται να πάει με το σχετικό νομοσχέδιο έτοιμο στις βαλίτσες της στη νέα σύνοδο των υπουργών Παιδείας της ΕΕ, στις 19 Μαϊου στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Και επικυρωμένο μάλιστα από τη βούλα του «διαλόγου»-φάρσα!
 

Γιούλα Γκεσούλη

 
 
Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠέμπτη, 31/3/05
Επόμενο άρθρο Δευτέρα, 4.4.05

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Νοέμβρη

12 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Επέτειος μιας σπουδαίας αντιστασιακής επιχείρησης

11.11.2028: Ο μάρτυρας Νουρ αλ-Ντιν Μπάρακα και οι σύντροφοί του ξεπάτωσαν μια ομάδα σιωναζιστών κατασκόπων

11 Νοέ 2025, 23:37
Πολιτική

Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

11 Νοέ 2025, 21:06
Διεθνή

Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ

11 Νοέ 2025, 19:51
Καταστολή

Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου

11 Νοέ 2025, 19:29
Πολιτισμός

Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς

11 Νοέ 2025, 17:16
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Νοέμβρη

Ημέρα κατά της πνευμονίας.

Αυστρία: Ημέρα δημοκρατίας (1918).

1873: Διαδήλωση φοιτητών στα Προπύλαια διαλύεται από το ιππικό και με τη χρήση -για πρώτη φορά- πυροσβεστικών αντλιών.

1968: Εξι καταδίκες μελών της ΔΑ στη Θεσσαλονίκη.

1969: Ο Τζον Λένον αρνείται να παραλάβει μετάλλιο της βασίλισσας Ελισάβετ, διαμαρτυρόμενος για το Βιετνάμ.

1979: Καταδικάζεται ο ακροδεξιός βομβιστής Ν. Παναγόπουλος σε κάθειρξη 25 χρόνων.

1980: Βόμβες (ΕΛΑ) στα super markets «Δήμητρα» (Αμπελόκηποι) και «Μαρινόπουλος» (Δροσοπούλου).

1981: Η 17 Νοέμβρη καθιερώνεται ως επίσημη σχολική εορτή.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo