Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
  • Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!
  • Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ρετουσάρουν το γερασμένο πρόσωπο της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης
Παιδεία

Επαγγελματικά Λύκεια

Ρετουσάρουν το γερασμένο πρόσωπο της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Μάι 2006, 00:00

Τη μορφή νομοσχεδίου πήρε πια η πολυδιαφημισμένη πρόταση της ΝΔ για τη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση.

Το νομοσχέδιο δόθηκε στη δημοσιότητα με το εξής χαρακτηριστικό απόσπασμα στην προμετωπίδα της εισηγητικής του έκθεσης, που υποδηλώνει και την ουσία των στόχων της κυβέρνησης που αυτό προσπαθεί να επιτύχει: «Τα σημερινά ΤΕΕ, παρά τις ελπίδες που δημιούργησαν αρχικά, δεν κατάφεραν ως θεσμός να πείσουν την κοινωνία για την αυξημένη αναγκαιότητα προσανατολισμού προς την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε να προσελκύουν μαθητές».

Ομολογείται δηλαδή εδώ ανοιχτά η αγωνία των διαχειριστών του συστήματος να ανακοπεί η ιστορικά διαμορφωμένη τάση της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση, αγωνία που προσπάθησε χρόνια τώρα να βρει διέξοδο μέσα απ’ όλες τις παρεμβάσεις στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, αρχής γενομένης από την ίδια τη δημιουργία της και την αποκοπή της απ’ τον κορμό της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης.

 Η δημιουργία των ΤΕΕ ήταν η χειρότερη εκδοχή του τεχνάσματος αυτού και το αλαλούμ που επικράτησε με τη λειτουργία τους (βιβλία, προγράμματα και ειδικότητες) τα κατέστησε παντελώς αναξιόπιστα στα μάτια της εργαζόμενης κοινωνίας, της οποίας όμως τα παιδιά της -ιδιαίτερα αυτά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων- μη έχοντας άλλη διέξοδο τα πλαισίωναν, σπρωγμένα βίαια έξω απ’ το σχολείο λόγω των συνεχών σκληρών αξιολογικών κρίσεων, ειδικά τον πρώτο καιρό της «μεταρρύθμισης Αρσένη».

Η σούπα όμως είχε παραξινίσει και έπρεπε οπωσδήποτε να ξαναρωματιστεί και εμπλουτιστεί με νέα καρυκεύματα για να σερβιριστεί «φρέσκια» στα παιδιά που αισθάνονταν αποδιωγμένα και αποτυχημένα.

Γι’ αυτό και η ΝΔ, ακολουθώντας τις προεκλογικές της εξαγγελίες, προχώρησε στην «αναβάθμιση» της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης ιδρύοντας τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ) και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ).

Παρά τα ηχηρά λόγια για ενίσχυση της βασικής γνώσης των μαθητών, που θα έδινε τη δυνατότητα για τη δημιουργία στέρεου πλατιού γνωστικού υπόβαθρου, πάνω στο οποίο θα οικοδομείται κάθε νέα γνώση και ειδίκευση, και η ΝΔ προωθεί, μέσω αυτού του νομοσχεδίου, την πολυδιάσπαση του σχολείου και το διαχωρισμό των μαθητών σε πατρίκιους και πληβείους.

Αντί της επέκτασης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στο Λύκειο, του 12χρονου ενιαίου σχολείου, έχουμε πια τρεις δομές εκπαίδευσης στο δευτεροβάθμιο επίπεδο: το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο και τις Επαγγελματικές Σχολές.

Τα ΕΠΑ.Λ είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ, διακρίνονται σε ημερήσια και εσπερινά και η φοίτηση σ’ αυτά είναι τριετής ή τετραετής αντίστοιχα.

Στην Α΄ Τάξη τους οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα ενός κύκλου μαθημάτων συναφών επαγγελματικών τομέων. Στη Β΄ Τάξη, που είναι διαρθρωμένη σε Επαγγελματικούς Τομείς, οι μαθητές παρακολουθούν κοινά μαθήματα γενικής παιδείας και τα μαθήματα του τομέα που οι ίδιοι επιλέγουν.

Η Γ΄ Τάξη είναι διαρθρωμένη σε επαγγελματικές ειδικότητες και οι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα της ειδικότητας που επιλέγουν και τα οριζόμενα για την ειδικότητα αυτή μαθήματα γενικής παιδείας.

Το Απολυτήριο του Επαγγελματικού Λυκείου θα θεωρείται ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου.

Θα χορηγείται επίσης στους αποφοίτους του πτυχίο επιπέδου 3, που θα τους δίνει τη δυνατότητα να λάβουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ή να εγγράφονται στα ΙΕΚ.

Στις Επαγγελματικές Σχολές η φοίτηση είναι διετής, ενώ αυτές δεν είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας.

Οι σχολές αυτές, στις οποίες μπορούν να εγγράφονται οι μαθητές οι οποίοι κρίνονται προακτέοι από την Α΄ Τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου ή Γενικού Λυκείου, προσφέρουν ειδικότητες που δεν απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη και στους αποφοίτους τους χορηγείται πτυχίο επιπέδου 3.

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Σ έχουν ως μοναδικής διέξοδο, σε περίπτωση που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, τα ΙΕΚ.

Αντίθετα, στους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ δίνεται η δυνατότητα «στα χαρτιά» να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, μετά από συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις, όπου εξετάζονται σε γενικά και επαγγελματικά μαθήματα σε ίσο αριθμό με τα εξεταζόμενα για τους απόφοιτους του Γενικού Λυκείου. Η εξέταση στα μαθήματα γενικής παιδείας γίνεται σε κοινά θέματα με τους απόφοιτους του Γενικού Λυκείου.

Το υπουργείο Παιδείας πανηγυρίζει ότι πέτυχε την ισοτιμία των μαθητών των δυο αυτών τύπων Λυκείου και ότι τους δίνει ίσες ευκαιρίες να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, καταργώντας την έως τώρα ισχύουσα ποσόστωση εισαγωγής των αποφοίτων των ΤΕΕ μόνο στα ΤΕΙ.

Ομως το ίδιο το πρόγραμμα σπουδών στα ΕΠΑ.Λ, που είναι πολύ διαφορετικό από αυτό των Γενικών Λυκείων, η εξέταση στα ίδια θέματα με τους απόφοιτους των Γενικών Λυκείων στα μαθήματα γενικής παιδείας, η έως τώρα κάκιστη εμπειρία μας από τη λειτουργία της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και αυτές καθαυτές οι γνωστικές αδυναμίες των παιδιών που επιλέγουν τα ΕΠΑ.Λ, αδυναμίες που αδυνατούν να καλύψουν επαρκώς λόγω του οικονομικού και μορφωτικού τους περιβάλλοντος, αφού κατά κανόνα προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, μας προϊδεάζουν για την απάτη τούτης της «ισοτιμίας» και μας οδηγούν στη βεβαιότητα ότι η πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ στην ανώτατη εκπαίδευση θα περιοριστεί στα επίπεδα της υφιστάμενης ποσόστωσης των πτυχιούχων των ΤΕΕ.

Το συμπέρασμα αυτό ενισχύεται και από το ότι τα επιστημονικά πεδία, τα τμήματα και οι σχολές που εντάσσονται σε αυτά, τα εξεταζόμενα μαθήματα, οι συντελεστές των μαθημάτων για τον υπολογισμό των μορίων, δεν καθορίζονται στο νομοσχέδιο αλλά απαιτούν την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, γεγονός που επιτείνει την αβεβαιότητα των υποψηφίων.

Ο δε αποκλεισμός των αποφοίτων των Επαγγελματικών Σχολών από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εντάσσεται στο σχεδιασμό για αποκοπή και νέου κομματιού από την πίτα των μαθητών που επιδιώκουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ και είναι στην ίδια κατεύθυνση με τις ρυθμίσεις για την καθιέρωση πλαφόν στη βάση εισαγωγής και τη μείωση του αριθμού των εισακτέων.

Το νομοσχέδιο θέλοντας να «πείσει» ότι προσφέρει ευελιξία, προσαρμοστικότητα και ότι τάχα δε δεσμεύει τους μαθητές με πρόωρες επιλογές, προβλέπει και τη μεταπήδηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου στη Β΄ Τάξη του ΕΠΑ.Λ, αφού προηγουμένως αυτοί προαχθούν στη Β΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου και αντιστρόφως.

Η πρόβλεψη αυτή όμως συνοδεύεται από τη γνωστή προχειρότητα, αφού δεν καθορίζεται το χρονικό διάστημα και ο τρόπος παρακολούθησης του ειδικού εντατικού προγράμματος προσαρμογής που απαιτείται. Σε πόσο διάστημα δηλαδή θα συμπιεστεί η ύλη ενός ολόκληρου έτους; Η αρχική τοποθέτηση του υπουργείου για ένα μοναδικό 15ήμερο στην αρχή της σχολικής χρονιάς «βγάζει μάτι» και οδηγεί τη σκέψη μας ότι κάπου εκεί, σ’ αυτά τα χρονικά πλαίσια θα οριστεί και πάλι.

Αδιευκρίνιστες παραμένουν στο νομοσχέδιο πολλές πλευρές των επιχειρούμενων αλλαγών, μιας και παραπέμπονται σε μελλοντικές Υπουργικές Αποφάσεις (καθορισμός κύκλων, τομέων, ειδικοτήτων).

Το ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται μόνο για το περιτύλιγμα και το ρετουσάρισμα του γερασμένου και αποκρουστικού προσώπου των ΤΕΕ αποδεικνύει και το γεγονός ότι δεν προβλέπεται καμιά ουσιαστική προετοιμασία για τη μετεξέλιξη των ΤΕΕ σε ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ.

Με τι προγράμματα, με τι βιβλία θα γίνει αυτό; Με τι εργαστήρια και σε ποια σχολικά κτίρια; Μήπως σε αυτά των ΤΕΕ (όπως προβλέπει το νομοσχέδιο τάχαμου για το μεταβατικό διάστημα) τα σάπια δεκανίκια θα στηριχθούν τα «αναβαθμισμένα» ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ;

Εχετε καμιά αμφιβολία γι’ αυτό;

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Επαγγελματικά Λύκεια

Παρασκευή, 12.5.06
Επόμενο άρθρο

Επαγγελματικά Λύκεια

Δευτέρα, 15.5.06

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

Ημέρα ακτινολογίας.

Ημέρα πολεοδομίας – χωροταξίας.

1901: Βίαιες συγκρούσεις στην Αθήνα με αφορμή τη μετάφραση του Ευαγγελίου στη δημοτική από τον Αλέξανδρο Πάλλη («Ευαγγελικά»), έντεκα νεκροί, ογδόντα τραυματίες, ενώ πυροβολήθηκε και ο πρωθυπουργός Θεοτόκης που υπέβαλε την παραίτηση του λίγες μέρες αργότερα.

1903: Ταραχές με αφορμή την παράσταση “Ορέστεια” του Αισχύλου από το Βασιλικό Θέατρο με κείμενο σε απλή καθαρεύουσα, δύο νεκροί και δέκα τραυματίες.

1917: Καταργείται η ιδιωτική ιδιοκτησία γης στη Ρωσία. Το Συμβούλιο των Κομισάριων του Λαού καθιερώνεται ως η νέα κυβέρνηση και διορίζει τον Λένιν πρόεδρο, τον Λέον Τρότσκι κομισάριο εξωτερικών και τον Στάλιν κομισάριο εθνοτήτων.

1925: Ιδρύονται τα Τάγματα Ασφαλείας (SS) του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος (Γερμανία).

1932: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ.

1938: Ναζί πυρπολούν συναγωγές, καταστρέφουν εβραϊκά μαγαζιά και συλλαμβάνουν χιλιάδες Εβραίους κατά τη διάρκεια της “Νύχτας των κρυστάλλων“.

2001: Εκρηξη σε διαμέρισμα της οδού Μαυρικίου, τραυματισμός Κυριάκου Μαζοκόπου.

2007: Ο πατέρας πέντε παιδιών Ιλμι Λατές εντοπίζεται από μπλόκο συνοριοφυλακής λίγο έξω από τη Λεβαία Φλώρινας, πυροβολείται πισώπλατα σχεδόν εξ επαφής και πέφτει νεκρός.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    17Ν
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Εφετείο 17Ν
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    ΕΛΑ
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Επαγγελματικά Λύκεια

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Επαγγελματικά Λύκεια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Επαγγελματικά Λύκεια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Επαγγελματικά Λύκεια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Επαγγελματικά Λύκεια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαγγελματικά Λύκεια

    Ποιοι είμαστε
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαγγελματικά Λύκεια

    Επικοινωνία
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαγγελματικά Λύκεια

    Όροι χρήσης
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαγγελματικά Λύκεια

    Ποιοι είμαστε
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαγγελματικά Λύκεια

    Επικοινωνία
  • Επαγγελματικά Λύκεια

    Επαγγελματικά Λύκεια

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo