Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας
  • Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund
  • Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών
  • Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν
  • Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση
  • Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Η Αποψή Μας»Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και υπερεξουσίες στους διευθυντές-μάνατζερ
Η Αποψή Μας Παιδεία

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και υπερεξουσίες στους διευθυντές-μάνατζερ

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr1 Ιούλ 2021, 18:58

Δόθηκε στη «δημόσια διαβούλευση» το νομοσχέδιο Κεραμέως για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την κακόφημη αυτονομία της σχολικής μονάδας. Ο πυρήνας του και γενικά το περιεχόμενό του είναι αυτό που περιγράψαμε σε δύο εκτενή άρθρα στις 23 Ιουνίου και 29 Ιουνίου.

Σε αυτό το σημείωμα θα δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τις υπερεξουσίες που δίνονται στον Διευθυντή-μάνατζερ του σχολείου.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Μητσοτάκης και Κεραμέως πήραν μαθήματα από τον πιο πονηρό ΣΥΡΙΖΑ, που επέμενε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει πρώτα να αποκτήσουν «κουλτούρα αξιολόγησης» (π.χ. με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας) και μετά να προχωρήσουν στα περαιτέρω. Γι’ αυτό και βιάζονται μεν να θεσμοθετήσουν την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όμως, προς το παρόν, προσπαθούν να κρύψουν τις πραγματικές τους προθέσεις.

Ετσι προωθούν μια αξιολόγηση τετράβαθμη περιγραφική (μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός) και όχι αριθμητική, ενώ οι εκπαιδευτικοί που θα κρίνονται «μη ικανοποιητικοί» θα υποχρεώνονται σε επιμόρφωση και δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στις κρίσεις για επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης. Βέβαια, δεν μας λένε τι θα γίνει αν ένας εκπαιδευτικός κριθεί δυο φορές ως «μη ικανοποιητικός». Δεν χρειάζεται φιλοσοφία για να προβλέψουμε τι θα γίνει. Ο νόμος πλαίσιο 1566/1985, άρθρο 16, παράγ. 5, είναι πολύ σαφής επ’ αυτού: Ο εκπαιδευτικός που κρίνεται δυο φορές συνεχώς ή τρεις φορές σε διάφορα χρονικά διαστήματα «μη προακτέος» παραπέμπεται με το ερώτημα της απόλυσης.

Απλώς σήμερα δεν επιτρέπουν οι συνθήκες (στους εκπαιδευτικούς «ανάβουν τα κόκκινα λαμπάκια» όταν ακούνε αξιολόγηση, όπως παραδέχτηκε και ο Μητσοτάκης) να εφαρμοστεί απόλυτα το γράμμα του νόμου. Γι’ αυτό και η αξιολόγηση προωθείται βήμα-βήμα, έως ότου το επιτρέψουν οι καιροί…

Σε αντίθεση με την περιγραφική και τάχα «μη τιμωρητική» αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τα στελέχη εκπαίδευσης (από τους Διευθυντές σχολείων και άνω) υφίστανται, από τα αμέσως προηγούμενα στελέχη στην ιεραρχική πυραμίδα, αριθμητική αξιολόγηση, ενώ λήγει η θητεία τους και αντικαθίστανται, σε περίπτωση που κριθούν «ανεπαρκή» και δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες επιλογής για την κατάληψη όμοιας ή ανώτερης θέσης στελέχους για τα επόμενα 4 έτη.

Στην περίπτωσή τους, δηλαδή, υπάρχει μια πιο αυστηρή αντιμετώπιση (αριθμητική κλίμακα, παύση θητείας), που δείχνει σε ένα βαθμό και την εξέλιξη των επιπτώσεων της αξιολόγησης στο μέλλον για τους εκπαιδευτικούς, με συνεχή αυστηροποίηση έως ότου η κατάληξη είναι μια μορφή του ΠΔ 152/2013.

Μετά το πατατράκ που έπαθε η Κεραμέως με την μαζικότατη άρνηση των εκπαιδευτικών να πάρουν μέρος στην ηλεκτρονική ψηφοφορία-φιάσκο για την εκλογή αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι στα Συμβούλια Επιλογής δεν συμμετέχουν οι αιρετοί. Η ΝΔ επιδιώκει απόλυτα ελεγχόμενες διαδικασίες, που θα οδηγήσουν σε «στελέχη» με εντολές άνωθεν.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο

  • Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.
  • Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α)το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.
  • Το πεδίο «Α. Διδακτικό – παιδαγωγικό έργο (Α1 Διδακτική γνωστικού αντικειμένου, και Α2 Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση τάξης)» αξιολογείται με βάση: α) τις συζητήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης διδασκαλιών του εκπαιδευτικού, β) την παρατήρηση δύο διδασκαλιών από κάθε αξιολογητή, γ) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, δ) τις συζητήσεις και τον αναστοχασμό μετά την παρατήρηση, και ε) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο εκπαιδευτικός στον ηλεκτρονικό φάκελό του.

Εχουμε δηλαδή και αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού και διατήρηση ηλεκτρονικού φακέλου και παρακολούθηση δυο διδασκαλιών από τον αξιολογητή.

Εάν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό αποτελεί «μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή σε θέση ευθύνης».

  • Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών, επαρκώς τεκμηριωμένη, καταχωρίζεται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 76 και γνωστοποιείται με απόδειξη στον αξιολογούμενο που αφορά.
  • Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται: Ως προς τη γενική και την ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου από τον Σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια. Ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης από τον Διευθυντή του σχολείου κάθε τέσσερα χρόνια. Ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύμβουλο κάθε δυο χρόνια.
  • Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.
  • Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου.
  • Το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει και λειτουργεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή στην οποία: α) τηρούνται οι ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), β) καταχωρίζονται οι έγγραφες εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των αξιολογούμενων, οι αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ή τεκμήριο σχετίζεται με διενεργούμενη αξιολόγηση που ο αξιολογητής ή ο αξιολογούμενος επιθυμεί να καταχωρίσει ηλεκτρονικά, καθώς αφορά σε εκκρεμή αξιολογική διαδικασία και γ)υποβάλλονται αντιρρήσεις ή ενστάσεις.
  • Προβλέπεται μηχανισμός και διαδικασίες μεταξιολόγησης για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της λειτουργίας του συστήματος αξιολόγησης, με σκοπό τη διαρκή βελτίωση των διαδικασιών και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας του.
  • Η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) συντάσσουν κάθε έτος την δική τους έκθεση μεταξιολόγησης, την οποία υποβάλλουν στον υπουργό Παιδείας. Οι εκθέσεις λειτουργούν απολογιστικά και διαμορφωτικά και συνοδεύονται από προτάσεις αναφορικά με την ανάγκη διορθώσεων στο σύστημα αξιολόγησης για την περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του.

Οι υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ

Στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας δίνονται υπερεξουσίες, ενώ ταυτόχρονα εξαϋλώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων.

Γίνεται δε ουσιαστικά αιώνιος, καθώς αίρεται το όριο των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο. Η αύξηση της θητείας του από τρία σε τέσσερα έτη (όπως και όλων των στελεχών εκπαίδευσης, των οποίων ο αριθμός εκτοξεύεται) προβλέπεται ώστε η ΝΔ να εξασφαλίσει μια πολυπληθή καμαρίλα ημετέρων, σε περίπτωση που ο Μητσοτάκης ξανακερδίσει τις εκλογές (εάν γίνουν πρόωρα).

Ο Διευθυντής γίνεται απόλυτος δερβέναγας, αφού εκτός του ότι είναι και αξιολογητής των εκπαιδευτικών του σχολείου του (αξιολογεί το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης και την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια μαζί με τον Σύμβουλο), κρατά στα χέρια του όλα τα πλοκάμια της απαρέγκλιτης τήρησης των οδηγιών του υπουργείου Παιδείας. Γιατί ορίζει τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές, τους μέντορες, τους Υποδιευθυντές, τους Υπεύθυνους διασύνδεσης με τη μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια).

Ακόμη και στην περίπτωση που προβλέπεται ότι ο Διευθυντής απλώς «εισηγείται», αντιλαμβανόμαστε ότι ουσιαστικά αποφασίζει, αφού είναι πολύ δύσκολο οι εκπαιδευτικοί να τολμήσουν να αμφισβητήσουν την «εισήγησή» του, μιας και αποτελεί αξιολογητή τους ή και πειθαρχικό τους προϊστάμενο.

Είναι επίσης ένας Διευθυντής-μάνατζερ, γιατί εκτός από τη «διαχείριση του προσωπικού», μπορεί να διαθέτει το σχολικό κτίριο και τις υποδομές του δημόσιου σχολείου σε «φορείς», προκειμένου να αποκομίσει «οφέλη», δηλαδή να αποκομίσει πόρους από «τρίτους» για τη λειτουργία του.

Ειδικότερα

  • Ο Διευθυντής, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.
  • Με απόφαση του Διευθυντή αποφασίζεται η πραγματοποίηση στη σχολική μονάδα πρακτικής άσκησης από προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές Α.Ε.Ι., καθώς και από καταρτιζόμενους και από σπουδαστές δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
  • Με απόφαση του Διευθυντή δύναται να αποφασίζεται η συγκρότηση και η λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας. Η επιλογή των Υπευθύνων των Εκπαιδευτικών Ομίλων πραγματοποιείται μεταξύ των εκπαιδευτικών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων. Ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης.
  • Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές ορίζονται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως Ενδοσχολικού Συντονιστή (Συντονιστή Τάξης ή /και Γνωστικού Πεδίου) συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και για την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
  • Ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας ορίζεται μετά από εισήγηση του Διευθυντή.
  • Ο Διευθυντής ορίζει τον μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού ή του πρόσφατα τοποθετημένου στη σχολική μονάδα μόνιμου ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού με προϋπηρεσία έως πέντε έτη. Η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
  • Με απόφαση του Διευθυντή πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια είναι προαιρετική και συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους. Ο Διευθυντής χορηγεί και τη βεβαίωση παρακολούθησης.
  • Την πειθαρχική ποινή της έγγραφης επίπληξης δύναται, ως πειθαρχικός προϊστάμενος, να επιβάλλει και ο Διευθυντής στους εκπαιδευτικούς.
  • Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι δυνατόν να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο.

Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής.

Ενίσχυση της αξιολόγησης

Εκτός όλων όσων αναφέρονται παραπάνω, θεσπίζονται και άλλες διαδικασίες και μηχανισμοί ενίσχυσης της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα

  • Η κυβέρνηση, ακολουθώντας τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, προκειμένου να ενισχύσει τους μηχανισμούς αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, προβλέπει τη διεξαγωγή σε εθνικό επίπεδο διαγνωστικών τεστ αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε Γλώσσα και Μαθηματικά, για μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου (Ελληνική PISA). Τα αποτελέσματα είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμάται ο βαθμός κατά την αξιολόγηση των μαθητών.
  • Επίσης, με απόφαση του υπουργού Παιδείας μπορούν να διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων γνωστικών αντικειμένων.
  • Κάθε σχολική μονάδα είναι υποχρεωμένη να δημιουργεί και λειτουργεί, με πρωτοβουλία και ευθύνη του Διευθυντή, ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, η οποία ως προς το περιεχόμενο περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο, τα εξής: (α) πληροφορίες για το διδακτικό προσωπικό, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας, καθώς και για την προσβασιμότητα αυτής σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες με αναπηρία (β) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει ανά σχολικό έτος, καθώς και πιθανές τροποποιήσεις του, (γ) τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι εκπαιδευτικοί όμιλοι και κάθε είδους δράσεις, αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές που υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, (δ) το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα και (ε) τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης.

Πρόκειται, δηλαδή, για διάταξη που «πιστοποιεί» την κατηγοριοποίηση των σχολείων και ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από μαθητές/γονείς.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροAχόρταγοι ρασοφόροι, αδίστακτοι πολιτικοί
Επόμενο άρθρο ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ: κολιός και κολιός από το ίδιο βαρέλι

Σχετικά Αρθρα

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32

Εθνικό Απολυτήριο: Η εκτίναξη των ταξικών φραγμών

Παιδεία 23 Ιούν 2025, 12:35

Ακόμα πιο φασιστικό το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων 

Περικοπή δύο μισθών και παραπομπή για απόλυση για τους αρνητές της «αξιολόγησης»

Εργατικά 21 Ιούν 2025, 06:41

Να καλύψει η ΟΛΜΕ τα έξοδα των ΕΛΜΕ για τις ομαδικές συλλογικές προσφυγές

Εργατικά 18 Ιούν 2025, 07:38
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Κόντρες

Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν

1 Ιούλ 2025, 13:41
Πολιτισμός

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

1 Ιούλ 2025, 09:59
Διεθνή

Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;

1 Ιούλ 2025, 08:42
Διεθνή

Γάζα: To τελευταίο ρεπορτάζ

Θερίζουν τους δημοσιογράφους της Γάζας οι σιωναζιστές

1 Ιούλ 2025, 07:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούλη

1 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Στις 25 Οκτώβρη το εφετείο για το νεοναζιστικό μόρφωμα των «Σπαρτιάτες» και τον Κασιδιάρη

Η καταδίκη τους πρέπει να θεωρείται βέβαιη

30 Ιούν 2025, 19:55
Πολιτική

Οι υγειονομικοί στα Νοσοκομεία Παίδων στο πλευρό του παλαιστινιακού λαού

30 Ιούν 2025, 19:16
Διεθνή

Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών: Το Ισραήλ επιβάλλει απαρτχάιντ

30 Ιούν 2025, 18:37
Πολιτική

Ο Τσίπρας φωνάζει «παρών» με γιαλαντζί μανούρα

30 Ιούν 2025, 18:28
Πολιτισμός

To Γκλάστονμπερι βάφτηκε στα χρώματα της Παλαιστίνης από Kneecap και Bob Vylan

Σπασμωδικές αντιδράσεις από βρετανική κυβέρνηση και BBC

30 Ιούν 2025, 14:02
Κόντρες

Φλωρίδη, έχεις καμιά εξήγηση;

30 Ιούν 2025, 09:39
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούνη

30 Ιούν 2025, 00:01
Αθλητισμός

Μποϊκοτάζ στο σιωναζισμό

29 Ιούν 2025, 22:34
Αγροτικά

Ο περιφερειάρχης (και καθηγητής) Κουρέτας συμβάλλει στο φούντωμα της ευλογιάς των αιγοπροβάτων στη Θεσσαλία

Καταστροφική και παράνομη απόφαση για διακίνηση ζωοτροφών και εκτός των ζωνών προστασίας και επιτήρησης!

29 Ιούν 2025, 13:51
Πολιτική

Σφουγγοκωλάριοι και δουλάρες (part two)

29 Ιούν 2025, 10:06
Η παπάρα

Παίζοντας «μουσικές καρέκλες» με τα φασιστοειδή της ΝΔ

29 Ιούν 2025, 09:07
Παιδεία

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

29 Ιούν 2025, 07:37
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούλη

Ημέρα συνεταιρισμών.

Γκάνα: Ημέρα δημοκρατίας (1960).

Καναδάς: Εθνική εορτή.

Σούριναμ: Ημέρα ελευθερίας – εργασίας.

Τουρκία: Ημέρα ναυτικού.

1876: Πεθαίνει ο Μιχαήλ Μπακούνιν.

1922: Περισσότεροι από 400.000 σιδηροδρομικοί απεργούν στις ΗΠΑ.

1944: Σύνοδος του Breton-Woods, συστήνονται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και η Διεθνής Τράπεζα, το δολάριο αντικαθιστά τον χρυσό ως μέσο των διεθνών συναλλαγών.

1946: Τίθενται σε λειτουργία τα πρώτα έντεκα στρατοδικεία του εμφύλιου.

1978: Εμπρησμός επτά λεωφορείων στο αμαξοστάσιο Βοτανικού (ΕΛΑ).

1985: Βόμβα στο ξενοδοχείο «Απόλλων Παλλάς» στο Καβούρι, εντοπισμός πολλών κιλών εκρηκτικών έξω από την αμερικανική βάση της Νέας Μάκρης (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Το μεταναστευτικό κατά την άποψή μου μπορεί να λυθεί με δύο τρόπους, οι οποίοι σιγά σιγά πρέπει να λέγονται ξεκάθαρα. Ο πρώτος τρόπος είναι η φύλαξη των συνόρων, να καταλάβουμε τι εννοούμε, φύλαξη των συνόρων δεν μπορεί να υφίσταται αν δεν υπάρχουν απώλειες, και για να γίνω κατανοητός, αν δεν υπάρχουν νεκροί. Η φύλαξη των συνόρων έχει νεκρούς. Πρώτο είναι αυτό. Και δεύτερο, όσοι πλέον μπουν εδώ, θα έχουν τη λογική των αντικινήτρων. Όταν βρίσκεσαι εδώ πέρα, όχι κοινωνική παροχή δεν θα έχεις, δεν θα μπορείς να φας, δεν θα μπορείς να πιείς, δεν θα μπορείς να πας στο νοσοκομείο, και θα λες στους άλλους στο Πακιστάν, εδώ πέρα περνάμε χειρότερα από ό,τι στο Πακιστάν. Αν δεν περνάνε χειρότερα, θα έρχονται. Πρέπει να περνάνε χειρότερα. Η ζωή τους, η κόλαση, να φαντάζει παράδεισος σ’ αυτά που θα ζουν εδώ πέρα.

Αθανάσιος (Θάνος) Πλεύρης

(To -κάθε άλλο παρά μακρινό- 2011 τα έλεγε αυτά ο υιός Πλεύρης, θέλοντας να εντυπωσιάσει σύναξη φασιστών. Ηταν τότε στο ΛΑΟΣ. Σε ένα χρόνο είχε περάσει στη ΝΔ του Σαμαρά. Στη δε ΝΔ του Μητσοτάκη έγινε υπουργός Υγείας και τώρα γίνεται υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, στη θέση του «ατυχήσαντα» τέως χουντόφρονα και τσεκουροφόρου φασίστα Βορίδη. Mηπως άλλαξε στο μεταξύ απόψεις; Μήπως έχει αποκηρύξει αυτές τις ανοιχτά φασιστικές απόψεις σαν «νεανικά αμαρτήματα»; Οχι βέβαια. Απλά δεν τις λέει με την ίδια ωμότητα που τις έλεγε σ’ εκείνη την παλιά σύναξη νεοφασιστών και νεοναζιστών. Ο Δεκέμβρης του 2023 είναι πολύ κοντά. Τότε, απ’ αφορμή τροπολογία της κυβέρνησης για τη χορήγηση άδειας διαμονής σε μετανάστες για λόγους εργασίας, ο Πλεύρης έλεγε σε τηλεοπτική του συνέντευξη: «Εγώ είμαι από τους ανθρώπους που θέλω και πιο σκληρή μεταναστευτική πολιτική και δεν το έχω κρύψει. Υπ’ αυτή την έννοια, θεωρώ ότι οποιαδήποτε έκπτωση γίνεται σε αυτή την πολιτική, έστω και για έκτακτες συνθήκες, έστω και για όρους που έχουν να κάνουν με συγκεκριμένο κόσμο, για συγκεκριμένη περίοδο… Ακολουθήσαμε μία σκληρή μεταναστευτική πολιτική και έχουμε δικαιωθεί. Αυτό, πρέπει να πούμε με ειλικρίνεια στον κόσμο, είναι μία έκπτωση από αυτή την πολιτική. Εγώ δεν συμμερίζομαι το επιχείρημα ότι δεν είναι τίποτα αυτό. Αυτό είναι ότι έχουμε πει, ότι δεν θα επιτρέπουμε στους παράνομους μετανάστες να μπαίνουν στη χώρα και θα τους επαναπροωθούμε και τώρα ερχόμαστε και λέμε ότι για έκτακτες συνθήκες, τους δίνουμε τη δυνατότητα και θα παραμένουν. Εγώ αυτό το αντιμετωπίζω ως μία κακή εξαίρεση της καλής μας μεταναστευτικής πολιτικής. Θεωρώ ότι οι ενστάσεις που έχει αναπτύξει ο κ. Σαμαράς είναι σωστές. Θεωρώ ότι έχει γίνει ένα λάθος». Ο Μητσοτάκης έβαλε τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση, παίζοντας «μουσικές καρέκλες» με τα φασιστοειδή της ΝΔ. Α, να μην το ξεχάσουμε: ο Πλεύρης -όπως και ο Γεωργιάδης και ο Βορίδης, όταν έφυγαν από το φασιστοΛΑΟΣ και άρχισαν να παίρνουν υπουργικές καρέκλες από τη ΝΔ, υποχρεώθηκαν, κατ’ απαίτηση των σιωνιστών, να κάνουν δημόσια δήλωση μετάνοιας για αντισημιτικές θέσεις που εξέφραζαν ως συνεπείς νεοφασίστες. «Ουδέποτε, πάντως, θέλησα να προσβάλω τον εβραϊκό λαό και ζητώ συγνώμη εάν το έπραξα. Είμαι βέβαιος ότι με τη δράση μου ως υπουργός Υγείας θα άρω και την παραμικρή επιφύλαξη σε όσους αμφισβητούν τον σεβασμό μου στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων και θα διαπιστώσουν ότι σε καμία περίπτωση δε διέπομαι από αντισημιτικά αισθήματα», έγραφε ο Πλεύρης στη δική του δήλωση μετάνοιας, τον Σεπτέμβρη του 2021. Για τις δηλώσεις ότι θέλει νεκρούς μετανάστες στα σύνορα δεν έκανε ποτέ δήλωση μετάνοιας)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo