Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη
  • Σιωναζιστική σφαγή αμάχων σε καταυλισμό παλαιστίνιων προσφύγων στον Λίβανο
  • Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών
  • Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»
  • Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας
  • ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Βαριά και σκληρά πλήγματα στην Παιδεία
Παιδεία

Βαριά και σκληρά πλήγματα στην Παιδεία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Ιούλ 2019, 00:00

Για να έχουμε υπόψη μας τι θα έχουμε μπροστά μας, μετά το σχηματισμό κυβέρνησης από τη ΝΔ υπό τον αγρίως νεοφιλελεύθερο Κυριάκο Μητσοτάκη παραθέτουμε τα χαρακτηριστικά σημεία του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία, καθώς και απάνθισμα δηλώσεων τόσο του Μητσοτάκη, όσο και στελεχών της ΝΔ, συμπεριλαμβανομένης της νέας υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.
 
Σχολεία πολλών κατηγοριών, με ιδιωτικοποιημένες πλευρές λειτουργίας, με υποχώρηση της γενικής μόρφωσης και στροφή στην πρώιμη ειδίκευση, πεδίο δραστηριοποίησης καπιταλιστικών επιχειρήσεων, με σκληρούς ταξικούς φραγμούς, τρομοκρατούμενα, υπό την αίρεση της τιμωρητικής αξιολόγησης
 
♦ Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό, διοικητικό, παιδαγωγικό.
 
«Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από πιο αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού, την κατάρτιση προγράμματος σπουδών» (Μητσοτάκης στην 83η ΔΕΘ).
 
♦ Νέο πρόγραμμα σπουδών. Νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός, κ.λπ.
 
♦ Εισαγωγή του θεσμού της «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία.
 
♦ Ευελιξία στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις τοπικές προτεραιότητες της κάθε περιοχής.
 
♦ Ενισχυμένος ρόλος διευθυντή σχολείου.
 
♦ Δημιουργία νέου ολιγομελούς οργάνου υποστήριξης (Διευθυντής, Υποδιευθυντές, εκπρόσωπος Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Σύλλογος Γονέων και παρατηρητές από τους μαθητές) για την καθημερινή λειτουργία του σχολείου και τη διαχείριση πρόσθετων πόρων επιπλέον της κρατικής χρηματοδότησης.
 
♦ Πρότυπα, Πειραματικά Σχολεία ως «νησίδες αριστείας και καινοτομίας». Επέκταση του θεσμού σε όλη την Ελλάδα.
 
♦ Εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας για μαθητές και γονείς με ενίσχυση μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο των σχολείων.
 
♦ Αξιολόγηση σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων. Δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων.
 
♦ Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με αποκλειστικό στόχο τη διαρκή βελτίωση αλλά και την επιβράβευσή τους.
 
«Να γίνει αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς. Η αξιολόγηση δεν είναι μπαμπούλας. Με αυτόν τον τρόπο θα παίρνουμε αίσθηση των γονιών για το πώς τους φαίνεται το σχολείο των παιδιών τους» (Κωστής Χατζηδάκης).
 
Αποθέωση των ταξικών φραγμών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση – Τριτοβάθμια εκπαίδευση για λίγους κι εκλεκτούς
 
♦ Εθνικό Απολυτήριο. Στο βαθμό του Εθνικού Απολυτήριου συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
 
♦ Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου με επιλογή θεμάτων από Τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
 
♦ Διατήρηση για τουλάχιστον δύο χρόνια του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων.
 
♦ Καθορισμός ελάχιστης βάσης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
♦ Τα ανώτατα ιδρύματα καθορίζουν τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και μπορούν να ορίσουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης βάσης.
 
«Εχοντας εντοπίσει τη μεγαλύτερη, ίσως, παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος που είναι το χάσμα μεταξύ εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναγκών της αγοράς εργασίας, καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των παιδιών. Επιπλέον, εστιάζουμε στο θεσμό της “άσκησης“ σε επιχειρήσεις…» (Νίκη Κεραμέως).
 
Πανηγύρια για τους σχολάρχες, κλάμα για τους εκπαιδευτικούς εργαζόμενους σε ιδιωτικά σχολεία
 
♦ Προστασία του δικαιώματος της ελληνικής οικογένειας για ελεύθερη επιλογή δημόσιου ή ιδιωτικού σχολείου.
 
♦ Αναθεώρηση ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση με κατάργηση των διατάξεων της σημερινής κυβέρνησης. Ενδεικτικά: επαναφορά της προτέρας κατάστασης όσον αφορά τη δυνατότητα εκπόνησης πρόσθετων δραστηριοτήτων των ιδιωτικών σχολείων.
 
Τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων δεν έχουν άλλο δρόμο. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση-Κατάρτιση, στην οποία παρεμβαίνουν αποφασιστικά οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις, είναι η μόνη διέξοδος
 
♦ Η Επαγγελματική Εκπαίδευση να γίνει συνειδητή επιλογή.
 
♦ Αμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας με τη συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων» στο σχεδιασμό.
 
♦ Αυτονομία των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής οικονομίας.
 
♦ Πρότυπα ΕΠΑΛ, στα οποία λειτουργεί Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (ΣΣΠΑΕ). Σε αυτό συμμετέχουν εκτός από τη διοίκηση-εκπροσώπηση του σχολείου και ίσος αριθμός εκπροσώπων των «κοινωνικών εταίρων» της περιοχής.
 
♦ Το ΣΣΠΑΕ εισηγείται τους επαγγελματικούς τομείς που θα λειτουργήσουν στα ΕΠΑΛ, τα ειδικά μαθήματα-προγράμματα-δραστηριότητες πέραν του εγκεκριμένου κορμού. Οι εισηγήσεις έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα.
 
♦ Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας για τους απόφοιτους του Γυμνασίου.
 
♦ Ανασυγκροτούνται τα ΙΕΚ. Δημιουργείται ζώνη επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Τοπικές επιχειρήσεις και εκπαιδευτική μονάδα συνδιαμορφώνουν τις δραστηριότητες. Εκπαιδευτές από την αγορά εργασίας. Μαθητεία για το ήμισυ τουλάχιστον του χρόνου φοίτησης.

♦ Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ) με συμμετοχή εκπροσώπων Δημόσιας Διοίκησης, κοινωνικών εταίρων με κύριο αντικείμενο τη διαρκή προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα επαγγέλματα του μέλλοντος.
 
Η απάτη των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών. Αποδοχή του «προσοντολογίου» και απαξίωση πτυχίων με επαναφορά διαγωνισμού του ΑΣΕΠ
 
Δεν είμαι διατεθειμένος να δεσμευθώ σε οποιονδήποτε αριθμό προσλήψεων, εάν δεν μελετήσω πρώτα ενδελεχώς τα στοιχεία και διαπιστώσω πόσα πραγματικά κενά υπάρχουν. Προσλήψεις στον αέρα, μόνο και μόνο για να στέλνουμε ένα «φιλολαϊκό μήνυμα», εγώ δεν πρόκειται ποτέ να εξαγγείλω. …Οταν μελετήσουμε τα πραγματικά κενά, θα εξαγγείλουμε πόσες πραγματικά προσλήψεις χρειάζονται να γίνουν στην παιδεία, λαμβάνοντας πάντα υπόψιν και το γεγονός, είναι μια πραγματικότητα σήμερα, ότι έχουμε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι σε ένα καθεστώς ετήσιας ομηρίας μέσα από το καθεστώς των αναπληρωτών. Για τους οποίους θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την προϋπηρεσία τους, αλλά -θα το πω γιατί θέλω να είμαι τελείως ξεκάθαρος- με διαγωνισμό από το ΑΣΕΠ. Προσλήψεις χωρίς διαγωνισμούς δεν πρόκειται να γίνουν από την επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας (Μητσοτάκης στον Χατζηνικολάου).
 

Τα κολλέγια οιονεί ιδιωτικά πανεπιστήμια. Σταθερός στόχος η κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος

♦ Το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) αποδίδει άμεσα με αυτοματοποιημένες διαδικασίες στους απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων και κολλεγίων την αναγνώριση των προσόντων τους, χωρίς τη σημερινή καθυστέρηση.
 
«Παρότι εδώ υπάρχουν κολλέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά, δεν υπάρχει ακαδημαϊκή αναγνώριση, αλλά επαγγελματική… Ο κ. Τσίπρας έχει επιβάλλει την άποψή του για μη κρατικά πανεπιστήμια στους βουλευτές του. Εμείς δεν μπορούμε να το αλλάξουμε αμέσως. Εκείνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να έχουμε μία απελευθέρωση από το σοβιετικό μοντέλο, με προπτυχιακά και μεταπτυχιακά ξενόγλωσσα μαθήματα στα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης, να οργανώσουμε Summer Schools και Universities, στα πανεπιστήμια της Κρήτης, του Αιγαίου και του Ιονίου. Να συνδυάζουν οι φοιτητές τα μαθήματά τους με τις διακοπές τους. Οπως και να ενθαρρύνουμε τη συνεργασία των ελληνικών με γνωστά ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια για κοινά πτυχία» (Κωστής Χατζηδάκης).
 
♦ Αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ιδρυση «μη κρατικών και ιδιωτικών ιδρυμάτων» Ανώτατης Εκπαίδευσης.
 
«Ασφαλώς και η Νέα Δημοκρατία και εγώ προσωπικά θα αγωνιστούμε με όλες της τις δυνάμεις για την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ετσι ώστε να μπορούν επιτέλους να δημιουργηθούν μη κρατικά και γιατί όχι και ιδιωτικά πανεπιστήμια και στη χώρα μας» (Κυριάκος Μητσοτάκης).
 
Πανεπιστήμια-επιχειρήσεις ΑΕ. «Επιχειρηματικότητα», «Ανταγωνιστικότητα», Αξιολόγηση παντού. Πτυχία πολλών ταχυτήτων. Ασυλο τέλος και ένταση της καταστολής. Μέτρα για την εμπέδωση κλίματος υποταγής και του νόμου της σιωπής. Εχθρός το φοιτητικό και λαϊκό κίνημα
 
♦ Κατάργηση νόμων Μπαλτά, Φίλη, Γαβρόγλου. Νέος νόμος-πλαίσιο.
 
♦ Προσέλκυση νέων πόρων εκτός της κρατικής χρηματοδότησης.
 
♦ Μεγαλύτερη διασύνδεση με αγορά εργασίας.
 
♦ Επαναφορά Συμβουλίου Ιδρύματος και αναμόρφωση της λειτουργίας του.
 
♦ Ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα για προσέλκυση φοιτητών από χώρες εκτός ΕΕ.
 
♦ Απελευθέρωση προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.
 
♦ Ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (ν+2).
 
♦ Η ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας) βασικός θεσμός αξιολόγησης προγραμμάτων σπουδών, διδασκόντων, Ιδρυμάτων.
 
♦ Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση.
 
♦ Κριτήρια αξιολόγησης η εξωστρέφεια των ιδρυμάτων, οι επιδόσεις των φοιτητών και η σύνδεση με την αγορά εργασίας.
 
♦ Η κρατική χρηματοδότηση θα γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών (κόστος σπουδών ανά φοιτητή, διάρκεια προγραμμάτων σπουδών, γνωστικό αντικείμενο, μέγεθος ιδρύματος, κ.λπ) και θα συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
 
♦ Ενίσχυση της δημιουργίας επιχειρήσεων εντάσεως γνώσης με συμμετοχή των Ιδρυμάτων. Συμβάσεις μεταφοράς τεχνολογίας/τεχνογνωσίας μεταξύ Πανεπιστημίων και ιδιωτικών φορέων.
 
♦ Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) για την κάλυψη των αναγκών των Ιδρυμάτων.
 
♦ Θεσμικό πλαίσιο για πρόσθετη χρηματοδότηση από «τρίτους». Επώνυμες έδρες, δωρεές, κ.λπ.
 
♦ Συνεχίζεται η διαμόρφωση του Ακαδημαϊκού Χάρτη (συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) μετά από αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ. Ενίσχυση του Τεχνολογικού Τομέα.
 
♦ Πρακτική άσκηση των φοιτητών σε δημόσιους οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
 
♦ Ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης και επανειδίκευσης με πιστοποίηση με βάση τις ανάγκες της αγοράς.
 
♦ Κατάργηση ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δυνάμεων καταστολής για όλες τις αξιόποινες πράξεις που λαμβάνουν χώρα στα Ιδρύματα και πειθαρχικές ευθύνες των Πρυτανικών Αρχών για τη μη έγκαιρη κλήση και ενημέρωση των αρμοδίων δημοσίων οργάνων.
 
«Ο κόσμος βαδίζει γοργά προς την 4η Βιομηχανική Επανάσταση αλλάζοντας επιστημονικά, τεχνολογικά και κοινωνιολογικά δεδομένα. Ομως οι κύριοι Γαβρόγλου και Τσίπρας μάς πάνε πίσω στις πιο σκοτεινές  στιγμές  της δεκαετίας του ’80: Η εκλογή πρυτάνεων από ξεχωριστά ψηφοδέλτια αναστατώνει τη ζωή των πανεπιστημίων με μόνο στόχο τον κομματικό έλεγχο από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η αξιολόγηση ουσιαστικά ακυρώθηκε. Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας, η ΑΔΙΠ, υποβαθμίστηκε και με το bullying που έζησαν οι καταξιωμένοι επιστήμονες του εξωτερικού, οι οποίοι κλήθηκαν να βοηθήσουν με τις  ιδέες τους. Πολλοί από αυτούς έφυγαν, και δεν θέλουν να γυρίσουν πάλι πίσω. Τα μεταπτυχιακά προγράμματα αντί για εργαλείο ανάπτυξης, αλλά και εσόδων, σημαντικών εσόδων για πολλά από τα πανεπιστήμιά μας, μένουν αλυσοδεμένα από συνεχή αντικίνητρα προς τους διδάσκοντες. Η καθημερινότητα στις Σχολές, μας απειλεί και μας προσβάλλει όλους: Στην ΑΣΟΕΕ, στο Πολυτεχνείο, στο Αριστοτέλειο, πολλά ακόμη πανεπιστήμια, χώροι που έχουν καταληφθεί έχουν γίνει  επίσημα γιάφκες κουκουλοφόρων» (Κυριάκος Μητσοτάκης).
 
«Το άσυλο υπάρχει για να προστατεύει ιδέες και όχι εγκληματίες με ναρκωτικά και μολότοφ. Τα αμφιθέατρα είναι χώρος γνώσης και διαλόγου, όχι τραμπουκισμών και βίας. Σε μια ευρωπαϊκή δημοκρατία, όπως είναι η Ελλάδα, όπου τα ατομικά δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης, διασφαλίζονται πλήρως, η παρακαταθήκη του ακαδημαϊκού ασύλου δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο πολιτικής κατάχρησης και ιστορικής διαστρέβλωσης. Γι’ αυτό και το άσυλο με τη σημερινή του μορφή θα καταργηθεί. Ως εδώ! Εγγυώμαι προσωπικά ότι στο δημόσιο πανεπιστήμιο δεν θα υπάρχει κανείς χώρος υπό κατάληψη» (Μητσοτάκης).
 
(όλες οι εμφάσεις δικές μας)
 

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΑμείωτος ο ιμπεριαλιστικός ανταγωνισμός στη Μεσόγειο
Επόμενο άρθρο Αρχίζουν τις κωλοτούμπες

Σχετικά Αρθρα

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Παιδεία 19 Νοέ 2025, 14:37

Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ

Παιδεία 15 Νοέ 2025, 19:32

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη

20 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστική σφαγή αμάχων σε καταυλισμό παλαιστίνιων προσφύγων στον Λίβανο

Τουλάχιστον 21 νεκροί και 94 τραυματίες

19 Νοέ 2025, 19:43
Παιδεία

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

19 Νοέ 2025, 14:37
Πολιτική

Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»

Αρχισε η δίκη τους σε δεύτερο βαθμό, μετά από εισαγγελική έφεση στην πρωτόδικη αθωωτική απόφαση

19 Νοέ 2025, 13:04
Πολιτισμός

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

19 Νοέ 2025, 11:45
Πολιτική

ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη

19 Νοέ 2025, 09:20
Διεθνή

Η Ουάσιγκτον ακυρώνει την επίσκεψη του αρχηγού του λιβανικού στρατού επειδή καταδίκασε ισραηλινές επιθέσεις

Υστερικές αντιδράσεις φιλο-σιωνιστών αμερικανών γερουσιαστών

19 Νοέ 2025, 08:31
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Νοέμβρη

19 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ψήφισμα ΣΑ του ΟΗΕ: Το παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα ενάντια στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Κι αυτό το ψήφισμα θα μείνει στα χαρτιά

18 Νοέ 2025, 21:47
Αγροτικά

Πολιτική αλητεία: Ο Μητσοτάκης παρουσιάζει σαν «δώρο» στους κτηνοτρόφους που έχασαν τα κοπάδια τους, αυτό που η κυβέρνησή του είχε νομική υποχρέωση να κάνει πριν από ενάμιση χρόνο

18 Νοέ 2025, 14:02
Αγροτικά

Εδώ και τώρα να καταβληθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση και το απολεσθέν εισόδημα στους κτηνοτρόφους που θανάτωσαν τα κοπάδια τους

18 Νοέ 2025, 05:50
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Νοέμβρη

18 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

Αγνωστος Στρατιώτης: Η πρώτη καταδίκη με εφαρμογή του ιδιώνυμου ποινικού τερατουργήματος της κυβέρνησης Μητσοτάκη

17 Νοέ 2025, 13:50
Εργατικά

Τα σαπάκια της Hellenic Train και το αποικιοκρατικό πλιάτσικο του μονοπώλιου Ferrovie dello Stato Italiane

24ωρη απεργία αύριο από όλο το προσωπικό της Hellenic Train

17 Νοέ 2025, 12:07
Κόντρες

Ο αυτοκρατορίσκος και οι χαμηλόβαθμοι αυλικοί του

17 Νοέ 2025, 10:35
Ιστορία

52 XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: Πορεία αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Προσυγκέντρωση: Πλ. Κολοκοτρώνη 3 μμ

17 Νοέ 2025, 06:25
Αγροτικά

Ο Βορίδης διέπραξε ποινικά αδικήματα με δόλο και ο Μητσοτάκης τον καλύπτει, γιατί ο Βορίδης τον «κρατάει»

17 Νοέ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Νοέμβρη

17 Νοέ 2025, 00:01
Αθλητισμός

Μεγάλες στιγμές στο Σαν Μαμές

16 Νοέ 2025, 22:34
Διεθνή

Παλαιστινιακές Αντιστασιακές Οργανώσεις: Οποιαδήποτε ξένη παρέμβαση στη Γάζα απορρίπτεται

16 Νοέ 2025, 21:43
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη

Ημέρα για την εκβιομηχάνιση της Αφρικής.

Ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού.

Ημέρα μνήμης υπερφυλικών.

Μεξικό: Ημέρα επανάστασης (1910).

1920: Εκτελούνται από τον IRA δεκατέσσερις πράκτορες βρετανικών μυστικών υπηρεσιών.

1953: Η Γιουγκοσλαβία χορηγεί αμνηστία σε 7.194 πολιτικούς κρατούμενους.

1967: Βόμβες (ΔΕΑ) σε δρόμους της Καλλιθέας.

1972: Νόθες εκλογές στους φοιτητικούς συλλόγους της Αθήνας, της Πάτρας και των Ιωαννίνων με ενεργό βοήθεια καθηγητών. Επέμβαση της αστυνομίας στη Νομική Αθηνών για να καταστείλει τις διαμαρτυρίες.

1977: Δύο βόμβες στις εγκαταστάσεις της «Bosch» στην Ιερά Οδό, άλλη μία στη «Bosch» Ζωγράφου και μία στη «VolksWagen» (ΕΛΑ).

1990: Αποτυχημένη απόπειρα με εκτόξευση ρουκέτας της 17Ν κατά του Βαρδή Βαρδινογιάννη.

1991: Συμπλοκή μεταξύ αστυνομικών και τεσσάρων αγνώστων στα Σεπόλια (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo