Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 5 Ιούλη
  • Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους
  • Μητσοτάκης: Αναζητώντας εναγωνίως συμψηφισμό για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  • Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»
  • «Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Δικαιώνει την κοινωνική επιλογή
Παιδεία

Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Δικαιώνει την κοινωνική επιλογή

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr30 Ιαν 2016, 00:00

Την πρότασή του για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μας (ξανα)αναλύει ο Αντώνης Λιάκος, πρόεδρος της επιτροπής «εθνικού διαλόγου» για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της συγκυβέρνησης των Τσιπροκαμμένων («Εφημερίδα των συντακτών», 26/1/2016).

Κάνοντας σωστές επισημάνσεις για το ρόλο των εξετάσεων και συγκρίσεις των συστημάτων επιλογής που ισχύουν στις αναπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες και στην Ελλάδα, όπου σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από τις διαφορές, επαληθεύεται η κοινωνική επιλογή ως συστατικό του εξεταστικού συστήματος, ο Αντώνης Λιάκος επιχειρεί με πονηρό τρόπο (που του δίδαξε το τροτσκιστικό του παρελθόν), να εξαπατήσει τον αναγνώστη. Να τον οδηγήσει, δηλαδή, στην πεποίθηση ότι -μετά από αυτή την ανάλυση- η δική του πρόταση είναι απαλλαγμένη από αυτή την κακοδαιμονία, την ταύτιση δηλαδή του συστήματος επιλογής για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την κοινωνική επιλογή και τη στρέβλωση του εκπαιδευτικού συστήματος λόγω του ταξικού φραγμού των εξετάσεων.

Ας παρακολουθήσουμε την ανάλυση του Αντώνη Λιάκου:

Πρώτα κάνει τις εξής σωστή διαπίστωση: «Αν και οι εξετάσεις εμφανίζονται ως ένα ζήτημα ικανότητας, φιλομάθειας και φιλοπονίας, εντούτοις έχουν πολύ σαφή κοινωνικά χαρακτηριστικά τα οποία συνοδεύουν και συνδέουν την μαθητική απόδοση με την κοινωνική ανισότητα… Δυσκολότερα ένα παιδί από μια υποβαθμισμένη περιοχή θα μπει στο Πολυτεχνείο, στην Ιατρική και στη Νομική, από ότι ένας συνομήλικός του από τις μεσοαστικές περιοχές της Αθήνας».

Υστερα κατακεραυνώνει τα εκπαιδευτικά συστήματα των ξένων χωρών, που είναι μεν «αποτελεσματικά», πλην όμως άδικα. Γιατί δικαιώνουν τις κοινωνικές ανισότητες νωρίς, από τα χαμηλά σκαλοπάτια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συνδέοντας την κοινωνική επιλογή με την πορεία του μαθητή προς τα πανεπιστήμια ή την «προσγείωσή» του «στις επαγγελματικές σχολές και την τεχνική εκπαίδευση».

Στη συνέχεια περνάει στην Ελλάδα, «στο δικό μας σύστημα», όπου «παρά το χάος που αυτό προκαλεί, δίνει στα παιδιά ευκαιρίες… να προσπαθήσουν να διορθώσουν την κοινωνική ανισότητα που διαφορετικά θα τα σημάδευε ως κοινωνικό στίγμα από μικρά». Προσδίδει μάλιστα στο «χάος» τα εξής χαρακτηριστικά:   Συσσωρευμένη ένταση που συγκεντρώνεται στις εξετάσεις,  αφυδάτωση  της γνώσης, παράλυση όλων των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας από το Μάιο, περιορισμός του διδακτικού έτους, επί τρία χρόνια τρέξιμο στα φροντιστήρια και εγκατάλειψη του σχολείου, μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών.

Και καταλήγει στη διαπίστωση ότι και εδώ δεν αποφεύγεται το «κοινωνικό απαρτχάιντ», αφού: Πρώτον «ένα μεγάλο μέρος παιδιών, και μάλιστα με σαφέστατα κοινωνικά χαρακτηριστικά κατευθύνεται προς τα επαγγελματικά λύκεια και τις ιδιωτικές επαγγελματικές και τεχνικές σχολές», αντιμετωπίζοντας «την πίσω αυλή του εκπαιδευτικού μας συστήματος». Και δεύτερον «η πρόσβαση στο πανεπιστήμιο δεν γίνεται  σε ένα ενιαίο χώρο και ισοδύναμα τμήματα και σχολές.  Η τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελείται από σχολές με πολύ διαφορετική δυναμική, τόσο ως προς την κατάρτιση όσο και ως προς τις δυνατότητες πρόσβασης στην αγορά εργασίας».

Πριν περάσει στη δική του πρόταση, ο Αντώνης Λιάκος απορρίπτει ως ανέφικτη την πάγια πρόταση της Αριστεράς για ελεύθερη πρόσβαση, γιατί, κατ' αυτόν «Οποιος διατείνεται ότι θα εξασφαλίσει ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις σχολές του πανεπιστημίου, θα έπρεπε να εξηγήσει πως θα το κάνει πρακτικά δεδομένου ότι  οι σχολές υψηλής ζήτησης δεν θα μπορούν ποτέ να προσφέρουν τόσες θέσεις ώστε να καλύψουν τη ζήτηση».

Σημειώνουμε, εδώ, ότι η στάση αυτή του Αντώνη Λιάκου, ο οποίος δεν είναι τυχαίος, αλλά πρόεδρος της επιτροπής «διαλόγου», διορισμένος από τον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη, θα λειτουργήσει ως απενοχοποιητικό επιχείρημα για τον ΣΥΡΙΖΑ, που όλα τα προηγούμενα χρόνια τασσόταν υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Τώρα, ο πρόεδρος της επιτροπής προτείνει κάτι διαφορετικό, ρεαλιστικό και ο Φίλης έχει δεσμευτεί ότι θα εφαρμόσει τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από τον «διάλογο».

Η πρόταση του Αντώνη Λιάκου προς την επιτροπή είναι η εξής:

«Αφενός να απελευθερώσεις όσες σχολές είναι δυνατό -και αυτές είναι η πλειοψηφία στην οποία η ζήτηση ως πρώτη και δεύτερη επιλογή δεν υπερβαίνει την προσφορά- και αφετέρου τα κριτήρια επιλογής για τις σχολές υψηλής ζήτησης να μην οδηγούν στα φροντιστήρια. Οχι εξέταση μαθημάτων. Υπάρχουν τρόποι, είτε με κριτήριο την πιστοποιημένη γλωσσομάθεια, είτε με άλλους εξεταστικούς τρόπους αναγνωρισμένης εγκυρότητας, που θα κρίνει η επιτροπή και οι ομάδες εργασίας των ειδικών,  να συγκροτηθούν λίστες προτεραιότητας σε αυτές τις σχολές. Αυτό θα επιτρέψει λ.χ. παιδιά με κλίση στα μαθηματικά να σπουδάσουν νομικά, και άλλα με κλίση στη φιλοσοφία να σπουδάσουν πληροφορική και μαθηματικά, χωρίς να καταστρέφουν τις γνωσιακές τους ικανότητες στα φροντιστήρια, όπως γίνεται τώρα. Θα είναι μια μεγάλη αλλαγή που θα δώσει αναπνοή στην ελληνική εκπαίδευση, διαπλάθοντας ένα καινούργιο πνεύμα στην καλλιέργεια της γνώσης και του πολιτισμού.

Ταυτόχρονα όμως έχουμε καθήκον  να ενισχύσουμε την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και να την κάνουμε αξιόπιστη, με μαθήματα τόσο ειδικά όσο και γενικά, τα οποία να είναι προσαρμοσμένα στην ιδέα μιας   ευφυΐας που μπορεί να έχει πολλές μορφές, και δεν είναι αναγκαστικά κειμενοκεντρική. Αυτή η  εκπαίδευση πρέπει να έχει οριζόντια επικοινωνία με τις βαθμίδες της γενικής εκπαίδευσης, αλλά και κάθετη οργάνωση, λογική και επικοινωνία. Από το τεχνικό και επαγγελματικό λύκειο να μπορεί κανείς να οδηγείται ως το Πολυτεχνείο και τις τριτοβάθμιες επαγγελματικές και τεχνολογικές σχολές. Ακόμη αυτές οι σχολές, ιδίως τα ΤΕΙ θα έπρεπε να απελευθερωθούν από τα μεταναστευτικά κύματα  που καταλήγουν εκεί επειδή δεν μπορούν να εισέλθουν στα ΑΕΙ, με αποτέλεσμα να εμποδίζονται  αυτοί που πραγματικά θέλουν να σπουδάσουν στις σχολές αυτές, αλλά έχουν λιγότερα προσόντα σύμφωνα με το ισχύον μοντέλο των εξετάσεων. Θα βοηθούσε ο περιορισμός των επιλογών των υποψηφίων σε μια-δυο ειδικότητες, θα τους έκανε πιο υπεύθυνους στην επιλογή, θα αυτοτοποθετούνταν σε μεγάλο βαθμό και, εντέλει θα σπούδαζαν αυτό που θέλουν».

Ας δούμε τι κρύβει η πρόταση Λιάκου:

Πρώτον, θεωρούμε το επιχείρημα της σύνδεσης της ελεύθερης πρόσβασης με τη ζήτηση ψευδοεπιχείρημα, επιχείρημα που επιστρατεύουν αυτοί που έχουν διαλέξει πλευρά στον κοινωνικό διαχωρισμό, πλευρά ταυτισμένη με τα συμφέροντα της αστικής τάξης.

Γιατί καταρχάς αποδέχεται a priori την αντιμετώπιση της Παιδείας ως παρία στην κατανομή των κονδυλίων και καλλιεργεί μια στάση διαχείρισης και όχι τη θέληση για την ανατροπή του σάπιου συστήματος. Γιατί θεωρεί θέσφατο τον «κλειστό αριθμό εισακτέων», που βάζει «ταβάνι»  σε αυτούς που θα εισαχθούν κάθε φορά στα ΑΕΙ-ΤΕΙ και είναι η στρόφιγγα που ρυθμίζει τη ροή προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανάλογα με τις ανάγκες του συστήματος (οι τορπίλες των θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας απλώς κατανέμουν αυτή την ροή, κατασκευάζοντας ποσοστά «αρίστων» και «αποτυχημένων»). Γιατί η «ζήτηση» στον καπιταλισμό δεν είναι ποτέ αποκομμένη από τη θέση των νέων στον κοινωνικό διαχωρισμό. Η «ζήτηση» διαμορφώνεται ανάλογα με τη συνείδηση που έχει ο νέος για τις ατομικές του δυνατότητες και αυτές με τη σειρά τους καθορίζονται από το μορφωτικό του επίπεδο και το οικονομικό status της οικογένειάς του. Γιατί η κοινωνία θέλει γιατρούς, δασκάλους, νοσηλευτές, κ.λπ., σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων της και όχι σύμφωνα με τα όρια που βάζουν οι ανάγκες του κεφαλαίου. Γιατί οι εξετάσεις δεν μπορούν να κρίνουν την ικανότητα των νέων τελικά να σπουδάσουν. Αλλωστε οι πιο ευκατάστατοι οικονομικά τελικά αυτό το επιτυγχάνουν σπουδάζοντας σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Γιατί η κατάργηση της εξεταστικής καρμανιόλας απλά θα ανακουφίσει τα παιδιά της εργατικής τάξης και δεν καταργεί τους ατέλειωτους ταξικούς φραγμούς με τους οποίους αυτή είναι δεμένη και οι οποίοι βαραίνουν αποφασιστικά στην μορφωτική εξέλιξη και τις επιλογές της νεολαίας της. Γιατί, τέλος, το αίτημα της ελεύθερης πρόσβασης είναι ένα απελευθερωτικό αίτημα, καθώς  ο αγώνας για την επίτευξή του οδηγεί στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας ανατροπής του καπιταλισμού, στη συνειδητοποίηση ότι το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας στην χωρίς φραγμούς μόρφωση, θα επιτευχθεί μόνο με την ανατροπή του συστήματος της εκμετάλλευσης.

Η πρόταση Λιάκου αποδέχεται την κοινωνική επιλογή, ενώ τάχα στα λόγια προσπαθεί να την καταπολεμήσει. Τα παιδιά που θα επιλέξουν σχολές χαμηλής ζήτησης, στις οποίες, όπως λέει ο ίδιος, δεν θα υπάρχουν εξετάσεις, θα προέρχονται κατά κανόνα από τα χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα. Σ' αυτούς, δηλαδή, προσφέρει τη «μπομπότα», ενώ στους άλλους, τους «καλούς μαθητές», με το υψηλό μορφωτικό επίπεδο, που έχει διαμορφωθεί σε συνάρτηση με το μορφωτικό-πολιτιστικό-οικονομικό επίπεδο των οικογενειών τους και τη φροντιστηριακή ενίσχυση, προσφέρει το «παντεσπάνι». Δηλαδή, τις περιζήτητες σχολές των Πολυτεχνείων, της Ιατρικής, της Νομικής, κ.λπ. Η παραπαιδεία θα ανθεί και πάλι για την επιτυχία σ' αυτές τις σχολές, αφού θα υπάρχουν πρόσθετα κριτήρια που θα διαμορφώσουν οι «ειδικοί», «εξεταστικοί τρόποι αναγνωρισμένης εγκυρότητας» και λίστες αναμονής. Το πιο χαρακτηριστικό και συνάμα εξοργιστικό είναι ότι ο Λιάκος προτείνει ως κριτήριο τη «γλωσσομάθεια», γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα την ταξική επιλογή που ο ίδιος κάνει σε όφελος των παιδιών της μεσοαστικής και μεγαλοαστικής τάξης!

Η διατήρηση των δυο τύπων λυκείου -πάλι κόντρα σε σχέση με τις παλιές διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ- είναι στην κατεύθυνση του ταξικού διαχωρισμού. Η πρόταση, βέβαια, μιλάει για ένα αναβαθμισμένο τεχνικό και επαγγελματικό λύκειο, διακήρυξη που είχαν στην προμετωπίδα τους όλες οι προγενέστερες «μεταρρυθμίσεις» φτιασιδώματος αυτής της βαθμίδας, που διαχρονικά αποτελούσε τη «χωματερή» των παιδιών της εργατικής τάξης και στοιχείο ανακοπής της ροής προς τα πανεπιστήμια αυτής της νεολαίας. Γιατί τώρα να πιστέψουμε ότι η «αναβάθμιση» των συριζαίων θα έχει διαφορετική τροπή, τη στιγμή που και αυτοί έχουν επιλέξει τη διαχείριση του αστικού συστήματος, ενώ στην Παιδεία μεταχειρίζονται τα συστήματα επιλογής; Ο Λιάκος, μάλιστα θέλει να περιορίσει ακόμα πιο πολύ τη ροή από τα τεχνικο-επαγγελματικά λύκεια προς τα ΤΕΙ, περιορίζοντας τις επιλογές για τα ΤΕΙ σε δύο το πολύ! Οσο για τη δυνατότητα μετάβασης από τον Καιάδα της δευτεροβάθμιας τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης στα Πολυτεχνεία καλύτερα ας μη μιλήσουμε. Την πρόβλεψη αυτή, που απατηλά επιχειρεί να καλύψει τον ταξικό διαχωρισμό και τους ταξικούς φραγμούς, είχαν και προηγούμενα εξεταστικά συστήματα και ποτέ δεν λειτούργησε.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Νεο-επιδρομείς
Επόμενο άρθρο

Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αβάσταχτο χαράτσι 722 εκατ. ευρώ στους αγρότες

Σχετικά Αρθρα

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

Εργατικά 4 Ιούλ 2025, 14:41

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

Παιδεία 3 Ιούλ 2025, 08:52

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32

Εθνικό Απολυτήριο: Η εκτίναξη των ταξικών φραγμών

Παιδεία 23 Ιούν 2025, 12:35
Ροή Ειδήσεων
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

5 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

5 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους

4 Ιούλ 2025, 21:30
Πολιτική

Μητσοτάκης: Αναζητώντας εναγωνίως συμψηφισμό για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

4 Ιούλ 2025, 20:22
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Καταστολή

«Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε να μην εξεταστεί καν η έφεση από τη Μείζονα Σύνθεση του ΕΔΔΑ

4 Ιούλ 2025, 09:40
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Πολιτική

Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας

3 Ιούλ 2025, 14:53
Παιδεία

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

3 Ιούλ 2025, 08:52
Διεθνή

Λωρίδα της Γάζας, 2.7.2025: Μην αποστρέφετε το βλέμμα από τα εγκλήματα του κτήνους (βίντεο φρίκης)

3 Ιούλ 2025, 07:32
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούλη

3 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

2 Ιούλ 2025, 22:08
Διεθνή

Γάζα: Παιχνίδια ψυχολογικού πολέμου από Τραμπ-Νετανιάχου

2 Ιούλ 2025, 13:36
Η παπάρα

Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του

2 Ιούλ 2025, 12:01
Κόντρες

Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται

2 Ιούλ 2025, 09:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

2 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

Βενεζουέλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1811).

Ρουάντα, Μπουρούντι: Ημέρα εθνικής ενότητας – ειρήνης.

1932: Πραξικόπημα Σάλαζαρ στην Πορτογαλία, εγκαθίδρυση δικτατορίας (ως το 1974).

1975: 32 βασανιστές της δικτατορίας παραπέμπονται σε στρατοδικείο.

1988: Βόμβες στον πρώτο όροφο της Διεύθυνσης Βιομηχανίας Νομαρχίας Δυτικής Αττικής και στον ημιώροφο του κτιρίου όπου στεγάζονται τα γραφεία του ΠΕΡΠΑ (ΕΛΑ).

1994: Επιστρέφει ο Γιάσερ Αραφάτ στη Δυτική Οχθη μετά από 27 χρόνια εξορίας.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    17Ν
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Εφετείο 17Ν
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    ΕΛΑ
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Ποιοι είμαστε
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Επικοινωνία
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Όροι χρήσης
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Ποιοι είμαστε
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Επικοινωνία
  • Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Πρόταση Λιάκου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo